Ja!I tävlingen korta svar har vi en ny ledare.
Akta så ingen snor den nu!Vinter. Jag slinter.
Visa bilaga 607202
Varifrån köper du dina Grand Bois?Eller också har Anders inte uppdaterat priserna. Man får två Grand Bois till priset av ett René Herse.
Kämpe!!Vinter. Jag slinter.
Visa bilaga 607202
Varifrån köper du dina Grand Bois?
Grand Bois -> Compass -> Rene Herse, verkar vara samma däck (mer eller mindre) under olika namn
Schwalbe Marathon, min favorit, har ett klart bättre kiloprisSame däck, different pris.
Du fixade att nämna SM i samma andetag som Re... Re... Ja du ser, jag kan inte. Imponerande. 😁Schwalbe Marathon, min favorit, har ett klart bättre kilopris
31,8 eller 34,9 hade jagJag har
Du förglömmer den ack så viktiga psykologiska aspekten i att köpa de absolut dyraste däcken man kan. När man gjort det är alla gnagande tankar kring om man verkligen rullar så effektivt som bara möjligt som bortsopade. "Klart det rullar bra när jag lagt nästan 2000 kr för ett par däck!".Eller också har Anders inte uppdaterat priserna. Man får två Grand Bois till priset av ett René Herse.
Skönt att du tar det ansvaret. Kudos! 😘Någon måste dessutom försörja Heine.
Schwalbe Marathon, min favorit, har ett klart bättre kilopris
Schwalbe Marathon Almotion?Schwalbe Marathon, min favorit, har ett klart bättre kilopris
Det ska gudarna veta! Är Marathon och motsvarande René däck som Miyata mot Renés cykel, båda gör jobbet, ingen dåligt men ena kostar en miljon och den andre inte?Schwalbe Marathon, min favorit, har ett klart bättre kilopris
Hört något om att Gravelking slicks inte får punka i samma utsträckning?Du förglömmer den ack så viktiga psykologiska aspekten i att köpa de absolut dyraste däcken man kan. När man gjort det är alla gnagande tankar kring om man verkligen rullar så effektivt som bara möjligt som bortsopade. "Klart det rullar bra när jag lagt nästan 2000 kr för ett par däck!".
Placebo är icke att underskatta! Någon måste dessutom försörja Heine.
Nej, har inte hört någonting om dem egentligen.Hört något om att Gravelking slicks inte får punka i samma utsträckning?
Grand Bois -> Compass -> Rene Herse, verkar vara samma däck (mer eller mindre) under olika namn
Compass är väl gamla varumärket och René Herse samma företag men nya varumärket? Tror ”Compass” köpte rättigheterna till ”René Herse” för några år sedan och gick över till det.
Det ska stämmaCompass är väl gamla varumärket och René Herse samma företag men nya varumärket? Tror ”Compass” köpte rättigheterna till ”René Herse” för några år sedan och gick över till det.
På min racer kör jag Rene Herse Stampede Pass Extralight, och de kräver slang.
Som jag har skrivit tidigare börjar det komma fler och fler bra 32mm alternativ även för tubelessGravelking-slicksen går att köra tubeless och därför tänkte jag testa dem nästa gång det är dags att byta.
Hur många mil höll det?Det ska stämma
Även jag är en mkt nöjd användare av Jan Heines däck. Trots deras rykte har jag inte fått ngn punka ännu. Men det är endast ett kvar nu, bakdäcket blev för slitet
Visa bilaga 607271
Men Håkan, varför köra på så ohemult breda däck som 32 mm?! Som jag sagt, smaldäcksrevolutionen är snart här! Nu kör jag 30 mm på min grusis och börjar sakta arbeta mig nedåt mot 19 mm på räsern. 😉Som jag har skrivit tidigare börjar det komma fler och fler bra 32mm alternativ även för tubeless
Det har jag ingen koll på.Hur många mil höll det?
Mina Jan Heine-däck är inte 32mm, de mäter ~38mm!Men Håkan, varför köra på så ohemult breda däck som 32 mm?!
Aj ajSom jag sagt, smaldäcksrevolutionen är snart här! Nu kör jag 30 mm på min grusis och börjar sakta arbeta mig nedåt mot 19 mm på räsern. 😉
23 mm GP5000 på 10 kg Miyata 712:Roligt med däckdiskussion!😂
Om cykeln har bockstyre är ett 28-däck ett snabbt däck och ett 38-däck ett bekvämt däck. Jag skulle kunna tänka mig att sträcka mig till 42 mm (vilket blir tight på alla "roliga" cyklar tillsammans med skärmar), men bredare än så ser jag inget användningsområde för (eftersom bockstyrecyklar inte tjänar något till att cykla stig med). Under 28 mm ser jag inte heller någon funktion, förutom om man har en cykel där det inte får plats med så stora däck (dvs man cyklar på en undermålig cykel). Om man gillar att få fartkänsla för att cykeln blir stötig eftersom man måste pumpa däcken hårt till följd av för liten luftkammare, så visst, men man ska veta att man bedrar sig genom att förväxla stötigheten med fart.
Allt ovan gäller cyklar med stora hjul.
Allt ovan gäller också om man har ambition att cykla antingen fort eller långt, där fort är över 30 km/h och långt är över 200 km. Cyklar man till affären är det inte så noga.
Haha, jag har ju släppt den. Hoppa inte på trenderna, våga gå din egen väg. Kort sagt (såklart): Vägra breda däck!Det har jag ingen koll på.
Mina Jan Heine-däck är inte 32mm, de mäter ~38mm!
Aj aj
Släpp sargen och kom med i matchen
Du vet att du vill....
Rimligt smalt. ❤️23 mm GP5000 på 10 kg Miyata 712:
Visa bilaga 607282
23 mm Schwalbe nånting på en instegsräser från Scott (låg fart pga sex km sprängsten pga vägarbete):
Visa bilaga 607283
Är medeleffekten från en effektmätare på cykeln?23 mm GP5000 på 10 kg Miyata 712:
Visa bilaga 607282
23 mm Schwalbe nånting på en instegsräser från Scott (låg fart pga sex km sprängsten pga vägarbete):
Visa bilaga 607283
Nej nej, han kände det i benen bara. "Nu ligger jag på 267 Watt."Är medeleffekten från en effektmätare på cykeln?
Ska vi inte ha en lite skönare stil mot varandra här? 🙃Nej nej, han kände det i benen bara. "Nu ligger jag på 267 Watt."
Och vad är din teori att värdet för kaloriförbrukningen kommer ifrån?Nej nej, han kände det i benen bara. "Nu ligger jag på 267 Watt."
Det finns beräkningsprogram som uppskattar effekten utan effektmätare på cykeln därav min frågaJag tror nog ifall det är någon slags mätare @aben , för det känns ap-svårt att känna
Min Wahoo fick (mest troligt) en knäpp härom veckan när jag skulle cykla till en kompis, hade topphastighet på 140km/h, undra vad min kalkylerade peak-watt blev då! 🙄Gratisversionen av Strava ger ett effektvärde. Jag gissar att det är angiven vikt på cykeln ihop med hastighet och höjdskillnader som räknas samman till en approximation.
KOMMin Wahoo fick (mest troligt) en knäpp härom veckan när jag skulle cykla till en kompis, hade topphastighet på 140km/h, undra vad min kalkylerade peak-watt blev då! 🙄
Övre gräns är 26 mm och det vet du. 😘Roligt med däckdiskussion!😂
Om cykeln har bockstyre är ett 28-däck ett snabbt däck och ett 38-däck ett bekvämt däck. Jag skulle kunna tänka mig att sträcka mig till 42 mm (vilket blir tight på alla "roliga" cyklar tillsammans med skärmar), men bredare än så ser jag inget användningsområde för (eftersom bockstyrecyklar inte tjänar något till att cykla stig med). Under 28 mm ser jag inte heller någon funktion, förutom om man har en cykel där det inte får plats med så stora däck (dvs man cyklar på en undermålig cykel). Om man gillar att få fartkänsla för att cykeln blir stötig eftersom man måste pumpa däcken hårt till följd av för liten luftkammare, så visst, men man ska veta att man bedrar sig genom att förväxla stötigheten med fart.
Allt ovan gäller cyklar med stora hjul.
Allt ovan gäller också om man har ambition att cykla antingen fort eller långt, där fort är över 30 km/h och långt är över 200 km. Cyklar man till affären är det inte så noga.
Stål-mtb med 55-däck:23 mm GP5000 på 10 kg Miyata 712:
Visa bilaga 607282
Visa bilaga 607283