Visa din misär!

fredrikw

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag var helt dum i huvudet som inte gick ut och tog fast henne fysiskt.

Nej, ja kan tänka mig att göra samma sak mot henne så hon får känna på hur det känns.

Men det är jag det.
Men snälla nån, förstår du inte att du uttrycker dig precis som en hjärndöd bilist som tycker det är helt rimligt att riskera cyklisters liv för att uppfostra dem i trafiken?

Att inte i affekt hoppa ut ur en bil och fysiskt hålla fast en cyklist i trafiken är inte att vara dum i huvudet, det är tvärtemot helt rimligt.

Att däremot kunna tänka sig att "göra samma sak mot henne", vilket låter som du tycker att det är rimligt att köra på cyklisten med din bil, är däremot ett formidabelt prov på idiotskap.

Jag vet inte riktigt vad som är värst, att du kan tänka dig att göra detta, eller att du på riktigt tror att det är tufft att sitta och skriva om det på ett cyklistforum.

Ja nu blev det lite personangrepp här, men jag får väl ta en varning i så fall. För ditt beteende är precis det som skapar livsfarliga situationer för cyklister ute på vägarna, ibland med dödliga konsekvenser. Men visst, du känner dig säkert tuff...

Barometer

Aktiv medlem
Visa din misär!
Gängpaj på lock ring till kassetten. Ringen verkar inte att få tag på, varken på nätet eller över disk.
Ska man behöva köpa komplett ny kassett a`1200 kr för att få tag på en ny ring?

mzi

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag skulle promenera förbi min LBS och kolla vad de hade i lådorna. Annars:

Barometer

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag skulle promenera förbi min LBS och kolla vad de hade i lådorna. Annars:

Verkar vara samma leveranstid där som överallt annars. Blir till att ringa runt lite mer i morgon. Tack för tipset!

sub_sonic

Medlem
Visa din misär!

Bilagor

NickPick

Aktiv medlem
Visa din misär!
Gängpaj på lock ring till kassetten. Ringen verkar inte att få tag på, varken på nätet eller över disk.
Ska man behöva köpa komplett ny kassett a`1200 kr för att få tag på en ny ring?
Jag tycker att du har en relativt billig kassett, sen kan du ju alltid ta låsringen från nya kassetten och sätta på min gamla så har du ju en i reserv! Vad är det för kassett? Någon kanske har skrotad.

Barometer

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag tycker att du har en relativt billig kassett, sen kan du ju alltid ta låsringen från nya kassetten och sätta på min gamla så har du ju en i reserv! Vad är det för kassett? Någon kanske har skrotad.
Det är Slx 12-delat så det är inget fancy som tur är. Jo, det är väl bara att krypa till korset och punga ut. Fast det gör ändå lite ont att lägga 1200 för en liten ring som kostar 80-150kr..

Akronym

Aktiv medlem
Visa din misär!
Att repa eller slå på någons bil är bland det värsta man kan göra tycker en del. Dödsstraff utan rättegång blir då en naturlig och lagom påföljd.
Tycker lite synd om dessa människor...
Så när någon gångtrafikant repar ramen på din kolfibercykel för 70k för att hen tyckte du gjorde fel (vilket du självklart inte tyckte) så är det bara rycka på axlarna och hosta upp pengarna för att lacka om?
(Edit: jag menar självklart inte att man ska köra över människan. Och det är helt uppenbart att Tomaten inte heller menade det)

Masjevel

Aktiv medlem
Visa din misär!
Så när någon gångtrafikant repar ramen på din kolfibercykel för 70k för att hen tyckte du gjorde fel (vilket du självklart inte tyckte) så är det bara rycka på axlarna och hosta upp pengarna för att lacka om?
(Edit: jag menar självklart inte att man ska köra över människan. Och det är helt uppenbart att Tomaten inte heller menade det)
Att det är uppenbart är din tolkning av vad som skrevs. Jag tolkade det annorlunda, men jag hoppas din tolkning är den rätta.

Vad jag skulle göra är väl rätt irrelevant här kan jag tycka men jag skulle definitivt inte gå till handgemäng med människan. Slår du någon på käften kan den du slår faktiskt dö, om den faller olyckligt till marken och det är kanske inte cykeln/bilen värd...

Jag har fått två bildörrar repade en gång och då anmälde jag det till polisen som skadegörelse, lämnade bilen på verkstaden. Kontaktade försäkringsbolaget, och betalade självrisken för att få skadorna åtgärdade. Surt? Javisst, men inte värre än att livet sen fortsatte utan att jag för en sekund önskade att jag vetat vem som gjorde det så jag kunde hämnas.

Akronym

Aktiv medlem
Visa din misär!
Att det är uppenbart är din tolkning av vad som skrevs. Jag tolkade det annorlunda, men jag hoppas din tolkning är den rätta.

Vad jag skulle göra är väl rätt irrelevant här kan jag tycka men jag skulle definitivt inte gå till handgemäng med människan. Slår du någon på käften kan den du slår faktiskt dö, om den faller olyckligt till marken och det är kanske inte cykeln/bilen värd...

Jag har fått två bildörrar repade en gång och då anmälde jag det till polisen som skadegörelse, lämnade bilen på verkstaden. Kontaktade försäkringsbolaget, och betalade självrisken för att få skadorna åtgärdade. Surt? Javisst, men inte värre än att livet sen fortsatte utan att jag för en sekund önskade att jag vetat vem som gjorde det så jag kunde hämnas.
Fast det skrevs ju ingenstans att det skulle slåss. Han skrev vad som hänt och att han gärna gjort samma sak tillbaka, alltså att slå en pedal i hennes nylackade kofångare.
Hade du sett när personen repade dörren tror jag att även du hade uppskattat att personen i fråga stannade så man kunde reda ut det.
Försöker inte argumentera emot att man ska lösa saker utan att bli sura och absolut utan handgemäng, ville mer påpeka dubbelmoralen i att bara för att han satt i en bil så är det tydligen fritt fram att skada hans egendom utan påföljd. Ett resonemang som aldrig hade accepterats om en cyklist sagt exakt samma.

n3wton

Aktiv medlem
Visa din misär!
Det är Slx 12-delat så det är inget fancy som tur är. Jo, det är väl bara att krypa till korset och punga ut. Fast det gör ändå lite ont att lägga 1200 för en liten ring som kostar 80-150kr..
Känns som du missar att du också får med en kassett på köpet om du köper en ny kassett. Perfekt när du slitit ut den första kassetten, det är ju trots allt en förbrukningsvara. Låsringen återanvänder du bara när du byter.

Barometer

Aktiv medlem
Visa din misär!
Känns som du missar att du också får med en kassett på köpet om du köper en ny kassett. Perfekt när du slitit ut den första kassetten, det är ju trots allt en förbrukningsvara. Låsringen återanvänder du bara när du byter.
Jo, fast det är en tusing jag kan köpa andra kul saker för istället för att fylla mina hyllor med reservdelar jag inte behöver nu. Cykeln är ca 2 mån gammal så den nya kassetten kommer nog ligga ett tag.

Genilös

Aktiv medlem
Visa din misär!
Största misären sitter för nära klockspelet för att visa på detta forum. Bunnyhop från altanen i vandringskor resulterade i att dojjjan flög av pedal, magen i styrstam samt innerlår fick sig en hyvling av bakdäck. IMG-20200919-WA0003.jpg

Visa din misär!
Påväg hem igår så började det bli tungt att trampa..
Fixar läckan i däcket.
IMG_20201001_102447.jpg

Ska börja pumpa och ja.. Det blev svårt att få in luften i däcket 😁
Bara att leda hem cykeln.
IMG_20201001_101536.jpg

snabben

Medlem
Visa din misär!
Hahah jag har massor med misär 😅
Hur många bilder får man lägga upp hahah. här har ni tre förbrukade ramar, en styrstam som gick av när jag hoppa ner för trappa (det va en spännande upplevelse minst sagt),
ett par fälgar som gav upp,
en vriden vävarm,
Och en pedalaxel som är av 😅
Har massa andra om ni vill se mer?
20201003_151828.jpg
20201003_150806.jpg
20201003_150734.jpg
20201003_150833.jpg
20201003_145333.jpg
20201003_145456.jpg
20201003_145913.jpg

Barometer

Aktiv medlem
Visa din misär!
Hahah jag har massor med misär 😅
Hur många bilder får man lägga upp hahah. här har ni tre förbrukade ramar, en styrstam som gick av när jag hoppa ner för trappa (det va en spännande upplevelse minst sagt),
ett par fälgar som gav upp,
en vriden vävarm,
Och en pedalaxel som är av 😅
Har massa andra om ni vill se mer?
Ackumulerad misär räknas väl inte? 😉😘

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer