Visa din misär!

Stumpy

Aktiv medlem
Visa din misär!
Beror väl kanske på om det är antikroppstest eller test av pågående infektion.
Mitt antikroppstest kom dagen efter provtagningen. Skulle vilja göra om det, efter att ha varit småkrasslig ett par veckor, men man kan ju inte springa där i tid och otid.

Jimel

Aktiv medlem
Visa din misär!
Testade mig för två veckor sedan om jag hade en pågående infektion, skulle få svar inom 48h stod det men på plats sa dom 72h, fick svaret på 20h :D

GoranS

Aktiv medlem
Visa din misär!
Testade mig för två veckor sedan om jag hade en pågående infektion, skulle få svar inom 48h stod det men på plats sa dom 72h, fick svaret på 20h :D
Nu snackar vi misär på riktigt - brutna ben och blodiga köttsår är ju en sak men när det går så långt att man får för tidigt testsvar, ja då är det spel i den riktiga elitmisärdivisionen!

Vurten

Medlem
Visa din misär!
Onsdagens långtur på 3+ timmar blev bara 1,5. Jag hoppade som vanligt ut på träbron men denna dag var den halare än helvetet självt. Jag landar efter bron på hela sidan med cykeln och det krasar i kroppen. Sidan på hjälmen går ner lätt medan resten av kroppen går i rejält.

Axeln får en rejäl smäll och jag misstänker att något gått ur led, fraktur eller ledbandsskada. Men senare på akuten kan de konstatera att jag haft rejäl tur och inget har gått av eller ur led! Men ont gör det. Framförallt första natten.

Men låret gick i styret så hårt att hela huset på växelreglaget går av och lämnar det vassa, avbrutna fästet kvar som river upp låret i fint ackompanjemang av en härlig lårkaka. Bilden är från söndag kväll, drygt 4 dygn efter kraschen. Dock verkar ett revben ha gått av också. Har haft av vid 2 tillfällen tidigare och känner igen känslan. Skratta och hosta är inte uppskattade aktiviteter. 😁
IMG_20201011_230805.jpg

n3wton

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag tänkte ju inte delta aktivt i den här tråden, men nu är det lite små-misär här också.

Spelade innebandy idag (that's when he knew - he fucked up). Efter ca 25 minuter kändes det precis som man bränt sig på en intervall. Tittade på pulsklockan, som visade 236 slag. Jag har ungefär 188 i maxpuls... Slutade spela och stod still, men pulsen vägrade gå under 145. La mig på golvet och kom ner under 100, men kände att hjärtat slog oregelbundet. Pulskurvan efteråt visade ännu högre puls under en kort stund.

Dusch, sen hem, sen akuten efter lite rådfrågning med sjukvårdsupplysningen. Kom in ganska snabbt och dom konstaterade flimmer (med största sannolikhet), vilket innebär att hjärtat slår för många slag typ. Eftersom jag var snabb in osv så tror dom det funkar att köra någon medicin via dropp och sen är rytmen återställd.

Jag är i rejält bra fysiskt skick (för att vara mig) och har inte haft såhär god kondition på många år, och är lite väl ung för hjärtproblem tycker jag (bara en bit över 30 ju!). Enligt läkaren är det en ganska vanlig och odramatisk grej, men man är ju ändå lite besvärad när det handlar om hjärtat..

787985EA-8A8A-4F55-B0D0-DDEC71B9229C.png

80BB8FF9-F7F4-474F-93FB-3F6C4D9F5CEE.jpeg

Lazy_eye

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag tänkte ju inte delta aktivt i den här tråden, men nu är det lite små-misär här också.

Spelade innebandy idag (that's when he knew - he fucked up). Efter ca 25 minuter kändes det precis som man bränt sig på en intervall. Tittade på pulsklockan, som visade 236 slag. Jag har ungefär 188 i maxpuls... Slutade spela och stod still, men pulsen vägrade gå under 145. La mig på golvet och kom ner under 100, men kände att hjärtat slog oregelbundet. Pulskurvan efteråt visade ännu högre puls under en kort stund.

Dusch, sen hem, sen akuten efter lite rådfrågning med sjukvårdsupplysningen. Kom in ganska snabbt och dom konstaterade flimmer (med största sannolikhet), vilket innebär att hjärtat slår för många slag typ. Eftersom jag var snabb in osv så tror dom det funkar att köra någon medicin via dropp och sen är rytmen återställd.

Jag är i rejält bra fysiskt skick (för att vara mig) och har inte haft såhär god kondition på många år, och är lite väl ung för hjärtproblem tycker jag (bara en bit över 30 ju!). Enligt läkaren är det en ganska vanlig och odramatisk grej, men man är ju ändå lite besvärad när det handlar om hjärtat..

Visa bilaga 447552

Visa bilaga 447553
Läskigt!! Imponerad av att du ändå duschade och drog hem innan akuten haha. Skönt att det inte verkar vara så allvarligt.

Jay Jay

Aktiv medlem
Visa din misär!
Skulle fila lite på hopptekniken på Lidingö igår. Hopp no2. Gick över styret och tog hela smällen med vänster axel. Blått och svullet. Nyckelbenet är i tre delar. Sjukskriven 3 veckor.
E06143FD-994A-4444-98FF-FFEBF961B5DA.jpeg

6A0EB172-1CFE-463B-A02C-47644759B110.jpeg

Övre bilden som referens på frisk axel.... svullnaden är ganska påtaglig i verkligheten.

Kan meddela att det gör ganska ont.

Visa din misär!

sanfar

Aktiv medlem
Visa din misär!
bjuder på lite småmisär efter dessa mer rejäla inlägg.

ut ur skogen idag på hemväg ut på en stig i högt gräs. sen utan vidare ett avvikande ljud från bakhjulet.

vafanudå:(?

tur som en tok, bara att backa hjulet och dra ut pinnen. inte ens växelörat verkar blivit snett:)
Visa bilaga 449629
Rejäl pinne! Tur att inget gick sönder.
Men... Vad är det som sitter inklämt i växelföraren? 🙄

kais01

Aktiv medlem
Visa din misär!
du tänkte alubiten vid nedre spännhjulet?

ett skydd jag tillverkat för att inte dra in pinnar i växeln. sitter en likadan på insidan. löste problem som uppstod när jag gick över till 14t där.

Bellyboy

Medlem
Visa din misär!
Mitt vinterprojekt stannade av pga min uppenbart enorma okunskap.

Vevarmar/vevparti skulle bytas ut, verktyg införskaffades, verktyg gick sönder och muttern valde att sitta kvar i armen.. Runddragen och sprucken.

Lånade hem en vinkelslip i ren frustration, för att reda ut mitt misslyckande.
Efter lite slipande valde jag att avsluta då risken att eventuellt dela ramen i mitten började bli väldigt verklig.

Bilagor

dnleriksson

Aktiv medlem
Visa din misär!
Är det inte bara att klyva den delen av vevarmen som är kvar rakt utifrån och in mot vevlagerhylsan? Då borde den mest bara ramla bort.

Den där armbågen såg inte skön ut 😬

Idoru

Aktiv medlem
Visa din misär!
20201030_072424.jpg20201031_140949.jpg20201030_072602.jpg
Lövhalka, trots anpassad hastighet så föll jag handlöst, ett antal skrubbsår och blåslagen. Faceplant i asfalten, givetvis, så jag är glad att jag hade hjälm. Halva framtanden avbruten trots det, fastnade med handen på styret så tummen böjde bakåt. UCL-ruptur, sk Skidåkartumme, hoppas att slippa operation men får gå med gips minst 3v, och sen förmodligen skena 3v till.

Adhocalias

Aktiv medlem
Visa din misär!
Den där armbågen såg inte skön ut 😬
Börjar bli bättre efter några dagar med feber...

Kan nästan räknas som en mtb-skada. Fick ett litet sår på armbågen efter att ha halkat omkull på en dödshal stenhäll när jag cyklade i Delsjöterrängen. Verkligen inget stort eller allvarligt. Sen tog jag på en tröja på morgonen en vecka senare och sårskorpan fastnade i tröjan. Tog loss den lösa skorpan och satte på ett plåster och tänkte inte mer på det. Dagen efter såg det ut som på bilden...

darkforce

Aktiv medlem
Visa din misär!
Mitt vinterprojekt stannade av pga min uppenbart enorma okunskap.

Vevarmar/vevparti skulle bytas ut, verktyg införskaffades, verktyg gick sönder och muttern valde att sitta kvar i armen.. Runddragen och sprucken.

Lånade hem en vinkelslip i ren frustration, för att reda ut mitt misslyckande.
Efter lite slipande valde jag att avsluta då risken att eventuellt dela ramen i mitten började bli väldigt verklig.

snitta enligt röda sträcket en bit från ramen bara gänga ut gamla lagret o dit me nytt easy fixed
kutta.jpeg

kutta.jpeg

Bele

Aktiv medlem
Visa din misär!
Visa bilaga 451045Visa bilaga 451047Visa bilaga 451048
Lövhalka, trots anpassad hastighet så föll jag handlöst, ett antal skrubbsår och blåslagen. Faceplant i asfalten, givetvis, så jag är glad att jag hade hjälm. Halva framtanden avbruten trots det, fastnade med handen på styret så tummen böjde bakåt. UCL-ruptur, sk Skidåkartumme, hoppas att slippa operation men får gå med gips minst 3v, och sen förmodligen skena 3v till.
Om du föll handlöst och det inte känns som att det står i relation till din tidigare erfarenhet av lövhalka kan förklaringen vara lusbajs. Det skapar blixthalka. Jag har råkat ut för det en gång. Jag hann inte ens börja klicka ur innan jag drog i backen och låg och undrade hur det hela gått till. Trodde först att det var lövhalka och började ifrågasätta min tidigare referensram. Pusselbitarna föll dock på plats när jag läste att minst 10 st cyklister hade gått omkull pga lusbajs vid Thorildsplan (Stockholm) innan området spärrades av. Det obehagliga är att det syns inte, det är bara extremt halt.

Krya!

Bellyboy

Medlem
Visa din misär!
snitta enligt röda sträcket en bit från ramen bara gänga ut gamla lagret o dit me nytt easy fixedVisa bilaga 451180
Visa bilaga 451180
Yes, det är planen. Var tvungen att lägga undan vinkelslipen, kunde inte hålla en stabil vinkel utan att eventuellt såga upp ramen. Satt med en bågfil och två öl igår kväll, verkar ta sin lilla tid det här. Tur att det är lågt till sommaren!

walkabout

Medlem
Visa din misär!
Måste ju bidra i misären.

Nu 5 veckor sedan vurpa på rak grusväg som resulterade i två frakturer i mellanhandsbenen vänster hand, en stor sårskada i munnen och, håll i hatten, fraktur i skallbasen och nackkota nr 1.

3 veckor gips för handen. 3 månader (!) med halskrage utan jobb, träning eller något kul... sen väntar rehab. Men skam den som ger sig va?

R0010132.JPG

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer