Visa din Miyata!

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Kan det inte vara som så att en stor del av det hela handlar om identitetsskapande också? En 1000 är ju en klassiker i sammanhanget och väl ansedd, även om 3x på många sätt säkerligen är lika bra. På samma sätt som en fälgbromsad 26-tummare i stål är det enda man kan ha när man ska cykla i inre Mongoliet (i alla fall enligt dem som mest cyklar från soffan). Eller som att en lila/rosa/röd miyata är den ultimata cykeln på många sätt....

I rädslan att välja "fel" cykel går man på de beprövade korten som man vet uppskattas i touring-kretsar utan att känna efter vad man själv behöver?
Yes, det tror jag verkligen. Hajpen, hajpen…

p-k

Medlem
Visa din Miyata!
41A3BFA2-BC68-4E33-B5A2-9663C683CD3B.jpeg

Funderar på att knåpa ihop ett sånt där upphäng som mekställ. Funkar det bra? Blir det inte gungigt?

aben

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Jag har tjatat om det förr, och just nu råkar jag snöa på 3x:en. Men varför nämns denna modell så sällan när det talas touring?

Jag är helt med på att det är mycket jobb att göra för den som vill förvandla en bone stock 3x till en riktig milslukare och med lätta tramp ge sig iväg längs Göta kanal på sin tremånaders långfärd. Men så mycket jobb och pengar som ”folk” lägger ned på 610/1000 mfl. sk. riktiga långfärdscyklar och så ihärdigt som ”folk” letar efter och väntar på att dessa cyklar ska dyka upp så förvånar det mig att inte fler istället snor åt sig en 3x och listigt drar iväg.

Om jag kan försaka ännu mer hushållsarbete så ska jag tassa ned i verkstan och mäta vinklar och vrår, jämföra bb-höjd och däcksvälj på 1000 kontra 3x. Men återigen, jag fattar skillnaden men jag fattar inte att inte fler som jagar 610/1000 istället smartmoddar en 3x.

Canti-bromsar 1-1
Däcksvälj 1-1
Långa kedjestag 1-1
Trippelreducerad räffel-CrMo 1-1
3-delad vev 1-1
Skärm-/pakethållarfästen bak 1-1
Skärm-/pakethållarfästen fram 1-0 till tusingen
3:e flaskhållarfäste 1-0 till tusingen

Nu är väl inte 70- och 80-talens touring-hajp lika poppig idag (ni ser, jag har viss koll på min samtid), och de som de facto kommer iväg på längre turer än till www.happyride.se kör väl inte sällan något nyare och modernare. Men eftersom 610/1000 som sagt ännu är så eftertraktade och 3x i så stora stycken är en 610/1000-sleeper så… ja ni fattar. Är det bara hajpen det handlar om - och den köper jag mer än någon annan - eller är det något jag missar?
Är det inte så att 3X har lite mera utrymme uppåt i gafflarna? Jag har en 3X från -90 (tror jag) som ligger i skrothögen för ramen var för rostig invändigt. Från den tog jag skärmstagen till min 610 för att få ut skärmen en aning så att däcken inte tog i och det borde väl innebära att även ramen har något större utrymme i höjd för däcken? Sen är ramen modernare med bredare bakgaffel och vertikala droputs så kanske till och med ett litet + för 3X-ramen? Förutsatt då att det inte är en sådan som min med vajern i överröret så att vatten läcker in den vägen.

Senast ändrad:

ostrand

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Är det inte så att 3X har lite mera utrymme uppåt i gafflarna? Jag har en 3X från -90 (tror jag) som ligger i skrothögen för ramen var för rostig invändigt. Från den tog jag skärmstagen till min 610 för att få ut skärmen en aning så att däcken inte tog i och det borde väl innebära att även ramen har något större utrymme i höjd för däcken? Sen är ramen modernare med bredare bakgaffel och vertikala droputs så kanske till och med ett litet + för 3X-ramen? Förutsatt då att det inte är en sådan som min med vajern i överröret så att vatten läcker in den vägen.
Håller med om 3X. Var ute en grusrunda med min i helgen, kan inte se vad som fattas på den... :)

Bonicon

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Goddag Shopaholics,

Apropå rajserstyren så levererades precis denna skönhet hos mig:

StayStrong-5.75-SundayStem - 1 (1).jpeg

BMX cruiser styre, 745mm brett och endast 5.75 tum hög, mikrofibertrasan är naturligtvis redan framme, stammen är så snygg, fattar inte varför så få moderna komponenter är silvriga.

Utan uppenbar orsak köpte jag även följande:

PinkIsTheNewBlack - 1.jpeg

Nu fattas ju bara en cykel...

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Stoppa pressarna… herrejösses!!!🤦‍♂️
Jag fick ta en valium efter jag öppnat paketet som låg i brevlådan.
Det svartnade för ögonen och jag trodde jag skulle möta herren, skaparen, Greg Herbold😜😍
Tack @Kneecap 😍😍 Jag vet ju knappt om tack räcker!
Jag tror inte jag kan sätta ord på uppskattningen för detta🤩🤩🤩
Nästa konvent bär jag denna T-shirt med stolthet!!!
DAA81938-65F8-427D-92B9-E1250D06ECDB.jpeg
A467637A-497C-4032-821D-038B4B44CDF3.jpeg

Kneecap

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Stoppa pressarna… herrejösses!!!🤦‍♂️
Jag fick ta en valium efter jag öppnat paketet som låg i brevlådan.
Det svartnade för ögonen och jag trodde jag skulle möta herren, skaparen, Greg Herbold😜😍
Tack @Kneecap 😍😍 Jag vet ju knappt om tack räcker!
Jag tror inte jag kan sätta ord på uppskattningen för detta🤩🤩🤩
Nästa konvent bär jag denna T-shirt med stolthet!!!
Visa bilaga 584095 Visa bilaga 584096

Tjena!

Varsågod, hade en viss aning om att du skulle uppskatta den. 😂
Och tyckte du förtjänade den efter all kunskap du delar med dig i tråden!!
Hittade den långt ner i en låda i källaren på jobbet. Som tur var en i min storlek också, så vi matchar varandra. 😁

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Tjena!

Varsågod, hade en viss aning om att du skulle uppskatta den. 😂
Och tyckte du förtjänade den efter all kunskap du delar med dig i tråden!!
Hittade den långt ner i en låda i källaren på jobbet. Som tur var en i min storlek också, så vi matchar varandra. 😁
Tackar ödmjukt igen och glad att du tänkte på mig. Jag hoppas att du kan komma på nästa konvent. Då kan vi matcha på riktigt 😉😂
Det hade varit väldigt roligt och uppskattat🤩🤩😍

Kneecap

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Tackar ödmjukt igen och glad att du tänkte på mig. Jag hoppas att du kan komma på nästa konvent. Då kan vi matcha på riktigt 😉😂
Det hade varit väldigt roligt och uppskattat🤩🤩😍

Tjena!

Kul att kunna glädja någon, det ända jag var osäker på var om du kanske redan hade en. Men mig veterligen så har den aldrig sålts i butik, utan enbart reklammaterial

Jag hoppas verkligen jag kan närvara. Tills dess kanske jag hunnit renovera min Miyata också. 🙈

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Tjena!

Kul att kunna glädja någon, det ända jag var osäker på var om du kanske redan hade en. Men mig veterligen så har den aldrig sålts i butik, utan enbart reklammaterial

Jag hoppas verkligen jag kan närvara. Tills dess kanske jag hunnit renovera min Miyata också. 🙈
Gör det bara @Kneecap ! Du kommer vara som en nyfrälst när du åker hem 😉😂
Kanske inte för cykelsnacket (jo det oxå) men väl för alla fantastiska individer och deras värme, hjälpsamhet och entusiasm. 🤩🤩🤩

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Fortsatta mjukvetenskapligt jämförande studier ikväll. (Den som har ett rikt liv utanför Happy rekommenderas att inte läsa vidare.)

Givet att studieobjekten är en 60 cm tusing och en 58 cm 3X och givet att hela studien klämdes in medan grabben fick se ett bonusavsnitt tecknad marinbiologi så torde skillnaderna i geometri vara försvinnande små. Några mm här och där och lite flackare sadelrör på 1000 än på 3X. Och även om alla små skillnader sammantaget gör sitt till för hur cykeln som helhet upplevs och uppför sig så tror jag ändå att dagsform, väder och huruvida frun var på gott humör eller SAAB:en var svårstartad i morse gör större skillnad för hur väl eller illa resp. modell funkar på långtrad.

En sådan subjektiv skillnad kan mycket väl vara att man känner sig mer som en riktig långfärdare på en ”riktig långfärdscykel” (610/1000) än på en egenkonverterad pappacykel (3X), och eftersom cyklingen iaf för egen del får vara nästan hur känslostyrd den vill så tycker jag att det är ett argument så gott som något. Men fan vet om det inte vore väl så inspirerande att ”stealth:a” sig fram på en långfärdskittad 3X…?

Och DÄR nådde jag gränsen för hur djup jag kan bli utan att drabbas av dykarlunga. Nu ska jag läsa ”rymdboken” för jr och sen försöka dechiffrera en trilskande sadelklämma åt @JakobD. Stay tooned!

Bonicon

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Nu mina herrar är det bara att börja förbereda västen, för Miyata-klubben öppnar Chapter Munich imorgon, om allt går i lås. Kanske dumt att ta ut segern i förskott, för många fina hojar har slunkit mig ur näven denna sommar, men nu har jag iallafall bokat tid för att hämta upp denna:

Bildschirmfoto 2022-09-27 um 22.02.17.png

Verkar vara original och rätt bra skick. Vad tror ni om storleken? 21 tum? Ser ut att vara LX komponenter, måste vara tidigt 90-tal...

L.and

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Nu mina herrar är det bara att börja förbereda västen, för Miyata-klubben öppnar Chapter Munich imorgon, om allt går i lås. Kanske dumt att ta ut segern i förskott, för många fina hojar har slunkit mig ur näven denna sommar, men nu har jag iallafall bokat tid för att hämta upp denna:

Visa bilaga 584136
Verkar vara original och rätt bra skick. Vad tror ni om storleken? 21 tum? Ser ut att vara LX komponenter, måste vara tidigt 90-tal...
Det man kan konstatera är att det inte verkar vara samma kille som var ansvarig för dekalerna på koga-miyata som på miyata. På koga verkar de ju för det mesta sitta kvar men på en vanlig miyata hade så mycket dekal kvar på ramen indikerat att cykeln var NOS typ.
Fin!

Bonicon

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Det man kan konstatera är att det inte verkar vara samma kille som var ansvarig för dekalerna på koga-miyata som på miyata. På koga verkar de ju för det mesta sitta kvar men på en vanlig miyata hade så mycket dekal kvar på ramen indikerat att cykeln var NOS typ.
Fin!
Jag tyckte bakskärmen såg skum ut men på katalogbilden är den likadan...tom pakethållaren är original:

WhatsApp Image 2022-09-27 at 16.09.00.jpeg

slice me nice

Aktiv medlem
Visa din Miyata!

Visa bilaga 584136
Spännande! Vad tänker du dig för stuk?

Förresten, ser nu att den inte har luft i bakdäcket. Bara att slänga cykeln och köpa ny 😜

plastbytta

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Sådär ja. Dekaler sitter på. Nu är det bara en frambroms som ska dit sen klassas som färdig? Eller ska mna ge sig på version 2.0.

Otroligt trevlig cykel att cykla på. Blev 1X7 med minsta 2 dreven bortplockade från en SunRace 11-42 8delad kasett och satte dit minsta från original kasett.
Växlar fint MEN högsta växeln hugger konstant. Vad är fel? Kedjelinjen verkar bra. Är det den gamla drevet som spökar?

Bcd 110 narrow wide funkar kanon i 36T för mina behov.

Sen är frågan om man ska vara nöjd. Och kanske sälja? Fick blodad tand och vill göra mer. Kanske nån gravel på 28"

Vsd vore rimligt att sälja min valley för?

Får. Aldrig igen pengarna för delarna det kan jag förstå men ändå

Bilagor

• 20220928_101548.jpg
    20220928_101548.jpg
    568.9 KB · Besök: 57
  • 20220928_101544.jpg
    20220928_101544.jpg
    520.8 KB · Besök: 58
  • 20220928_101552.jpg
    20220928_101552.jpg
    813.5 KB · Besök: 56
  • 20220928_101604.jpg
    20220928_101604.jpg
    458.6 KB · Besök: 58
  • 20220928_101537.jpg
    20220928_101537.jpg
    613.6 KB · Besök: 55

Bonicon

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Spännande! Vad tänker du dig för stuk?

Förresten, ser nu att den inte har luft i bakdäcket. Bara att slänga cykeln och köpa ny 😜
Jag sätter på DTHs, de är så tunga och stumma att man inte behöver luft.

Vete tusan var jag ska slotta in den in N-plus-en-lineuppen nu...om den nu är nära NOS så har jag lite betänkligheter att riva ner den, men å andra sidan ser den ju för gubbig ut original. Jag har ingen hoj med skärmar, så det vore ju en tanke, en dedicerad vinterhoj saknas också. T - 2.5 timmar nu...fortfarande ingen Absage från säljaren so all systems green so far...

Jonatan F

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Yes, mycket relevant synpunkt. Det är nog bara jag som är skadad av att ha skruvat så många risiga cyklar att jag mer eller mindre utgår ifrån att man köper ram och gaffel och river, byter eller renoverar resten.

Rätta takter!
Spännande med släpp. Kan det ha varit en QuickCross, som har limmade (APA-)muffar?

Ser rimligt ut! Den hade intern vajerdragning och limmade muffar vid sadeln :) någonstans finns en bild. K får leta reda på den nästa gång jag öppnar min dator (sker typ en gång om året nuförtiden)

Bonicon

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
KogaMiyata-Tiebreaker - 1.jpeg

ÄNTLIGEN!
.
.
.
Snabb affär på den, ser några pyttesmå lackskador, främre navet är smutsigt och jag tror det är mest gammalt fett som poleras bort like nobody's business...allt verkar vara original, säljaren sa den har stått många år och jag antar att den inte rullat så många mil, klingorna ser fortfarande fräscha ut. Och frågan alla väntar på: jawohl, stolpen är fri. Nyckeln till låset sitter i. Slitbanan på fälgarna verkar fortfarande som ny. 54cm uppmätt på sadelröret C-T (ser nu även den lilla klibban), alltså rätt perfekt för mig. Den lila cykeldatorn är ju en Cateye, kan nog användas...känns som ett kap för 40 euro.

Bilagor

• KogaMiyata-TieBreaker - 7.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 7.jpeg
    243.9 KB · Besök: 25
  • KogaMiyata-TieBreaker - 19.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 19.jpeg
    421.3 KB · Besök: 28
  • KogaMiyata-TieBreaker - 18.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 18.jpeg
    477.4 KB · Besök: 27
  • KogaMiyata-TieBreaker - 17.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 17.jpeg
    433 KB · Besök: 28
  • KogaMiyata-TieBreaker - 16.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 16.jpeg
    621.3 KB · Besök: 25
  • KogaMiyata-TieBreaker - 15.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 15.jpeg
    717.4 KB · Besök: 24
  • KogaMiyata-TieBreaker - 14.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 14.jpeg
    581.1 KB · Besök: 25
  • KogaMiyata-TieBreaker - 13.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 13.jpeg
    629.1 KB · Besök: 24
  • KogaMiyata-TieBreaker - 12.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 12.jpeg
    984.7 KB · Besök: 26
  • KogaMiyata-TieBreaker - 11.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 11.jpeg
    878.4 KB · Besök: 29
  • KogaMiyata-TieBreaker - 9.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 9.jpeg
    900.3 KB · Besök: 28
  • KogaMiyata-TieBreaker - 1 (2).jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 1 (2).jpeg
    992.3 KB · Besök: 33
  • KogaMiyata-TieBreaker - 2.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 2.jpeg
    606.9 KB · Besök: 32
  • KogaMiyata-TieBreaker - 3.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 3.jpeg
    423.1 KB · Besök: 29
  • KogaMiyata-TieBreaker - 4.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 4.jpeg
    536.2 KB · Besök: 32
  • KogaMiyata-TieBreaker - 5.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 5.jpeg
    438.3 KB · Besök: 31
  • KogaMiyata-TieBreaker - 6.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 6.jpeg
    394.4 KB · Besök: 28
  • KogaMiyata-TieBreaker - 8.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 8.jpeg
    664.7 KB · Besök: 25
  • KogaMiyata-TieBreaker - 10.jpeg
    KogaMiyata-TieBreaker - 10.jpeg
    433 KB · Besök: 29

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Första turen på Trippelkryssar’n idag. Broms- och växelvajrar mm ligger ännu på posten från Gbg så det blev enväxlat och bromsfritt, men vem behöver bromsar när man har pedaler?

71A5E21E-CF28-4DAB-839F-C98F2F10BC23.jpeg

Första intrycket är att jag kommer att älska cykeln. Kanske rentav så mycket att det får bli lyxdäck och att jag färgrensar originalskärmarna till ren alu. Jag vet @n3wton, men autosolfabrikör’n ska ju leva han också. Men iaf, jag har på känn att jag kommer att vilja ha cykeln fit for fight varesig det är torrt eller blött ute. Men först invänta paketet från Veloform och slutföra bygget ordentligt, sen ge den om inte vad den tål så iaf. ett par tre mil riktig cykling. Visste ni förresten att 2x7 är det nya 3x7?

B0380FE9-C16C-4D85-A3B9-ED70FE5DA7E1.jpeg

M - nu får vi ordning på den här cykeln.

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Sådär ja. Dekaler sitter på. Nu är det bara en frambroms som ska dit sen klassas som färdig? Eller ska mna ge sig på version 2.0.

Otroligt trevlig cykel att cykla på. Blev 1X7 med minsta 2 dreven bortplockade från en SunRace 11-42 8delad kasett och satte dit minsta från original kasett.
Växlar fint MEN högsta växeln hugger konstant. Vad är fel? Kedjelinjen verkar bra. Är det den gamla drevet som spökar?

Bcd 110 narrow wide funkar kanon i 36T för mina behov.

Sen är frågan om man ska vara nöjd. Och kanske sälja? Fick blodad tand och vill göra mer. Kanske nån gravel på 28"

Vsd vore rimligt att sälja min valley för?

Får. Aldrig igen pengarna för delarna det kan jag förstå men ändå
Är du säker på att bakväxeln inte tar i största kransen bak och att det är därför det hugger? Körde STX med 30 kugg bak och det skrapade i lite. Med en större kassett så blir problemet än större tänker jag.

Bonicon

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Jag var precis ut på en kort provtur efter att ha tvättat av TieBreaker'n och pumpat upp däcken...den där tanken som ibland brukar infinna sig ("vafan har jag köpt för skit igen") var långt borta, och istället inser jag hur bra detta kommer att bli. Den känns som ny, även med sunkiga däck (alltså sunkiga på riktigt) går den riktigt fint. LX handtagen är lite plastiga, men jag har ett par DX i lådan, möjligtvis även en XT om jag inte missminner mig.

Men det är att gå handlingarna i förväg, först ska det nu stirras en hel del på hojen. Den växer definitivt ju mer jag ser den, skön slack ram, och det rosa/svarta blir underbart i kombination med silver. Kolla bara in detta sidostöd, är det inte ett konstverk?

KogaMiyata-TieBreaker-Sidestand - 1.jpeg

Notera att det är installerat med skyddande film för att inte repa ramen, går ut med ett skönt robust "ka-tjonk", det kommer nog att få sitta kvar för en gångs skull.

aben

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Jag var precis ut på en kort provtur efter att ha tvättat av TieBreaker'n och pumpat upp däcken...den där tanken som ibland brukar infinna sig ("vafan har jag köpt för skit igen") var långt borta, och istället inser jag hur bra detta kommer att bli. Den känns som ny, även med sunkiga däck (alltså sunkiga på riktigt) går den riktigt fint. LX handtagen är lite plastiga, men jag har ett par DX i lådan, möjligtvis även en XT om jag inte missminner mig.

Men det är att gå handlingarna i förväg, först ska det nu stirras en hel del på hojen. Den växer definitivt ju mer jag ser den, skön slack ram, och det rosa/svarta blir underbart i kombination med silver. Kolla bara in detta sidostöd, är det inte ett konstverk?

Visa bilaga 584310
Notera att det är installerat med skyddande film för att inte repa ramen, går ut med ett skönt robust "ka-tjonk", det kommer nog att få sitta kvar för en gångs skull.
Jag vill också göra ett sådant fynd, helt tomt på liknande här i mitt område :(
:

Hutnu

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Trägen vinner, kanske!
Efter en mängd skickade meddelanden till en blocketsäljare så insåg jag att mina trevliga och välformulerade köppitcher nog inte kom fram eftersom svar uteblev och annonsen förnyades. Googling på personen gav inte heller något eftersom telefonen var avstängd och det är för långt att åka på chans. Jag var faktiskt på väg att skriva ett BREV, ett sånt på papper, men kom av mig pga kan inte skriva dugligt för hand efter min vurpa.
Men nu, efter två vändor med blockets kundtjänst, så har jag fått tag på ett mobilnummer och haft ett trevligt samtal med en tant som har en förhoppningsvis fin stål-roadrunner i garaget. Har tyvärr ingen tid för hämtning i kalendern, men sånt brukar ju gå att flexa ihop.

slice me nice

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Beaterbygget är igång!
Stammen från @Peth bidrar med en råhet, lite bmx så där. Tackar för den! Och visst lovade jag rosa också?

Jag stötte just på patrull med bromsarna. Fram går det att sätta en caliperbroms i gaffelkronan, även om det blir tajt mot däcket. Bak hade jag tänkt göra samma, men där finns ju inget alls att fästa i.
Och v-broms eller canti är det alldeles för långt ifrån, jag har ju satt 28tummare i en ram för 26. Jag kanske får försöka ordna ett hjulpar i 26 istället helt enkelt. Någon som sitter på något?

Bilagor

• FF4E87FE-32CE-4915-8852-4E1F8A681680.jpeg
    FF4E87FE-32CE-4915-8852-4E1F8A681680.jpeg
    1 MB · Besök: 31
  • 70B3AAE4-DB59-4A79-AA2D-CEBB046ECB40.jpeg
    70B3AAE4-DB59-4A79-AA2D-CEBB046ECB40.jpeg
    586.4 KB · Besök: 32
  • 6E40A58D-40B7-4C9B-AC8A-715CFA2AFA4F.jpeg
    6E40A58D-40B7-4C9B-AC8A-715CFA2AFA4F.jpeg
    844.6 KB · Besök: 33

Hutnu

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Beaterbygget är igång!
Stammen från @Peth bidrar med en råhet, lite bmx så där. Tackar för den! Och visst lovade jag rosa också?

Jag stötte just på patrull med bromsarna. Fram går det att sätta en caliperbroms i gaffelkronan, även om det blir tajt mot däcket. Bak hade jag tänkt göra samma, men där finns ju inget alls att fästa i.
Och v-broms eller canti är det alldeles för långt ifrån, jag har ju satt 28tummare i en ram för 26. Jag kanske får försöka ordna ett hjulpar i 26 istället helt enkelt. Någon som sitter på något?
Det finns ju adaptrar för att flytta upp bromsbeläggen, men tveksamt om det går att få tag på utan veckors frakt från andra sidan världen. Kanske lika bäst att smälla in ett par feta 26or istället?

slice me nice

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Det finns ju adaptrar för att flytta upp bromsbeläggen, men tveksamt om det går att få tag på utan veckors frakt från andra sidan världen. Kanske lika bäst att smälla in ett par feta 26or istället?
Egentligen är 26or helt rätt på denna så klart. Det var bara det att jag hade allt till 28or liggande redan så tänkte att det var enklast lösning. Ända tills det inte var enklast lösning längre, bromsar är lite bra att ha har jag hört.

Pompom

Medlem
Visa din Miyata!
@slice me nice Det där är ju ett klassiskt problem som kan lösas på olika vis. Jag har monterat ett 28-hjul i en Valley Runner med en lite pro V-broms som har en ovanligt generös justermån. Gav nog 200 spänn på amazon, finns på många sidor. Jag har inte prövat den i verkligheten, men belägget verkar träffa fälgen med marginal.

Bilagor

• ACFEA3E2-2448-4649-8C8E-FC0EFBDB5046.jpeg
    ACFEA3E2-2448-4649-8C8E-FC0EFBDB5046.jpeg
    536.6 KB · Besök: 15
Topp