Visa din misär!

Azog

Aktiv medlem
Visa din misär!
Hur går det med Otto för er som är i närheten?
Han lever och frodas.

Jag kom på den lysande idén att tända i kaminen för att det blev kallt. Sen kom det en stormby och hela huset blev rökfyllt. 🤦‍♂️

Fick i alla fall prata med en trevlig prick på Verisure, men katten har inte kommit fram från under sängen ännu.

Kanske hade platsat bättre i Det kunde varit värre-tråden, men nu svarade jag ju här. 🙃

Raggamuffin

Aktiv medlem
Visa din misär!
Hur går det med Otto för er som är i närheten?

Blinkar lite hos oss till och från och runt 3000 utan ström i Skåne atm.
Ligger i beredskap men vi åker bara ut på blåljus nu (fara för liv), de utan får klara sig utan om det inte går att koppla runt. Hann få ut lite elverk som står och puttrar men återställning av elnätet påbörjas i morgon bitti, skönt det inte är kallt i alla fall.

n_andersson

Aktiv medlem
Visa din misär!
Screenshot_20230215_081927_Chrome.jpg

Inget som syns men käkar naprocur. 2 Alvedon och oxycodone för att kunna uthärda nätterna. Men de hjälper inte.. Enda fördelen är att jag kan cykla iaf om jag har sadeln lite högt på cykeln

n_andersson

Aktiv medlem
Visa din misär!
Nja var med om bilolycka för ca 20 år sen som jag slog I höften i. Dom påstår att der utlöste atrosen. Men det är ärftligt med. Mor o moster har bytt leder o mormor hade ont i sin med

Mats65

Aktiv medlem
Visa din misär!
Nja var med om bilolycka för ca 20 år sen som jag slog I höften i. Dom påstår att der utlöste atrosen. Men det är ärftligt med. Mor o moster har bytt leder o mormor hade ont i sin med
Aha. Tänkte om du hade nekros också. För när jag hade det så hjälpte Voltaren hyfsat mot smärtorna. Naturligtvis ingen långsiktig lösning och jag vet inte om det hjälper vid artros.

Waylost

Aktiv medlem
Visa din misär!
Dumt att tappa träbiten när man trycker den mot en bandputs. Jättedumt. Fast jag borde kanske posta i "det kunde varit värre", då jag har två hela fingrar kvar.
Visa bilaga 610017

Edit: Jag har faktiskt sju oskadade fingrar. Man ska inte överdriva.
Sådär såg min kära mormor fingrar ut när hon skulle rensa blött gräs ur gräsklipparen som var igång…

Visa din misär!
Dumt att tappa träbiten när man trycker den mot en bandputs. Jättedumt. Fast jag borde kanske posta i "det kunde varit värre", då jag har två hela fingrar kvar.
Visa bilaga 610017

Edit: Jag har faktiskt sju oskadade fingrar. Man ska inte överdriva.
Coolt! Som han i 7even som filade bort fingeravtrycken. Du kan göra vad du vill nu. Utan handskar! Snuten kommer aldrig hitta dig.

n_andersson

Aktiv medlem
Visa din misär!
Nej var ute med graveln och cyklade landsväg egentligen, men tänkte ta en liten grusväg för att undvika det värst trafikerade partiet, tänkte inte att de skulle vara is på vissa ställen....
Mossa hade varit skönt att landa på 😋

anders_claesson

Ny medlem
Visa din misär!
Och jag som skulle sluta skriva i den här tråden🙄

Var hos handkirurgen igår med min värkande handled. 2009 visade sig mitt ulnaligament vara så utslitet att det behövdes en ulnaförkortning på 3.5 mm. Nu visade röntgen på att ligamentet har kollapsat igen med minst 2 mm så ulna skrapar mot vad-det-nu-heter-benet i handen i vissa lägen. Eftersom de redan kortat av ulna en gång var det tveksamt om det går att göra igen, så jag står troligen (det behövs bl.a. MR och ev titthålsundersökning innan läkarna vet ordentligt) inför valet steloperation eller fortsatt smärta😵 Vad hade ni valt?
Hur har det blivit? har du tagit beslutet än?

mcperand

Aktiv medlem
Visa din misär!
Hur har det blivit? har du tagit beslutet än?
Efter flera undersökningar med både slätröntgen och MRI så har vi bestämt oss för att vänta och se. Tanken är väl att en operation kan stoppa försämringen men samtidigt kommer toppnivån som bäst vara ganska mycket lägre än när det är som bäst idag. Om jag använder handleden med lite försiktighet och har på stöd när det går så har jag troligen ganska många år där det fungerar bättre i snitt än det skulle göra som opererad (så när som på eventuell smärta) och längre fram när handleden blir för dålig kan vi byta ut den med ett resultat som inte skulle bli så jättemycket sämre än om vi gjorde det idag. Handkirurgen och jag tyckte samma sak var för sig så då var det inte så mycket att fundera på.

kais01

Aktiv medlem
Visa din misär!
vafalls? en ljudlig broms stoppade framfarten. gunnebo deluxe:)

egentligen passar inte händelsen helt för misärtråden, för inget fatalt hände. inte ens växelörat blev snett. kollade särskilt att det inte växlades över på ettan innan framfarten fortsatte.

aluplåten är mot intrasslande grenar, funkar bra.
.
AF9E7E20-A35B-40DB-BD72-698DA835BFAC.jpeg

Senast ändrad:

Ilritorno

Aktiv medlem
Visa din misär!
vafalls? en ljudlig broms stoppade framfarten. gunnebo deluxe:)

egentligen passar inte händelsen helt för misärtråden, för inget fatalt hände. inte ens växelörat blev snett. kollade särskilt att det inte växlades över på ettan innanframfarten firtsatte.

aluplåten är mot intrasslande grenar, funkar bra.
.
Ser vart fall ut som det fanns potential för rätt mycket misär-händelser i det där.

kais01

Aktiv medlem
Visa din misär!
Den här bilden passar perfekt i Dagens fulmek-tråden! I love it!
tack:). det var när jag började med större nedre trissa som problemen med intuggande grenar ökade, så tog ett radikalt grepp.

det här är version 2, med plåt även på insidan. den utstickande delen bakåt är för att skapa en vinkel så grenarna skall lyftas bort från kedjan hellre än att tuggas in.

har inte råkat ut sedan plåtarna kom på plats. om gunnebostängslet var där och vände vet jag inte men mera troligt nej. det låg bland en massa grenboss, och jag såg det inte. slutade omedelbart trampa när oljudet uppstod.

Topp