Visa din misär!

zinkpasta

Aktiv medlem
Visa din misär!
Men vad i h…! Hur kunde det gå så illa? Någon som jävlas?
Den smått pinsamma sanningen är att burken var långt ifrån lagom kall utan istället gravt underkyld, så det var mer eller mindre iskristaller när jag väl drack första klunken. Tyvärr kan jag inte skylla det på någon annan heller, utan bara fel placering i ett för kallt kylskåp.

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Visa din misär!
1445 kändes det lite kallt i huset och möttes av detta vid värmepumpen 😕
1640364507506.jpeg

fredrikw

Aktiv medlem
Visa din misär!
Snacka om att jag jinxade mig själv när jag skrev det där....
Precis så som jag absolut inte ville ha det, så blev det... I januari blir det operation, 7 månader efter skadetillfället. Då ska nyckelbenet lagas, med lite ben från höften, en platta och x antal skruvar... Sen är det tillbaka på ruta noll...8-12 veckor utan cykling.. tillbaka ner i rehab-källaren 😒...
Från den ljusa sidan har jag trots allt haft en fin cykel-höst, och operationen är ju egentligen en anti-misär. Målet är ju att bli av med den envisa värken som jag haft dagligen det senaste halvåret...
Så jag räknar ner till operationsdagen och cyklar på så länge!
Usch, ja det där känner jag alltför väl igen, hoppas jag inte bidrog till jinxandet genom att beskriva precis så som det blev för dig också...

Rehaben efter min operation (platta med sex skruvar) gick mycket snabbare än den sega rehaben efter nyckelbensbrottet (som ju aldrig läkte), plattan stabiliserade allt på ett otroligt avlastande sätt.

Sunlake

Aktiv medlem
Visa din misär!
Den är 14 år gammal så det är väl lite väntat men ska kolla upp allt sånt. Var bara sån sjuk trimning när den ska börja krångla.
Vår Nibe(1225 fighter tror jag det var) var nog också runt 14 år som din när den la av för oss. Motorskydd som löst ut och flertalet dyra grejer som gjorde att det blev försäkringsärende(som täckte en del som tur var) och en ny VP installerad.

Vernersson

Aktiv medlem
Visa din misär!
Skit, då var man här igen.
OTB på Hällre, för de som vet, i droppet efter stora branten. Landade på snoken som gick läck. Har ett jack i näsryggen som inte slutar läcka så här ett par timmar efter markkontakten. Bjuder på selfie.

Visa bilaga 530348
Men det där var väl ändå onödigt? :unsure:
Läk fort & väl!

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!
Skit, då var man här igen.
OTB på Hällre, för de som vet, i droppet efter stora branten. Landade på snoken som gick läck. Har ett jack i näsryggen som inte slutar läcka så här ett par timmar efter markkontakten. Bjuder på selfie.

Visa bilaga 530348

Använd något som steri-strip för att stänga hålet. Jag jag fortfarande ett hål i min ben från när jag ramlade på en vass sten på blå pga fel kombination av skor och SPD (och bara sätter på steri-strips efter två dagar när frun tipsade om det).

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Visa din misär!
Bytte styre till ett bredare. Då tog det i bergssidan till vänster. Försöker sluta men skogen bråkar med mig ibland.

Nåja, nu limmad och tejpad. Svullen som snoken skulle vara knäckt men den har hållit.

Nacka Närsjukhus är bara så jäkla bra. Färdigbehandlad 1 timme från det att man blev inskriven. 👍

TinyTemper

Aktiv medlem
Visa din misär!
Bytte styre till ett bredare. Då tog det i bergssidan till vänster. Försöker sluta men skogen bråkar med mig ibland.

Nåja, nu limmad och tejpad. Svullen som snoken skulle vara knäckt men den har hållit.

Nacka Närsjukhus är bara så jäkla bra. Färdigbehandlad 1 timme från det att man blev inskriven. 👍
Limm och steristrips, det är fina grejor det 😁(y). Läk väl!

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din misär!

VIP - kort numera?! 😉

Krya och håll dig frisk så att man kan dotwatcha dig i sommar!

Ilritorno

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag har också varit förkyld ett bra tåg. Trodde var bättre i början av veckan. Orkade inte vara dålig längre så tog ett pass på trainern i måndags. Men blev ett bakslag på det. Nu mår jag sämre än gjort på hela tiden. Så blir "firande" ensam här hemma ikväll.

Inte testat mig, men borde kanske.

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag har också varit förkyld ett bra tåg. Trodde var bättre i början av veckan. Orkade inte vara dålig längre så tog ett pass på trainern i måndags. Men blev ett bakslag på det. Nu mår jag sämre än gjort på hela tiden. Så blir "firande" ensam här hemma ikväll.

Inte testat mig, men borde kanske.
Träffar du ändå inget folk kvittar det väl egentligen? Tydligen tvärslut på snabbtester.

Freddie L

Aktiv medlem
Visa din misär!
Inte blivit återhämtad från den sega förkylningen jag drog på mig för tre veckor sedan. Och nu detta:

Visa bilaga 530846
Precis samma resa. Sjuk i början på december (ej Covid) och blev aldrig helt hundra innan Coronan nöp mig i julhelgen. Nu idag, efter en vecka av ”monsterförkylningen från helvetet men ärligt talat inte riktigt redo för IVA” börjar det vända. Kanske, håller tummarna. Lär vara en liten uppförsbacke att komma igång igen…

GoranS

Aktiv medlem
Visa din misär!
Du är väl i gott sällskap - verkar som halva sverige åkt på skiten nu. Det är rättvist iaf, vaccin 1/2/3/4(!) Doser, ålder, genomgången infektion - inget verkar spela någon roll. Alla skall visst testa denna varianten ändå
Med tanke på hur olika det slår tycker jag rättvist inte riktigt är rätt ord. Ungefär som att säga att det är rättvist om den ena får en sticka i fingret och den andra får båda benen krossade av ett gigantisk fallande träd.

(Kanske färgad och onödigt gnällig då jag har en person i min närhet som dragit på skiten/följdverkningar i över 1,5 år nu utan någon bättring i sikte).

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din misär!
Med tanke på hur olika det slår tycker jag rättvist inte riktigt är rätt ord. Ungefär som att säga att det är rättvist om den ena får en sticka i fingret och den andra får båda benen krossade av ett gigantisk fallande träd.

(Kanske färgad och onödigt gnällig då jag har en person i min närhet som dragit på skiten/följdverkningar i över 1,5 år nu utan någon bättring i sikte).
Ja, det är fan inte roligt. Det är ett elände på många sätt. Folk blir sjuka, får men och vissa stryker till och med med, ungdomarna får sin ungdom inställd på obestämd tid. Nä - det är banne mig skit på riktigt.

Men har för mig att vi var förbjudna att diskutera det av vår kloka moderator @marr så jag släpper pesten.

Stumpy

Aktiv medlem
Visa din misär!
Träffar du ändå inget folk kvittar det väl egentligen? Tydligen tvärslut på snabbtester.
Antigentest positivt för mig och sambon, men negativt för dottern. Sonen och deras respektive får testa sig när vi får tag på nya test.
PCR-test skall komma imorgon med taxi för oss registrerade i länet. De andra två kunde inte boka här. Konstigt att det efter två år med smittan inte lösts smidigare.

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din misär!
Antigentest positivt för mig och sambon, men negativt för dottern. Sonen och deras respektive får testa sig när vi får tag på nya test.
PCR-test skall komma imorgon med taxi för oss registrerade i länet. De andra två kunde inte boka här. Konstigt att det efter två år med smittan inte lösts smidigare.
Jo, nog finns det underliga saker i detta. Inget nytt i detta dock - jag minns en underlig historia hur man kunde bli behandlad som Utomlänspatient.....

Nä, inte gnälla nu.

GoranS

Aktiv medlem
Visa din misär!
Omnicron verkar innebära nått dygn med hög feber och sen är det över, två familjemedlemmar har legat sjuka i veckan.
Att extrapolera två fall till en generell beskrivning är felaktigt i synnerhet som det finns fakta som motsäger denna generalisering.

Corona-diskussioner är dock bannlysta på forumet så jag föreslår att vi lägger ner innan tråden låses.

Stumpy

Aktiv medlem
Visa din misär!
PCR-test positiva, utom för den som fått tredje sprutan.
De utsocknes får göra test på vårdcentralen idag. (Kan vara bra att veta om andra kommer i samma situation.)

Topp