Visa din misär!

Emil777

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jepp minst sagt.
Dagen innan midsommarafton får jag första dosen. Förhoppningsvis mår man inte skituselt hela 3 veckorsperioden innan nästa dos så man kan komma ut på nån liten lugn runda iaf.
Krya på dig!
En nära familjemedlem hade lymfom (stadie IV) och är nu ur det och helt och hållet frisk från det.
Under sjukdomen/behandlingen var hon väldigt aktiv (bröt t.o.m. armen i längdspåret..). Motion varje
j-vla dag.

Vill bara säga att det finns gott hopp.
Fuck cancer!!!

Brakastruten

Aktiv medlem
Visa din misär!
"Vackert beläget", säger Vattenfall..
-Det brukade vara vackert. Nu får vi anpassa mobil surf efter hur snurrorna fäktar.

Bilagor

• 20220613_184915.jpg
    20220613_184915.jpg
    370.7 KB · Besök: 197

uandt

Aktiv medlem
Visa din misär!
"Vackert beläget", säger Vattenfall..
-Det brukade vara vackert. Nu får vi anpassa mobil surf efter hur snurrorna fäktar.
Fast vindsnurror är ju skitsnygga och att de skulle sabba nätet är väl bara en klassisk Teliaursäkt för dålig täckning? Måste en mobilsurfa på badstranden, avnjutandes de vackra möllorna, är det väl bara dra en wifihotspot dit? Låter mer som en inläggför "livet är ganska bra ändå tråden" säger jag

GoranS

Aktiv medlem
Visa din misär!
Nggh, nu är det inte bildgåtatråden men visst är väl det här en photoshoppad bild? Den dyker mest upp i prospekt på vindfarmer i filipinerna, sri-lanka å såna ställen
Ingen aning. Ville bara tramsa lite och tog första bästa bild jag fick upp som såg otrevlig ut när jag googlade något i stil med wind power plant beach.

GoranS

Aktiv medlem
Visa din misär!
Det är inte värre. Stranden är finare och det finns ingen människor för att alla tror att dom inte har mobiltekning (har aldrig hört det förut). Bara lite jobbigt med skuggarna och ljudet av vindkraftverkerna.
Det torde vara subjektivt vilket man tycker är värst så knappast meningsfullt att diskutera. Jag skulle kunna argumentera att ljudnivån bör vara högre på denna bilds strand. Sen verkar det som stället inte ens finns, om man ska tro uandt.

StefanBe

Medlem
Visa din misär!
Märkte att frambromsen låg på. Ena kolven hade fastnat så jag skulle rengöra och få den att glida.
Inget funkade, den gick inte in helt enkelt. Efter ett antal försök bestämde jag mig för att skruva sönder oket. Efter lite kämpande med polygripen fick jag ut kolven. Den har alltså spruckit sönder inuti!
Nåväl, inget dyrt ok, Shimano rs505, och det regnar idag. Men ändå lite misär. Hur har detta hänt? Det är dessutom den inre halvan så ingen värre stöt borde den fått heller.
13604D48-498E-4C77-9D00-2E10851079E3.jpeg

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din misär!
Märkte att frambromsen låg på. Ena kolven hade fastnat så jag skulle rengöra och få den att glida.
Inget funkade, den gick inte in helt enkelt. Efter ett antal försök bestämde jag mig för att skruva sönder oket. Efter lite kämpande med polygripen fick jag ut kolven. Den har alltså spruckit sönder inuti!
Nåväl, inget dyrt ok, Shimano rs505, och det regnar idag. Men ändå lite misär. Hur har detta hänt? Det är dessutom den inre halvan så ingen värre stöt borde den fått heller.
Visa bilaga 561986
Det är shimano. Räcker som förklaring - testa att googla runt, du är inte den första om vi säger så.

GoranS

Aktiv medlem
Visa din misär!
Hmmm... 🤔 jag tror att du missar det komplexa talplanet här. Att bara titta på skalära överföringsfunktionen är en grav förenkling.
Är bara professionella språkpoliser som förmår driva polisandet till sådana nivåer att imaginära delar behöver beaktas. För lekmannaspråkpoliser är det fullt tillräckligt att betrakta det som en skalärvärd funktion av en reell variabel.

Senast ändrad:

hyfsatseg

Aktiv medlem
Visa din misär!
IMG_20220625_175027_1_1.jpg

Inte så farligt som det ser ut, men bra att bocka av första vurpan med hojen så snabbt som möjligt. Körde efter ett spår jag aldrig provat på innan, kom till två byggda drop med grus, körde förbi det första för att se hur de såg ut och tänkte "äh vafan, har jag nog med fart och lyfter framändan klarar jag detta galant." - Jag hade inte nog med fart, och dessutom så kom jag med rätt knäpp vinkel iom att jag svängde in för att ta droppet.

Nåja, nu vet jag hur jag inte ska göra. Knäskydd hade kanske inte hjälpt så mycket just här, men det beställde jag för någon dag sedan tillsammans med armbågsskydd. Långbyxor hade hjälpt men det är så varmt. Ska kolla på nån typ av leggings.

"fail to prepare - prepare to fail"

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa din misär!
Uppdatering:
Bestämde mig för att kontakta crank brothers kring min trasiga pedalaxel, men eftersom jag köpt dem hos min lbs hösten 2020 och har supit bort kvittot hade jag inte så höga förväntningar. Men skickade in lite bilder och beskrev vad som hänt osv, tänkte att det är väl bra om de får höra detta.

Döm om min förvåning när jag fick jag svaret att de skickar mig en fraktsedel så jag kan sända in de trasiga pedalerna, och så kommer de sända mig ett par stamp 7 som ersättning! Holy crap!

Vissa företag har en kundservice utöver det vanliga. (y) (y)

2022-06-15: Skickat in mina pedaler för någon dag sedan, men får väl se när (och OM) mina nya pedaler dyker upp helt enkelt. Lär väl ta ett litet tag i och med att det är från staterna det ska skickas. Uppdaterar sedan, så ni vet om CB var så bra som jag hoppas att de är nu, eller om de "glömmer" att skicka. Låt oss vänta och se. 🙂

2022-07-01: jippi!!
Visa bilaga 564439
Crank Brothers levererar - Kolla vad som damp ner i lådan.
Wow vilken kundservice!
IMG_20220701_153249.jpg

Senast ändrad:

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa din misär!
Inte mycket att komma med men massor med rullgrus i en sväng gjorde att jag stöp som en fura. Faktiskt första riktiga landsvägsvurpan trots att jag cyklat typ 30 år o kört en massa rejs.

Armbågen väntat på röntgen 23.30 och sen några stygn.

Visa bilaga 564139
Huvva, det där ser inte kul ut!
Lvg är livsfarligt, bäst man håller sig till mtb 😁

Topp