Zwift nybörjare och inte jättevan på racer heller (en vätternrunda för ex antal år sedan och högst sporadisk cykling med racer): Född 70, min ftp ligger för tillfället på 238w ~ 80 kg.
Jag är hopplös periodare när det gäller träning och har enbart Zwiftat ca 2-3 ggr/veckan under tre veckors tid. Lite klurigt att kombinera med min jobbpendling men det går.
Eftersom det här ändå är i inledningsfasen av mitt senaste träningsryck så bör jag rimligen utvecklas hyfsat bra/snabbt nu en period innan jag börjar stagnera, dvs vikten lite mer neråt och watt förhoppningsvis lite mer uppåt. Som i tex långdistanslöpning så betyder vikten ofantligt mycket i cykling (tyvärr), dock beroende på banprofil, det blir oerhört tydligt även på Zwift.
I går lyckades jag varje fall hänga på klungan hela tiden i någon ride, roande det här att Zwift simulerar drafting, tappar man klungan är man ofta körd, ett litet steg framåt, 42,6km på 1 h 34 s, tror nog att jag kan editera min vikt med ett kg neråt nu. Vad det nu är för felmarginal på min våg från Biltema vet i sjutton dock... ;-)
Maxwatt är inte relevant för mig ännu, har inte riktigt pushat mig för det, jag har en tillräcklig utmaning med flåset just nu. ;-) Spurtarna behöver jag jobba på, minst sagt.