Visa din misär!

arcamone

Aktiv medlem
Visa din misär!
Man kan inte vara centrad i ett spår i den farten. Men med en damcykel kanske 😂

Jag tycker också det ser ut som något hugger tag innan det vrider sig. Högt gräs, kanske en pinne eller mängder av gräs som ger tvärstopp via låst bromsskiva? Hoppas du och cykeln klarade er hyfsat iaf.

/D

Det är möjligt, jag vet inte. Det är inte världens bästa hjul precis.
Men när jag kollar lite mer så tycker jag att det ser ut som att hjulet viker sig när jag har börjat flyga framåt. Ser mer ut som att hjulet först tuggar i högerkanten och sedan blir det tvärstopp. Kanske är som Raggamuffin föreslog tidigare att det är en rot eller något annat som gör att det blir tvärstopp just där.

Hursomhelst är det mitt eget fel. Hade ju inte hänt om jag hade hållit mig i mitten av spåret.

gavin_gadget

Aktiv medlem
Visa din misär!
Min slang börjar bli miserabel...
(varför blir det alltid punka just här omkring?!)

Visa bilaga 429816
Sådär kunde mina slangar se ut i tonåren innan tubeless...
I nutid, på pendlaren, hade jag ett litet litet hål i däcket där en bit ståltråd envist petade hål på slangen. Märktes inte när jag bara kände i däcket utan först när jag vänt det ut och in. Satte en lagningslapp på insidan av däcket och ny slang, vilket verkar fungera.

Visa din misär!
Solen har äntligen tittat fram, frun och bebis besöker sin familj och jag får ett par timmar helt själv. Planeterna har ställt sig på led, nu jävlar blir det en lite längre tur! Ca 500 meter in i turen upplever jag lite glapp från vänster vevarm och beslutar mig för att försöka åtgärda spektaklet. Börjar lossa ena skruven som håller vevarmen på plats och SNAP så går skiten av. Nu sitter man här med en vevarm som har toppen av en locktightad skruv fastkilad mitt i gängningen. Givetvis är båda ändarna "försänkta" så att det inte går att greppa tag med tång eller dylikt och fulskruva ut skiten.

1594984034073.png

H.

Aktiv medlem
Visa din misär!
Solen har äntligen tittat fram, frun och bebis besöker sin familj och jag får ett par timmar helt själv. Planeterna har ställt sig på led, nu jävlar blir det en lite längre tur! Ca 500 meter in i turen upplever jag lite glapp från vänster vevarm och beslutar mig för att försöka åtgärda spektaklet. Börjar lossa ena skruven som håller vevarmen på plats och SNAP så går skiten av. Nu sitter man här med en vevarm som har toppen av en locktightad skruv fastkilad mitt i gängningen. Givetvis är båda ändarna "försänkta" så att det inte går att greppa tag med tång eller dylikt och fulskruva ut skiten.

Visa bilaga 430091
Ja usch. Det där är ju faktiskt misär.

Simpa85

Aktiv medlem
Visa din misär!
Är det misär att lådcykeln man beställde i början av maj, med leveranstid på 3-5 dagar, nu kommer komma först i mitten av augusti till följd av coronarelaterade förseningar? Barnen har ju snart växt ur cykelkärran.

manneblask

Aktiv medlem
Visa din misär!
Lite I-Landsmisär: Tre dagar i Järvsö gillades inte av min dämparbult - troligen för hårt dragen av undertecknad 😬 Trippen till Gesunda nästa vecka blir utan cykling!
IMG_20200726_105015.jpg

Peth

Aktiv medlem
Visa din misär!
Svårt att visa men, fick ryggskott när jag böjde mig ner för att ta upp en avbitargång från verktygslådan på marken. Har haft ryggproblem i 20 år, men den här gången var något extra. Sista dagen på semestern förstörd redan vid lunchtid. Kul, verkligen.

moros

Aktiv medlem
Visa din misär!
Svårt att visa men, fick ryggskott när jag böjde mig ner för att ta upp en avbitargång från verktygslådan på marken. Har haft ryggproblem i 20 år, men den här gången var något extra. Sista dagen på semestern förstörd redan vid lunchtid. Kul, verkligen.
👎Jaja det kunde ju varit med en vecka kvar på semestern...😉 Men vet exakt vad du menar. Drog på mig mitt troligtvis värsta ryggskott någonsin för 10 dagar sedan, då med två veckor kvar på semestern. Sumpade med det tre planerade cykeldagar. Men efter en vecka gick det faktisk ok att köra men det är fortfarande inte smärtfritt. Jag hade väl turen att böjningen framåt från rak både stående och sittande var relativt ok. Sidledes och rotation var däremot var helt stekt.

Senast ändrad:

Peth

Aktiv medlem
Visa din misär!
👎Jaja det kunde ju varit med en vecka kvar på semestern...😉 Men vet exakt vad du menar. Drog på mig mitt troligtvis värsta ryggskott någonsin för 10 dagar sedan, då med två veckor kvar på semestern. Sumpade med det tre planerade cykeldagar. Men efter en vecka gick det faktisk ok att köra men det är fortfarande inte smärtfritt. Jag hade väl turen att böjningen framåt från rak både stående och sittande var relativt ok. Sidledes och rotation var däremot var helt stekt.
Cykling är en aktivitet som brukar funka för mig när ryggen jävlas, brukar kännas bättre ett tag efteråt. Hoppas det gäller även denna gång.

Seglarn

Aktiv medlem
Visa din misär!
Kunde varit första dagen på semestern...

lundatok

Aktiv medlem
Visa din misär!
20200809_091422.jpg

Skulle sträcka mig efter en bar när framhjulet skar i ett hjulspår. 5 cm långt och 1 cm djupt jack under knäskålen som svägerskan tejpade ihop. Ingen cykling på en vecka löd domen.

deadmeat

Medlem
Visa din misär!
Efter drygt 30km så letade sig en pinne upp i bakhjulet. Växelöra, bakväxel och kedja blev skrot. Hjulet lite skevt också. Ringde efter hämtning, Tog semester.
IMG_20200621_195611.jpg

moros

Aktiv medlem
Visa din misär!
Precis!
Sista bron innan man kommer fram till sjön. Har inte kollat om det blev något på cykeln än men det hinner jag med idag.
Riktigt surt.
Var det den innan man kommer ut där man kör nere i kanten runt fältet? Den är i så fall den enda bron jag inte cyklar för jag tycker glipan i bärdorna är lite väl bred

moros

Aktiv medlem
Visa din misär!
misär light...
Lärdom: armbågsskydd på! (eller se till att ha tejp och kompresser i ryggan...😅)
Visa bilaga 435124Visa bilaga 435125
Aj, Håller med, och man kan inte sätta skydd överallt, men att ha med grundläggande första förband så man kan laga sig själv hjälpligt när man väl slår sig (det är ju bara en tidsfråga). Har alltid med ett litet kit med en mini 4-1, ett par kompresser, ett par sårtvätt, tejp och en karta sutur-strips samt något vanligt plåster.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer