Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

nieves

Aktiv medlem
Jag föstår inte invändningarna mot grus. Gör det någon skillnad överhuvudtaget (utom möjligen på en trainer som simulerar skakningar)?
Förutom att det känns drygt nej, iaf när man soloåker. I lopp/event ja då man stressas av cykelbyten p.g.a den stora skillnaden i rull.
Tvingas och tvingas är relativt, skiter man i resultatet tidsmässigt kan man ju använda mtb eller zwifthoj och hjul hela tiden. Men då faller idén med dropshop, Mt. Everest-challenge mm. vilka för mig är en stor del av skillnaden med att köra Zwift kontra tejpkryss på väggen.

GustafH

Aktiv medlem
Det går ju alldeles för snabbt hela tiden i zwift. Är det alltså ett problem? Svettiga människor framför en dator som tränar ju.

Alltså, problemet är ju att när det går så långsamt så är man tillbaka till det som gjorde trainercykling trist, att sitta och stirra på en vägg. En ganska snygg vägg bitvis men jag har snygga tavlor hemma att titta på i så fall. I-landsproblem, visst, men jag är inget fan av grusimplementeringen i Zwift.

Daddy D.Lux

Aktiv medlem
Finns det någon anledning att ha kvar Zwift-abonnemanget under cykelsäsongen?
Det vill säga, finns profilen kvar, eller startar man från scratch när man dammar av trainern i höst?

NickPick

Aktiv medlem
Zwift är lite roliga där, det ser ju ut som att man tar bort kontot, om man inte "pausar" det. Medveten strategi.

Jag har inte kört zwift sedan i april... 😳

Lingon

Aktiv medlem
Jag kör med ett iphone-mount på räsern, så att jag kan zwifta utomhus. Hoppas lvg-cupen kommer igång igång snart, så att man kan köra irl- och zwiftrejs samtidigt.

Manurhin2

Aktiv medlem
Finns det någon anledning att ha kvar Zwift-abonnemanget under cykelsäsongen?
Det vill säga, finns profilen kvar, eller startar man från scratch när man dammar av trainern i höst?
Jag har valt att låta det löpa på trots nära obefintligt användande under sommarmånaderna.
Det är såpass billigt så jag tycker det är värt de/dom gånger det är pissväder och jag har träning planerad. Att bara köra mot wattbikehubben fixar jag inte på sommaren.

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag kör med ett iphone-mount på räsern, så att jag kan zwifta utomhus. Hoppas lvg-cupen kommer igång igång snart, så att man kan köra irl- och zwiftrejs samtidigt.

Hmmmm, intressant, inte ens tänkt på att det går, coolt men då behöver man wattmätare på hojen så klart? Blir inte det trafikfarligt, man måste glo en del på skärmen då? ;-)

GustafH

Aktiv medlem
Hmmmm, intressant, inte ens tänkt på att det går, coolt men då behöver man wattmätare på hojen så klart? Blir inte det trafikfarligt, man måste glo en del på skärmen då? ;-)
Jag tänkte nån gång i ett svagt ögonblick att jag skulle köra igång Zwift på telefonen och stoppa i ryggfickan bara för att tjäna droppar. Sen kom jag till mina sinnens och insåg att det inte var så viktigt. Men det hade inte varit några problem tror jag.

Daddy D.Lux

Aktiv medlem
Allt ska finnas kvar när du startar te hösten igen, så har det fungerat för mig i alla fall.
Tack, de försöker styra det mot att pausa abonnemanget, genom att få det att låta som det enda alternativet att behålla profilen. Pausa kan man dock bara göra 8 veckor och då kommer det fortfarande vara ypperligt cykelväder.

jonte987

Aktiv medlem
Om man inte vill se 5min video för 20s information. Så kan man nyttja det skrivna ordet.
Förvirringen är väl att zwift kallar det cancel membership när de menar subscription. Man landar på free membership med 25km gratis per månad.
I alla fall enligt nedan

https://support.zwift.com/en_us/canceling-your-membership-Sky82qONr

Källis

Aktiv medlem
Nu kommer jag bli sjukt mycket snabbare med en Stages SB20 Smart Bike. 47 minuter upp till toppen av Alpe Du Zwift stigningen kommer krossas med marginal.
IMG_20210531_170731-01.jpg
IMG_20210531_190226-01.jpg
IMG_20210601_062313-02.jpg

MrSthlm

Aktiv medlem
Nu kommer jag bli sjukt mycket snabbare med en Stages SB20 Smart Bike. 47 minuter upp till toppen av Alpe Du Zwift stigningen kommer krossas med marginal.
Visa bilaga 492594Visa bilaga 492595Visa bilaga 492596

Grymt och snyggt! :-) Ligger du på ca 47 minuter på Alp Zwift rutten nu, imponerande. Där ligger man kraftigt i lä, jag tänkte först och främst försöka komma under timmen, bara testat rutten en gång dock. Har tappat ca 1 kg i vikt dock sedan dess, kanske underlättar liiite.;-)

Tror att den svensk som har vassast tid på Alp Zwift är den unga lvg/berg talangen Erik Bergström Frisk? Nr 38 på 35:20 (snitt 5.8wkg). Tror t.o.m att han är proffs numera, vore kul med en svensk som är/blir bra uppför.

Snygg trainer, är den här vassare än Wahoos varianter, din kostar drygt 30 lapp? Rätt skönt dock att slippa montera en racer, blir ju en del avmontering/monteringsmoment annars om man inte har flera cyklar. ;-) Sedan vet jag inte hur mycket som Zwiftande sliter på en vanlig racer.

Hmmm, Wahoo KICKR BIKE Smart Bike verkar iofs ännu dyrare, jaja, smakar det så kostar det. ;-)

Senast ändrad:

Woodknocker

Aktiv medlem
Nu är det inte bara den nya världen längre såg jag idag. Tidernas varmaste Zwiftsession. Får hoppas jag inte kokade hjärnan. Rätt många människor trots att det är sommar men det är klart vi zwiftare är mer internationella av oss och en och annan grönländare lär ju Zwifta.

rödblå

Aktiv medlem
Korsdrag och 3 fläktar fungerar för mig trots över 25 grader ute. Känns dock lite konstigt med fläkt i ryggen. Man kan ju lägga en skål med is framför fläkten för extra kyla!

Woodknocker

Aktiv medlem
Jag har tre fläktar. Jag trodde att min gräns gick vid 22 grader inomhus men tydligen är min värdighet lägre än så. Aja, tänker inte köpa någon AC dock, blev lite peppad här att fixa saker utomhus då jag fick lite pisk i PM.

Är man riktigt sugen kan man alltid köra tidig morgon.

rödblå

Aktiv medlem
...eller så cyklar man ute, men det bör man kanske inte skriva i Zwifttråden?
Jag kan dock rapportera av vägarna utomhus är vackrare, har högre upplösning och ger mer realistisk feedback.;-)
Jag försökte, men det blev sånt luftmotstånd med paddan på styret. Även svårt att använda powerups om det regnar på skärmen.

NickPick

Aktiv medlem
Jag har tre fläktar. Jag trodde att min gräns gick vid 22 grader inomhus men tydligen är min värdighet lägre än så. Aja, tänker inte köpa någon AC dock, blev lite peppad här att fixa saker utomhus då jag fick lite pisk i PM.

Är man riktigt sugen kan man alltid köra tidig morgon.
Vad heter du på zwift / zwiftpower?

MrSthlm

Aktiv medlem
Ett Happyride lag för Zwift med några lag i olika kategorier för WTRL team trial race vore roande för vinterhalvåret. Högst osäker på hur många som redan är med i lag här?

Senast ändrad:

Källis

Aktiv medlem
...eller så cyklar man ute, men det bör man kanske inte skriva i Zwifttråden?
Jag kan dock rapportera av vägarna utomhus är vackrare, har högre upplösning och ger mer realistisk feedback.;-)

Absolut! Ute är ute speciellt nu på sommaren.

Men Zwift är perfekt för mig när jag har beredskapsveckor och inte hinner med alltid ute eller väntar på att beredskapsmobilen ska ringa.

Woodknocker

Aktiv medlem
Köpte också AC och det ser ut som den på bilden det är i alla fall Anderssons och den är prisvinnare i test, i vart fall i budgetklassen.

Den kyler alltså ner 2 grandiosa grader efter 1h. Vilket absolut trams! Hahaha. Näää detta kan ju inte vara riktigt. Aja. De hade sänkt från 3500 till 2500 och jag kände mig som värsta vinnaren men jävlar vad den är kass!! En fläkt med ett glas isbitar bakom funkar helt seriöst bättre.

Edit: Kan inte svära på att det är samma AC men det är en Andersson och menyn ser likadan ut. Till dess försvar ska sägas att den var testvinnare i budgetklassen. Nej ska man ha AC får det vara inbyggt i huset, tur man har öppet köp. Denna åker tillbaks, samma ansträngande väg som den kom ifrån.

Rummet jag har satt den i är väl 16-20 kvm så inget grandiost som att jag trodde att den skulle göra en hel lada eller herrgård svalare, ett litet rum med stängd dörr och liten glippa i fönstret.

Senast ändrad:

Woodknocker

Aktiv medlem
Fartvind svalkar också.
Ja mer än den här skit apparaten. Vilket fundamentalt misslyckande till trams. På måndag kanske jag får min nya gaffel då tänker jag dominera alla er taskmörtar, det blir iofs enkelt då ni nog inte kör där jag kör men ska bli bäst ändå!

Att verkligen allting ska strula för en. Jag läste runt och var delade skurar om det här med AC, men den här mackapärren skulle i vart fall klara ett rum, det kan jag säga att den inte gör, den klarar inte ett skit. Visst det är svalt där luften kommer ur maskinen men det blir då inte svalare i rummet, 2 ynka jävla grader. Nu har jag haft på den i 2 timmar.

ååh gud ha tålamod

0 av 5 svalkande kylmaskiner

Senast ändrad:

Källis

Aktiv medlem
Testade min nu och mätte temperaturen från start av den och efter 1 timme hade temperaturen sjunkit 4 grader med en betydligt torrare luft inne i mitt sovrum.

Men visst är en sådan här portabel AC inte så effektivt som en riktig AC med aggregatet monterat på utsidan.

Jag kan ha både dörr, fönster och vädringsluckan stängd eftersom jag gjort ett hål i vädringsluckan där slangen med varmluften går ut.

Jag har en modell av Andersson AC som inte finns längre och med mer effektiv ett par steg upp. Togs bort ur sortimentet pga att den var för dyr, allt enligt NetOnNet.

Men som sagt, en riktig AC är en riktig AC och betydligt mer effektivt. Tror inte bostadsrättsföreningen blir glad om jag skruvar upp ett AC aggregat på fasadens utsida 🙂

Woodknocker

Aktiv medlem
Testade min nu och mätte temperaturen från start av den och efter 1 timme hade temperaturen sjunkit 4 grader med en betydligt torrare luft inne i mitt sovrum.

Men visst är en sådan här portabel AC inte så effektivt som en riktig AC med aggregatet monterat på utsidan.

Jag kan ha både dörr, fönster och vädringsluckan stängd eftersom jag gjort ett hål i vädringsluckan där slangen med varmluften går ut.

Jag har en modell av Andersson AC som inte finns längre och med mer effektiv ett par steg upp. Togs bort ur sortimentet pga att den var för dyr, allt enligt NetOnNet.

Men som sagt, en riktig AC är en riktig AC och betydligt mer effektivt. Tror inte bostadsrättsföreningen blir glad om jag skruvar upp ett AC aggregat på fasadens utsida 🙂
Då förstår jag, för mig blir det en tur tillbaks med åbäket som är den tyngsta maskinen jag någonsin har köpt och transporterat. Det är dock inget jag ser fram emot så det skjuter jag upp på framtiden. Men fan.

att luften får en viss känsla är inte konstigt då de har med luftavfuktare ser jag, men luftavfuktare har jag redan och en mycket effektivare.

Edit: Blir fan arg som ett bi! Igår natt körde jag den på och då blev det svalt, visade sig att det bara var för att det faktiskt blev svalt ute. Nu körde jag den idag igen, en hel jävla timme har den stått bullrat och gud vet vad den drar i el och det händer absolut ingenting, bara en elektrisk fräsch doft, ja jag tycker inte det är fräscht så "" på det uttalandet. SKRÄP!!

Bespara er tiden ring luftvärmeinstallatör och gör detta ordentligt om ni vill ha AC, jag kommer absolut inte att testa andra modeller, hela upplägget är faulty. Nu måste jag stänga av den annars kommer jag bli arg på skiten. St ådär och dra flera tusen watt och inte göra ett skit, det är magstarkt. Lurdendrejeri!

Senast ändrad:

Wekeendrider

Aktiv medlem
Köpte också AC och det ser ut som den på bilden det är i alla fall Anderssons och den är prisvinnare i test, i vart fall i budgetklassen.

Den kyler alltså ner 2 grandiosa grader efter 1h. Vilket absolut trams! Hahaha. Näää detta kan ju inte vara riktigt. Aja. De hade sänkt från 3500 till 2500 och jag kände mig som värsta vinnaren men jävlar vad den är kass!! En fläkt med ett glas isbitar bakom funkar helt seriöst bättre.

Edit: Kan inte svära på att det är samma AC men det är en Andersson och menyn ser likadan ut. Till dess försvar ska sägas att den var testvinnare i budgetklassen. Nej ska man ha AC får det vara inbyggt i huset, tur man har öppet köp. Denna åker tillbaks, samma ansträngande väg som den kom ifrån.

Rummet jag har satt den i är väl 16-20 kvm så inget grandiost som att jag trodde att den skulle göra en hel lada eller herrgård svalare, ett litet rum med stängd dörr och liten glippa i fönstret.
Jag har också den, modell 2.3
Det stod på Netonnet att den hade kapacitet att kyla 40 kvm. I apparatens papper står 16 kvm. I praktiken upplever jag samma som dig, efter ett par grader kommer jag inte ned lägre. Svårt att få helt tätt, hos mig blir det troligen jämvikt mellan att den suger den in varmluft i inre dörrspringan på balkongdörren och klarar av att kyla den.
När jag hade kåk hade jag en bra luft/luft värmepump. Sommaren -18 hade jag > 30 utomhus tre-fyra veckor i sträck och stadiga 22 inomhus =)
Bor man så till att man kan /får skulle jag alla gånger köpa en billig luft/luft bara för kylans skull på sommaren. .

Woodknocker

Aktiv medlem
Jag har också den, modell 2.3
Det stod på Netonnet att den hade kapacitet att kyla 40 kvm. I apparatens papper står 16 kvm. I praktiken upplever jag samma som dig, efter ett par grader kommer jag inte ned lägre. Svårt att få helt tätt, hos mig blir det troligen jämvikt mellan att den suger den in varmluft i inre dörrspringan på balkongdörren och klarar av att kyla den.
När jag hade kåk hade jag en bra luft/luft värmepump. Sommaren -18 hade jag > 30 utomhus tre-fyra veckor i sträck och stadiga 22 inomhus =)
Bor man så till att man kan /får skulle jag alla gånger köpa en billig luft/luft bara för kylans skull på sommaren. .
Satte in den i en garderob och där klarade den av att kyla i övrigt är den bara förbannat skärp. tänker dock utnyttja den månaden ut sen åker den tillbaks. Är så lack på allt att jag kör en fuling så att säga.

Jag lade ner ett helt dygn på att lira och få det helt tätt i fönstret, har klistrat upp soppsäckar och tejpat och det kommer inte in volymmillimeter luft därifrån, ändå är det alltså 3 grader neråt som den klarar. Det är ingen bra recension.

De hade dock sänkt priset på skräpet från 3500 till 2500 precis innan jag kom dit så det var ju bra och glad över det så tecknade jag försäkring och allt, den har bara 30 dagars öppet köp så passar på att bruka den i 30 dagar. Att en maskin som förmodligen drar flera tusen watt inte klarar mer än så är faktiskt avskyvärt dåligt. Vad är det som väger 20 kg i den när den är så kass?

D

Deleted member 74442

Guest
Ja, den måste ju suga in lika mycket luft som den blåser ut någonstans ifrån, det är ju största nackdelen med portabel ac (+alla slangar och ett jävla brummande!)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer