Visa din tävlingsmässiga cykelcross.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Johan A sa:
Singular sa:
Johan A sa:
Ingen cyclocross alls men det struntar jag i, tävla på den ska jag ändå göra, redan i helgen.
Snyggt! Är det färdig dekalplast eller har du pysslat ihop mönstret själv?
Näää, ramen, om man köper en lös ram ser ut sådär 2019.
Vit krympslang runt chipet bara, så blir det kanon. Fanns det ingen passande kamostyrlinda?
Nåja, skall bli kul att se den bakifrån imorrn.
Passande linda? Tror du jag hade råd med en ny efter att ha köpt den ramen? Men bra tips ang vit krympslang. Du får se den när du ska varva mig...

Stumpy

Aktiv medlem
Cykeln, inkl hjul och däck, samt cyklistens övriga utrustning måste uppfylla reglerna i TR, men i mastersklasserna är det nog bara 50% som gör det till punkt och pricka.

Barrett

Aktiv medlem
HåkanC sa:
Barrett sa:
Behöver inte hjulen vara UCI-godkända i CX-tävlingar?
(Eller skiter du i det?)

/Håkan
Jag har inte kört ngn UCI CX tävling o kommer inte göra så denna säsong så det har jag inte behövt ta ställning till.
Är det enda hjulparen jag har att tillgå när det blir aktuellt skulle jag inte tveka att anmäla mig dock.

Spindelbenen

Aktiv medlem
glitch sa:
Johan A sa:
Ingen cyclocross alls men det struntar jag i, tävla på den ska jag ändå göra, redan i helgen.
Tjusig Johan! Men den där stolpen...mein gott....den är svår att vänja ögonen vid.
Eller hur? Hade den inte varit så bra på att hjälpa min rygg hade jag använt en vanlig variant. Som tur är så syns den ju inte så bra när jag hojar.

castrello

Aktiv medlem
Johan A sa:
glitch sa:
Johan A sa:
Tjusig Johan! Men den där stolpen...mein gott....den är svår att vänja ögonen vid.
Eller hur? Hade den inte varit så bra på att hjälpa min rygg hade jag använt en vanlig variant. Som tur är så syns den ju inte så bra när jag hojar.
Kan plusetta det där...jag har Canyons motsvarande varianten och den typen av stolpar gör mycket för komforten!

Eapea

Aktiv medlem
Giant TCX SLR 2 (105) kanske 2013. Köpt beg i vintras. Har tidigare gått ett liv som vinterhoj men jag tänkte använda den som tävlingscross. Skaffade i samma veva ett par beg billiga alu-tuber och fixade 1x.
20191110_093643.jpg

Eapea

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Eapea sa:
jag tänkte använda den som tävlingscross.
Det blir ju kanon. Då hinner du köra cup i Alingsås i helgen och SM fem veckor senare i Varberg.
Japp, anmäld till Alingsås och tänkte nog köra SM i gubbklass också, lika bra att passa på när en ändå har licens. 2019 är första året med licens för mig. Har blivit mycket kul under året. På landsväg. I seniorklass.

edit: det har hunnit bli 2 Introcrossar i Gbg i höst. Slottskogen på annan hoj och Delsjön på denna. Alingsås blir första riktiga tävlingen

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer