Visa din misär!

MartinC

Aktiv medlem
Visa din misär!
Lvg. Singelsmäll. Landade på vä sida av bröstkorgen. AC-lux och 4 revbensbrott syns i GIFen. Lite snyggt. Men aj. Och trist rent hälsomässigt.

Bilagor

• SlicerCapture_1.gif
    SlicerCapture_1.gif
    978.9 KB · Besök: 60

MagerValp

Aktiv medlem
Visa din misär!
Det enda uppenbara är en liten repa i ramen, den landade ju osnyggt på stenen där. Får se om jag hittar något mer när jag gör en genomgång.

Den största misären är tyvärr osynlig, vänster handled har svullnat upp och värker lite. Blev nog en lätt stukning.

Calcifer

Aktiv medlem
Visa din misär!
Skulle tubelesskonvertera bakhjulet och tidigare ägare av hojen har försökt innan men gett upp och stoppat i slang istället.
Kanske hade funkat bättre om hen hade tejpat först..
Nån som har något bra förslag hur man städar upp detta?
966B5AF7-2A77-4799-9E35-56B5664B1260.jpeg

skjivert

Aktiv medlem
Visa din misär!
Skulle tubelesskonvertera bakhjulet och tidigare ägare av hojen har försökt innan men gett upp och stoppat i slang istället.
Kanske hade funkat bättre om hen hade tejpat först..
Nån som har något bra förslag hur man städar upp detta?
Visa bilaga 496921
Muc-off har ett medel för att lösa upp tubelesskladd.
Har använt det själv och det är rejält kladdigt och jävligt men det funkar :)

Calcifer

Aktiv medlem
Visa din misär!
Muc-off har ett medel för att lösa upp tubelesskladd.
Har använt det själv och det är rejält kladdigt och jävligt men det funkar :)
Tack för tipset! Ska se om jag få tag på lite sånt!

mtb565

Aktiv medlem
Visa din misär!
När växeln går av istället för växelörat. Godset ser tveksamt ut i SX skräpet men det går väl knappast reklamera? Växeln har gått ~10 mil och troligen var det en pinne som var boven i dramat.

Bilagor

• IMG_20210622_161122.jpg
    IMG_20210622_161122.jpg
    1.3 MB · Besök: 126
  • IMG_20210622_161150.jpg
    IMG_20210622_161150.jpg
    415 KB · Besök: 125
Senast ändrad:

mussla

Medlem
Visa din misär!
Precis så där fick jag på Gotland för många år sedan. Väntade ett par timmar på att det skulle sluta blöda. Sedan gav jag upp och åkte till sjukan och fick det ihopsytt. Knäet stelnade rejält och jag hade tämligen svårt att ta mig in i tältet de kommande nätterna.
Det slutade inte blöda för mig heller men på sjukan sa de att de inte syr knän. Nu två dagar senare så har det slutat blöda men går upp så fort jag böjer knäet. Rejält svullet nu också.

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!
Det slutade inte blöda för mig heller men på sjukan sa de att de inte syr knän. Nu två dagar senare så har det slutat blöda men går upp så fort jag böjer knäet. Rejält svullet nu också.

Jag hade en liknande hål in min underben när jag upptäckte att Shimano XT Trail pedal och Five Ten Hellcat var en jättedåligt kombo. Realiserade efter två dagar att den inte läckade. Då var det för sent och nu har jag en permanent "hål" i benet. Min fru sade då att jag kunde hade sätt ihop sidorna med Steri-Strips (från 3M), då hade det läck direkt och bra. Det har funkat med en annan skada.

mussla

Medlem
Visa din misär!
Jag hade en liknande hål in min underben när jag upptäckte att Shimano XT Trail pedal och Five Ten Hellcat var en jättedåligt kombo. Realiserade efter två dagar att den inte läckade. Då var det för sent och nu har jag en permanent "hål" i benet. Min fru sade då att jag kunde hade sätt ihop sidorna med Steri-Strips (från 3M), då hade det läck direkt och bra. Det har funkat med en annan skada.
Ajdå det låter inte heller kul. Tack för tipset om steri-strips. Det är nog för sent för mig också men skall testa i varje fall. Synd att läkarna inte informerar om sånt. Jag var på vårdcentralen i dag och de sa inget om det. Däremot körde läkaren ned en tops i hålet och snurrade runt. Gjorde skitont.

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!
Ajdå det låter inte heller kul. Tack för tipset om steri-strips. Det är nog för sent för mig också men skall testa i varje fall. Synd att läkarna inte informerar om sånt. Jag var på vårdcentralen i dag och de sa inget om det. Däremot körde läkaren ned en tops i hålet och snurrade runt. Gjorde skitont.

Det är fortfarande bättre att sätta på strips nu. Tyvärr har du dock troligtvis en liknade hål kvar som jag.

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa din misär!
Kinacykel....

Försökta sänka sadeln idag men får max in den 13 cm och det är inte konstigt, hela skiten är kvaddat inuti...
Nu ska jag kräva en ny sadel lär jag ju inte få. Ingen yttra påverkan, inte ens ett märke utanpå.
IMG_20210624_145335.jpg

Senast ändrad:

Woodknocker

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jaa det är väl på gränsen I guess, men den ska gå ner mer än 13 cm, det är dock förbi minimum så jag kan ju kapa sadelröret liitee. Kommer dock vara på dessa Trifoxpajaser som en iggel.

KINAköp är great! Jag får väl helt enkelt köra så här. Dessa pengar kunde ha gått till något annat.
Aja, får jag ut sommarmånader av skitet har det kostat en hundring turen.. Där ska fan inte vara en bump på insidan och de kommer inte ens kunna säga att det är jag för där är ingen åverkan utanför och just där kan man inte komma åt med något. Egentligen har jag en känsla att skiten inte ens ska användas, vem vet vad detta är.... Men jag tänker ju inte bara låta flera tusen så och ruttna. Sen kan jag kapa röret men då är vi tillbaks till säkerheten.

edit: Jaaa jag trodde det var max från början då modet är rätt långa sadelrör och satte in sadeln vid 75 cm, på förra hade jag 77cm. men så idag funderade jag detta kan inte vara normalt, 13 cm är sjukt lite och graderingen slutar inte ens där. Stolpen slutar just nu inte ens halvvägs gällande graderingen. På nätet står det att vissa filar, det kan ni ju glömma att jag kommer göra. Fila bort röret. 🙏

Dubbelmackor: Chiiiiiinaa, verkligen prisvärt. Om pajaserna inte accepterar detta som fault och skickar mig en NY ram får jag väl ha den som Zwiftcykel efter att jag har kapat röret eller nåt. Frågan är om jag ens orkar skicka tillbaks den för att de ska kunna "inspektera". Jaa idag är ju torsdag så får väl svar inatt från pajaserna. Trifox bästa företaget! Har ju svårt att tänka mig att detta är Trifox-specifikt, är nog mera ett Kinaproblem. Ramen Hambini fick var helt garanterat ett lyxexemplar.

Vad jag inte kommer att göra är att fila inuti ramen.

Senast ändrad:

Johost77

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jaha dags för mig att hamna här.
Min story är rätt speciell.
Cyklade hem. Vid en sjö är det massa gåsar. Dom
Som såg allt sa att gäss (ganska nära mig) började flyga. Tydligen mot mig. En klippte mig i bröstet enligt strava hade jag 32-33 km/h Jag föll helt handlös. Blev medvetslös. Ambulans hämtade mig. En gås låg död i närheten. Knäckte nyckelbenet på 3! Ställen.
Ingen mera cykling i sommar.

Bilagor

• BC6A0DDC-6939-4DEB-8F7A-F63DFC3DEEE2.jpeg
    BC6A0DDC-6939-4DEB-8F7A-F63DFC3DEEE2.jpeg
    295.6 KB · Besök: 217
  • 4028F287-A8E8-4B5F-9653-5C48AB515C3D.jpeg
    4028F287-A8E8-4B5F-9653-5C48AB515C3D.jpeg
    634.4 KB · Besök: 216
Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!
Nej. Jag minns tyvärr bara dom 500 första meterna av turen. Detta hände vid 3,9 km. Läskigt att det är en lucka. Så detta är andrahands uppgifter.

Men tror att det skulle kunna vara svårt att veta även om man har sett hela händelsen.

En dotter av en vän ramlade för några månader sen men cykeln utan att hon visste vad hände. Låg hastighet, men ingen hjälm. Hon fick en fraktur i skallen. Hon minns också inte vad som hände. Hon hade koncentrationsproblem i några månader. Som tur ingenting permanent, men det var som otur precis innan studentexamen.

Senast ändrad:

EST

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jaha dags för mig att hamna här.
Min story är rätt speciell.
Cyklade hem. Vid en sjö är det massa gåsar. Dom
Som såg allt sa att gäss (ganska nära mig) började flyga. Tydligen mot mig. En klippte mig i bröstet enligt strava hade jag 32-33 km/h Jag föll helt handlös. Blev medvetslös. Ambulans hämtade mig. En gås låg död i närheten. Knäckte nyckelbenet på 3! Ställen.
Ingen mera cykling i sommar.
Fy fan krya jag dödade 3 tjäder honor ser ut som flygande bollar med ägg i 140 blås. En tog axeln en knät å en hojen de var ca 10 stycken totalt. Sån sjuk tur vobblade inte äns till fast jag låg i enl kurva. Var dock rätt säker på att det skulle skita sig...
Krya!

Stervelo

Aktiv medlem
Visa din misär!
En hjälm skyddar uppåt ca 20 km/h, inte mer. Det är också den farten du får om du står still med cykeln, ramlar rakt åt sidan. Så, alla fall där du har mer fart än noll och inte ramlar rakt åt sidan och träffar en helt plan och friktionslös yta får påkänningar i skallen. Tar du av hjälmen går det ännu sämre, mycket sämre.

m3lk3r

Aktiv medlem
Visa din misär!
Mitt ute i delsjöområdet på stigen strawberry åker jag rakt in i något jag ej såg med framhjulet, voltade nerför stigen och knäckte nyckelbenet som buktade ut. Var ensam men ringde 112. Låg och kved i en timma oförmögen att röra mig och få bort alla flugor och mygg som satte sig på såren. Kändes så jävla misär. Orkade ta mig några meter sen klara jag inte mer. Var så glad när jag äntligen hörde dom komma. I nyföddposition på båren, allt gjorde så jävla ont!! Räddningstjänst och ambulans var riktigt proffsiga.

Bilagor

• IMG_20210710_113536.jpg
    IMG_20210710_113536.jpg
    371.9 KB · Besök: 298
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer