Volymiösa lättrullade däck med lite grepp. Vilka ska jag välja?
Rubriken är såklar en motsägelse i sig själv.
Däck i bredden ca 2,6" är ofta inriktade mot enduro/am/DH och allt vad det är. Det är inte sådana egenskaper jag är ute efter. Jag vill ha ett däck som ger god komfort tack vare stor luftkammare. Jag vill ha lite mer grepp än mina nuvarande Renegade(det kanse är en dålig referens då det är väldigt lågt/tätt mönster på dessa). Punkaskydd och extra förstärkta sidoväggar göra sig icke besvär. Hellre ett lätt däck som rullar på bra och är följsamt. Däcket jag söker får gärna ha bra bärighet på snö (ej is).
Nedan har jag listat ett antal kandidater. Finns det flera? Troligen. Kom med förslag.
Däck i bredden ca 2,6" är ofta inriktade mot enduro/am/DH och allt vad det är. Det är inte sådana egenskaper jag är ute efter. Jag vill ha ett däck som ger god komfort tack vare stor luftkammare. Jag vill ha lite mer grepp än mina nuvarande Renegade(det kanse är en dålig referens då det är väldigt lågt/tätt mönster på dessa). Punkaskydd och extra förstärkta sidoväggar göra sig icke besvär. Hellre ett lätt däck som rullar på bra och är följsamt. Däcket jag söker får gärna ha bra bärighet på snö (ej is).
Nedan har jag listat ett antal kandidater. Finns det flera? Troligen. Kom med förslag.
Schwalbe Nobby nic Performance E-50 ADDIX | 2,6" | 890g |
Specialized Ground Control | 2,6" | 890g |
Schwalbe Tough Tom | 2,6" | 890g |
Specialized Fast Trak GRID 2Bliss Ready | 2,6" | ? |
Maxxis Chronicle NA | 3,0" | 1040g |
Maxxis Rekon Plus 3C MAXX TERRA 3C/EXO/TR | 2,8" | 919g |
Maxxis Rekon 3C MAXX TERRA 3C/EXO/TR | 2,6" | 780g |
Maxxis Ikon 3C MAXX TERRA 3C/EXO/TR | 2,6" | 800g |
Maxxis Forekaster 3C MAXX SPEED 3C/EXO/TR | 2,6" | 840g |
Bontrager XR2 Team Issue TLR | 2,6" | 745g |
Wolfpack CROSS TL / E-Bike 25 ready | 2,6" |