Visa din misär!

jofahjalm

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag tycker inte det ser bra ut för att vara efter en vecka med antibiotika. Jag hade nog kollat upp dig igen och fått ett utlåtande kring om du har rätt antibiotika.

EST

Aktiv medlem
Visa din misär!
Så nu har de plockat bort allt det vita, samma sköterska igen. Å ny tid på torsdag för koll annars såg det finfint ut å hon undrade ifall den inte kändes nånting när hon pillade. Men det var lugnt :)
Tyvärr får man väl köra gravel ett tag till så man inte slår upp skiten eller får in en pinne i det!!!

JanneS

Aktiv medlem
Visa din misär!
Så nu har de plockat bort allt det vita, samma sköterska igen. Å ny tid på torsdag för koll annars såg det finfint ut å hon undrade ifall den inte kändes nånting när hon pillade. Men det var lugnt :)
Tyvärr får man väl köra gravel ett tag till så man inte slår upp skiten eller får in en pinne i det!!!
Glädjande nyheter då kanske man får sällskap i skogen snart:)

sgtprobe

Medlem
Visa din misär!
Verkligen inte i närheten av vissa personers misär här i tråden, hoppas verkligen ni alla blir helt återställda.

Men i Lördags eftermiddag, när jag precis satt mig på hojen och börjar rulla ut i spåret samt lägger lite kraft på pedalerna, och känner hur jag nästan flyger av cykeln när allt motstånd försvinner från pedalen och fattar ingenting först. Ahaaa, kedjan har hoppat av! När jag sen tittar på kedjan och ser detta, då kändes det verkligen som en misär. Det var den rundan det!

Borde kanske inte vara förvånad, det är ju Sram ;) GX 12 speed kedja!
Men att sedan få tag på en ny kedja, en Lördag i Malmötrakterna, speciellt när de "riktiga" cykelbutikerna har stängt, japp, det gick inte. Så ingen cykling på Söndagen heller. Skit också! :(

20200321_154710.jpg

Earlslick

Aktiv medlem
Visa din misär!
Verkligen inte i närheten av vissa personers misär här i tråden, hoppas verkligen ni alla blir helt återställda.

Men i Lördags eftermiddag, när jag precis satt mig på hojen och börjar rulla ut i spåret samt lägger lite kraft på pedalerna, och känner hur jag nästan flyger av cykeln när allt motstånd försvinner från pedalen och fattar ingenting först. Ahaaa, kedjan har hoppat av! När jag sen tittar på kedjan och ser detta, då kändes det verkligen som en misär. Det var den rundan det!

Men att sedan få tag på en ny kedja, en Lördag i Malmötrakterna, speciellt när de "riktiga" cykelbutikerna har stängt, japp, det gick inte. Så ingen cykling på Söndagen heller. Skit också! :(

Visa bilaga 407182
Nja, den där kvalar ju inte in. ;)
Ett extra kedjelås och kedjebrytare hade ju löst problemet på en pisskvart. Fast det var trist att helgens tur gick om intet.

sgtprobe

Medlem
Visa din misär!
Nja, den där kvalar ju inte in. ;)
Ett extra kedjelås och kedjebrytare hade ju löst problemet på en pisskvart. Fast det var trist att helgens tur gick om intet.
Helt riktigt, men det kändes rätt tråkigt då, nästan som en misär ;) Japp, tyvärr så hade jag inget extra kedjelås, och inga hade i lager heller. Blir att bunkra i framtiden.

/Edit:
Nu när jag kollade på bilden så ser jag flera länkar som är på väg att gå, fler med genomgående sprickor. Blir nog att kasta i återvinningen den här tror jag.

sgtprobe

Medlem
Visa din misär!
Kedjor och kedjelås är sådant man alltid har reserv av hemma. Enda alternativet är att ha två kompletta cyklar.
Absolut, ironiskt nog har jag delar till Shimanos drivlinor hemma, men till "nya" hojen så har reservdelslager för Sram inte blivit inhandlat ännu, även om man haft ett tag på sig att göra så nu. Så i grunden så hamna jag i kläm pga lättja. Kunde även tagit min gamla hoj ut på Söndagen, men kunde bara tjurigt konstatera att ska jag ut och cykla så ska det vara på nya hojen. Man är som man är.

Gandalf

Medlem
Visa din misär!
Fick ny hornhinna för två dagar sedan, hoppas nu att den fäster ordentligt så att jag får stereoseendet tillbaka. Det blir liksom lite enklare att cykla i skogen då....
20200327_095137.jpg

zinkpasta

Aktiv medlem
Visa din misär!
Skickade mail till Newmen om crash replacement, fick tillbaka "oh no. That’s not good….didnt last very long. Are you sur this is the right wheel for you?" :-) (Newmen X.A.25, med däckkorv i.. Hoppade rakt in i spetsig kant.. har fö försökt böja tillbaka fälgkanterna för att sätta upp tubeless igen. Gick sådär.)

1585411310333.png

AndreasDai

Aktiv medlem
Visa din misär!
Men på riktigt några förslag så man slipper åka till sjukan? Det är ju astrist där...
Sjukan. Polarens ex gick bort i sepsis för någon vecka sedan.
Jag själv lät bli att åka till sjukan efter ett djupare skärsår på foten (tvättade med lite sprit, virade med lite papper och silvertejp) sedan fortsatte jag dagen. Trodde jag blev förkyld men slutade med 4 månader på sjukhuset för behandling av sepsis som sedan satt sig runt ryggmärgen och medförde ytterligare 3 månader.
Tappade ca 20 kg vikt och fick börja om träningen på nytt. Hade ingen ork eller styrka kvar.
Även fast det känns trist med sjukhus så var det sista gången jag lät bli även fast det inte såg så illa ut.

zinkpasta

Aktiv medlem
Visa din misär!
TermosMos1.PNG
TermosMos2.PNG

Ska nog vara glad snarare än känna misär efter detta. Manual på asfalt (nerförsbacke) med nya bromsar med helt annan (senare) bitepoint än jag är van vid slutade med en riktig ryggplant. Förutom fikatermos så innehöll ryggan ryggskydd och (tom) vätskeblåsa. Gissar att termosen trycktes mot plastlocket på blåsan, och sen mot ryggskyddet och slutligen min ryggrad. Känner mig småstel i ryggen, men inget värre än så.

@plumse @Karsten .. verkar varit ryggan/termosen som tog mest av smällen, hjälmen/huvudet resten.

Senast ändrad:

plumse

Aktiv medlem
Visa din misär!
Visa bilaga 408796Visa bilaga 408797
Ska nog vara glad snarare än känna misär efter detta. Manual på asfalt (nerförsbacke) med nya bromsar med helt annan (senare) bitepoint än jag är van vid slutade med en riktig ryggplant. Förutom fikatermos så innehöll ryggan ryggskydd och (tom) vätskeblåsa. Gissar att termosen trycktes mot plastlocket på blåsan, och sen mot ryggskyddet och slutligen min ryggrad. Känner mig småstel i ryggen, men inget värre än så.

@plumse @Karsten .. verkar varit ryggan/termosen som tog mest av smällen, hjälmen/huvudet resten.
Surt, men när jag såg vurpan tänkte jag "han kommer vilja ståcykla resten"...
Tur att det gick så bra som det ändå gjorde!

manneblask

Aktiv medlem
Visa din misär!
Hade hoppats slippa läsa denna broschyr. Nåväl skönt när skiten är över. (Fick tyvärr inte med en bild på min demolerade disk)
IMG_20200403_184209.jpg

Senast ändrad:

Hep

Aktiv medlem
Visa din misär!
Spine har satt i plåt i min ryggrad. Det där kommer gå bra.

Fast en sak är viktig som attan. Att hitta rätt sjukgymnast för rehaben. Spine har inga som du kan träna med efter operationen och du förväntas boka själv med någon du hittar på stan. Jag tänkte att det inte var så noga och tog någon snäll tant på närmaste ställe. I efterhand har jag förstått att det stället var bättre för gamlingar som ville kunna fika igen och inget för den som absolut skulle ut i skogen igen för att fortsätta trilla.

Se till att få ett snack med KG (Karl-Gustav Häger) och be om konkreta tips på någon att träna med. Han är själv sjukgymnast och befriande ärlig i vad som är bra och inte bra.

manneblask

Aktiv medlem
Visa din misär!
Spine har satt i plåt i min ryggrad. Det där kommer gå bra.

Fast en sak är viktig som attan. Att hitta rätt sjukgymnast för rehaben. Spine har inga som du kan träna med efter operationen och du förväntas boka själv med någon du hittar på stan. Jag tänkte att det inte var så noga och tog någon snäll tant på närmaste ställe. I efterhand har jag förstått att det stället var bättre för gamlingar som ville kunna fika igen och inget för den som absolut skulle ut i skogen igen för att fortsätta trilla.

Se till att få ett snack med KG (Karl-Gustav Häger) och be om konkreta tips på någon att träna med. Han är själv sjukgymnast och befriande ärlig i vad som är bra och inte bra.
Jadå tror det bara kommer gå fint. Kirurgen var förtroendeingivande och fick en bra feeling. Jag har faktiskt gått till sjukgymnast innan som är bra för jag hade hoppats att kunna läka själv men 3,5 månader med smärta och magnetröntgen för 2 veckor sedan som visar ett megabråck så känns det bra med att bara bli av med den här smärtan. Och då har min läkare också vägrat skriva ut morfin när det var som värst.

Vernersson

Aktiv medlem
Visa din misär!
Det är ju avstånd som vanligt men jag uppfattade inte som det iallafall. Var rätt tomt iofs, var på Spine Center i Upplands Väsby så vet inte om de kanske har fler mottagningar iofs?
Spine Center har inga andra mottgagningar än den på Löwet.
Som alternativ finns även Ryggkirurgiskt Centrum https://www.rkc.se/

Båda dessa har iaf BRA medicinkeknisk standard, vilket inte kan sägas om all privat operationsversamhet.

KONAmi

Aktiv medlem
Visa din misär!

Visa bilaga 407182
Ser det inte ut som det är sprickor i fler länkar nere i hörnet?

Hep

Aktiv medlem
Visa din misär!
Trodde febern kom från corona, men nu gissar jag på något annat festligt. En positiv sak är att det är rätt tomt på akuten, när man väl passerat hostsorteringen i tältet utanför.
5E77F092-64F6-4CE6-B7D5-869008AFDA4F.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer