Visa din Miyata!

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Tittade förbi @Jabba_the_hutt igår och åkte därifrån med:
1 Miyata one thousand
1 Miyata Valley runner al
1 Miyata one hundred mixte
Och en Miyata Triple Cross

Ingen av cyklarna är kompletta och farbrorn som ägt dom har bytt ut delar hej vilt. Ramarna verkar dock vara i riktigt bra skick.

Har en plan för två av cyklarna – stay tuned for more information!

Men, finns det någon som kan förbarma sig över en Valley Runner-ram?

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
1 Miyata one thousand

Ingen av cyklarna är kompletta och farbrorn som ägt dom har bytt ut delar hej vilt. Ramarna verkar dock vara i riktigt bra skick.

Kul!
En lucköppning om dagen fram till julafton, då alla ledtrådar pusslas samman till vad det är för cyklar och vilka planer du har…?

Tur att jag inte är så värst nyfiken av mig.

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
1 Miyata one thousand

Lockande men jag är på jakt efter en hyfsat komplett Valley🤩
Kul att du tog med dig hela rasket.. man kan ju inte motstå😂

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Ajdå. Det låter ju som rakt in i vedbon för mig. Vad har du tänkt dig för den?
Osså en bild eller två (det som sitter på överröret är en bit fastfrusen kartong från frakten igår.
CF0E6A00-6684-44AF-9E51-DF95CBA8B918.jpeg

E442F5C9-793B-441F-959B-B1A5293FFFA9.jpeg

aben

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Är det verkligen tillåtet att äga mer än en Miyata 1000? Jag tror det står något om det i Brottsbalken ...

Fint kap där, tre cyklar på högsta Miyatanivå och i rätt storlek i ett svep! Det är så att man blir lite avis, tur jag bestämt mig för att det inte blir fler cyklar här innan jag gjort mig av med två av de fyra jag redan har. Edit. Fem cyklar, börjar bli så många att jag tappat räkningen.

Sen är jag också övertygad om att min 610 har exakt samma ram som 1000 det året så min kvot är redan fylld, har faktiskt funderat lite på att döpa om den men då måste jag förstås uppgradera komponenterna först.

Senast ändrad:

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Är det verkligen tillåtet att äga mer än en Miyata 1000? Jag tror det står något om det i Brottsbalken ...

Fint kap där, tre cyklar på högsta Miyatanivå och i rätt storlek i ett svep! Det är så att man blir lite avis, tur jag bestämt mig för att det blir inte fler cyklar här innan jag gjort mig av med två av de fyra jag redan har. Edit. Fem cyklar, börjar bli så många att jag tappat räkningen.

Sen är jag också övertygad om att min 610 har exakt samma ram som 1000 det året så min kvot är redan fylld, har faktiskt funderat lite på att döpa om den men då måste jag förstås uppgradera komponenterna först.
Jag är så kallat vertikalt hämmad och tre av cyklarna är definitivt för stora för mig. Tusingen kommer att få flytta hem till @Sola som letat efter en sådan i rätt storlek ett tag nu.
F28C247A-3292-4FD8-B15E-EF65F81D2121.jpeg

Årsmodell 86, exakt likadan som den jag har (fast tre storlekar större då).

aben

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Jag är så kallat vertikalt hämmad och tre av cyklarna är definitivt för stora för mig. Tusingen kommer att få flytta hem till @Sola som letat efter en sådan i rätt storlek ett tag nu.
Visa bilaga 526745
Är det inte en 25" ram på den? Skulle han vilja ha en ännu större en 26" så har jag en 66 cm 610 med samma rör, vinklar, muffar och gaffeländar som en 1000 från 1988 att byta med :)

L.and

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Den har gaffel tillochmed?
Osså en bild eller två (det som sitter på överröret är en bit fastfrusen kartong från frakten i
Visa bilaga 526728
Nä, efter moget övervägande med mig själv har jag kommit fram till att jag ju faktiskt inte har någon användning alls av den. Det betyder ju för den saken inte att jag inte är oerhört lockad, men jag kan varken tid-eller platsmässigt motivera det just nu. Då är det bättre att någon annan får ta över den.

Eller, vem fan försöker jag lura. Jag tar den gärna!
Huserar i Stockholm, men vi kanske kan ta detaljerna via pm

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Den har gaffel tillochmed?

Nä, efter moget övervägande med mig själv har jag kommit fram till att jag ju faktiskt inte har någon användning alls av den. Det betyder ju för den saken inte att jag inte är oerhört lockad, men jag kan varken tid-eller platsmässigt motivera det just nu. Då är det bättre att någon annan får ta över den.

Eller, vem fan försöker jag lura. Jag tar den gärna!
Huserar i Stockholm, men vi kanske kan ta detaljerna via pm
Yes, både gaffel och en risig drivlina där vissa delar säkert går att putsa upp.

Eransahr

Medlem
Visa din Miyata!
Svårt att få ok bilder i en utfryst lagård men håll tillgodo:

Visa bilaga 526374

Visa bilaga 526375

Visa bilaga 526376

Jones Loop H-bar är nog lite av en antingen eller-grej. Som jag har nämnt någonstans tidigare så gillar jag dem skarpt på Miyatan och på riktiga Jones-cyklar, men på min Bullitt funkade de inte alls.

Men som det också ges anledning att skriva titt som oftast, det tjänar inget till att diskutera smak, den ena tar sig fram, den andra tar sig bak. Men för egen del så funkar de kanon. Jag behöver inte bockstyrenas alla olika handpositioner för att undvika domningar, smärta eller generande hårväxt eftersom Jones-styrets huvudposition funkar timme efter timme. Nån gång ibland flyttar jag runt händerna för att få valuta för hela styret, men lika fort är de tillbaka på standardpositionen igen.

Om jag fick önska fritt hade jag haft ett likadant fast med aldrig så lite mildare bakåtböj, bara några grader mindre än 45°, men det är verkligen ingen stor grej.
Jag tror också att jag hade klarat mig utmärkt med 660mm-varianten istället för 710:an, men det har inte känts tillräckligt angeläget än för att kapa ned bredden.

Som sagt, one man's meat is another man's poison men testa Jones om du har möjlighet!

En grej till. Jag har de feta Jones gummihandtagen. De funkar bra, men de Esi skumgummihandtag som jag också har testat är bekvämare, iaf för mig som har korta fingrar.
Tack för de bilderna. Jo precis! ergonomi är ytterst personligt och därmed uppsjöar diverse produkter därefter! Ja, priset är väl lite väl för att bara testa, närmare fyra lakan. Tror jag ska köpa den andra först för att se om det är något att gå vidare med.

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Tack för de bilderna. Jo precis! ergonomi är ytterst personligt och därmed uppsjöar diverse produkter därefter! Ja, priset är väl lite väl för att bara testa, närmare fyra lakan. Tror jag ska köpa den andra först för att se om det är något att gå vidare med.
Fyra lakan är väl kolfibervarianten?
Just Pedal har alu-varianten för lite över tusenlappen: https://www.justpedal.nl/en/multiposition-handlebar/1092-jones-h-bar-loop-710-aluminium.html

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Hojaligen vad bra! 😄 höll på googla på shoppingfliken fann enbart kolfibern. Mutta herra jumala vad bra ännu en gång! Då fanns den för ett överkomligt pris.
Om jag hade haft en egen guldgruva så hade det varit roligt att lägga motsvarande en årsomsättning på hans titanstyre för att känna om dess inbyggda svaj gör något på komforten. I väntan på det gläds jag dock åt aluminiumvarianten.

Jag tror, vid närmare eftertanke, att den modell som heter något i stil med SG 2,5 (straight gauge och 25 mm rajs) möjligen är ännu lite billigare.

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Kommer ni ihåg för några (ganska många) år sedan när årets nyord var att fickla, dvs när barn kröp in under täcket och smygläste med hjälp av en ficklampa?

Jag ber härmed att få presentera Happys motsvarighet, nämligen nyordet cykla, som kommer utav att pilla, skruva, ändra och fixa med sin cykel. Detta cykla är inte samma sak som cykla i bemärkelsen att vara ute och trampa sig fram på en cykel, utan just att hålla på med sina cyklar.

Jag som alltför sällan cyklar (trampar) men som desto oftare cyklar (håller på), jag behöver redskap för denna sysselsättning. Jag kan därför stolt tillkännage att den stackare som likt @Jabba_the_hutt kommer att röja ur mitt hem när jag en dag har cyklat vidare, han kommer strax att ha ännu en Miyata att göra sig av med.

Om logistiken går enligt planerna så kommer Jabbas TripleCross inte stanna hos broder @Peth utan landa i House of LWB nån gång strax efter årsskiftet.

734B7B8D-8DB7-4461-AFE5-D165AB3CFAA0.jpeg

Den är vad det verkar i gott skick men glatt moddad på diverse olika påhittiga sätt. Det verkar inte bättre än att även dess ursprungliga ägare var begiven på att cykla, i nyordets bemärkelse. Mycket fixande som har försiggått här.

Planerna är att bygga ihop nån slags landsbygdsgenomkorsare utav den, eventuellt utan skärmar för att maxa däckbredden även om det kanske är synd med tanke på att skärmarna tydligen är hyfsat fina. Vi får se. Kanske blir det här cykeln på vilken jag testar lyxiga grusdäck…? Kanske en XO-1-tolkning med mustaschstyre? Kanske att Jätten från Gävle får släppa ifrån sig sina vevar och sin Kalloy sadelstolpe? Kanske att Sebbes XT bakväxel får komma till heders?

Fortsättning följer. Just nu laddar jag för dagens planerade femkilometersexpedition med brorsan och våra respektive på tandemcyklarna:

648BAD20-5ADF-47D7-B1FB-852BC74A2D91.jpeg

Senast ändrad:

rödblå

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Visa bilaga 526745
Så avundsjuk. En 1000 ram i den färgen står högt på min önskelista. Att ni har sådan koll på begagnatmarknaden gör det inte enklare.

Peth

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Kommer ni ihåg för några (ganska många) år sedan när årets nyord var att fickla, dvs när barn kröp in under täcket och smygläste med hjälp av en ficklampa?

Jag ber härmed att få presentera Happys motsvarighet, nämligen nyordet cykla, som kommer utav att pilla, skruva, ändra och fixa med sin cykel. Detta cykla är inte samma sak som cykla i bemärkelsen att vara ute och trampa sig fram på en cykel, utan just att hålla på med sina cyklar.

Jag som alltför sällan cyklar (trampar) men som desto oftare cyklar (håller på), jag behöver redskap för denna sysselsättning. Jag kan därför stolt tillkännage att den stackare som likt @Jabba_the_hutt kommer att röja ur mitt hem när jag en dag har cyklat vidare, han kommer strax att ha ännu en Miyata att göra sig av med.

Om logistiken går enligt planerna så kommer Jabbas TripleCross inte stanna hos broder @Peth utan landa i House of LWB nån gång strax efter årsskiftet.

Visa bilaga 526853

Den är vad det verkar i gott skick men glatt moddad på diverse olika påhittiga sätt. Det verkar inte bättre än att även dess ursprungliga ägare var begiven på att cykla, i nyordets bemärkelse. Mycket fixande som har försiggått här.

Planerna är att bygga ihop nån slags landsbygdsgenomkorsare utav den, eventuellt utan skärmar för att maxa däckbredden även om det kanske är synd med tanke på att skärmarna tydligen är hyfsat fina. Vi får se. Kanske blir det här cykeln på vilken jag testar lyxiga grusdäck…? Kanske en XO-1-tolkning med mustaschstyre? Kanske att Jätten från Gävle får släppa ifrån sig sina vevar och sin Kalloy sadelstolpe? Kanske att Sebbes XT bakväxel får komma till heders?

Fortsättning följer. Just nu laddar jag för dagens planerade femkilometersexpedition med brorsan och våra respektive på tandemcyklarna:

Visa bilaga 526854
Vad är det för styrväskor?

L.and

Aktiv medlem
Visa din Miyata!

Visa bilaga 526853

Visa bilaga 526854
Jag älskar fångstanordningen på den bortre cykeln, när piloten tror att det är dags att stanna och stiga av kan andrepiloten medelst ett par kraftfulla tramptag begära rättning i leden och fiska tillbaka piloten på sadeln! Barends Kanske det kallas i folkmun?

L.and

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Fråga till församlingen: kom valleyrunnern med en sån stam? Hoppas ju på ett nej såklart, men säljaren säger ju NOS, vilket ändå förpliktigar.
Screenshot_20211204-173537_Chrome.jpg

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Viktigt meddelande till Synnerheten:

Läs denna tråd och lätta på lädret!

L.and

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Så, cykel bärgad från peth. Och den är stor alltså. Jag mäter ändå 193 cm i strumplästen men kommer inte ha behov av en särskilt lång sadelstolpe om vi säger så.
Får se vad det blir för inriktning, men som det ser ut nu blir det nog en cykla-och-bada-cykel till brorsan.
Så här ser den ut med hjul.
20211208_174633.jpg

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Så, cykel bärgad från peth. Och den är stor alltså. Jag mäter ändå 193 cm i strumplästen men kommer inte ha behov av en särskilt lång sadelstolpe om vi säger så.
Får se vad det blir för inriktning, men som det ser ut nu blir det nog en cykla-och-bada-cykel till brorsan.
Så här ser den ut med hjul. Visa bilaga 527600
Jag gillar verkligen Valleyrunner Alloy, snygg hoj oavsett strl🤩
Sakae stammen satt inte orginal på den, blev lite on/off känsla 🤩

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer