Visa din Rapha (och lite nyheter...)

marr

Moderator
Forumvärd

ohellstrom

Aktiv medlem
Stumpy sa:
marr sa:
niklassson sa:
Någon som vill låna ut sitt rapha medlemskap?

Save25 funkar för 25% fortfarande. Vet inte vad medlemskap ger dock.
25% på allt tills på söndag med "SAVE25".

Medlemskap ger möjlighet att handla RCC-sortimentet. Är man inte medlem i en klubb bör man rimligen inte åka i klubbkläder.

Cyklade för övrigt 60 mil i Pro Team Aerosuit i helgen. Funkade finfint!

marr

Moderator
Forumvärd
Kunde inte låta bli dessa. Mina första rapha kläder.

20180707_195206.jpg

NLC

Aktiv medlem

DRQ96

Medlem
staine sa:
Massorna? Är inte Rapha ett PREMIUM-märke?
;)

Nej! T.o.m jag har massor av Raphakläder. Använder de när jag cyklar hem från stranden, på spinning och till träningarna med klubben.

Premium är sånt jag bara bär till kostym, typ John Lobb Paris och ett vettigt 48 rubinsautomatverk av bättre design ;)

Jocke77

Aktiv medlem
DRQ96 sa:
staine sa:
Massorna? Är inte Rapha ett PREMIUM-märke?
;)

Nej! T.o.m jag har massor av Raphakläder. Använder de när jag cyklar hem från stranden, på spinning och till träningarna med klubben.

Premium är sånt jag bara bär till kostym, typ John Lobb Paris och ett vettigt 48 rubinsautomatverk av bättre design ;)

Ja, ett par bespokeskor från JLP är premium. Ett par RTW blir ju som Rapha, vill verka premium men är det inte ;)

NickPick

Aktiv medlem
Kanske trots att rapha fått skit överallt där dom har låtit kunder kommentera det blir en hit. Kanske betalar hela 2018 års rccevent!

Raggamuffin

Aktiv medlem
Mainstream är det väl om inte annat nuförtiden.

Är ju perfekta för att tassa ner till cykelgaraget på hotell som inte gillar att man går i cykelskor i korridorerna. :)

NLC

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:

Är ju perfekta för att tassa ner till cykelgaraget på hotell som inte gillar att man går i cykelskor i korridorerna. :)

Kombinerat med en silkesmorgonrock så att MAMILen även kan smita ner i frukostbuffén i cykellycra utan att bli rynkad på näsan åt.

rising

Aktiv medlem
NLC sa:
Raggamuffin sa:

Kombinerat med en silkesmorgonrock så att MAMILen även kan smita ner i frukostbuffén i cykellycra utan att bli rynkad på näsan åt.

Rapha kommer väl med en Lounge Collection snart

Mange.

Aktiv medlem
Behöver ju både monokel och avsnoppare , känner att rapha har lite att jobba på. Gärna i färger som matchar humidoren

Jocke77

Aktiv medlem
Mkt märkligt. Mina bibs har jag haft i ett par år och tvättat massor av gånger, alltid i 40 grader. De är väl inte lika ”spänstiga” som när de var nya men i mycket gott skick.

Känns som en reklamation.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Så ser mina pro thermal också ut. Om inte ännu värre, utsida lår. Alltid tvättat enligt tvättråd, 400 mil gamla ca.

Mina senaste pro team så sticker det ut vita resårgummibitar från nere vid låren redan efter runda 5. Jag ser mig förbryllat om efter ett nytt märke.

Edit: Mina GT gloves sprack i en söm och jag försökte reklamera men fick bara fingret.

Senast ändrad:

NickPick

Aktiv medlem
Mailade Rapha och dom tyckte det var synd att jag var "besviken på kvaliteten" och frågade vilket inköpsdatum / ordernummer jag hade.

Annars får man väl skicka in dom till rapha repair service :D

Köper varken nötning eller hård tvätt, men att trådarna har gått av verkar ju stämma.

Ja det är mina mycket sköna corebibs.

Senast ändrad:

Chapter 2

Aktiv medlem
Trådarna går ju inte av av sig självt. Något har ju slitit på dem mekaniskt eller kemiskt. Om det sen ska bli så på ett par bibs som är tänkta att användas på ett sätt där de oavbrutet utsätts för nötning vid användning är en annan sak. Men det har hur som helst inte uppkommit av sig själv.

Det ser ut att vara begränsat till ett fällt nedanför ryggslutet. Är tröjans kant/resår hård mot bibsen, vad har du i ryggfickorna, har du cyklat med ryggsäck?

Senast ändrad:

NickPick

Aktiv medlem
Tvättat med icas sporttvätt.
Mina andra bib short har inget liknande slitage så det är det konstiga.
Kanske gels I fickorna och en mobil på vänster sida. Ingen ryggsäck men kamelpåse vid enstaka tillfällen. Den sitter ju väldigt högt upp på ryggen så det är inte heller orsaken.

Rapha tyckte att det såg ut som för hög värme, men det är jag noga med. Skulle vara om maskinen tar in för hett vatten isåfall, men samtidigt åker ju resten av min sporttvätt med där utan problem.

Rapha frågade nyss om 40 procent rabatt på Ett par nya shorts var ok. Det blir ca 700 spänn för ett par nya. Får väl anses vara schysst ändå.

VKruger

Aktiv medlem
Well, de är oanvända. Jag har bara provat dem och Rapha tar 150kr frakt, som jag bjuder på. (De verkar dessutom vara slut online)

Senast ändrad:
Sitter och funderar på Pro team winter bibs, är det någon som har och kan ge ett utlåtande? Hur bra funkar DWR och hur tåliga är de? Kör ute i skogen på min CX under regn-, snö- och vindsäsongen så de kan inte gå i bitar av att man stöter till en buske.

Chapter 2

Aktiv medlem
På väg till tåget idag hämtade jag ut lite rea grejer som hade kommit. Öppnar kartongen på tåget och lägger efter en snabb inspektion ifrån mig kartongen på sätet brevid. Väl framme där jag ska kliva av går jag av tåget utan att ta med mig kartongen med innehållet kvar. =(

Det här är det jag fick med mig:
37869704_1021359034686204_7604111341254606848_n.jpg

Topp