Visa din misär!

DarthVidar

Aktiv medlem
Visa din misär!
11BD3BE7-90EC-4CFD-8506-DCBD4EB53AD1.jpeg

Jämte ESTs krasch känns detta rätt fjuttigt men fan vad surt! Skall besöka lbs sen och se om ramen går att rädda…

Simon_

Medlem
Visa din misär!

För den intresserade kan jag rapportera att ganska precis tre månader senare var jag uppe på cykeln utomhus för första gången. Har kämpat på rejält med rehab och även om det är långt kvar till normal styrka eller rörlighet så är det nu efter lite mer än fyra månader inget som hindrar mig att cykla mer eller mindre som vanligt. Tur för mig dock att "vanligt" är ganska upprätt och väldigt o-aero jämfört med de flesta, för att krypa ihop är svårare...

Senast ändrad:

mcperand

Aktiv medlem
Visa din misär!
Fan, nu skriver jag här IGEN!:rolleyes: Jag bet sönder en kindtand tidigare i kväll så att ca en fjärdedel hoppade loss, spräckt från tuggyta till tandkött in till roten. Jag fick just veta från 1177 att vi inte har någon akuttandvård här i stan och rådet från dem var att "hitta något riktigt starkt smärtstillande". Vi får se hur natten blir, det börjar surra ganska rejält i tanden och i morgon vid nio är det tänkt att jag ska hålla presentation för en väldigt viktig kund/uppdragsgivare:oops:

darkforce

Aktiv medlem
Visa din misär!
Fan, nu skriver jag här IGEN!:rolleyes: Jag bet sönder en kindtand tidigare i kväll så att ca en fjärdedel hoppade loss, spräckt från tuggyta till tandkött in till roten. Jag fick just veta från 1177 att vi inte har någon akuttandvård här i stan och rådet från dem var att "hitta något riktigt starkt smärtstillande". Vi får se hur natten blir, det börjar surra ganska rejält i tanden och i morgon vid nio är det tänkt att jag ska hålla presentation för en väldigt viktig kund/uppdragsgivare:oops:
tips från coachen som innehar smguld i dåliga tänder peta i dej de starkaste du har hemma i smärtstillande samt döva/badda tanden med whisky sen gå o sov gör samma process imorrn bitti så klarar du presentationen o sen direkt efter till käftgrävaren

Jamis1234

Medlem
Visa din misär!
Är det en problem när man inte använder bash? Antar att det finns mycket material bär och sprickan verkar inte går in i ramen.
Suttit en bash/kedjestyrare monterad. Numera borttagen. Men om det fanns mycket material så bör det inte spricka. Därav tycker jag att Spec borde ta det på crasch replacement garanti. Men som sagt, där är vi inte överens...

SocialGimp

Aktiv medlem
Visa din misär!
Suttit en bash/kedjestyrare monterad. Numera borttagen. Men om det fanns mycket material så bör det inte spricka. Därav tycker jag att Spec borde ta det på crasch replacement garanti. Men som sagt, där är vi inte överens...
Har Specialized crash replacement-garanti eller bara vanlig garanti? Ex Canyon har inte crash replacement och det har då blivit diskussioner huruvida en olycka har skadat ramen eller om det har varit vanligt wear and tear.

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!

Då förstår jag också hur det kunde har uppstod. Om du vill använda bash är det såklart en problem.

SocialGimp

Aktiv medlem
Visa din misär!
Specialized har ngt som heter Assisted Replacement, vilket verkar innebära rabatt på t ex ramar om olyckan skulle vara framme. Kan vara värt att kolla upp men jag tror inte de har ngn riktig crash replacement-garanti som t ex Propain har.

Crossmax

Aktiv medlem
Visa din misär!
Stumpjumper Expert carbon -20, och Specialized tar det inte på garanti...Visa bilaga 514118Visa bilaga 514119
Jag kan förstå att de inte vill ta det på garanti då det inte är menat att man ska köra bash på den där. Du saknar det tredje, nedre fästet som är kritiskt för att fördela belastningen från en bash guard. De där fästena är tyvärr endast dugliga för kedjestyrare.

AX3L

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag kan förstå att de inte vill ta det på garanti då det inte är menat att man ska köra bash på den där. Du saknar det tredje, nedre fästet som är kritiskt för att fördela belastningen från en bash guard. De där fästena är tyvärr endast dugliga för kedjestyrare.
100%. Däremot tror jag att @Kid1000 eller motsvarande lagar det billigare än vad en självrisk i crash replacement skulle kosta oavsett.

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!

Det hade jag missat! Då skulle jag inte hade monterad bash, precis för att det finns risk på skador på ram. Skadad kedje och drev kan man enkelt byta utan stora kostnader.

Om sprickan inte går in i ramen har man då inte riktigt tappat något, förutom begagnadvärde.

qma

Aktiv medlem
Visa din misär!
Det har dock hänt att bashguard rivit loss även fulla ISCG-fästen.

attbresinhand

Aktiv medlem
Visa din misär!
Min hemförsäkring gäller med nuvarande knäckta kolramar säkert flera månader till så shoot!
Har man inte råd att laga sin dyra cykel så får man försäkra din cykel. Hemförsäkringen ska inte täcka sånt här kan nog majoriteten av befolkningen tycka.
En pudel vore på sin plats. Specialized bör inte reklamera då det är handhavande, däremot kanske erbjuda rabatt på en ny.

Själv skulle jag skicka den till hellöre och ta det som läropeng.

Rattnalle

Aktiv medlem
Visa din misär!
Min hemförsäkring gäller med nuvarande knäckta kolramar säkert flera månader till så shoot!
Har man inte råd att laga sin dyra cykel så får man försäkra din cykel. Hemförsäkringen ska inte täcka sånt här kan nog majoriteten av befolkningen tycka.
En pudel vore på sin plats. Specialized bör inte reklamera då det är handhavande, däremot kanske erbjuda rabatt på en ny.

Själv skulle jag skicka den till hellöre och ta det som läropeng.
Ska hemförsäkring inte täcka dyra TV-apparater och vad folk nu har som det går att klant-kvadda heller? Eller för den delen mobiler i den dyra prisklassen. En cykel är ju inte på något sätt en unikt dyr pryl.

RN

Aktiv medlem
Visa din misär!
Inga bilder men själv åkte jag på en djup ventrombos i höger vad och 6mån med blodförtunnade.
Bra att du hittade den, missade en sådan för ett par år sedan eftersom den vaden varit knäpp sen jag var 10 och jag trodde det var en sträckning/muskelbristning även om jag inte kunde komma på när den hände. Resultat: ordentlig lungemboli.

/R

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer