scottparsley
Aktiv medlem
windfree
Kör ofta med Cat ears. Ingen revolution men visst hjälper det endel. Skönt att kunna lyssna på en podd påväg till jobbet utan att behöva dra upp volymen på max.
Vad har ni för lurar under Windfree?
Jag köpte ett par Windfree, men tillsammans med mina Plantronics Backbeat Fit och glasögon blir det ganska knöligt och obekvämt. Funderar nu på att köpa några billiga små lurar som passar bra under "vindskydden".
Vitsen med Windfree är - för mig - att det ska bli så tyst att jag hör trafik bakifrån. Så varför förstöra det nöjet med andra ovidkommande ljud?
Tror att vi är några stycken som inte ser samma nöje i att lyssna på trafik utan finner en podcast mer intressant och då är lurar med lågt vindbrus mycket värt.
//j
Ett bra sätt att förvandla sig till en kylarprydnad? Dels förlora ljudintrycken och dels sätta koncentrationen på annat än trafiken och cyklingen.
Jag tycker också man kan låta människor bestämma själva om de bör cykla med ljud i öronen eller inte. Ganska stor skillnad på om man cyklar genom stan med bilar och andra överallt eller på en otrafikerad landsväg....Det här verkar ju vara något som delar cykel-communityt lika mycket som diskussionen om fälg- vs skivbroms. Själv skulle jag aldrig cykla med lurar i öronen men har gett upp försöken att övertala någon annan om att min ståndpunkt är den rätta.
Det här verkar ju vara något som delar cykel-communityt lika mycket som diskussionen om fälg- vs skivbroms. Själv skulle jag aldrig cykla med lurar i öronen men har gett upp försöken att övertala någon annan om att min ståndpunkt är den rätta.
där påstås det att lurar ökar riskerns i den urbana miljön med flera hundra procent.