YT Jeffsy - The tråd

Naslin

Ny medlem
YT Jeffsy - The tråd
Tänkte byta kasetten på min Jeffsy Pro Race 2018. Såg att det sitter en SRAM XG-1150 10-42 på idag.
Ska man köra samma eller passa på att byta?
Vilken kedja kan vara lämplig till?

Fischer37

Medlem
YT Jeffsy - The tråd
Har en Jeffsy large och är 178 cm. Funderat på att testa med lite kortare styrstam för att få den att bli lite lättare att få upp på bakhjulet. Hur mycket kortare är rimligt att testa? Märker man skillnad med 40 mm eller för 50 mm?

Du Rietz

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Har en Jeffsy large och är 178 cm. Funderat på att testa med lite kortare styrstam för att få den att bli lite lättare att få upp på bakhjulet. Hur mycket kortare är rimligt att testa? Märker man skillnad med 40 mm eller för 50 mm?
Jag skaffade samma men 35 mm, eller är det 33. Det funkar bra. Är lika lång som du och har samma storlek L.

Schoobang

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Tänkte byta kasetten på min Jeffsy Pro Race 2018. Såg att det sitter en SRAM XG-1150 10-42 på idag.
Ska man köra samma eller passa på att byta?
Vilken kedja kan vara lämplig till?

det är precis som astraboy säger så länge största drevet inte är för stort för din bakväxel. Jag tycker Sram xg-1175 har bra pris i förhållande till vikt. Inte mkt dyrare än 1150 men relativt mkt lättare.

Johanpistone

Ny medlem
YT Jeffsy - The tråd
Lyckades klicka hem en Jeffsy comp 29 XL från YTs Outlet i fredags, ny. Någon som köpt på deras outlet och vet något om leveranstiden? I övrigt, vad har jag att vänta mig?

Tubbe86

Medlem
YT Jeffsy - The tråd
Tjabba! Vad kör ni för styre på era jeffsy? jag har en cf 27,5 från 18. Är sugen på mer rise, men vet inte om det bara för att jag tycker det är snyggare :)

davveno1

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Ojämt avstånd höger/vänster - sida ram mot bakdäck.

Ska se se ut så här? Standard däck DHR II

Bilagor

• IMG_20210730_143242.jpg
    IMG_20210730_143242.jpg
    420.1 KB · Besök: 31
  • IMG_20210730_143236_1.jpg
    IMG_20210730_143236_1.jpg
    421.2 KB · Besök: 31

davveno1

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Satte på annat hjul, likadant däck.
2mm mer plats på höger sida. Totalt 5mm.
Totalt 10mm på vänster.

Bilagor

• IMG_20210730_145227.jpg
    IMG_20210730_145227.jpg
    346.5 KB · Besök: 18
  • IMG_20210730_145220.jpg
    IMG_20210730_145220.jpg
    351.5 KB · Besök: 18

Quick87

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Min är likadan. Antar att det är för att drivpaketet ska få plats på högra sidan. Däcket linjerar ju fortfarande bra med sadel stolpen.

fettkeson

Ny medlem
YT Jeffsy - The tråd
Hej!
Finns det kanske en Jönköpingsbo som har en Jeffsy och kunde vara behjälplig med provcykling?
Är inne på att klicka hem en Jeffsy Core 2 29. Alternativet jag har är en Orbea Occam H20 men Jeffsyn är ju sjuk läckert 😀 dock tyvärr aldrig suttit på en.

Astraboy

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
J
Lagren i mitt vevhus börjar bli dåliga, någon som bytt och vet vart man kan beställa?

Jeffsy base al 2020...
Jag har inte bytt vevlagerhus, men väl alla andra lager i svingen. De köpte jag direkt från YT's webbsida.
Vevlagerhuset är väl standard. På min version är det pressfit och går att köpa på valfri nätshop.
Om du är osäker så släng iväg ett mail till YT och få exakt spec för din modell.

davveno1

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
J

Jag har inte bytt vevlagerhus, men väl alla andra lager i svingen. De köpte jag direkt från YT's webbsida.
Vevlagerhuset är väl standard. På min version är det pressfit och går att köpa på valfri nätshop.
Om du är osäker så släng iväg ett mail till YT och få exakt spec för din modell.
Tack för svaret. Har redan bytt de, bb92 kallas de. Pressfit ja.

Royn

Ny medlem
YT Jeffsy - The tråd
Kul nyheter!

Hoppas att min är redo att skickas snart också!

Jag kommer sätta på typ Ride Wrap covered på min.

Har du också beställt en svart? Är det matt svart?

På min förra cykel hade jag matt grön och den var väldigt känslig för repor etc. Önskar att jag hade haft skyddstejp från början..
Grejar man att sätta på ride wrap på jeffsy själv?
Den har ju en speciell ramform, framförallt bak till och framtill på "överröret".
Är själv inne på att beställa en Jeffsy core 2 eller 3, velar fram och tillbaka.

Kan man klippa till Ride wrap om det behövs för optimal passform?

__jp

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Grejar man att sätta på ride wrap på jeffsy själv?
Den har ju en speciell ramform, framförallt bak till och framtill på "överröret".
Är själv inne på att beställa en Jeffsy core 2 eller 3, velar fram och tillbaka.

Kan man klippa till Ride wrap om det behövs för optimal passform?

Blev aldrig en Jeffsy för mig. Den blev försenad. Satte dock på Ride Wrap Covered (inte Tailored) på min Transition Sentinel. Inga problem. Men den är ju lika rakare i formspråket.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer