Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Crossmax sa:Deore XT = XT.
Det kallas bakväxelpimping och används i just det syftet som du fallit offer för, dvs att den presumtiva kunden tänker "wow, XT-växel på en hoj för 5 lök, det är ju som hittat". Kan lova dig att det är den enda XT-komponenten du kommer hitta på den cykeln, och sannolikt är det inte den senaste M8000 heller.Tegheim83 sa:Crossmax sa:Deore XT = XT.
Jag vill gärna tro dig.
Blir bara så chockad över att min billiga White-cykel skulle ha XT-bakväxel?
Det står som någon säger ovan Deore XT på växelarmen, men det känns som lite väl bra växel på en cykel för 5000kr...?
Raggamuffin sa:Jag tror vi behöver skriva det en gång till.
På MTB:Bengt-re sa:Raggamuffin sa:Jag tror vi behöver skriva det en gång till.
Jag kör tvärtom. Dyrt vevparti, dyr kassett, fina vajrar/höljen och billig bakväxel.
Är det fel ?
Crossmax sa:På MTB:Bengt-re sa:Raggamuffin sa:Jag tror vi behöver skriva det en gång till.
Jag kör tvärtom. Dyrt vevparti, dyr kassett, fina vajrar/höljen och billig bakväxel.
Är det fel ?
Dyrt vevparti - ?
Dyr kassett - FEL
Fina vajrar/höljen - RÄTT
Billig bakväxel - RÄTT
Tegheim83 sa:Lite lätt offtopic, men sett till min komponentlista ovan, vad skulle ni byta först om ni bara fick byta en? :-)
Nja, växelreglaget gör mer för hur distinkta och lätta växlingarna känns än själva bakväxeln. I princip all känsla sitter i reglage + vajrar och höljen. Lägg till det faktum att växelreglaget sitter betydligt mer skyddat än bakväxeln så är det en no-brainer att lägga ner pengar på det först.Tegheim83 sa:Japp, jag har då blivit lurad :-)
Eller, jag räknade inte med så mycket för de pengarna.
Är inte nåt annat som är DeoreXT på cykeln. Resten är Deore.
Jag trodde ändå att bakväxeln var ganska viktig. Det är nog den jag använder mest?
Tegheim83 sa:Lite lätt offtopic, men sett till min komponentlista ovan, vad skulle ni byta först om ni bara fick byta en? :-)
Tegheim83 sa:Nej, ska inte byta för bytandets skull. Är mest bakbromsarna som tagit slut onödigt fort, och sen smäller det om bakväxeln ibland, och framväxeln har svårt att växla ner.
Tror det är dags för service och justering för det mesta. Har nog ändå kört felfritt 60mil.
Sorry för offtopic ;-)
Bengt-re sa:SS bakväxel
Tegheim83 sa:Bengt-re sa:SS bakväxel
SS?
Bengt-re sa:...möjligen en SS bakväxel så botar du växelstrul.
h.g.j sa:Bengt-re sa:...möjligen en SS bakväxel så botar du växelstrul.
Singlespeed botar växelstrul... Jovisst... :)
Tegheim83 sa:Crossmax sa:Deore XT = XT.
Jag vill gärna tro dig.
Blir bara så chockad över att min billiga White-cykel skulle ha XT-bakväxel?
Det står som någon säger ovan Deore XT på växelarmen, men det känns som lite väl bra växel på en cykel för 5000kr...?