Dröjde nog en månad typ, Zeb gaffeln tog slut så den var anledningen jag fick vänta lite. Jag fick inga besked förrän jag ringde och frågade.Ni som beställt, hur lång tid efter beräknad leverans tog det innan det dök upp? Min var beräknad till 6 jan, har inte hört ett ord. Har ingen brådska men det vore ju kul att veta på ett ungefär.
Min skulle ha kommit den 16/12 men dök som sagt upp i fredags. Fick som svar att Tyee-rean och sjukdom ställde till det med arbetsbelastningen när jag hörde av mig och frågade. Jag fick ett mail från DHL om att leverans var på G i måndags och sen gick det undan.Ni som beställt, hur lång tid efter beräknad leverans tog det innan det dök upp? Min var beräknad till 6 jan, har inte hört ett ord. Har ingen brådska men det vore ju kul att veta på ett ungefär.
Jag var väl då en av anledningarna till din försening. (Tyee ram beställd). Dock bara en ren ram, inte ens bakdämpare, så de har ju iaf inga andra än sig själva att skylla på...Min skulle ha kommit den 16/12 men dök som sagt upp i fredags. Fick som svar att Tyee-rean och sjukdom ställde till det med arbetsbelastningen när jag hörde av mig och frågade. Jag fick ett mail från DHL om att leverans var på G i måndags och sen gick det undan.
Jag hade samma preliminära leveransdatum som dig på min Tyee-ram (ingen dämpare). Får se vem som får sin först 🙂Jag var väl då en av anledningarna till din försening. (Tyee ram beställd). Dock bara en ren ram, inte ens bakdämpare, så de har ju iaf inga andra än sig själva att skylla på...
Men då väntar jag glatt ett par veckor till innan jag hör av mig till dem.
Tack för info. Jag har också beställt en raw, med ett ganska tydligt koncept för bygget, att behöva färgsätta ramen fäller tyvärr det konceptet ganska hårt. Mailade dem nu så får vi se vad de svarar.Ni som väntar på en raw-ram, ring Propain direkt är mitt tips.
Pratade just med dem och alla Raw är slut och det kommer inte komma några nya. Jag beställde i november så vet inte hur lång backlog de har bakåt med raw-beställningar.
Jag kunde dock byta till Petrol.
Tack för info. Jag har också beställt en raw, med ett ganska tydligt koncept för bygget, att behöva färgsätta ramen fäller tyvärr det konceptet ganska hårt. Mailade dem nu så får vi se vad de svarar.
De försökte ringa till mig igår morse, men jag missade samtalet. Jag skickade ett mejl till dem istället, får se vad de säger.De sa att de har börjat ringa/mejla runt om detta men jag har ju inte sett röken av något. Senaste svaren jag fått per mejl är mer "vi har förseningar du får snart din cykel/ram". Sen såg jag i en FB-grupp att någon som beställt i december hade pratat med dem och fått infon att raw inte fanns över huvud taget.
Ah, inser nu att ett samtal förra veckan som jag klickade bort inte var ett microsoft-scam utan från Propain... Där ser man.De försökte ringa till mig igår morse, men jag missade samtalet. Jag skickade ett mejl till dem istället, får se vad de säger.
Det där lirar väl utmärkt med alla färger?Ah, inser nu att ett samtal förra veckan som jag klickade bort inte var ett microsoft-scam utan från Propain... Där ser man.
PS: gissa varför jag vill ha raw med chrome-dekaler...
Ja, det gör det. Men det skulle vara rätt fräckt med en cykel nästan helt utan färg. Det blir en renodlad parkcykel och som sådan är ju också raw rätt bra eftersom man inte får synliga lackskador på samma sätt när cykeln misshandlas. Just chrome-dekaler på raw-lack tycker jag också var riktigt nice.Det där lirar väl utmärkt med alla färger?
Erbjuder de rabatt eller annan kompensation? Man borde väl ha möjlighet att annulera ordern om de inte kan leverera det som beställts?Jag blev uppringd igår och omtalad för att raw är slut och ej kommer åter. Trist. Tyckte den färgen var ball och det var en av anledningarna till beställning.
Ja det hade blivit snyggt och praktiskt. Synd att de f**ckade upp så pass...Ja, det gör det. Men det skulle vara rätt fräckt med en cykel nästan helt utan färg. Det blir en renodlad parkcykel och som sådan är ju också raw rätt bra eftersom man inte får synliga lackskador på samma sätt när cykeln misshandlas. Just chrome-dekaler på raw-lack tycker jag också var riktigt nice.
Det kan man säkert. Har ju iof redan 25% rabatt iom rean..Erbjuder de rabatt eller annan kompensation? Man borde väl ha möjlighet att annulera ordern om de inte kan leverera det som beställts?
De frågade mig om jag ville byta eller annullera ordern så det ska nog gå bra.Erbjuder de rabatt eller annan kompensation? Man borde väl ha möjlighet att annulera ordern om de inte kan leverera det som beställts?
Får se om det är som man misstänker - de rear väl ut tyeen för att det kommer en ny inom kort.
Who knows. Men det är lite suspekt att de rear ut Tyee, 2 ggr dessutom, samt att en av färgerna plötsligt är slut. Ska bli spännande att se vad som kanske kommer.
Nja. Då är det ju en spindrift.Ja den här modellen är ju 3 år gammal. Vore konstigt om det inte kom en ny modell. Gissar på mindre justeringar med 63,5 HA och 170 slag i bak och 170/180 i fram. Möjligen också flip chip så man kan köra den i mullet.
Jag har beställt en M.Ni som beställt en Tyee-ram i raw och behövt ändra, har ni beställt i annan storlek än XL? Var sugen på en själv och i just XL, vilket verkar vara den enda storleken de har kvar i raw.
29" M här också.Ni som beställt en Tyee-ram i raw och behövt ändra, har ni beställt i annan storlek än XL? Var sugen på en själv och i just XL, vilket verkar vara den enda storleken de har kvar i raw.
Och fick svar idag:I missed a call from Propain yesterday, which I've learnt was probably about the Tyee AL 29" Size M frame being out of stock in the Raw colour.
If it is indeed out of stock I would like my frame to be Marsred instead.
Så det var ju inte illa. 😃thanks for your mail. Yes, I tried to call you the other day for exactly that reason. I´ll make the swap and will send your order right into production. Please apologize for the trouble
Mejlade följande till Propain igår morse:
Och fick svar idag:
Så det var ju inte illa. 😃
Jag gissar på att de inte ökar slaget. Tänk om de rent av minskar slaget för att bättre placera den mellan spindrift och hugene. Nu är ju Tyee och Spindrift alldeles för lika för att motivera att ha båda.Ja den här modellen är ju 3 år gammal. Vore konstigt om det inte kom en ny modell. Gissar på mindre justeringar med 63,5 HA och 170 slag i bak och 170/180 i fram. Möjligen också flip chip så man kan köra den i mullet.
Jag gissar på att de inte ökar slaget. Tänk om de rent av minskar slaget för att bättre placera den mellan spindrift och hugene. Nu är ju Tyee och Spindrift alldeles för lika för att motivera att ha båda.
Iofs skulle detta kanske kräva ett helt nytt namn, för liksom, more is more. Man kan ju inte göra mindre av något på nästa modell, när hände det senast?
Men gissar på detta:
Ha 64 grader
St 77,5 grader
Reach (M) 460
Och så UDH
Möjlighet till mullet
Fick min invoice idag. 🙂Jag fick min invoice idag med efter snackat med dem igår och de innebär ju enligt internet att den är påväg att skickas :)
Fick min invoice idag. 🙂
Men liksom @H. får jag tänka om färgtemat; tanken var raw och rött, får nog bli till att maxa rött nu istället.
Fan grattis! Den blåa var fin den med, ska posta bild när bygget är klart :)Visa bilaga 608465
"You were lucky" säger han på telefon. Några timmar efter att killen på chatten hintat att jag nog kunde få en kolram istället eftersom raw-ramarna var slut.
Nåja. Blir nog fint det här.
Min låda var riktigt tilltuffsad också men som tur var är allt helt.Dagens andra propp; lådan den kom i var rätt manglad, får se om ramen klarade sig.
Visa bilaga 609506
Lyllos som fick en Raw ! En annan fick byta till petroleum.Spindrift som blev en Tyee när rean slog till.
Beställde 24 november, förväntad leverans 5 januari. Blev 10 februari.
Raw AL som verkar vara poppis i år.
Ultimate build med X01 drivlina, Code RSC och Newmen SL A30.
Levererades med 2023 coil, det va en överraskning.
Trevlig känsla nerför, kändes hyffsat välbalanserad och smutt och över stöket.
Lite ovant att lyfta framhjulet med de långa kedjestagen men det är nog en vanesak.