Visa din Propain

H.

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ni som beställt, hur lång tid efter beräknad leverans tog det innan det dök upp? Min var beräknad till 6 jan, har inte hört ett ord. Har ingen brådska men det vore ju kul att veta på ett ungefär.

Hälsingland

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ni som beställt, hur lång tid efter beräknad leverans tog det innan det dök upp? Min var beräknad till 6 jan, har inte hört ett ord. Har ingen brådska men det vore ju kul att veta på ett ungefär.
Dröjde nog en månad typ, Zeb gaffeln tog slut så den var anledningen jag fick vänta lite. Jag fick inga besked förrän jag ringde och frågade.

Magnusnod

Medlem
Visa din Propain
Min skulle ha kommit den 16/12 men dök som sagt upp i fredags. Fick som svar att Tyee-rean och sjukdom ställde till det med arbetsbelastningen när jag hörde av mig och frågade. Jag fick ett mail från DHL om att leverans var på G i måndags och sen gick det undan.

H.

Aktiv medlem
Visa din Propain
Min skulle ha kommit den 16/12 men dök som sagt upp i fredags. Fick som svar att Tyee-rean och sjukdom ställde till det med arbetsbelastningen när jag hörde av mig och frågade. Jag fick ett mail från DHL om att leverans var på G i måndags och sen gick det undan.
Jag var väl då en av anledningarna till din försening. (Tyee ram beställd). Dock bara en ren ram, inte ens bakdämpare, så de har ju iaf inga andra än sig själva att skylla på...

Men då väntar jag glatt ett par veckor till innan jag hör av mig till dem.

manneblask

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag var väl då en av anledningarna till din försening. (Tyee ram beställd). Dock bara en ren ram, inte ens bakdämpare, så de har ju iaf inga andra än sig själva att skylla på...

Men då väntar jag glatt ett par veckor till innan jag hör av mig till dem.
Jag hade samma preliminära leveransdatum som dig på min Tyee-ram (ingen dämpare). Får se vem som får sin först 🙂

manneblask

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ni som väntar på en raw-ram, ring Propain direkt är mitt tips.
Pratade just med dem och alla Raw är slut och det kommer inte komma några nya. Jag beställde i november så vet inte hur lång backlog de har bakåt med raw-beställningar.

Jag kunde dock byta till Petrol.

H.

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ni som väntar på en raw-ram, ring Propain direkt är mitt tips.
Pratade just med dem och alla Raw är slut och det kommer inte komma några nya. Jag beställde i november så vet inte hur lång backlog de har bakåt med raw-beställningar.

Jag kunde dock byta till Petrol.
Tack för info. Jag har också beställt en raw, med ett ganska tydligt koncept för bygget, att behöva färgsätta ramen fäller tyvärr det konceptet ganska hårt. Mailade dem nu så får vi se vad de svarar.

manneblask

Aktiv medlem
Visa din Propain
Tack för info. Jag har också beställt en raw, med ett ganska tydligt koncept för bygget, att behöva färgsätta ramen fäller tyvärr det konceptet ganska hårt. Mailade dem nu så får vi se vad de svarar.

De sa att de har börjat ringa/mejla runt om detta men jag har ju inte sett röken av något. Senaste svaren jag fått per mejl är mer "vi har förseningar du får snart din cykel/ram". Sen såg jag i en FB-grupp att någon som beställt i december hade pratat med dem och fått infon att raw inte fanns över huvud taget.

Qvadrater

Medlem
Visa din Propain
De sa att de har börjat ringa/mejla runt om detta men jag har ju inte sett röken av något. Senaste svaren jag fått per mejl är mer "vi har förseningar du får snart din cykel/ram". Sen såg jag i en FB-grupp att någon som beställt i december hade pratat med dem och fått infon att raw inte fanns över huvud taget.
De försökte ringa till mig igår morse, men jag missade samtalet. Jag skickade ett mejl till dem istället, får se vad de säger.

H.

Aktiv medlem
Visa din Propain
De försökte ringa till mig igår morse, men jag missade samtalet. Jag skickade ett mejl till dem istället, får se vad de säger.
Ah, inser nu att ett samtal förra veckan som jag klickade bort inte var ett microsoft-scam utan från Propain... Där ser man.

PS: gissa varför jag vill ha raw med chrome-dekaler...

Bilagor

• 20230207_124314.jpg
    20230207_124314.jpg
    430.9 KB · Besök: 62
  • 20230207_124415.jpg
    20230207_124415.jpg
    535.8 KB · Besök: 65

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa din Propain
Får se om det är som man misstänker - de rear väl ut tyeen för att det kommer en ny inom kort.

Who knows. Men det är lite suspekt att de rear ut Tyee, 2 ggr dessutom, samt att en av färgerna plötsligt är slut. Ska bli spännande att se vad som kanske kommer.

Lilk

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag blev uppringd igår och omtalad för att raw är slut och ej kommer åter. Trist. Tyckte den färgen var ball och det var en av anledningarna till beställning.

H.

Aktiv medlem
Visa din Propain
Det där lirar väl utmärkt med alla färger?
Ja, det gör det. Men det skulle vara rätt fräckt med en cykel nästan helt utan färg. Det blir en renodlad parkcykel och som sådan är ju också raw rätt bra eftersom man inte får synliga lackskador på samma sätt när cykeln misshandlas. Just chrome-dekaler på raw-lack tycker jag också var riktigt nice.

H.

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag blev uppringd igår och omtalad för att raw är slut och ej kommer åter. Trist. Tyckte den färgen var ball och det var en av anledningarna till beställning.
Erbjuder de rabatt eller annan kompensation? Man borde väl ha möjlighet att annulera ordern om de inte kan leverera det som beställts?

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ja, det gör det. Men det skulle vara rätt fräckt med en cykel nästan helt utan färg. Det blir en renodlad parkcykel och som sådan är ju också raw rätt bra eftersom man inte får synliga lackskador på samma sätt när cykeln misshandlas. Just chrome-dekaler på raw-lack tycker jag också var riktigt nice.
Ja det hade blivit snyggt och praktiskt. Synd att de f**ckade upp så pass...

Fundadores

Aktiv medlem
Visa din Propain
Får se om det är som man misstänker - de rear väl ut tyeen för att det kommer en ny inom kort.

Who knows. Men det är lite suspekt att de rear ut Tyee, 2 ggr dessutom, samt att en av färgerna plötsligt är slut. Ska bli spännande att se vad som kanske kommer.

Ja den här modellen är ju 3 år gammal. Vore konstigt om det inte kom en ny modell. Gissar på mindre justeringar med 63,5 HA och 170 slag i bak och 170/180 i fram. Möjligen också flip chip så man kan köra den i mullet.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ja den här modellen är ju 3 år gammal. Vore konstigt om det inte kom en ny modell. Gissar på mindre justeringar med 63,5 HA och 170 slag i bak och 170/180 i fram. Möjligen också flip chip så man kan köra den i mullet.
Nja. Då är det ju en spindrift.

geo är ganska spot on idag. uppdaterad Kabel dragning och ram förvaring så är jag nöjd.

iofs så finns det mera att göra på kolfiber modellen. Den har haft kvalitet brister.

gubbtant

Ny medlem
Visa din Propain
Ni som beställt en Tyee-ram i raw och behövt ändra, har ni beställt i annan storlek än XL? Var sugen på en själv och i just XL, vilket verkar vara den enda storleken de har kvar i raw.

manneblask

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ni som beställt en Tyee-ram i raw och behövt ändra, har ni beställt i annan storlek än XL? Var sugen på en själv och i just XL, vilket verkar vara den enda storleken de har kvar i raw.
Jag har beställt en M.
Jag skulle inte lita på deras hemsida. Den var i lager när jag beställde i november också 😛

Vill du vara helt säker så ring till dem.

Qvadrater

Medlem
Visa din Propain
29" M här också.
Jag börjar bli rätt less på alla dessa turer utan att få ramen; om Propain inte löser det till nästa månadsskifte blir det nog en annan ram istället.

Qvadrater

Medlem
Visa din Propain
Mejlade följande till Propain igår morse:
I missed a call from Propain yesterday, which I've learnt was probably about the Tyee AL 29" Size M frame being out of stock in the Raw colour.

If it is indeed out of stock I would like my frame to be Marsred instead.
Och fick svar idag:
thanks for your mail. Yes, I tried to call you the other day for exactly that reason. I´ll make the swap and will send your order right into production. Please apologize for the trouble
Så det var ju inte illa. 😃

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag gissar på att de inte ökar slaget. Tänk om de rent av minskar slaget för att bättre placera den mellan spindrift och hugene. Nu är ju Tyee och Spindrift alldeles för lika för att motivera att ha båda.
Iofs skulle detta kanske kräva ett helt nytt namn, för liksom, more is more. Man kan ju inte göra mindre av något på nästa modell, när hände det senast?

Men gissar på detta:
Ha 64 grader
St 77,5 grader
Reach (M) 460
Och så UDH
Möjlighet till mullet

Fundadores

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag gissar på att de inte ökar slaget. Tänk om de rent av minskar slaget för att bättre placera den mellan spindrift och hugene. Nu är ju Tyee och Spindrift alldeles för lika för att motivera att ha båda.
Iofs skulle detta kanske kräva ett helt nytt namn, för liksom, more is more. Man kan ju inte göra mindre av något på nästa modell, när hände det senast?

Men gissar på detta:
Ha 64 grader
St 77,5 grader
Reach (M) 460
Och så UDH
Möjlighet till mullet

Nästa Spindrift kommer ha 190/190 slag och 62,5 HA 😜

voidolf

Aktiv medlem
Visa din Propain
Fick också en ny "invoice" precis på ny ram till Yuman. Får hoppas de löst det snyggt och att den går att serva när den kommer tillbaka nu. Hade hunnit plasta hela ramen men den smällen får man väl ta

Dragkroken

Aktiv medlem
Visa din Propain
Spindrift som blev en Tyee när rean slog till.
Beställde 24 november, förväntad leverans 5 januari. Blev 10 februari.
Raw AL som verkar vara poppis i år.
Ultimate build med X01 drivlina, Code RSC och Newmen SL A30.
Levererades med 2023 coil, det va en överraskning.
Trevlig känsla nerför, kändes hyffsat välbalanserad och smutt och över stöket.
Lite ovant att lyfta framhjulet med de långa kedjestagen men det är nog en vanesak.
62AEFBB4-3D0E-4D90-8561-1E607FC1647A.jpeg

Senast ändrad:

manneblask

Aktiv medlem
Visa din Propain
Min låda var i nyskick. Men jag hämtade mitt paket på dhl-terminalen så vet inte om det hade något med det hela att göra 😛

Håller med om att framhjulslyft är svårare. Men utförs ger den massa självförtroende. Väldigt nöjd efter 2 rundor.

Ett tips är att sätta på något mjukt på kedjestagsskyddet. Väldigt mycket oljud från det via chain slap.

Lilk

Aktiv medlem
Visa din Propain
Spindrift som blev en Tyee när rean slog till.
Beställde 24 november, förväntad leverans 5 januari. Blev 10 februari.
Raw AL som verkar vara poppis i år.
Ultimate build med X01 drivlina, Code RSC och Newmen SL A30.
Levererades med 2023 coil, det va en överraskning.
Trevlig känsla nerför, kändes hyffsat välbalanserad och smutt och över stöket.
Lite ovant att lyfta framhjulet med de långa kedjestagen men det är nog en vanesak.
Lyllos som fick en Raw ! En annan fick byta till petroleum.

voidolf

Aktiv medlem
Visa din Propain
Idag dök Yuman upp efter att jag skickat tillbaka den på garanti. Ram bytt till en annan och dämparinfästet har färgen bortslipad istället för att man slipat på hårdvaran. Spikrakt och fint, men lite färgsläpp vid slipningen. Tråkigt (igen) men förmodligen inget att hänga upp sig på.
Dämpningen fungerar grymt mycket bättre än på den sneda ramen.

Topp