White GX med barnstol

Fischer37

Medlem
White GX med barnstol
Med risk för att det kommer kännas som om frågan tagits upp i väldigt lika sammanhang tidigare. Är det någon som har barnstol av den typen som man monterar på sadelröret, typ Hamax, på en sådan cykel? Vet att det diskuterats på gravelhojar generellt. Enligt de på XXL är ramen tålig nog. Kikade på en GX LTD idag som tidigare hette PRO. Känns som mycket cykel för pengarna och något som skulle funka för att köra till dagis, jobb samt lite träning.

alans

Medlem
White GX med barnstol
Aluram väl? Bara att köra på säger jag utan att veta något om whiten men kör barnstol på motsvarande aluram som är 10+ år gammal.

Fischer37

Medlem
White GX med barnstol
Anledningen till att jag funderar är att någon säljare sagt att om ramarna är för reducerade så tål de inte barnstol och jag har också sett en roadlite med trasig stolpe pga detta.

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
White GX med barnstol
Jag är nog alldeles för försiktig, men jag skulle inte montera en sådan än annat på en stålram med rejäl godstjocklek.

Edit: Kände mig helt säker med den monterad på en m/42 :ROFLMAO:

Senast ändrad:

n3wton

Aktiv medlem
White GX med barnstol
Fast finns det verkligen någon Whitecykel med reducerade rör? Bara att köra skulle jag säga. Aluminium har ju inte många goda egenskaper förvisso, men det är förmodligen det vanligaste rammaterialet för cyklar som det monteras barnstol på.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer