Wheelies och manuals?

Meistro

Medlem
Wheelies och manuals?
På en full suspention, är det tänkt att man lockoutar bakdämparen för manuals och wheelies?

Har svårt för det och undrar om de flesta kanske lockoutar?

Wheelies och manuals?
Faktum är att dämpning gör det hela lite lättare då cykelns geometri längre in i slaget gör bakhjulsåkningen stabilare då kroppen får parera med längre och långsammare rörelser.

Vill du göra det ytterligare något mindre svårt kan man köra med lite lägre tryck i bakdäcket också.

larsaw

Aktiv medlem
Wheelies och manuals?
Och bak-o-framvänd styrstam, för att lära sig hitta "sweetspot"
EDIT: Har jag internet-cyklat mig till... Själv har jag aldrig provat.. :D

Senast ändrad:
Wheelies och manuals?
Dämpning bak kan göra det svårare komma till balanspunkten då det kan leda till en viss fördröjning i dina rörelser eller helt dämpa de men det dämpar dock ut ojämnheter i underlaget som kan få dig att tappa balanspunkten.

D i U

Aktiv medlem
Wheelies och manuals?
Meistro sa:
På en full suspention, är det tänkt att man lockoutar bakdämparen för manuals och wheelies?

Har svårt för det och undrar om de flesta kanske lockoutar?

Kör aldrig med lockout oavsett om de är ett eller två hjulen i backen.

cakenyo

Medlem
Wheelies och manuals?
Nope. Kör fullt öppen.

Sänk sadeln så är det enklare. (iaf för mig) Kom ihåg att ha raka armar och tid....
Skillz with Phil har en bra video på Youtube.

Manual och Wheelies längre sträckor är svårt. Ska vara lättare på hojar med kortare kedjestag.

Wheelies och manuals?
Tid är nog den mest underskattade faktorn om man inte besitter en talang för just detta.
Det är inte lätt, att träna manuals har ökat mitt håravfall :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer