Visa din misär!

shro0maz

Aktiv medlem
Visa din misär!
Förstår att du säljer den, FIT vill man ju inte ha 😉

Landat på mage någonstans eller? Ser ut som om byxorna räddat dig en del där..
FIT byts enkelt till grip.

stormby slet tag i mig när ja ladda i ett hopp, flyttades drygt metern i sidled o försöket att motstyra ledde till att ja landa lite snett i rullgrus o daska ner i backen! Lyckligtvis slapp jag repor på öhlsaren o bara styret som har krigsskador!

SIE

Aktiv medlem
Visa din misär!
Styret klarade sig nog från akuten.
Det verkar som det mest är tomt på akuten nuförtiden ändå ¯\_(ツ)_/¯

Inte bra betyg för POC det där imho, jag har spräckt en med på en smäll jag tyckte var allt för liten (fullface/hårdskalet).
Nä jag är inte direkt impad heller, tycker den borde klarat mer även om smällen kom inifrån. Ersättaren blir inte en POC.

Rattnalle

Aktiv medlem
Visa din misär!
Alltså om cykeln välte och styret slog i inuti är ju hjälmen förbrukad oavsett om den spricker eller inte. Det är mycket kraft på en punkt.

Det finns dessutom ett enda rätt sätt att hänga en hjälm på styret. Se #76. Då händer inte detta.

n3wton

Aktiv medlem
Visa din misär!
Nä jag är inte direkt impad heller, tycker den borde klarat mer även om smällen kom inifrån. Ersättaren blir inte en POC.
Du vet om att en hjälm är frigolit som hålls ihop av ett utvändigt skal av plast? Om man vill kan man säkert riva sönder en hjälm med naglarna från insidan. Hjälmar är tänkta att ta en stor smäll, inte slit och släng på det där sättet. Jag är inget fanboy av POC, men tror att det blivit likvärdiga skador oavsett tillverkare.

SIE

Aktiv medlem
Visa din misär!
Du vet om att en hjälm är frigolit som hålls ihop av ett utvändigt skal av plast? Om man vill kan man säkert riva sönder en hjälm med naglarna från insidan. Hjälmar är tänkta att ta en stor smäll, inte slit och släng på det där sättet. Jag är inget fanboy av POC, men tror att det blivit likvärdiga skador oavsett tillverkare.
Point taken. Jo, jag är medveten om konstruktionen, och antar att det är breda skallar och inte smala styren som skall smällas emot frigoliten. Kanske skall jag leta upp hjälmköpråd-tråden istället för att vara sur, det finns ju faktisk värre sätt att kvadda en fin hjälm på :)

Mini_me

Aktiv medlem
Visa din misär!
Point taken. Jo, jag är medveten om konstruktionen, och antar att det är breda skallar och inte smala styren som skall smällas emot frigoliten. Kanske skall jag leta upp hjälmköpråd-tråden istället för att vara sur, det finns ju faktisk värre sätt att kvadda en fin hjälm på :)
Kan du inte få ut en ny på försäkringen?

Visa din misär!
Inget kvitto kvar och den är rätt gammal, självrisk 1500kr, tror mina chanser är låga där. Hade ändå börjat kolla på Bell Super 3R för FF-optionen, kanske är detta ett tecken (utöver tecknet på min klantighet) 🙂
Mitt försäkringsbolag (Folksam) har inget åldersavdrag på hjälmar. Jag vet inte hur det är med andra men bra att känna till om det är lite mer prylar som går sönder att det kan bli värt att kontakta dem. De krävde heller inget kvitto.

pero02

Medlem
Visa din misär!
OTB igår. Inte sådan missär som andra o tråden men det kunde gått värre.

Ser i luften att jag har perfekt riktning mot en stor sten. Får ut en arm att ta emot lite av kraften med. Träffar ändå stenen med hakan och glider sen över även med nyckelben och övre del av bröstet. Höger lår precis ovan knät slår förmodligen i styret eller annan hård del.

kan bli jämn match mellan hand och ben vad som läker snabbast. Vill ut och cykla men får nog hålla mig några dagar.

24h efter kraschen.
A49DB5AF-7536-4443-B111-E370E037FC1A.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer