Visa din verktygstavla (för cykelmeck)

__jp

Aktiv medlem
Behöver lite inspiration. Ska sätta upp en verktygstavla.

Någon som har något att skryta med?

__jp

Aktiv medlem
Dåligt med sociala medier för mig. Har du en fin bild att dela med dig av på en bra verktygstavla för mtb?

jiha

Aktiv medlem
Bild från verktygtygsbodstråden med några år på nacken, men ser same same ut bland verktygen. Några momentnycklar som tillkommit sen man började köpta dyrare cyklar😉
FBEA0F10-58B3-4835-8B53-DB816CB22B69.png

Tom__

Medlem
Är de orangea bitarna på dit skruvstycke 3d printade eller en del av verktyget? kanske till och med lösa bitar som råkade sitta jvligt bra?

Det är som bladin skriver.
Skyddsbackar i plast med magneter i.

Minns inte om dom ingick i skruvstädet eller om jag köpte dem till.

Men sen har jag varit på å sågat i dem få jag behövde nån del för moddning 😅

__jp

Aktiv medlem
Det behövs inte, en internetuppkoppling räcker.
Njae, för just Instagram behöver man logga in för att kolla mer än bara ett smakprov? Eller har jag missat något? I sånna fall kan du väl skicka en ny lmgtfy-länk?

1604343649847.png

Atakua

Aktiv medlem
Tack, det är ifrån Ikea 😅 SKÅDIS
Jag har använt tre eller fyra SKÅDIS-brädor och krokar hemma och tycker att de inte riktigt passar som verktygstavlor.
Jag har fortfarande en i bruk (den vita till vänster på bilden nedan) men vill hellre byta den.
IMG_20201103_080200.jpg

Mitt problem med Ikeatavlor är faktiskt deras krokar. Krokar är inte inskruvade i tavlan på något sätt. När man plockar ett verktyg av eller hänger detta tillbaka på en krok finns det alltid risk att knacka kroken loss ur sina håll. Sedan faller den ner på golvet.

1604387257524.png

Jämför det med ett annat populärt system där varje krok har en skruv som spänner den mot brädans yta. Det kostar betydligt mer dock.

1604387477241.png

jolov

Aktiv medlem
Njae, för just Instagram behöver man logga in för att kolla mer än bara ett smakprov? Eller har jag missat något? I sånna fall kan du väl skicka en ny lmgtfy-länk?

Visa bilaga 451292
Måste vara jobbigt att vara så tjurig att man begränsar tillgången till saker man letar efter av ren princip.
Gör ett anonymt dummy-konto på instagram och sluta tjura.

__jp

Aktiv medlem
Måste vara jobbigt att vara så tjurig att man begränsar tillgången till saker man letar efter av ren princip.
Gör ett anonymt dummy-konto på instagram och sluta tjura.
Värst vad det var upprört med lmgtfy-länkar och ”sluta tjura” uppmaningar. Det var inte meningen att göra någon på dåligt humör.

Jag tjurar inte. Superglad för dom inspirerande bilderna jag har fått hittills här på Happy. Tack!

Vad det gäller sociala medier har jag bara insett att jag har för dålig självdisciplin för att hantera sociala medier. Det är mitt problem och jag inser att det innebär att jag missar vissa saker pga det. Det är dock ok.

__jp

Aktiv medlem
Jag har använt tre eller fyra SKÅDIS-brädor och krokar hemma och tycker att de inte riktigt passar som verktygstavlor.
Jag har fortfarande en i bruk (den vita till vänster på bilden nedan) men vill hellre byta den.
Visa bilaga 451324

Mitt problem med Ikeatavlor är faktiskt deras krokar. Krokar är inte inskruvade i tavlan på något sätt. När man plockar ett verktyg av eller hänger detta tillbaka på en krok finns det alltid risk att knacka kroken loss ur sina håll. Sedan faller den ner på golvet.

Visa bilaga 451325

Jämför det med ett annat populärt system där varje krok har en skruv som spänner den mot brädans yta. Det kostar betydligt mer dock.

Visa bilaga 451326
ah, bra analys.. tack!
Kanske värt att investera i en riktig tavla.

mamme1

Aktiv medlem
Det är mitt problem och jag inser att det innebär att jag missar vissa saker pga det. Det är dock ok.
Alternativt: "Det blir erat problem och jag inser att jag missar vissa saker, om inte ni skickar in bilder på era lösningar i den här tråden. Det är dock ok, så länge jag själv inte behöver riskera att jobba på min självdisciplin, eller hålla tillgodo med det begränsade utbud som finns att se utan konton på sociala medier o.dyl."
Vassego, hoppas att det är inspirerande nog:

(och så utgår jag från att du återkommer här med foton av ditt resultat, oavsett hur stort/smått/fint/fult det än blev?)
Mvh//Surgubbe :-)

johan44

Aktiv medlem
"Har man otur och råkar glömma nåt på arbetsbänken, så är det troligtvis enklare att köpa nytt än att försöka hitta det😬"

94DD2A4F-A4DA-40C4-AE94-B06620B4A40C.jpeg

-------

IMG_7916.jpg

Tack för referensen! Trodde mitt bord var stökigt :)

me.I.am

Aktiv medlem
Värst vad det var upprört med lmgtfy-länkar och ”sluta tjura” uppmaningar. Det var inte meningen att göra någon på dåligt humör.

Jag tjurar inte. Superglad för dom inspirerande bilderna jag har fått hittills här på Happy. Tack!

Vad det gäller sociala medier har jag bara insett att jag har för dålig självdisciplin för att hantera sociala medier. Det är mitt problem och jag inser att det innebär att jag missar vissa saker pga det. Det är dock ok.
Har du grävt ut ett skyddsrum i källaren också?
:)

__jp

Aktiv medlem
Alternativt: "Det blir erat problem och jag inser att jag missar vissa saker, om inte ni skickar in bilder på era lösningar i den här tråden. Det är dock ok, så länge jag själv inte behöver riskera att jobba på min självdisciplin, eller hålla tillgodo med det begränsade utbud som finns att se utan konton på sociala medier o.dyl."
Vassego, hoppas att det är inspirerande nog:

(och så utgår jag från att du återkommer här med foton av ditt resultat, oavsett hur stort/smått/fint/fult det än blev?)
Mvh//Surgubbe :-)
Tack för alla länkar! Snällt av dig.

Återkommer när jag har jobbat klart med min självdisciplin och min verktygstavla. Tyvärr hänger dom ihop lite.

Dishe

Aktiv medlem
Tycker du att dom funkar ok? Eller har du samma upplevelse som @Atakua ?

Mycket riktigt så är inte krokarna stabila som på en riktig verktygstavla. Men det är absolut helt dugligt och kontra priset kan jag leva med det. Design och storlek vart i mitt fall helt perfekt så tveksamt att jag skulle byta mot en plåttavla oavsett pris.

__jp

Aktiv medlem
Mycket riktigt så är inte krokarna stabila som på en riktig verktygstavla. Men det är absolut helt dugligt och kontra priset kan jag leva med det. Design och storlek vart i mitt fall helt perfekt så tveksamt att jag skulle byta mot en plåttavla oavsett pris.
Ja, det ser helt klart behagligt ut med Ikeas träfärg.. intressant! Tack för inspiration 😊

snoogans

Medlem
Jag tycker att vanliga målade skivor typ konstruktionsplywood som jag drar vanliga träskruvar i funkar bäst.
De där krokarna/systemen funkar ju sådär enligt mig. Brukar mest lossna, på jobbet har de haft alla typer och inga jag sett har funkat över tid!

Bilagor

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer