XC-svetton i Luleå?

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Tjena

Jag kom igång med xc-cyklandet igen för ett litet tag sedan, efter ett långt uppehåll. Då bodde jag en bra bit söderut. Nu pluggar jag sen några år i Luleå.

Jag har varit ute på några turer med flera från StiL, riktigt skoj, än så länge på olika slingor varje gång. Jag tänker att det vore skoj om fler vill haka på eller dra en med ut. Vad säger ni?

Är det någon som har koll på Luleå CK? Läste lite på hemsidan, funderar på att kolla vad de har för sig.

/ Janne

Lumber

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Tjena!

Jag hänger gärna med på en runda kring Luleå, jag kanske inte kan hålla svettotempo men jag försöker gärna.

Luleå CK hade MTB-träningar på måndagar tidigare, men jag vet inte om dom håller på än.

/Magnus

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Jag håller med Henrik!

Lumber, är det du som cyklar ut till jobbet i Sunderbyn? Såg någon bild. Jag drar nog ut på tisdag kväll vid 17-18-snåret. Vi brukar träffas utanför Porsöhallen innan. Varifrån utgår du?

Lumber

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Jay skrev:
-------------------------------------------------------
> Lumber, är det du som cyklar ut till jobbet i
> Sunderbyn? Såg någon bild. Jag drar nog ut på
> tisdag kväll vid 17-18-snåret. Vi brukar
> träffas utanför Porsöhallen innan. Varifrån
> utgår du?

Jo, jag jobbar i Sunderbyn, utgår från Rutvik (ca 7km från Porsön).
Jag ska till Keno-land med jobbet den här veckan, men annars hänger jag gärna med,
Är det Stil som kör på Tisdagar?

/Magnus

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Under de veckor jag varit med har det varit så att vi hojtat på någon av våra e-postlistor i StiL om att turer varit på gång. Tidigare har de haft fasta tider. Jag kommer nog posta här när det blir turer framöver också.

Det är Henrik som är ledare för StiLs cykelsektion. Vad säger du Henrik, har du funderat på detta?

piglet55

Medlem
XC-svetton i Luleå?
StiL arrar allt :-P

MTB går väl nu under frilufts om jag inte missminner mig...
Anmäl dig på frilufts mailinglista så brukar det komma ut någon gång i veckan när folk ska iväg.

Have fun.

MickeS

Ny medlem
XC-svetton i Luleå?
Hojta till här på happy om allmänna pass - hänger gärna med på xc-svetto/fettoturer framöver...
Var brukar ni köra?
CKs måndagsturer höll i sig i nån (1-2) säsong, vet inte om det var nån som körde ifjol? - jag gjorde det inte då jag körde mest lvg då, men nu så suger xc-tarmen igen trots en hel vinter på ss-mtbn :-)

Lumber

Medlem
XC-svetton i Luleå?
MickeS skrev:
> Var brukar ni köra?

Jag kör mest kring Rutvik, Gammelstadsviken/Porsön och Storheden/storsand.

Det vore kul med en sväng mot Måttsund (med eller utan växlar) någon helg framöver.

/Magnus

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Kul att det är några i stan ändå!

De gånger jag varit ute har vi varit 2-3 stycken. Som sagt har det blivit olika slingor varje gång jag varit med. Idag var vi tre som stökade i leran och race:ade på spängerna till Gammelstad. Vi fortsatte sedan till skogen bakom Storheden och körde via Tuna hem. Vilar benen imorgon.

Cykel är numera en egen sektion i StiL, under hösten var det både lvg- och mtb-folk med, men de flesta körde nog mtb.

Ska vi ses utanför Porsöhallen på tisdag kl 18? Jag skickar ett meddelande på cykel- och friluftsektionens listor nu.

Ses! / Janne

placebo

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Jag är som Janne sa ledare för Stils cykelsektion. I höstas körde vi två gånger i veckan, lördag förmiddag och tisdag kväll. Jag har varit bortrest och upptagen ganska mycket i vår, men nu är det dags att dra igång turerna igen, något som Janne som synes är bra på.

Jag följer nog också med på tisdag, om det inte krockar med en grej i skolan. Ska på möte med Stils äventyrsråd 21.00, så om det blir en riktig långtur avviker jag nog tidigare.

/Henrik

MickeS

Ny medlem
XC-svetton i Luleå?
Tis 1800 låter helt ok för min del om inte vädrets makter vill annat, blir det regn och bara nån plusgrad så hoppar jag.

Vi syns

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
SMHI spår växlande molnighet, 4-5 grader och 5-6 sekundmeter sydostlig vind för tisdagseftermiddagen och -kvällen. En helgardering från deras sida? Vi får väl hoppas på det bästa.

erikl, är det R-aren kanske?

erikl

Ny medlem
XC-svetton i Luleå?
Jo, det är R-aren. Om du är den Janne jag tror så har jag ju sett dig köra lite efter cykelvägarna här på porsön, du ser riktigt snabb ut :)

Får se om jag lyckats skaka av mig min förkylning ordentligt tills imorgon. Det lät ju som att det kunde bli i kallaste laget.

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Snabb är jag nog inte, blir väl snabbare framöver förhoppningsvis, men jag har snabba 90-tals-trikåer!

Gissar att du är klar nu, stämmer det? Har sett dig någon gång under senaste året, dock inte på cykel. Friskna till så ses vi imorgon!

/ Janne

H

Häggström

Guest
XC-svetton i Luleå?
Roligt, ser ut som det blir lite mer folk!!

I'll be there, ska studera lite karta och se om man inte hittar några spännande stigar!

over and out

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Grått och blött, vi får hoppas att det inte regnar mer idag. 4-5 grader varmt får väl duga så här års? Jag bangar inte, hoppas ni andra dyker upp också! Det vore skoj med lite snabba stigar.

MickeS

Ny medlem
XC-svetton i Luleå?
Jag är i valet och kvalet - ser blött ut ute...
"Genomled" LCKs första måndagstur igår - 2,5h med lite regn, mycket regn och som grädde på moset blåst och +4. Känns som jag frusit/varit nog blöt nog för denna vecka:-)

(Men jag dyker nog upp iaf)

trygge

Ny medlem
XC-svetton i Luleå?
snowsucker skrev:
> Tyvärr. här finns bara lata FR-fetton...
>
> /Jocke

Här är en till :)

H

Häggström

Guest
XC-svetton i Luleå?
Jag är inte den som är den.

Har inte tränat på några dagar nu, så det börjar rycka i kroppen...

18.00, vi ses!

erikl

Ny medlem
XC-svetton i Luleå?
Kommer tyvärr inte ikväll. Det hjälpte inte att försöka träna bort förkylningen på gymmet igår.
Hoppas det blir av att köra snart igen.

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Hallå igen!

Det blev ju en trevlig tur ikväll. Vi blev 4 st. Landsvägsgänget blev lite större.

Det kanske blev mycket grusväg och asfalt. Några nya stigar blev det också. Fler stigar torkar väl upp lite snart.

Får se om jag kommer loss för nån skogstur i veckan. Hör gärna av er om ni ska ut. Skulle tro att någon av de kommande helgförmiddagarna i alla fall kan funka.

/Janne

placebo

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Håller med om att det blev lite mycket grusväg, vi får se till att köra mer stig nästa gång. Blött var det så att det räckte och blev över, men det känns bra att det inte är så mycket snö kvar.

MickeS

Ny medlem
XC-svetton i Luleå?
Blev en fin tur trots vatten till naven bitvis:-)
Jag kommer gärna på fler turer, kanske söndag skulle passa?
Vet av en del stigar på Ormberget, Mjölkuddsberget, Kronanområdet har en del fina stigar/spår om man tycker om korta branta backar och så kan jag även guida utåt Måttsund men då pratar vi turer på över 50km från Porsön, då blir det blandat asfalt, grusväg, dålig grusväg, stenigt elljusspår och stig.

H

Häggström

Guest
XC-svetton i Luleå?
Låter bra att cykelverkasmheten drar igång ordäntligt nu! Jag måste nog tyvärr ta det lugnt en stund och invänta nytt cykelköp, är som sagt på tiden att byta det gammla mot något nyare.

Om det är någon som är intresserad av att köpa en mtb med några år på nacken, så står den inte spec högt i kurs nu =)

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Hur ser det ut för er andra i helgen? Jag tror att jag kan komma loss för en 1,5-2 timmar lång tur, någon gång mellan ca kl 8 och 11 på lördag eller söndag. Det blir en hel del jobb i olika projekt resten av helgen.

Micke, jag är alltid sugen på nya stigar. Att du körde på din bullit senast borde väl få några sk FR-fetton att fundera på om de trots allt ska haka på framöver. Det var väl ingen nackdel med lite extra dämpning på stigarna vi körde i alla fall?

Jens, köp en billig ny sadel och justera växlarna, så kan du rulla lite till på cykeln i väntan på den nya! Hur går det med cykelletandet?

Ni andra, haka på, eller hör av er om ni vill dra med oss ut! FR-fetton som XC-svetton.

Jay

Medlem
XC-svetton i Luleå?
Jag och Martin bokade precis kl 8:30 imorgon lördag. Vi träffas utanför Porsöhallen. Ingen tur bestämd än, men räkna med ca 1,5-2 timmar. Det blir nog lite sköna stigar. Förslag?

Kom dit om du vill med, eller hör av dig om du vill att vi möter upp på något annat ställe.

MickeS

Ny medlem
XC-svetton i Luleå?
Jay skrev:
> Micke, jag är alltid sugen på nya stigar. Att du
> körde på din bullit senast borde väl få några
> sk FR-fetton att fundera på om de trots allt ska
> haka på framöver. Det var väl ingen nackdel med
> lite extra dämpning på stigarna vi körde i alla
> fall?
>
Medelålders, Bullit, 2,5" sulor och 32 tänder fram som störst:-) åsså är de andra slimmade multisportare odyl - "aj, fan" tänkte jag i tisdags, men det gick ju det oxå;-)
Nä skämt åsido, Bulliten går ju som en dröm så länge det inte skall gå fort uppför - att den väger 16-17 kilo ger bara större träningseffekt...
Vänta bara tills jag kommer med enpetaren - då kommer det att gå sakta, 32/16 hör inte riktigt hemma på asfalt/grus:-)

Kan inte lördag, men söndag däremot - blir det ingen mtb så blir det sololvg...

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer