Wolfpack tires - nån som provat än?

yonsson

Aktiv medlem
9EB7CDA1-FFF9-4500-AC19-E916BD578C35.jpeg

Kan vara sämsta recensionen jag läst.

Martinmat

Aktiv medlem
Var på jakt efter nytt bakdäck hade först tänkt nobby nic men då det var typ slut överallt så har jag nu klickat hem ett ”trail” så får vi se om det duger

Putte--

Aktiv medlem
Var på jakt efter nytt bakdäck hade först tänkt nobby nic men då det var typ slut överallt så har jag nu klickat hem ett ”trail” så får vi se om det duger
Jag skulle gärna vilja höra vad du tycker om Trail däcket jämfört med NobbyNic. Har länge varit ett fan av NN men svårt att få tag på de lättare 29x2.35 och är väldigt nyfiken på wolfpacks Trail.

Martinmat

Aktiv medlem
Jag skulle gärna vilja höra vad du tycker om Trail däcket jämfört med NobbyNic. Har länge varit ett fan av NN men svårt att få tag på de lättare 29x2.35 och är väldigt nyfiken på wolfpacks Trail.
Förhoppningsvis kommer däcket på måndag så återkommer med recension när jag hunnnit pröva det lite

Putte--

Aktiv medlem
Förhoppningsvis kommer däcket på måndag så återkommer med recension när jag hunnnit pröva det lite
Jag köpte ny cykel idag med larvigt smala däck som inte är tlr så jag kunde inte vänta på din recension, la precis en order på dubbla Trails 2.4 och tlr grejer. 😂
Vi får väl jämföra upplevelser istället. 😛

Framfall

Aktiv medlem
Finns nått Wolfpack däck som har lite mer bett fram? Mitt race är halvsletet bak så kommer nog köra Magic Mary fram och cross bak om det inte finns något som matchar greppet hos Magic Mary?

Putte--

Aktiv medlem
Finns nått Wolfpack däck som har lite mer bett fram? Mitt race är halvsletet bak så kommer nog köra Magic Mary fram och cross bak om det inte finns något som matchar greppet hos Magic Mary?
Du har ju ett som heter Enduro, men det kanske är overkill. Vet inte hur det ser ut på riktigt dock.

Martinmat

Aktiv medlem
Idag kom det 😍

skönt befriande att det inte är en massa onödigt emballage. På min jula köksvåg 30gr mer än spec men det bryr jag mig ärligt talat inte i. Blir montera i morgon

FE672DD7-67F8-4B2A-A6F2-12DFF8D765E1.jpeg
875EF2F0-9276-45DD-8582-144BEA252349.jpeg
5634A6EB-98B9-40B1-8769-9437F290AB85.jpeg

Hälsingland

Aktiv medlem
För torra förhållanden var race/cross lättrullat och bra, blir väl kul att se när det blir lite blötare. Men jag har äntligen tagit mig i kragen och skaffat två hjulpar så nu är det snabbt skiftat utan att behöva stansa om beroende på var/vad jag ska cykla (y)

Har 1 Nobby Nic 2.35 speedgrip och 2st Wolfpack trail 2.25. Tänker att man kör Nobby nic fram och trail bak. Andra förslag? Bättre tvärt om eller trail/trail?

Martinmat

Aktiv medlem
Första provrunda med trail i 29x2.4 monterat bak.

väldigt torrt ute nu så egenskaper vid blöta rötter å lera kan jag inte uttala mig om. Relativt lättrullat tycker jag. Men kör iofs oftast ganska grova däck annars också. Känns ungefär som mitt gamla forekaster i rull. Väldigt greppigt och följsamt men känns stadigt å inte så där sladdrigt som jag upplevde forekasterdäcket. Väldigt snarlikt nobbynic i fealingen. Kör med en huck norris insert så ingen korv.

fram kör jag nya hans dampf i 2.6 vilket har kralligare dobbar vilket passar min åkning bättre men som bakdäck känns det klockrent ska bli intressant att pröva det i mer utmanande terräng. Också kul att stötta ngn annan än de stora drakarna
DD408B56-8394-4358-8718-7A3D5AB0AF50.jpeg
578F00B2-FB13-4511-ACFF-6B11C3633964.jpeg
9F96F1DA-0712-4DAD-99AC-39C05A9EF3C4.jpeg
0DC9452A-F0CA-49E2-9732-27748C6578B6.jpeg

Putte--

Aktiv medlem
Ja jag kör samma både fram och bak på min Hardtail med 1.1bar fram och 1.4 bak och dom lever helt klart upp till förväntan. Till hösten kommer jag nog byta ut det främre mot antingen Nobby Nick eller Muddy Mary för bättre grepp fram då dom inte alls var lika grova som NN. Men jag gillar dom ändå. Ett annat alternativ skulle vara Cross bak och Trail fram. Over all väldigt nöjd.

Ja jag kör samma både fram och bak på min Hardtail med 1.1bar fram och 1.4 bak och dom lever helt klart upp till förväntan. Till hösten kommer jag nog byta ut det främre mot antingen Nobby Nick eller Muddy Mary för bättre grepp fram då dom inte alls var lika grova som NN. Men jag gillar dom ändå. Ett annat alternativ skulle vara Cross bak och Trail fram. Over all väldigt nöjd.
Tänker samma inför nästa säsong, om den är lika torr som denna sommar varit i Norrland dvs. Fortsätta köra race bak men prova cross fram. Supernöjd med trail som framdäck på sommaren, men är det torrt känns det lite Overkill för den typ av cykling jag håller på med.

Putte--

Aktiv medlem
Tänker samma inför nästa säsong, om den är lika torr som denna sommar varit i Norrland dvs. Fortsätta köra race bak men prova cross fram. Supernöjd med trail som framdäck på sommaren, men är det torrt känns det lite Overkill för den typ av cykling jag håller på med.
Polaren kör den kombon med race/cross och han är skitnöjd, men cross och trail skiljer sig inte jättemycket ifrån varandra faktiskt när vi jämförde däcken bredvid varandra. Trail är marginellt grövre men det är främst mönstringen som skiljer sig och det främst i centerpartiet där Cross är lite fler och tätare vilket nog gör det lite snabbare på grus/asfalt/packade underlag.

Polaren kör den kombon med race/cross och han är skitnöjd, men cross och trail skiljer sig inte jättemycket ifrån varandra faktiskt när vi jämförde däcken bredvid varandra. Trail är marginellt grövre men det är främst mönstringen som skiljer sig och det främst i centerpartiet där Cross är lite fler och tätare vilket nog gör det lite snabbare på grus/asfalt/packade underlag.
Tack för info, måste helt klart prova. Kör nu och kommer fortsätta med 2.4.

Nu har jag kasserat två racedäck. Det ena har suttit bak i ett år och har rullat ca 10h i veckan från mars-oktober och byttes för att få fräscht däck innan tävling. Det andra fick en tretumsspik genom sej efter två veckor. Framdäcket rullar på fortfarande.

Putte--

Aktiv medlem
Hur gick det? Blir ju orolig när det blev dödstyst efter jinxningen 😄
Tyvärr fick jag avbryta rundan då jag inte cyklat den lokala slingan sen i höstas och det hade tydligen ingen annan heller för den var totalt övervuxen. Men det lilla jag fick känna så var det fan läskigt halt. Pratade med en polare som hade upplevt samma sak men hans teori var att det är extra slimigt för att det är första regnet på så extremt länge. Tror man får ge däcken ett par chanser till då jag aldrig upplevt det så slirigt som igår och det kan omöjligt bara vara däcken, det var som såpa på hällar och rötter.

Martinmat

Aktiv medlem
Tyvärr fick jag avbryta rundan då jag inte cyklat den lokala slingan sen i höstas och det hade tydligen ingen annan heller för den var totalt övervuxen. Men det lilla jag fick känna så var det fan läskigt halt. Pratade med en polare som hade upplevt samma sak men hans teori var att det är extra slimigt för att det är första regnet på så extremt länge. Tror man får ge däcken ett par chanser till då jag aldrig upplevt det så slirigt som igår och det kan omöjligt bara vara däcken, det var som såpa på hällar och rötter.
Där ser man, själv är jag supernöjd men bara kört i torra förhållanden än så länge. Men snart kommer väl även regnet till Jämtland så man får testa våtegenskaperna

Putte--

Aktiv medlem
Här är Cross och Trail bredvid varandra.
Trail närmast/vänster. Båda 2.4 men Cross är ett 650b och på en 25mm fälg och Trail är 29" 30mm fälg.
IMG_20210801_120403.jpg
IMG_20210801_120438.jpg

Putte--

Aktiv medlem
Tror typ Cross har mer grepp än Trail. Verkar dock slitas snabbare om jag tittar på mina.
Såhär års så e det inge fel på greppet, men om jag ska vara ärlig så är jag inte jätte imponerad av wolfpack såhär långt. Det e klart att dom är prisvärda, men jag lägger nog den där extra pengen på schwalbe nästa gång, tycker dom gör de mest prisvärda däcken om man ser på grepp och slitage överlag. Till hösten så åker definitivt nobby nic på fram.

Framfall

Aktiv medlem
Hösten är här och min Cross/race combo kommer åka på igen för att köra lite grusväg och enklare stig. Ska man byta Race bak mot Cross eller funkar Race även på hösten? Vid is åker dubbdäcken på!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer