Visa din uppgradering

SthlmJ

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Dags för stumpy uppgradering ☝️
RS Domain 150mm
RS Super Deluxe Ultimate
IMG_20210824_123014.jpg

Tomcat1

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
I regel alltid haft bak-problem, troligen för att jag våldat mig framåt och låtit det bakre hjulet ta mycket smällar. Det är bättre nu men jag kommer inte kunna ha något annat än minst 2.5 b bak.

Freddie L

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Fyndade ett par LW-flaskhållare på KoS. Efter lite funderande hamnade de inte på någon av frugans, dotterns eller sonens cyklar utan på min egen för en gångs skull. Byter ut ett par hållare jag köpte på Ebay för säkert 15 år sedan och som suttit monterade på samma cykel sedan dess. Nästan lite vemodigt. Sparade 8g. (Bild mitt i processen).
8818A55B-7C6F-46A1-A2F6-4FEC55768216.jpeg

jagärintecyklistmen

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Bytte ut SR Suntour XCR 34 Air mot RS Yari RC.
IMG_20210829_175001.jpg

Mycket större uppgradering än jag kunde tro! Och den dagen jag eventuellt vill uppgradera igen så medger ju Yarin en hel del valmöjligheter. Det skulle gå att argumentera för att jag kastar bort pengar jämfört med om jag bara köpt en bättre Stoic från början, lika så om jag köpt en Lyrik från början. Men när jag köpte cykeln visste jag inte hur kul det skulle vara att cykla. Och jag finner ett stort nöje i att börja ganska enkelt och prova vad olika uppgraderingar ger.

Berk

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Mycket större uppgradering än jag kunde tro! Och den dagen jag eventuellt vill uppgradera igen så medger ju Yarin en hel del valmöjligheter. Det skulle gå att argumentera för att jag kastar bort pengar jämfört med om jag bara köpt en bättre Stoic från början, lika så om jag köpt en Lyrik från början. Men när jag köpte cykeln visste jag inte hur kul det skulle vara att cykla. Och jag finner ett stort nöje i att börja ganska enkelt och prova vad olika uppgraderingar ger.

Bra poäng. Jag var inte så nöjd med Motion-Control dämpare på min första moderna stigcykel. Uppgraderade den till en Charger 2.0 som gav otroligt stor skillnad. Kostade lite mer en att har en Charger från början (som inte fanns på cykelmodellen jag köpte), men så har jag lärt mig hur mycket skillnad än bra dämpare kan göra (och då är Motion-Control ändå inte billigaste och mest dåliga).

AdamLR

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Nya däck och ny kassett efter åtta år. Däcken hyfsat fina 23 mm. Kassetten billig modell, men 12-25 i stället för 12-27. Sammantaget mycket mer lättrampat! 25:an kändes lättare än gamla 27:an. Råkade slinka med en bonuspryl också, vilket jag helt skyller på pappaskämttråden!
IMG_1963.JPG

Inkörda 10 mil.
IMG_1961.JPG

Nybytt!
IMG_1964.JPG

...

simson

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Om några timmar blir min revelation en pike typ ,debonairen byttes för en vecka sedan , å det står ju faktiskt upgrade så det måste ändå va nån sorts uppgradering….
4C16CE9E-958D-47B1-B0BB-3CA52B723040.jpeg

simson

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Hann iallafall börja riva isär gaffeln , men fan vilket skit med en låsbricka utan öglor lyckades iallafall få bort den efter ”lite ”svordomar. Sen skulle det lagas middag och andra tydligen viktigare saker , lägga barnen mm
får fortsätta imorgon finns ju sämre saker att göra en fredagkväll 😜
D805F3F8-0959-4300-8F42-8B4A97B928DD.png

Bonicon

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Bonicon-XC-MTB-15.09.21-XTR-Cranks.jpeg

1x9 på dadbiken, helt OK med tanke på användningsområdet. Jag kan också meddela mänskligheten att jag funnit ett användningsområde för 1-cent myntet -- funkar perfekt för att dra av en Hollowtech 1 vev.

Maakus

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Fick du på dom? Någon talgning eller dubbla pannor än? :)
  • Anaconda är ett skyddande skum för fälgar och slanglösa däck, det minskar risken för talgning och dubbla pannor.
Hahaha!
Ingen talgning eller dubbla pannor ännu!

Dom åkte på på ca 5 minuter styck, krävdes ingen bärs tyvärr.

Däremot var ventilerna förkorta för mina fälgar, de vanliga race face ventilerna funkade bra, men bara för att fylla, inte släppa ut.

Fick åka till cykelkraft och köpte ett par längre och bättre anpassade ventiler.

Men tricket är ju att bara öppna upp däcket på ena sidan, knö in ventil och korv, sen på med äcket igen, och se till att peta ner kanten så långt ner i fälgbanan som möjligt.

Jag gissar på att de inte är lika stabila som cushcore i sidorna/när man svänger.
Små stök/rötter och bös försvinner med lågt däcktryck.

Berk

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
170 mm vevparti så nu ska pedalerna spendera lite mindre tid med att skrapa i stenar hoppas jag. Råkade bli coolfiber också så nu är ekipaget 150 gram lättare. Synd bara att jag just åt 150 gram chips.

Men du går väl på toan innan du ska cykla?

EDIT: du kan spara 60 gram till med en alu drev.

Senast ändrad:

lmoberg

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Det här trillade in igår och idag.. Dags för hardtailen att få fler växlar, bara att hitta en kassett..
IMG_20210922_104736.jpg

Köpte även en liten och billig vätskeryggsäck från Decathlon för att testa hur det är att cykla med en sån.
IMG_20210922_104820.jpg

Akronym

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Eftersom jag väntar på en ny ram som ska få alla GRX komponenter så "uppgraderades" den befintliga cykeln för att bli en regnpendlar-/dra tung cykelvagn-cykel

Surly Moloko styre, Deore 12s derailleur och Wolftooth 38t chainring

Mt200 bromsar, slx växelreglage, ett orbea boost vevparti, sunrace 11-51 kassett och kmc kedja som låg i bra att ha lådan
20210917_103222.jpg

20210917_103236.jpg

jagärintecyklistmen

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Det här trillade in igår och idag.. Dags för hardtailen att få fler växlar, bara att hitta en kassett..
Visa bilaga 514166
Kul! Jag bytte just från 10- till 11-växlat, med Deore-prylar och en billig Now8 11-52 från bikester, där den kostade knappt 700 kr förra veckan.

Bilagor

• IMG_20210916_171522.jpg
    IMG_20210916_171522.jpg
    531.2 KB · Besök: 21
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer