YT Jeffsy - The tråd

Du Rietz

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Halloj! Funderar på att köra 29" fram på min cf pro 27,5" ram i storlek large. Någon som provat detta? Isåfall vilken slaglängd har ni fram och vilken gaffel?
Jag har inte provat. Men skulle jag göra det så skulle jag köra samma slaglängd 160 och sen använda ett angleset med lämplig nervinkling för att få ner bb-höjden och att samtidigt få flackare head tube angle vilket är på samma bana som att göra hojen till en mullet/79er. Vill du göra den än mer kapabel nerför så uppa till 170 slag fram och flacka till HTA ännu lite till. Skicka ett meddelande om du vill höra mer. Annars, lycka till! Mvh, Niklas

davveno1

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Är det någon som vet vad lagren heter i länkaget på Jeffsy AL 2020? Så man kan köpa dom på nått annat ställe än beställa komplett kit från yt.

Aero is everything

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Har sålt min S-Works stumpumper och letar ny cykel - kravet är att den ska ha nya RockShox Flight Flight Attendant och då dök YT Jeffsy Uncaged 6 upp.

Har dock nada erfarenhet av märket eller modellen, vet inte om jag ska ha en M eller L, vill inte köpa grisen i säcken så min fråga till er här i tråden är om någon skulle vilja visa upp sin Jeffsy för mig här i Stockholm i utbyte mot en burgare med öl?
Jeffsy_29_CF_SuperPro_Seite.png

Affelindo

Medlem
YT Jeffsy - The tråd
Har sålt min S-Works stumpumper och letar ny cykel - kravet är att den ska ha nya RockShox Flight Flight Attendant och då dök YT Jeffsy Uncaged 6 upp.

Har dock nada erfarenhet av märket eller modellen, vet inte om jag ska ha en M eller L, vill inte köpa grisen i säcken så min fråga till er här i tråden är om någon skulle vilja visa upp sin Jeffsy för mig här i Stockholm i utbyte mot en burgare med öl?
Har en Jeffsy Large i Solna om du vill testa.

Rookieboy

Medlem
YT Jeffsy - The tråd

Hört lite blandat om RockShox Flight Flight Attendant.

Rookieboy

Medlem
YT Jeffsy - The tråd
Vad skulle vara negativt?

Prislappen och om den är så fantastiskt kopplat till det höga priset. Vad jag förstår så passar den bättre till trail än enduro. Dom körde ju den endel på EWS förra säsongen men inte denna. Den kommer nog som eftermarknad och jag kan tänka mig en men som sagt lite blandade omdömen. Den är nog bäst vid varierad terräng och jag har inte cyklat med den själv så det är vad jag hört.

maRRtin

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Prislappen och om den är så fantastiskt kopplat till det höga priset. Vad jag förstår så passar den bättre till trail än enduro. Dom körde ju den endel på EWS förra säsongen men inte denna. Den kommer nog som eftermarknad och jag kan tänka mig en men som sagt lite blandade omdömen. Den är nog bäst vid varierad terräng och jag har inte cyklat med den själv så det är vad jag hört.
Är det inte lite det som är hela poängen med systemet? Att det funkar bra för trail och varierad terräng. Ska man köra enduro så ska ju dämparen vara öppen, då är det väl ingen poäng att ha en dämpare som låser automatiskt. 🙃

Aero is everything

Aktiv medlem
YT Jeffsy - The tråd
Hört lite blandat om RockShox Flight Flight Attendant.
Nu var det inte riktigt det jag frågade om men tack ändå....
Vilken TUR att det är en trail-cykel jag letar efter - det är en Stumpjumper jag ersätter så detta system kommer bli perfekt. Prislappen? Livet är för kort för att pensionspara....

Rookieboy

Medlem
YT Jeffsy - The tråd
Är det inte lite det som är hela poängen med systemet? Att det funkar bra för trail och varierad terräng. Ska man köra enduro så ska ju dämparen vara öppen, då är det väl ingen poäng att ha en dämpare som låser automatiskt. 🙃

Spesh har ju satt systemet på sin Enduro så helt givet att det ska sitta på en Trail hoj verkar det ju inte vara….

Jag zoomar ut nu!

Topp