Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

Woodknocker

Aktiv medlem
Jag körde 7 av 8, tänkte köra alla 8 och skryta om det här. Det här är ju inga kartor som jag någonsin kommer att köra igen. Inte nog med att kartorna efterliknar andra korta banor på Zwift så efterliknar kartorna i världen varandra. Ja.

nieves

Aktiv medlem
Jag körde 7 av 8, tänkte köra alla 8 och skryta om det här. Det här är ju inga kartor som jag någonsin kommer att köra igen. Inte nog med att kartorna efterliknar andra korta banor på Zwift så efterliknar kartorna i världen varandra. Ja.
Jag mäktade med 5. Flatland Loop var den bästa hittills. 13,5 km med svagt nerför/platt i början och en svag uppför mot slutet med en kort nerförslöpa in i mål. Detta blir nog den jag kommer att köra fler gånger, lite som ett personligt TT för att testa benen.

Woodknocker

Aktiv medlem
Jag mäktade med 5. Flatland Loop var den bästa hittills. 13,5 km med svagt nerför/platt i början och en svag uppför mot slutet med en kort nerförslöpa in i mål. Detta blir nog den jag kommer att köra fler gånger, lite som ett personligt TT för att testa benen.
Lite som Bologna då men den kan man bara köra i aktivitet har jag förstått. Kartan som är 3.3 km måste vara rekordkort.

Det är möjligt att det är superhäftigt eller i vart fall lite häftigt med vissa saker grafikmässigt på dessa kartor men jag kör alltid på lägsta grafiken så det kan jag inte uttala mig om.

nieves

Aktiv medlem
Lite som Bologna då men den kan man bara köra i aktivitet har jag förstått. Kartan som är 3.3 km måste vara rekordkort.

Det är möjligt att det är superhäftigt eller i vart fall lite häftigt med vissa saker grafikmässigt på dessa kartor men jag kör alltid på lägsta grafiken så det kan jag inte uttala mig om.
Jag kör på Ultra på en 55" skärm och det är stor skillnad på detaljerna. Men dom upplevs bäst uppför om man inte har blodsmak i munnen. Helt olikt irl så är det väldigt svårt att hålla igen för mig på Zwift om jag inte skapar ett z1-z2 pass på 1h.

GustafH

Aktiv medlem
Jag kollade DC Rainmakers video om det hela igår och uppenbarligen är tanken att världen ska utvidgas och bli lika stor som Watopia till slut. Då kanske det blir intressant, men just nu är det mest meh, som sagt.

MrSthlm

Aktiv medlem
Kul, får testa de här nya banorna vid tillfälle :-) jag vill dock att mina snabba korta sträckor i Zwift ska vara minst 20 minuter så att man ibland kan försöka förbättra sin ftp också. Fungerar ju i och för sig att köra två eller flera varv på en del banor även om det blir lite monotomt... Ett par ggr när jag försökt pusha ftp har jag ställt upp i tävlingar på kortare sträckor just i detta syfte. Placering bryr jag mig dock inte om (ännu). Märker att jag har lite svårt att orka hålla tempot sträckorna ut än så länge (dvs lyckas nästan aldrig med negativ split ännu) samt att det fullkomligen dräller av snabba typer (men brukar klara hänga med någon klunga i racen åtminstone ca hälften av sträckan). ;-)

Just nu dock mest utomhuscykling och det är nog så tufft för mig (värre omställning från Zwift än vad jag trodde faktiskt), jag håller ju oftast på klart längre tid ute (ungefär det dubbla oftast) jämfört med mina Zwift pass och det är en enorm skillnad i mitt fall så jag behöver definitivt mer utomhusträning. Ligger på oerhört mycket hårdare i Zwift på mina ca 60-75 min pass jämfört med mina längre pass utomhus (går knappt att jämföra), en mycket kraftig skillnad i puls, watt och hastighet men ändå upplever jag att mina ben blir avsevärt tröttare/segare utomhus vilket förvirrar mig något. Något udda det hela men beror sannolikt en hel del på att rundorna ute tar betydligt längre tid. Vet inte också om det blir något "fel" i min kropp när energin tar slut och den går över mera på fettförbränning, får experimentera lite men något är det som jag upplever som jobbigt/annorlunda. Tålamod vore nog bra vilket jag ibland saknar.

Senast ändrad:

Woodknocker

Aktiv medlem
Kul, får testa de här nya banorna vid tillfälle :-) jag vill dock att mina snabba korta sträckor i Zwift ska vara minst 20 minuter så att man ibland kan försöka förbättra sin ftp också. Fungerar ju i och för sig att köra två eller flera varv på en del banor även om det blir lite monotomt... Ett par ggr när jag försökt pusha ftp har jag ställt upp i tävlingar på kortare sträckor just i detta syfte. Placering bryr jag mig dock inte om (ännu). Märker att jag har lite svårt att orka hålla tempot sträckorna ut än så länge (dvs lyckas nästan aldrig med negativ split ännu) samt att det fullkomligen dräller av snabba typer (men brukar klara hänga med någon klunga i racen åtminstone ca hälften av sträckan). ;-)

Just nu dock mest utomhuscykling och det är nog så tufft för mig (värre omställning från Zwift än vad jag trodde faktiskt), jag håller ju oftast på klart längre tid ute (ungefär det dubbla oftast) jämfört med mina Zwift pass och det är en enorm skillnad i mitt fall så jag behöver definitivt mer utomhusträning. Ligger på oerhört mycket hårdare i Zwift på mina ca 60-75 min pass jämfört med mina längre pass utomhus (går knappt att jämföra), en mycket kraftig skillnad i puls, watt och hastighet men ändå upplever jag att mina ben blir avsevärt tröttare/segare utomhus vilket förvirrar mig något. Något udda det hela men beror sannolikt en hel del på att rundorna ute tar betydligt längre tid. Vet inte också om det blir något "fel" i min kropp när energin tar slut och den går över mera på fettförbränning, får experimentera lite men något är det som jag upplever som jobbigt/annorlunda. Tålamod vore nog bra vilket jag ibland saknar.
Kör då något kul istället. Finns massor av stigningar på Zwift som man kan battla på för att hamna högt i topplistan. Köra en platt bana för att testa FTP känns fel. Ute är en helt annan gren, där kan du finlira oerhört länge och ändå komma någonstans, kör du då i grupp också kan du ha hela munnen full av biskvier.

Själv hatar jag mer eller mindre utomhusträning då jag mest upplever det som ett ständigt pausande, sedan är det bara att konstatera att jag är ett socialt djur, för utan motiveringen som det ger att swisha förbi i stort sett allihopa blir jag loj och rent av värdelös. Jag vet inte vad jag håller på med när jag kör ute men det blir aldrig bra.

nieves

Aktiv medlem
Kör då något kul istället. Finns massor av stigningar på Zwift som man kan battla på för att hamna högt i topplistan. Köra en platt bana för att testa FTP känns fel.
Watopias Bigger Loop gillar jag. 15km uppvärmning över Fuego Flats sen 9,5km (4%) backe över Epic KOM sen lalla runt resten av dom totala 53,7km eller avsluta med en manuell sväng upp till radiotornet om man inte vill cykla hela.

Woodknocker

Aktiv medlem
Alla. Vore det inte för "upplevelsen" hade en trainer + cykeldator fungerat lika bra
Njaaa/mjooo men är det verkligen så? Själv kör jag mest Zwift för att battla, att veta att alla de andra figurerna också är människor gör att jag vill prestera. Om Zwift saknade leaderboards och alla figurer var datorproducerade skulle jag förmodligen presterat likvärdigt till det du beskriver (kollandet in i väggen).

Woodknocker

Aktiv medlem
Watopias Bigger Loop gillar jag. 15km uppvärmning över Fuego Flats sen 9,5km (4%) backe över Epic KOM sen lalla runt resten av dom totala 53,7km eller avsluta med en manuell sväng upp till radiotornet om man inte vill cykla hela.
Jag är ganska enkel, där det finns en höjdmeter cyklar jag också en meter. Men nu ska de tydligen ge oss fler kartor och det är ju bra, var lite det jag misstänkte. Slutar de med detta är det katastrof, skandal.

GustafH

Aktiv medlem
Njaaa/mjooo men är det verkligen så? Själv kör jag mest Zwift för att battla, att veta att alla de andra figurerna också är människor gör att jag vill prestera. Om Zwift saknade leaderboards och alla figurer var datorproducerade skulle jag förmodligen presterat likvärdigt till det du beskriver (kollandet in i väggen).

Jag är nästan likadan fast jag inte har tävlingsådran riktigt kvar, men just det där att alla andra också är människor tycker jag är väldigt trevligt. Men jag hade lika gärna kunnat köra t.ex. Tacx premiumtjänst eller Rouvy eller nån av de andra om de hade haft samma bredd av olika rutter att köra som Zwift. Jag gissar att det blir till att prova lite sånt till hösten när det börjar bli dags att heltids-Zwifta igen, men just nu är det ingen av dem som slår Zwift.

MrSthlm

Aktiv medlem

Jag har lite hatkärlek till de tuffa profilerna men försöka jobba på det. ;-) Har egentligen aldrig varit naturligt bra på backar varken sig i löpning eller cykling men man försöker ju. Är skitsur (ok frustrerad) över att inte fått medaljtid på Lidingöloppet, vikt är helt klart en stor faktor men inte enbart. Gissar att jag är lite bättre i backar på cykling vs löpning men som sagt, det beror lite på vilken vikt. Träningseffekt man får från backiga profiler är dock helt underbart bra, det är nog därför jag återkommer (hatkärlek).

Three Sisters har jag nog kört 3-4 ggr, den upplever jag som tuff också, det är väl samma radiotorn som Watopia Bigger Loop?

Nu har jag dock i synnerhet fokus på att bli vassare ute. Det irriterar mig att omställningen från Zwift till ute var såpass stor i mitt fall och jag har svårt att sätta fingret på vad det är (tror det är en kombination av både energi och muskulärt när jag kör längre). Men tyvärr ja, som @Woodknocker skrev, det blir en del pausande men det gäller väl framförallt transportsträckorna, sedan är det ok. Lite surt på Ekerö nu dock med vägarbeten så transportsträckan blir ännu längre än vanligt. :-( Det är verkligen på gränsen när transportsträckan är ca 35% av hela rundan så jag kanske bör hitta andra vägar. För att inte ens prata om alla idioter på cykelvägarna (det tar vi en annan gång).

För mig är upp till max 75 minuter sweetspot i Zwift än så länge. Man får en rejäl dos träningseffekt av sådana pass om man kör hårt. Även korta rides mellan ca 20-30 där jag kör hårdare är också effektivt ibland. Jag hade klara mentala problem när jag provade en 100km ride (ville sluta flera ggr) fast det gick snett av andra orsaker också. Lyckades bli avhängd nästan bums och var sedan vresig. ;-) Sedan kom C gruppen i fatt mig istället efter långt solocyklande och jag blev lite glad igen.

Ja, vanlig trainer upplever jag som döden, åtminstone som en form av tortyr, Zwift är klart bättre men det gäller att man försöka fixa bra ventilation och sådant. Värme och svett kan störa en del av prestationen, helt klart.

Senast ändrad:

Woodknocker

Aktiv medlem
Jag har lite hatkärlek till de tuffa profilerna men försöka jobba på det. ;-)

Three Sisters har jag nog kört 3-4 ggr, den upplever jag som tuff också, det är väl samma radiotorn som Watopia Bigger Loop?

Nu har jag dock i synnerhet fokus på att bli vassare ute. Det irriterar mig att omställningen från Zwift till ute var såpass stor i mitt fall och jag har svårt att sätta fingret på vad det är (tror det är en kombination av både energi och muskulärt). Men tyvärr ja, som @Woodknocker skrev, det blir en del pausande men det gäller väl framförallt transportsträckorna, sedan är det ok. Lite surt på Ekerö nu dock med vägarbeten så transportsträckan blir ännu längre än vanligt. :-( Det är på gränsen när transportsträckan är ca 35% av hela rundan så jag kanske bör hitta andra vägar.

För mig är upp till max 75 minuter sweetspot i Zwift än så länge. Man får en rejäl dos träningseffekt av sådana pass om man kör hårt. Även korta rides mellan ca 20-30 där jag kör hårdare är också effektivt ibland.ag hade klara mentala problem när jag provade en 100km ride fast det gick snett av andra orsaker också. Lyckades bli avhängd nästan bums och var sedan vresig. ;-) Sedan kom C gruppen i fatt mig istället efter långt solocyklande och jag blev lite glad igen.

Ja, vanlig trainer upplever jag som döden, åtminstone som en form av tortyr, Zwift är klart bättre men det gäller att man försöka fixa bra ventilation och sådant. Värme och svett kan störa en del av prestationen, helt klart.
Nu är jag verkligen oerhört extremistiskt, nästan så att det blir obehagligt så inget man bör ta efter men när jag kör ute på landet, för mitt främsta mål är att slippa trafik så stör jag mig på stoppskyltar och annat som sinkar en, ett totalstopp sinkar ner medel oerhört mycket, detta är något man helt slipper inomhus.

Om jag bodde inne i stan och hade bil skulle jag helt klart kört ut långt ut först, det måste ju vara en omskakande upplevelse att först ta sig ur storstan det är alltså inte konstigt att du får andra värden.

Att ha tillräckligt många fläktar är det viktigaste som finns när man kör inomhus, den kraft du får ner i pedalerna är bara en del av all den kraft kroppen producerar och kan inte kroppen kyla cappar den din prestation, detta sker relativt snabbt.

MrSthlm

Aktiv medlem
Angående att battla i Zwift så är det kul men jag är inte riktig där ännu, arbete pågår. Finns ju så bisarrt mycket vassa cyklister på Zwift (det är helt galet), försöker etablera mig i B gruppen nu vilket går "så där". ;-) Zwiftpower har varje fall fått för sig att jag ska vara i B (själv önskar jag att jag låg kvar i C). Trots att jag kommer bland de sista i B gruppen (provat ett par race) så är det ändå bra resultat för mig rent watt mässigt och så. Sorterar man på just watt kommer jag nästa alltid högre i resultatlistorna men det är ju inte riktigt så det funkar. ;-) En del beror på att jag behöver bli bättre i klungkörning, en annan del på att jag har lite problem med orken andra halvan av passen, grejar inte riktigt hålla tempot i B klassen. Första dryga halvan brukar jag hänga på någon klunga men sedan blir jag avhängd, tuggar på i rätt hyfsade watt då men klungan är ju borta. ;-)

Utomhuscykling när man bor i Stockholm: Att ta bil ut någonstans, visst kan man göra det men det känns överdrivet omständigt, men det kanske slutar med det ändå (för att öka kvalitén på cyklingen). På min tunga hybrid med breda däck upplever jag inga större mentala problem på cykelbanor men racern är ju ett rent monster i jämförelse och då känns det jäkligt segt. Ska man träna cykling på cykelbanor i Stockholm är det nog bättre med hybrid/mtb eller liknande med feta däck, helst ska den vara tung också, det blir avsevärt säkrare. SPD pedaler eller inte går att diskutera också (beror väl på hur van man är kanske). För lvg är det antingen tålamod tills man kommer ut eller slänga in den i bilen som gäller.

Senast ändrad:

Jajjas

Aktiv medlem
Alla. Vore det inte för "upplevelsen" hade en trainer + cykeldator fungerat lika bra
Jag använder zwift för att styra min trainer, med intervaller eller bara ett lagom motstånd, eller för att köra race.
Att cykla runt i en värld och kolla på grafiken ser jag ingen tjusning med.
Då har jag ändå 680 cyklade timmar i zwift.

uandt

Aktiv medlem
Angående att battla i Zwift så är det kul men jag är inte riktig där ännu, arbete pågår. Finns ju så bisarrt mycket vassa cyklister på Zwift, försöker etablera mig i B gruppen nu vilket gå "så där". ;-)
Bli tjock så du kvalar in i C! B känns annars som en av de värre kategorierna i köra lopp i i zwift eftersom jag misstänker den absoluta watt skillnaderna på folk är högst där. Annars tycker jag det har hänt mycket med just loppen det senaste året. Mycket fler människor som kör + att det känns som om saker som 20-minutersregler och annat inte används i samma utsträckning gör att färre diskas

Det är därför jag nämnde Veloton ovan i tråden. Zwift wekar skita helt i åsikterna från de som gillar köra lopp så så fort ett bättre alternativ kommer är nog många beredda att byta

Jag använder zwift för att styra min trainer, med intervaller eller bara ett lagom motstånd, eller för att köra race.
Att cykla runt i en värld och kolla på grafiken ser jag ingen tjusning med.
Då har jag ändå 680 cyklade timmar i zwift.
Allt du nämner där går under "upplevelse" men jag tror inte zwift hade blivit #1 om det inte vore för den färgglada grafiken. Jag gillar zwift för tävlingar och långpass i Z1 + att träningsdata på zwiftpower är bättre än det på strava.

Annars, jag såg nu att KISS som jag tycker kör de mest välskötta loppen kör mycket på RTG nu. Händer inget när det gäller tävlandet kommer jag nog byta till något annat i höst

Woodknocker

Aktiv medlem
Bli tjock så du kvalar in i C! B känns annars som en av de värre kategorierna i köra lopp i i zwift eftersom jag misstänker den absoluta watt skillnaderna på folk är högst där. Annars tycker jag det har hänt mycket med just loppen det senaste året. Mycket fler människor som kör + att det känns som om saker som 20-minutersregler och annat inte används i samma utsträckning gör att färre diskas

Det är därför jag nämnde Veloton ovan i tråden. Zwift wekar skita helt i åsikterna från de som gillar köra lopp så så fort ett bättre alternativ kommer är nog många beredda att byta

Allt du nämner där går under "upplevelse" men jag tror inte zwift hade blivit #1 om det inte vore för den färgglada grafiken. Jag gillar zwift för tävlingar och långpass i Z1 + att träningsdata på zwiftpower är bättre än det på strava.

Annars, jag såg nu att KISS som jag tycker kör de mest välskötta loppen kör mycket på RTG nu. Händer inget när det gäller tävlandet kommer jag nog byta till något annat i höst
VA? Har de övergett Zwift? Stor kodus till dem då, jag har som mål att överge Zwift då jag inte gillar vissa saker som vi inte ska starta känsliga trådar om. Detta är dock inget jag ser fram emot så jag skjuter upp det.

uandt

Aktiv medlem
KISS loppen går ju men det var ett tag sen jag såg Sticky och lite andra profiler för WBR/3r på RTG. går du in på KISS twittern listar de bara RTG lopp. Så ja. zwift är i alla fall ur mitt perspektiv döende när det gäller racing

MrSthlm

Aktiv medlem
Så ja. zwift är i alla fall ur mitt perspektiv döende när det gäller racing

Skulle vara rent exceptionellt klantigt om Zwift ska klanta till det så grovt med den här enorma kundbasen och sannolikt fina inkomstflöde, det vore en "prestation" men å andra sidan har jag dålig koll på det här. Sedan vet jag inte riktigt vilken typ av racing du syftar på nu? Typ A+ racing, eliten?

Frågan är om detta är just "ditt perspektiv" eller om väldigt många verkligen hålla på att överge Zwift? Har inte hört talas om det förrän nu även om jag vet att konkurrens finns.

Visst, skulle Zwift totalt sluta lyssna på kundernas/cyklisternas åsikter finns det så klart risk, det gäller väl många företag, i så fall får de skylla sig själva.

Senast ändrad:

Joem

Aktiv medlem
Jag upplever också stor förändring senaste året med race i zwift. Framförallt är det mycket mer folk ock lopp (hej pandemi) vilket gör att folk hoppat in lite här och var. Konsekvensen blir att hitta rätt lopp för ändamålet tycker jag, ibland går det, ibland inte. Jag tror Zwift som plattform bara kommer öka sin användarbas framgent och därmed också de tekniska framstegen. Det finns många seriösa som inte gör annat än att e-cykla, så nog finns det såväl tillgång på betalande användare som efterfrågan på tjänsten. Att lyssna och kompromissa blir A och O för Zwift Inc.

uandt

Aktiv medlem
Jag har haft konto sedan 2016 och upplever att zwift aldrig lyssnat på användarna. Varför skulle de börja nu?

Inom racing har jag alltid varit C men det spelar ingen roll. Ett bra organiserat race oavsett vilken kategori du kör i är ett bra race. Det har alltid varit eldsjälar som organiserar detta men nu har de flesta lämnat plattformen. KISS kör som sagt RTG. Andra kända profiler kör något helt okänt. jag vill veta vad det är. Se denna tex:

Jag kommer inte sluta zwifta men virtuelal race kommer jag nog göra någon annan stans framöver

Joem

Aktiv medlem
Jag har haft konto sedan 2016 och upplever att zwift aldrig lyssnat på användarna. Varför skulle de börja nu?

Inom racing har jag alltid varit C men det spelar ingen roll. Ett bra organiserat race oavsett vilken kategori du kör i är ett bra race. Det har alltid varit eldsjälar som organiserar detta men nu har de flesta lämnat plattformen. KISS kör som sagt RTG. Andra kända profiler kör något helt okänt. jag vill veta vad det är. Se denna tex:

Jag kommer inte sluta zwifta men virtuelal race kommer jag nog göra någon annan stans framöver
Delar åsikten om lyhördhet helt och hållet men tror det är svårt för Zwift (som väl på många sätt fortfarande är i sin linda?) att träffa rätt i ett forum som får fler ögon på sig och konkurrenter hela tiden. Jag är sliter halvt ihjäl mig i vart och varannat lopp till följd av många faktorer. Oftast för att alla andra är så jäkla starka, ibland för att någon fuskat sig till ett bättre resultat än förtjänat. Det är nog en balansgång mellan att attrahera så många som möjligt samtidigt som man inskränker i vilka lopp man ”får” köra och hur de skall köras. Om de seriösa organisatörerna fram tills nu lämnar kommer det inte dröja länge innan någon annan fyller det tomrummet. Har kört lite grand med SZ och jävlar i min låda vilken fin service och organisatorisk förmåga det finns i det teamet. Man blir lätt ödmjuk när allt serveras och man får köra bra lopp i team, det medger jag :)

jonte987

Aktiv medlem

CVR lämnade zwift för att bygga en egen esport grej CVRcade. Det har tydligen gått så in i helvete dåligt - eller så gick de till beta för tidigt.

Nu är de tillbaka som

Det jag inte fattar är hur de får ihop e-sport med physical equalization....

Vet inte om det kan vara nåt... Annars känner jag bara till den kinesiska zwift kopian vad den nu heter

Edit. Förutom RGT så klart.

Senast ändrad:

Källis

Aktiv medlem
Rullade runt en sväng på nya Makuri Islands som får tummar upp av mig.

Den här världen kommer bara bli bättre och bättre eftersom det här verkar bli nya "Watopia" där det är fritt fram att bygga ut.

1621686769475-01.jpg
1621687744015~2-01.jpg

anderski

Aktiv medlem
Vem kör ens zwift för "upplevelsen"?
Det är väl en del av konceptet + man altid har "sällskap"
Jag kör med gaming laptop i 4k på 58" tv och det är sjukt bra grafik, och tycker det är enorm skillnad, mot när jag började med en 5 år gammal andiod mobild. Började i November, på fultrainer tiden körde man väl en 20 pass + massa alternativ träning. Sen tycker jag det är lite avkoppling oxå, som typ en resa till fina miljöer.

anderski

Aktiv medlem
Rullade runt en sväng på nya Makuri Islands som får tummar upp av mig.

Den här världen kommer bara bli bättre och bättre eftersom det här verkar bli nya "Watopia" där det är fritt fram att bygga ut.

Visa bilaga 490578Visa bilaga 490579
Japp, körde några mtb banor i fredagsm äntligen lite smallare grusvägar, det var kanon! Riktigt genomarbetat.

nieves

Aktiv medlem
Japp, körde några mtb banor i fredagsm äntligen lite smallare grusvägar, det var kanon! Riktigt genomarbetat.
Ingen kritik men jag får inte ut så mycket av mtb på en trainer. Det är alldeles för statiskt för att få mig att känna det som om jag cyklade grusväg. Har du en rocker plate eller liknande för att få till lite rörelse?

anderski

Aktiv medlem
Ingen kritik men jag får inte ut så mycket av mtb på en trainer. Det är alldeles för statiskt för att få mig att känna det som om jag cyklade grusväg. Har du en rocker plate eller liknande för att få till lite rörelse?
Nej, trainner är ju trainer, man får ha lite fantasi då. Viktiga är bra pass, teknik kör jag i skogen då.
Men kör väl huvudsakligen racer eller Tempo hoj på zwift då.

uandt

Aktiv medlem
Nu har jag också testkört makuri och avslutat mitt abonnemang. Jag kommer köra några banor till så jag har alla route badges och kanske köra någon kiss100 om det regnar en söndag men annars är jag inställd på att det är slutzwiftat för alltid. Vi får se i höst om jag har fel eller inte!

Woodknocker

Aktiv medlem
Nu har jag också testkört makuri och avslutat mitt abonnemang. Jag kommer köra några banor till så jag har alla route badges och kanske köra någon kiss100 om det regnar en söndag men annars är jag inställd på att det är slutzwiftat för alltid. Vi får se i höst om jag har fel eller inte!
Ahahaha. Jaha vad var det som upprörde dig så mycket med de nya kartorna som gjorde att du var tvungen göra så?

uandt

Aktiv medlem
Det har egentligen inget med de nya kartan att göra (även om den är ap-trist och med för mycket grus) Hade de släppt en ny värld där kortaste bana var 50 km eller mer hade jag kanske stannat men det är mest för att i höstas när jag hade coronatråkigt så bestämde jag mig för att ta alla badges osv. det finns inget kvar att göra i spelet , racing har en massa problem som de inte bryr sig om att fixa och jag tror inte att zwift kan fixa dem.

Nu har jag inte så mycket erfarenhet av "riktiga" online spel men jag tror att när man når max lvl. och har gjort allt så slutar man och hoppar på nästa bara

nieves

Aktiv medlem
Det har egentligen inget med de nya kartan att göra (även om den är ap-trist och med för mycket grus) Hade de släppt en ny värld där kortaste bana var 50 km eller mer hade jag kanske stannat men det är mest för att i höstas när jag hade coronatråkigt så bestämde jag mig för att ta alla badges osv. det finns inget kvar att göra i spelet , racing har en massa problem som de inte bryr sig om att fixa och jag tror inte att zwift kan fixa dem.

Nu har jag inte så mycket erfarenhet av "riktiga" online spel men jag tror att när man når max lvl. och har gjort allt så slutar man och hoppar på nästa bara
Rebel routes finns ju iofs inga badges men Strava creddar dom.

Masjevel

Aktiv medlem

Som jag förstått det så är de nya banorna början på ett nytt ”Watopia”
Om man zoomar ut kartan på Strava ser man att de bara nyttjat ena hörnet på en ny ö.
Vi ses i höst! 😉

nieves

Aktiv medlem

Vilken var värst Über Pretzel eller PRL Full?

uandt

Aktiv medlem
Vilken var värst Über Pretzel eller PRL Full?
PRL Full, inget snack om saken. Ubern är enkel eftersom de tråkiga bitarna, radiotornet och djungeln är i början. Jag körde båda som rides och i ubern fick jag åka solo hela vägen men jag hade en lirare med med nästan 10 min försprång efter radiotornet jag kunde jaga ifatt och aka ifrån sen på alpen så jag hade något att åka för.

PRL'en körde jag som en DIRT badge hunt, ledaren bröt. Det tog 5 timmar och 59 minuter för mig. Jag hade sällis med en som var lika stark som jag och på vägen ner från box hill hinner man göra saker som kissa och fixa mera öl vilket sparar tid. Det var ändå nästan total misär men jag gillar sånt

När det gäller rebel routes så är de rätt så ointressanta eftersom strava också är något jag är påväg att överge nu när jag inte kan jämföra mot mig själv längre utan att betala

Daddy D.Lux

Aktiv medlem
Apropå tävlande säger statistiken/kommentarerna man får del av på Z-cast podden att de som tävlar utgör en liten andel (<10%) och är inte Zwifts främsta målgrupp. Skall de kunna nå Peleton-nivåer i användare och intäkter är det sannolikt riktigt att våga välja bort de som vill tävla och fokusera på majoritens önskemål.

GustafH

Aktiv medlem
Jag föstår inte invändningarna mot grus. Gör det någon skillnad överhuvudtaget (utom möjligen på en trainer som simulerar skakningar)?

Det går väldigt långsamt vilket gör att alla de där små backarna genast blir långa och dryga. Om det bara vore en kosmetisk grej så hade jag inte haft nåt emot det, men när man tappar halva hastigheten eller mer för samma effekt så tappar jag också motivationen.

NickPick

Aktiv medlem
Det går väldigt långsamt vilket gör att alla de där små backarna genast blir långa och dryga. Om det bara vore en kosmetisk grej så hade jag inte haft nåt emot det, men när man tappar halva hastigheten eller mer för samma effekt så tappar jag också motivationen.
Det går ju alldeles för snabbt hela tiden i zwift. Är det alltså ett problem? Svettiga människor framför en dator som tränar ju.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer