n_andersson
Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Kolfibersaldelstolpe och skärmar på graveln plus en kolfibersadel på mtb👍
smutt, sådana Saint-pedaler slog jag också till på, det var ~1000 kr rabatt, svårt att motstå 😀Har inte fått cykeln än men lite smått och gott ramlar in..🙃
Fyndade på bikesters extra 60% off
Visa bilaga 594105
Funderade också på Saint-pedalerna men tyckte det blev för mycket pengar till 50% så jag köpte ett par DMR V8 istället men de var så usla att de kommer skickas tillbaka :(Har inte fått cykeln än men lite smått och gott ramlar in..🙃
Fyndade på bikesters extra 60% off
Visa bilaga 594105
Skit också! Momentnyckeln jag köpte ska vara på 5nm men är på 6nm, felmärkt artikel. Nu 5nm slut i lager nu😭Fyndade på bikester jag också, fick t.o.m mer än jag beställt...
Borde tagit xx1 reglage istället för x01 men nu var det slut :(
Visa bilaga 594124
Synd!Funderade också på Saint-pedalerna men tyckte det blev för mycket pengar till 50% så jag köpte ett par DMR V8 istället men de var så usla att de kommer skickas tillbaka :(
Gör inte så mycket, har pedaler på samtliga cyklar som duger bra så det var mest som reserv :)
Är ju ändå trist om man köper något som inte håller måttet, (tycker jag iaf) :)Gör inte så mycket, har pedaler på samtliga cyklar som duger bra så det var mest som reserv :)
Den färgen är riktigt mummaMb31:an fick ny ram.
F'låt att jag bryter mig in här :-) men jag kan annars tipsa om Biltemas gummiduk 2mm som finns i bl.a. 25x30cm-bitar för 74,90/st. Jag köpte nyligen såna som ska klippas till fram&bak-lapp och popnitas fast på ett par nya SKS Bluemels som nyss inhandlats. Med rostfri bred båtbricka mot gummit vid nitskallen för extra hållbarhet. Ska montera under någon av de kommande dagarna och försöka komma ihåg att ta bilder och visa i lapp-tråden sen.
![]()
Gummiduk, 250 x 300mm
Med hög bränsle- och oljebeständighet. Klipps/skärs till önskad form.www.biltema.se
Saknade du en växel när du cyklade eller var det mest en villhöver uppgradering?Grx 10delat med en xt 11delad kassett och 11 delar reglage funkar fint ihop så blev en kvälls uppgradering på graveln från 10 till 11 växlat. Visa bilaga 595604
Jo. Det stämmer. 😐Är inte risken att de sugs in i hjulet när man bromsar och åker med upp bakom skärmen och går sönder? Jag hade inte vågat fram i alla fall.
Det va mest för kul och testa . Och för att få jämnare steg upp till största klinganSaknade du en växel när du cyklade eller var det mest en villhöver uppgradering?
Hexusen kan mycket väl vara det mest osexiga men förnuftigaste valet av ett allsidigt multiverktyg. Grattis!
60T! 😮 jag uppgraderade just mitt till 18T 😃Visa bilaga 597129
60T från Kina! Vardagshojen får agera försökskanin och se om det håller 😄
😅 Det är Ratchet ringar till baknav för och få direktare drivningFör mig ser det ut som låsbrickor? 🙄
Vad är det för nav om man får fråga? (Gamla 240s eller 350?)😅 Det är Ratchet ringar till baknav för och få direktare drivning
håll hårt i den du!Gamla 240S
Är inte låsringarna specifika för varje modell på kassett? Känns ju rimligt att det räcker med rätt märke och eventuellt antal växlar, men jag vågade inte chansa och köpte nyss låsring från tysken.Blev en uppgradering. Ny kedja , nya trissor grx 817 till min grx600 så nu har den tätade lager ist så blev en grx800 av min 600 samt en xtr 11-40t 11sp kassett 👌🏻 växlar grymt gött nu. Visa bilaga 597346 Visa bilaga 597347
Inget jag märkt kört alla möjliga olika låsringar, då låsningen är standard på 11t drevet vad jag vet. Dock har jag en xt låsring på xtr kassetten råkade bara hamna en 105a på bilden 😆Är inte låsringarna specifika för varje modell på kassett? Känns ju rimligt att det räcker med rätt märke och eventuellt antal växlar, men jag vågade inte chansa och köpte nyss låsring från tysken.
Jag tar den gärna om du vill skänka, skicka pm så kan jag swisha frakt.Den här pumpen från Bikester kom med en sprucken manometer. Sen fick jag en ersättningspump men fick behålla den ursprungliga. Så idag när jag öppnar den nya, visar det sig att den är sönder på exakt samma ställe.🙂 Är det nån som faktiskt lyckats få en hel?
Nån som vet om det går att fixa på nåt sätt? Tänkte skänka den ena iallafall. Kanske kan nån få den att funka.
Visa bilaga 597399 Visa bilaga 597400
Men du verkar ha en del för mycket eller är grx annorlunda än andra shimano, typ byta ut fästet på växeln mot wolftooth eller liknande…Blev en uppgradering. Ny kedja , nya trissor grx 817 till min grx600 så nu har den tätade lager ist så blev en grx800 av min 600 samt en xtr 11-40t 11sp kassett 👌🏻 växlar grymt gött nu. Visa bilaga 597346 Visa bilaga 597347
Grx600 tar upp till 36t . Så jag har en sunrace extander link 145kr som gör samma jobb som din wolftooth.Men du verkar ha en del för mycket eller är grx annorlunda än andra shimano, typ byta ut fästet på växeln mot wolftooth eller liknande…
Visa bilaga 597431