För att jag blev förbannad över att verktyget gick sönder. Det blev min hämnd antar jag? Arm eller ej så är läget tyvärr relativt oförändrat..Varför kapade du av armen?
Men fy satan. Nu snackar vi värdigt tråden! :(Jag har skrivit här tidigare om ständiga infektioner och lunginflammationer. Nu ser det ut, efter många besök sista tiden på vårdcentralen, Infektion och Reumatologen och väldigt många provrör med blod, att jag har någon form av auto-inflammatorisk sjukdom så ungefär var tjugofemte dag helt i onödan bestämmer sig för att kroppen är under angrepp av något virus och svarar med hög feber och kraftiga influensasymptom med precis samma drygt veckolånga förlopp varje gång. Det är definitivt misär för mig i alla fall.
Nu återstår bara att hitta vilken av några olika, ganska ovanliga, sjukdomar som ligger bakom. PFAPA drabbar bara små barn och det ger alltid blåsor i munnen, FMS drabbar bara några släkter i Israel, Mortons ger svåra utslag och så håller det på. Det som ligger närmast nu är TRAPS som det finns mindre än 200 kända fall av globalt. Den dåliga nyheten är att det är obotbara sjukdomar, den goda är att om det nu skulle råka vara TRAPS så har man på försök med goda resultat börjat testa en medicin mot gikt som oftast gör de drabbade nästan helt symptomfria. Jag kommer också att få ett sorts sjukintyg som ligger och väntar så att säga så att det räknas som samma sjukdom varje gång, ungefär som man kan få vid svår migrän, så att jag slipper en ny karensdag varje gång.
Svårt att utröna vilken kroppsded.Visa bilaga 452007
Cyklade i Hellas för två veckor sedan på blåa på väg mot Area51. Skulle runda en tall när framhjulet gled iväg på en rot, jag föll åt vänster och smällde i tallen. Inget brutet konstaterades på St Görans efter magnetröntgen.
Tallen träffade på vänster sida (rygg) precis ovanför höften...Svårt att utröna vilken kroppsded.
Är det rövspringan man skymtar?![]()
Aha, som jag trodde, ser oskönt utTallen träffade på vänster sida (rygg) precis ovanför höften...
Fy satan! Tur i oturen antar jag. Ser riktigt nasty ut.Yes det är änden! Nu är jag på väg från akuten efter en räsersnabb visit! Lite lokalbedövning och sen var den ute. Inga konstigheter såsom skadade nerver lr liknande.
Visa bilaga 447245
surt ser rätt elakt ut de där röret e de komunal mark så kan de va lämpligt att rapportera in så ingen gör sig värre illaDet gick nog i 30-35 km/h när jag hittade det här gjutjärnsröret när jag genade över en gräsmatta. Ingen personskada men den kunde gått riktigt illa. Två döda däck och en ledsen fälg.Visa bilaga 452108Visa bilaga 452109
Troligtvis. Tycker det inträffar var och varannan gång man är ute. Men det kanske säger mer om mig än något annat.Vanligaste minimisären bland flats-cyklister?
ny försäkringen på glasögonen tar sånt ;) eller om du inte tog den så drullen på hemförsäkringenFör en månad sen köpte jag nya glasögon. Torsdagens pannlampstur var hal.
Visa bilaga 452520
Förbannat!
Relaterar! Ja skulle kolla upp mitt nageltrång åkte därifrån utan naglar på båda fötterna!
Vad gjorde de? Karvade på disken eller fixade även till kotorna?Opererat ryggen för diskbråck. Nu är det kaffe, smärtstillande och varma sjukhusfiltar.
Dom mejslade bort lite på kotorna.Vad gjorde de? Karvade på disken eller fixade även till kotorna?
Det där gör mer ont att se än något annat här!
Och i bakgrunden skymtar vi ännu en kondisbit
Hahaha! Kondisbitar är en av de viktigaste byggstenarna i en fullgod sjukhuskost som ämnar att hela kroppen.Och i bakgrunden skymtar vi ännu en kondisbit
Hoppas att du fick nytt kaffe till godsaken och krya på dig!
Fy fan för det där viruset.Frågan var väl inte om utan när det skulle hända...Visa bilaga 452912
Förutom att jag inte har nåt luktsinne så är jag helt symptomfri. Har suttit i karantän sedan i söndags. Lite drygt när man har familjFy fan för det där viruset.
Men frågan är hur du mår?
Hur många andra har/haft det är på happy och hur har ni mått? Jag börjar nojja lite över det där viruset.
Sitter du i garaget? :PFörutom att jag inte har nåt luktsinne så är jag helt symptomfri. Har suttit i karantän sedan i söndags. Lite drygt när man har familj![]()
Det gäller att hålla sig positiv i dessa svåra tider! Eller?Frågan var väl inte om utan när det skulle hända...Visa bilaga 452912
Friska starka t-celler är tydligen nästan lika effektivt som antikroppar, samma scenario i min brors familj med ett covid barn och ingen annan smittad men bra T-cell resultat.Sitter du i garaget? :P
Sambon hade Covid-19 i maj, ingen annan i familjen smittades. Sjukt märkligt då det ska vara så smittsamt, det kan ju iofs vara så att jag istället för antikroppar utvecklat T-celler så det inte syns på testet men det är väl ändå rätt osannolikt. Vi delade ju säng hela perioden och allt annat, tandborstar i samma mugg etc..
Jag tror att jag hade det i mitten av maj för jag hade en del symptom som inte alls liknade det jag brukar ha vid förkylningar. Då fick man ju inte testa sig. Jag gjorde antikroppstest i början av juli, men hade inga antikroppar då, så det kanske är tveksamt om jag hade det. Men det har ju visat sig att alla inte utvecklar antikroppar och hos en del försvinner de snabbt.Fy fan för det där viruset.
Men frågan är hur du mår?
Hur många andra har/haft det är på happy och hur har ni mått? Jag börjar nojja lite över det där viruset.
För en månad sen köpte jag nya glasögon. Torsdagens pannlampstur var hal.
Visa bilaga 452520
Förbannat!
Hur gick det med ögonen och annat viktigt? Krya på dig!Visa bilaga 452950
Ja, glasögon ja. I och för sig var inte glasögonen den verkliga misären i mitt fall. Bara ett tecken på att det skett.
Hur gick det med ögonen och annat viktigt? Krya på dig!
Fick du (mer) skador pga glasögon satt emellan objektet och din ansiktet? Skulle det hade gott bättre med plast-solglasögon?Ja, glasögon ja. I och för sig var inte glasögonen den verkliga misären i mitt fall. Bara ett tecken på att det skett.
Jag tror inte glasögonen gjorde någon skillnad. Mina skador beror på smällen när jag träffade asfalten. Men jag vet inte säkert då jag tappade medvetandet och kommer inte ihåg vad som hände vid kraschen. Hjälmen skyddade mig då den hade spruckit ovanför ögat.Fick du (mer) skador pga glasögon satt emellan objektet och din ansiktet? Skulle det hade gott bättre med plast-solglasögon?
Ungefär som en livvakt slängde jag mig och tog smällen så cykeln att cykeln endast fick lite märken på handtag och pedal.Skit i ögat, hur gick det med cykeln??
Påminner om dessa. Är du säker på att du inte blev skjuten?Jag tror inte glasögonen gjorde någon skillnad. Mina skador beror på smällen när jag träffade asfalten. Men jag vet inte säkert då jag tappade medvetandet och kommer inte ihåg vad som hände vid kraschen. Hjälmen skyddade mig då den hade spruckit ovanför ögat.
Glasögonen hade plastlinser. Jag har tidigare landat på ansiktet med ett par Oakley M-frame på mig fast på mjukare underlag. Då lyckades glasögonen (glasögonbågen) göra ytliga sår i ansiktet. Linsen var dock helt intakt.
Samma sak för mig i våras pågick i c,a 2 månader.Jag tror att jag hade det i mitten av maj för jag hade en del symptom som inte alls liknade det jag brukar ha vid förkylningar. Då fick man ju inte testa sig. Jag gjorde antikroppstest i början av juli, men hade inga antikroppar då, så det kanske är tveksamt om jag hade det. Men det har ju visat sig att alla inte utvecklar antikroppar och hos en del försvinner de snabbt.
Mina symptom:
Enormt trött
Lätt feber
Lätt irritation i halsen
Påverkat smaksinne
SpO2 (syremättnad) nere på 91 % mot normala 95-97
Orkeslös och hög puls vid träning under ca 5 veckor efteråt. Blev märkbart bättre efter att ha gjort andningsövningar. Då var det som om en propp släppte i lungorna.