Om korrekta uppgifter så verkar MvdP av någon anledning varit inkvarterad på annat ställe än övriga Nederländare. Kan förstås försvårat det lite också. Men oavsett är det väl klart i efterhand att han inte hanterat det på bästa vis.Kan ju ha funnits men det kräver förmodligen att MVDP hör av sig. Hotellet hade säkert agerat de med om han ringt receptionen (vilket han inte gjorde enligt domaren). Kan förstå stressen och frustrationen av att bli väckt dagen innan tävling men att dömma av det som läckt ut hittils så verkar han inte han hanterat situationen speciellt smidigt.
Om korrekta uppgifter så verkar MvdP av någon anledning varit inkvarterad på annat ställe än övriga Nederländare. Kan förstås försvårat det lite också. Men oavsett är det väl klart i efterhand att han inte hanterat det på bästa vis.
Man kan ju undra vad två fjortisbrudar gjorde i hotellkorridoren mitt i natten. Bodde de där ensamma?
Ändå väldigt konstigt att ge sig på två fjortistjejer fysisk och knuffa dom får man säga.
Jag förväntar mig väl att det inte är helt störningsfritt, men att nån springer runt och upprepat knackar på min dörr förväntar jag mig inte.Håller med.
Skulle också säga att det inte kan vara helt oförväntad att det kan vara störande ljud i ett hotell, framförallt om man inte sover på en våning med hela teamet.
Han bor tydligen med sin flickvän på tävlingarna.Nej, tjejerna var 13 och 14 år gammal.
I Nederländerna undrar man varför Van der Poel inte fick ett rum på samma våningen som alla andra, och varför nederländska förbundet inte stödde honom när polisen tog med hono
Han bor tydligen med sin flickvän på tävlingarna.
detta gör att han inte bor med laget.
Oavsett ursäkt, kan vi tittare och sporten verkligen ha överseende med detta?Det här sätter en del i ett annat ljus. Han måste ha tappat huvudet helt, tror han ska vara glad att komma undan med böter. Förväntar mig en offentlig ursäkt om han inte vill bli ihågkommen som en barnmisshandlare. Helt oförståeligt.
Nye detaljer om van der Poel: Jagtede pigerne | Feltet.dk
Nye detaljer om van der Poel: Jagtede pigerne Feltet.dk er nordens største cykel nyhedsportal. Feltet.dk har alt om cykelsporten, managerspil, livedækning af de store løb og meget mere.m.feltet.dk
Oavsett ursäkt, kan vi tittare och sporten verkligen ha överseende med detta?
Är det så illa att karriären går i stöpet?
"Låt den som är utan skuld kasta första stenen"
Svårt att tro det. Han kommer pudla offentligt och så kommer man inte prata om det mer. Peter Sagan brottades och skadade en polis när han var stupfull för ett år sedan och det minns knappt något längre.Är det så illa att karriären går i stöpet?
Ja vi får väl se.Svårt att tro det. Han kommer pudla offentligt och så kommer man inte prata om det mer. Peter Sagan brottades och skadade en polis när han var stupfull för ett år sedan och det minns knappt något längre.
Personligen är jag inget större fan av att man ska komma undan lättare för att man först tagit ett beslut om att börja dricka alkohol och sen antingen beslutat sig för att fortsätta tills man är stupfull alternativt totalt tappat omdömet och fortsatt tills man är stupfull, för att sen avsluta med att bråka med polisen.Ja vi får väl se.
Det var ju åtminstone vuxna människor och berusning inblandat, inte nyktert tillstånd med busungar.
Okej, det är noterat!Personligen är jag inget större fan av att man ska komma undan lättare för att man först tagit ett beslut om att börja dricka alkohol och sen antingen beslutat sig för att fortsätta tills man är stupfull alternativt totalt tappat omdömet och fortsatt tills man är stupfull, för att sen avsluta med att bråka med polisen.
Ja. Och vissa har svårare att tygla sitt humör än andra. Kanske faller MvdP i den kategorin!? Tycker inte det är en rimlig ursäkt för att ge sig på ungdomar fysiskt, trots att det i någon mån väl är svårare att hantera än alkoholrelaterad omdömeslöshet där ju lösningen bara är att inte dricka, så länge man inte är beroende i alla fall och det får man väl utgå från att Sagan inte är.Alkohol fungerar ju så, alla kan inte sätta stopp och ska därför inte dricka öht. Det är ingen ursäkt men en del av förklaringen.