windfree

scottparsley

Aktiv medlem
windfree
Kör ofta med Cat ears. Ingen revolution men visst hjälper det endel. Skönt att kunna lyssna på en podd påväg till jobbet utan att behöva dra upp volymen på max.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
windfree
jag tappade mina första windfree igår som jag använt tre år ungefär, väldigt nöjd, de kan vara lite obekväma ibland så jag använder de inte precis hela tiden, bara när det behövs. Fast Skandialoppet kördes med dem på hela tiden, då hann man inte tänka så mycket på det :)
men iaf, beställde ett par nya nyss faktiskt. Finns på diverse cykelbutiker men beställer man direkt från dem blir det fraktfritt så det fick det bli

eketjall

Ny medlem
windfree
Har ingen "uppfunnit" lite skumplast ingjutet i typ en sån här "propp" isf högtalarelement.
Måste ju få typ samma effekt utan att man behöver ha stora muffar på öronen.

Bilagor

• IMG_20170519_101216.jpg
    IMG_20170519_101216.jpg
    264.7 KB · Besök: 129

Pfaff

Aktiv medlem
windfree
Vad har ni för lurar under Windfree?

Jag köpte ett par Windfree, men tillsammans med mina Plantronics Backbeat Fit och glasögon blir det ganska knöligt och obekvämt. Funderar nu på att köpa några billiga små lurar som passar bra under "vindskydden".

Vitsen med Windfree är - för mig - att det ska bli så tyst att jag hör trafik bakifrån. Så varför förstöra det nöjet med andra ovidkommande ljud?

DanielS

Aktiv medlem
windfree
Ett bra sätt att förvandla sig till en kylarprydnad? Dels förlora ljudintrycken och dels sätta koncentrationen på annat än trafiken och cyklingen.

Det här verkar ju vara något som delar cykel-communityt lika mycket som diskussionen om fälg- vs skivbroms. Själv skulle jag aldrig cykla med lurar i öronen men har gett upp försöken att övertala någon annan om att min ståndpunkt är den rätta.

Lejon

Aktiv medlem
windfree
Det här verkar ju vara något som delar cykel-communityt lika mycket som diskussionen om fälg- vs skivbroms. Själv skulle jag aldrig cykla med lurar i öronen men har gett upp försöken att övertala någon annan om att min ståndpunkt är den rätta.
Jag tycker också man kan låta människor bestämma själva om de bör cykla med ljud i öronen eller inte. Ganska stor skillnad på om man cyklar genom stan med bilar och andra överallt eller på en otrafikerad landsväg....

Elektro_71

Aktiv medlem
windfree

Vore intressant med olyckstatestik. Det finns för gående och där påstås det att lurar ökar riskerns i den urbana miljön med flera hundra procent.

SkogsMTB

Aktiv medlem
windfree
Tips på att ta bort vindbrus sökes, både vinter o sommar. Helst utan att koka om öronen. Är det windfree som gäller eller finns det någon smidigare lösning?

Gonkius

Medlem
windfree
Windfree funkar utmärkt. Trixet är att forma dom så att de trycker väldigt lite på öronen, annars skaver det efter någon timme. Har testat lite andra varianter, men inget lika bra. Om de funkar lika bra med lurar under har jag ingen aning om, använder aldrig lurar och skulle inte komma på tanken att ha de när jag cyklar, har testat - en gång.

kais01

Aktiv medlem
windfree
jag kör med vanliga norska öronvärmare under hjälmen större delen av året, typ upp till bortåt 20gr. tillåter i övrigt lite svalare klädsel, så en kanske för somliga oväntad positiv bieffekt är att man faktiskt blir mindre svettig.

varma sommardagar står jag ut med vindbruset. det är ju inte så ofta det är över 20gr, ffa inte på morgonen.
.
F2A0CAEC-FC89-4BF3-90AD-DCBF51FA6303.jpeg

Topp