Visa din misär!

Hep

Aktiv medlem
Visa din misär!
Inget spännande tyvärr. Bara en människa outbreakoverall som sorterade alla som sökte efter om de risskerade att sprida pesten eller var harmlösa. Jag bedömdes som ofarlig, så jag fick ett rum inne bland de rena. Min personal tar i och för sig inte i hand, men har vanliga kläder på sig.

Brakastruten

Aktiv medlem
Visa din misär!
Riktat skrothjul åt grannbarnen, inför tjoande publik.. När så äntligen
IMG_20200409_114017_01.jpg
var dags att byta min egen bromsskiva, saknar jag en PM-adapter för 180mm. Till råga på eländet, haglar det ner i min kaffekopp och solen har gömt sig! 🤥

Peth

Aktiv medlem
Visa din misär!
7AE5BE8E-1072-403A-B283-BB50D8749AAC.jpeg

Bah, skar mig igår och det vägrar sluta blöda. Dessutom så ramlade jag av taket (inget högt tak) när jag bytte ett par trasiga tegelpannor idag, fångades inte på bild dock. Ont i knän, skrev och fingrar. Men men, kunde varit värre.

SIE

Aktiv medlem
Visa din misär!
3D933B21-D8B0-45E4-83E3-AAD7019C0F4F.jpeg
Dottern OTB-debuterade nyss och fick cykeln i nacken. Skrapat knä, ok i övrigt men gött att det jacket inte sitter i skallen.

Update: den sprack banne mig hela vägen igenom, och justeraren bak slogs sönder. Inte en skråma på 9-åringen som var tillbaks i pumptracken en timme senare med lånad hjälm. Gött när saker funkar som de ska.

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!
Visa bilaga 410792Dottern OTB-debuterade nyss och fick cykeln i nacken. Skrapat knä, ok i övrigt men gött att det jacket inte sitter i skallen.

Update: den sprack banne mig hela vägen igenom, och justeraren bak slogs sönder. Inte en skråma på 9-åringen som var tillbaks i pumptracken en timme senare med lånad hjälm. Gött när saker funkar som de ska.
Imponerande!

Min son, då 5 år gammal, fick cykeln i nacken första gången han cyklade med sin nya Specialized Ambush hjälm. Han blev övermodig av två 12-åriga som cyklade snabbt över hoppen på flow-trailen. Tur att det var med nya Ambush hjälmen som går nästan ner till nacken. Sonen hade bara en bula och hjälmen hade bara två små bucklor.

SIE

Aktiv medlem
Visa din misär!
Trodde cykeln i nacken var ovanligare, bra att det gick bra för er med! Dottern är glad och sover nu gott, för min egen del var det rätt läskigt och jag har lite svårt att släppa det. Har det dessutom på film (körde bakom med bite mount), men att kolla igen lockar knappast..

Rattnalle

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag har spräckt en och bucklat en hjälm av att få cykeln i huvudet, som jag vet. OTB med SPD så jag dragit med mig cykeln i fötterna.

Hjälmen jag spräckte i höstas lite oklart men det var en misstänkt rak kant på hacket i den..

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!
Trodde cykeln i nacken var ovanligare, bra att det gick bra för er med! Dottern är glad och sover nu gott, för min egen del var det rätt läskigt och jag har lite svårt att släppa det. Har det dessutom på film (körde bakom med bite mount), men att kolla igen lockar knappast..
Tror att min son fick "bara" styren i nacken.
Min son var inte så glad och vilde går hem. Tåg lite tid och vandring innan han gick på cykeln igen för att långsamt åka hem. Hela tillfälle var inte så roligt. Min son var redan en duktig åkare då, men han var och är alltid mycket försiktig. Såg direkt att han cyklade för snabbt nedför flow-trailen och jag cyklade snabbt efter honom och skrek hela tiden att han måste köra saktare (utan effekt tyvärr).

Efter det fick han bara en OTB, nedför en häll på blå spåret, för att han ännu inte var van vid sin nya Magura bromsar som är kraftigare än sin gamla Sram bromsar. Lyckligtvis fick han inte cykeln i nacken den gången.

sanfar

Medlem
Visa din misär!
Lagat en TFCC-skada jag fick för över ett halvår sedan i en mtb-vurpa. Gips upp över armbågen och inget cyklande på tre veckor. Kanske tar en tur med lådcykeln när frun inte ser... :) DSC_1100.JPG

Atlas

Aktiv medlem
Visa din misär!
Ingen bild men jag är nykakad på låret jag med. Gick fort på stigen idag fram tills det tog tvärstopp. Uppfriskande med säsongens första vurpa så tidigt! Det lär kännas någon månad.

moros

Aktiv medlem
Visa din misär!
Ja det är ju inte så mycket kvar som inte är blåmärke 😄 Kunde knappt gå i torsdags men nu är det lite bättre. Det hade inte varit fullt så mycket misär om det regnat och blåst halv orkan. Nu missar man en guldhelg (här i Skåne iaf)

Jag hade precis bytt grepp från ett par i gummi som var helgjutna, dvs inte öppna ändar. Kanske hade de gamla varit något mildare i smällen jämfört med pluggar i hårdplast. De gamla åker oavsett vad på igen eftersom det ena nya greppet pensionerades helt i smällen. Man kommer nog aldrig strunta i att sätta i pluggarna i alla fall, gissar på att man fått en något mer svårläkt skada. :)

20200418_104608.jpg

Senast ändrad:

zw3n

Ny medlem
Visa din misär!
Efter förmiddagens landsvägspass skulle jag ut och rulla lite MTB på sköna stigar i solskenet. Cyklade förbi en grusgrop där framhjulet sjönk ner i sanden och det tog helt stop, väl uppe ur sanden ställde jag mig upp för att sprinta igång igen. Antagligen lite trött från tidigare träning rullar jag lite för nära stigkanten, inser mitt misstag samtidigt som jag kommer till en mindre chikan där jag svänger lite tvärare än jag borde vilket leder till att styret vrider sig 90° och jag flyger OTB.
Blir liggande en stund på marken och känner efter om alla kroppsdelar är hela. Det gör ont men inget verkar brutet, bara en kaka i vaden och skrubbsår, det största straxt över knävecket.
Reser mig upp och börjar undersöka cykeln och upptäcker att en eker, med nippel, ryckts ur sitt hål i kolfiberfälgen. Kunde den inte bara gått av istället :cry:
DSC_0209.JPG
DSC_0211.JPG

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!
glömde handskarna hem idag och såklart händer detta...
Jag hade tur. Idag tåg jag med en egen knäskydd och en av min son. Körde utan. Siste gång jag ramlade med ben mot sten var sista gången jag körde teknisk stig utan knäskydd. Var lite rädd idag, men ramlade inte.

Däremot fick jag igår inte bort axeln från en trasig baknav. Frågade flera LBS, men dom hade aldrig sett det. Till slut sågade jag genom thru-axlen. Nu kan man titta in. Skulle det inte sitta en (hål)axel i navet? Man ser bara thru-axlen på bilden mellan nav och frihjulet. Har axeln brutit helt?

2020-04-22-18-47-38.jpg

kaj a

Aktiv medlem
Visa din misär!
Brutit båda armarna och troligtvis höger båtben. Högerarmen är gipsd från tummen till biceps, låst i 90 grader. Tack och lov är vänstern bara gipsad på underarmen, jag har tillräcklig rörlighet för att kunna gå på toa själv.

Fick möte i mörkret på vägen hem efter jobbet i tisdags kväll. Panikbromsade och for över styret. Första gången med gips
20200422_100552.jpg

manneblask

Aktiv medlem
Visa din misär!
Hade hoppats slippa läsa denna broschyr. Nåväl skönt när skiten är över. (Fick tyvärr inte med en bild på min demolerade disk)
Visa bilaga 408955
Det må se ut som ett litet mensskydd men detta är resultatet av operationen. Äntligen smärtfri efter 4 månaders pina (nåväl sårsmärta nu). Lite rehab på detta så kanske man är i normalläge snart igen ☺
IMG_20200502_093423.jpg

Brattis

Medlem
Visa din misär!
Premiärtur i Flottsbro med nya DH-cykeln, hade grymt kul i tre timmar innan den kastade av mig och jag landade på vänster axel. Bröt nyckelbenet på tre ställen och sitter nu i soffan med en näve piller och har en betald resa till Järvsö med polarna nästa helg.

Misär...

7EF39F01-64AE-4174-BAA8-70D3D9A064B0.jpeg

Rattnalle

Aktiv medlem
Visa din misär!
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer