Wattmätare till Sram Force AXS

Mbense

Ny medlem
Har uppgraderat min racer till nästa säsong och kör nu med SRAM Force Axs (1x12) från 2019.
175 mm vevar med DUB-vevlager och rund framklinga
Funderar på att komplettera med en wattmätare och vill få lite hjälp med vilka alternativ som finns tillgängliga men också vad som rekommeneras.
Quarq Spider AXS DZERO DUB känns som ett hett alternativ!
Glad motionär, så behöver ej dubbelsidig mätning.
Jag vill inte ha mätningen i pedalerna, då jag vill behålla nuvarnade pedaler.

Vad är mest prisvärt att satsa på?

d_anders

Aktiv medlem
Tror den du har tittat på blir utmärkt. Det är bra att den mäter totala effekten och inte bara dubblar ena sidan.

Tillägg: Håll koll på om du ska ha Hidden Bolt eller inte om du inte vill byta klingor.

MackanG

Aktiv medlem
Din vev borde se ut så här:
sram-force-axs-d1-kurbelgarnitur-46-zaehne-ohne-innenlager-dub-schwarz-1.jpg

Då blir det bättre med denna effektmätare:

Bilagor

• sram-force-axs-d1-kurbelgarnitur-46-zaehne-ohne-innenlager-dub-schwarz-1.jpg
    sram-force-axs-d1-kurbelgarnitur-46-zaehne-ohne-innenlager-dub-schwarz-1.jpg
    31.7 KB · Besök: 22

Hank1886

Medlem
Jag har beställt en Grail 7 med Rival etap med SRAM Rival D1 Wide, 40T vevpatri. Tänkte beställa en rival vev med effektmätare. Passar endast Rival veven specad dub wide eller passar den ”vanliga” också? Wide versionen är typ slut nästan överallt.

Lingon

Aktiv medlem
Jag har beställt en Grail 7 med Rival etap med SRAM Rival D1 Wide, 40T vevpatri. Tänkte beställa en rival vev med effektmätare. Passar endast Rival veven specad dub wide eller passar den ”vanliga” också? Wide versionen är typ slut nästan överallt.
Finns på r2
Edit: Alla vevarmslängder finns inte, men kommer i mars.

Senast ändrad:

Hank1886

Medlem
Svårt det här.. jag har en small ram och med det en 170mm vev. Om jag beställer en wide så kommer den alltid passa men även den vanliga kan passa beroende på ramen? Snacka om att göra det svårt och ha två olika vevar folk kan välja på.

weldion

Aktiv medlem
Svårt det här.. jag har en small ram och med det en 170mm vev. Om jag beställer en wide så kommer den alltid passa men även den vanliga kan passa beroende på ramen? Snacka om att göra det svårt och ha två olika vevar folk kan välja på.
Trodde att SRAM gjorde det enkelt för alla med att införa den "ultimata" vevlagerstandarden DUB. Sedan så lade de till DUB Wide för att göra det ännu enklare.

Lingon

Aktiv medlem
Trodde att SRAM gjorde det enkelt för alla med att införa den "ultimata" vevlagerstandarden DUB. Sedan så lade de till DUB Wide för att göra det ännu enklare.
Cykelindustrin i sitt esse, introducera nya "standarder" så får vi sälja mer prylar. Ingen annan än dom största webshoparna vågar ha nåt i lager, eftersom allt blir omodernt och osäljbart efter 6 månader. :D
Bakgrunden till dub wide är ju att några fått för sig att det är bra att kunns köra 29 tums mtb-breda däck på grushojen. ;)
Fast det kanske varit enklare för alla om dessa hojar fått 73mm vevlagerhylsa istället.

Hank1886

Medlem
Hittade precis en wide 170mm på Atredo på rea så beställde den direkt! Nu får jag bara hoppas på att jag får cykeln från Canyon också :)

Topp