Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

Woodknocker

Aktiv medlem
Ja, den måste ju suga in lika mycket luft som den blåser ut någonstans ifrån, det är ju största nackdelen med portabel ac (+alla slangar och ett jävla brummande!)
Ja och så kan man få det så bra om man bara gör det korrekt, synd att det inte gjordes korrekt från början där jag sitter. Aja man kan inte få allt, nu får jag iofs ingenting men den sänker 3 grader och det är bättre än att inte få sänkt 3 grader. Egentligen kan man väl ställa den direkt framför sig men det orkar jag inte.

Woodknocker

Aktiv medlem
Sen börjar tävlingarna om några månader, tänker fortsätta satsa på stigningar, sen att alla svenska kör platt skiter jag i.

Kan störa mig på Zwift i så mån att allt beror på wattmätaren och många kör felkalibrerat och jag förstår tivvlare. Kollade igenom några som dominerade i vintras, skulle se om de har tagit KOMs ute och de har de såklrat inte gjort. Vissa av dem är för unga för någon att säga till dem men det förstör ju lite.

Aja idag blir det ute, blir så jäkla svalt inne med Ac, eller jag vet inte om jag inbillar mig men det är som att ACn suger ur mer varmluft när man tränar för då blir det kyligare än annars. :unsure:
10-15 är ju annars sweetspot och igår hade jag 17, 18, det hade jag glömt bort påverkade på ett positivt sätt men det gör det vefrkligen. Allting cappar ur på ett unket svettigt sätt när det är 20 -> Så nu är frågan om man ska behålla ett helt bullerverk för 3-4 grader i bästa fall. hmm. Synd som attan att inte rummet är mindre för då tar den bra, men har ingen garderob där jag kan sitta...

Edit: Å andra sidan finns det lirare som kör 2, 3, 4 wattmätare bara för att vara säkra. Men vad hjälper det när superhjältarna inte fläskar på utan förlitar sig på 1 mätare eller till och med "kör en fördelaktig en när det är tävling". 🙈 Såg en ganska känd svensk yttra det uttalandet, blev unfollow där.

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
Sen börjar tävlingarna om några månader, tänker fortsätta satsa på stigningar, sen att alla svenska kör platt skiter jag i.

Kan störa mig på Zwift i så mån att allt beror på wattmätaren och många kör felkalibrerat och jag förstår tivvlare. Kollade igenom några som dominerade i vintras, skulle se om de har tagit KOMs ute och de har de såklrat inte gjort. Vissa av dem är för unga för någon att säga till dem men det förstör ju lite.

Aja idag blir det ute, blir så jäkla svalt inne med Ac, eller jag vet inte om jag inbillar mig men det är som att ACn suger ur mer varmluft när man tränar för då blir det kyligare än annars. :unsure:
10-15 är ju annars sweetspot och igår hade jag 17, 18, det hade jag glömt bort påverkade på ett positivt sätt men det gör det vefrkligen. Allting cappar ur på ett unket svettigt sätt när det är 20 -> Så nu är frågan om man ska behålla ett helt bullerverk för 3-4 grader i bästa fall. hmm. Synd som attan att inte rummet är mindre för då tar den bra, men har ingen garderob där jag kan sitta...

Edit: Å andra sidan finns det lirare som kör 2, 3, 4 wattmätare bara för att vara säkra. Men vad hjälper det när superhjältarna inte fläskar på utan förlitar sig på 1 mätare eller till och med "kör en fördelaktig en när det är tävling". 🙈 Såg en ganska känd svensk yttra det uttalandet, blev unfollow där.
Alla duktiga måste ha 2 mätare.

Woodknocker

Aktiv medlem
Alla duktiga måste ha 2 mätare.
Ifrågasätter starkt vissa personer.. Om en lirare kör 4-5h varje vecka och tar inga KOMs men aja. På tal om mätare kan det faktiskt vara off också. Vet att wattbike körs av många och enligt en recension (där kommentarsfältet var fullt av bekfräftande) och jag har även sett det på Zwiftpower så överskattar wattbike med så mycket som 30-40 watts ibland. Sen det här med mätare, så är ju trainers enough och så om det är en NEO så kan de vara fel.

Jaja jag stör mig väl mest under rejsen då det gör så ont men annars är det ju värst för de som kör med felaktiga siffror, vakna upp en dag och se sina siffror cuttade med 50 watt måste vara lite av en livskris. Hoppas det aldrig händer mig.

Precis skaffat en wahoo kickr och satt på min canyon roadlite. Vid trängsta växlarna uppstår lite rassel ljud samt ett knäpp var 3e sekund. Någon som vart med om samma och hittade en lösning på problemet? I vanliga fall kan de även låta lite vid trögasta växeln när jag cyklar ute

Raggamuffin

Aktiv medlem
Precis skaffat en wahoo kickr och satt på min canyon roadlite. Vid trängsta växlarna uppstår lite rassel ljud samt ett knäpp var 3e sekund. Någon som vart med om samma och hittade en lösning på problemet? I vanliga fall kan de även låta lite vid trögasta växeln när jag cyklar ute

Om du tar ur den och provar nu?

Än är väl inte sommaren slut men börjar väl bli dags om man ska få någon i tid.
Flux, kickr eller direto? Vad gäller i den prisklassen 2021? Genomgående axel.

ooms

Aktiv medlem
Ifrågasätter starkt vissa personer.. Om en lirare kör 4-5h varje vecka och tar inga KOMs men aja. På tal om mätare kan det faktiskt vara off också. Vet att wattbike körs av många och enligt en recension (där kommentarsfältet var fullt av bekfräftande) och jag har även sett det på Zwiftpower så överskattar wattbike med så mycket som 30-40 watts ibland. Sen det här med mätare, så är ju trainers enough och så om det är en NEO så kan de vara fel.

Jaja jag stör mig väl mest under rejsen då det gör så ont men annars är det ju värst för de som kör med felaktiga siffror, vakna upp en dag och se sina siffror cuttade med 50 watt måste vara lite av en livskris. Hoppas det aldrig händer mig.
Du kan nog vara lugn, det ska ju finnas 50 watt att cutta först.

rödblå

Aktiv medlem
Optimerade Zwift-cykeln för mina handledsproblem. Inte helt lätt att få ihop den här cockpitten med rätt höjd och spinning-styre.

20210809_144739.jpg

Woodknocker

Aktiv medlem
Zwiftaren här!

Att Zwift skulle förstöra precis allt med Zwiftpower är något som alla vettiga förstod samma dag som de proklamerade sitt köp.

Zwiftpower tar bort höjd och vikt??!?! Herregud, jag måste verkligen byta till annan plattform. Den här SJW-kulturen är verkligen ren och skär giftig smörja. Och förstör verkligen allt gott. Vi tar bort det för att fuskare blir mobbade. WOW. Bara gör om hela spelet till någon slags vuxenlekplats direkt och bespara oss alla traumatiska mellansteg fram till den fullständiga förödelsen.

Vilken alternativ plattform är mest populär numera?

nieves

Aktiv medlem
Zwiftaren här!

Att Zwift skulle förstöra precis allt med Zwiftpower är något som alla vettiga förstod samma dag som de proklamerade sitt köp.

Zwiftpower tar bort höjd och vikt??!?! Herregud, jag måste verkligen byta till annan plattform. Den här SJW-kulturen är verkligen ren och skär giftig smörja. Och förstör verkligen allt gott. Vi tar bort det för att fuskare blir mobbade. WOW. Bara gör om hela spelet till någon slags vuxenlekplats direkt och bespara oss alla traumatiska mellansteg fram till den fullständiga förödelsen.

Du kanske tillhör minoriteten, för mig duger den utmärkt till inomhussäsongen och skapar stimulans i tillräcklig omfattning för att hålla mig i sadeln även för 4-5h volympass.

Woodknocker

Aktiv medlem
d, jag måste verkligen byta till annan plattform. Den här SJW-kulturen är verkligen ren och skär giftig smörja. Och för

Du kanske tillhör minoriteten, för mig duger den utmärkt till inomhussäsongen och skapar stimulans i tillräcklig omfattning för att hålla mig i sadeln.
Mja alltså de tävlande är en minoritet på Zwift men Zwiftpower har också varit en sådan här extremistplattform för oss som tävlar. Sedan köpte Zwift upp dem...

Alltså Zwiftpower uppstod för att Zwift inte löste problem som tävlande hade med spelet, att sedan Zwift köper upp dem kan logiskt sett bara leda till en sak. Men jag måste kolla upp alternativen och helt enkelt headhunta de personerna jag vet tävlade tidigare år. Överger mer än gärna Zwift men allt nytt känns skrämmande i början.

Earlslick

Aktiv medlem
Mja alltså de tävlande är en minoritet på Zwift men Zwiftpower har också varit en sådan här extremistplattform för oss som tävlar. Sedan köpte Zwift upp dem...

Alltså Zwiftpower uppstod för att Zwift inte löste problem som tävlande hade med spelet, att sedan Zwift köper upp dem kan logiskt sett bara leda till en sak. Men jag måste kolla upp alternativen och helt enkelt headhunta de personerna jag vet tävlade tidigare år. Överger mer än gärna Zwift men allt nytt känns skrämmande i början.
Tävla i swift är det samma som att tävla i patiens? Sitter ensam på sin kammare och skäms för att man fuskar? Nä, åker hellre utomhus.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Tävla i swift är det samma som att tävla i patiens? Sitter ensam på sin kammare och skäms för att man fuskar? Nä, åker hellre utomhus.
Typiskt en raljerande och innehållslös kommentar som bara bidrar till tråkig antagonism.

Om du tycker att utomhuscykling är överlägsen var så god att cykla utomhus!

Glöm bara inte att logga det på Ztrava när du är klar :)

Masjevel

Aktiv medlem
Zwiftaren här!

Jag ser fortfarande längd och vikt på Zwiftpower, gör inte du det?
Zwift tänkte ta bort längd och vikt i våras läste jag om men backade på det. Har det kommit något nytt ang det?

MrSthlm

Aktiv medlem

Vi kompletterar med Zwift för att kunna bli bättre utomhuscyklister än dryga j-vlar som dig. ;-) Åtminstone överlägset roligare än en gammal hederlig trainer. Rätt smidigt ibland också att enklare kunna nyttja luckor i vardagen eller om man jobbar och kommer hem väl sent för att hinna med ett vettigt utomhuspass, i vissa fall kan det också kännas jobbigt att ge sig ut med racern i regn.

Andbo0123

Aktiv medlem
Zwiftaren här!

Sköt de inte på den ändringen? Vad har du för källa på att de ska införa det nu?

Woodknocker

Aktiv medlem
Jag ser fortfarande längd och vikt på Zwiftpower, gör inte du det?
Zwift tänkte ta bort längd och vikt i våras läste jag om men backade på det. Har det kommit något nytt ang det?
Sköt de inte på den ändringen? Vad har du för källa på att de ska införa det nu?
Ja nu blir jag osäker, det stod så på flera ställen och det skapades en video om att de skulle ta bort det.

uandt

Aktiv medlem
Ja nu blir jag osäker, det stod så på flera ställen och det skapades en video om att de skulle ta bort det.
De ändrade sig när de upptäckte hur sura folk blev. Men, det visar ännu en gång att zwift fullkomligt skiter i racing biten.

Har forfarande inte ansträngt mig leta bra zwift alternativ dock.

jonte987

Aktiv medlem
Vill ogärna bidra till en saklig diskussion men RGT försöker profilera sig som ett icke gamifierat alternativ. Har man så höga ambitioner som herrskapet så duger säkert inte det heller.
CADE eller vad de heter verkar ha spårat ut åt andra hållet.

Woodknocker

Aktiv medlem
Där är mycket jag inte förstår, proffs och "proffs" som gör allt för att visa att de är average och inte alls är bättre eller bra. Lägger ner mer tid på att visa att de trycker in kakor i munnen och njuuuter än på något annat. Jag antar att de skäms för vem de är, vilket är konstigt med tanke på att man ska acceptera olikheter. En annan störig sak är alla dessa event på Zwift där alla ska envisas om att prata om godis och kakor. Bara stäng av spelet och gå och ät på McDonalds då. Klarar inte av falsk/riktig ödmjukhet. Allt jag luktar är grundbultad osäkerhet.

De ändrade sig när de upptäckte hur sura folk blev. Men, det visar ännu en gång att zwift fullkomligt skiter i racing biten.

Har forfarande inte ansträngt mig leta bra zwift alternativ dock.
Nä Zwift skiter i det. De bryr sig bara om att få användare. Sen verkar de föredra om användaren känner sig lagom och nöjd med allt vad de redan är. Ja om du är rätt grupp då.

Senast ändrad:

uandt

Aktiv medlem
Vill ogärna bidra till en saklig diskussion men RGT försöker profilera sig som ett icke gamifierat alternativ. Har man så höga ambitioner som herrskapet så duger säkert inte det heller.
CADE eller vad de heter verkar ha spårat ut åt andra hållet.
Jag gillar verkligen cat-systemet med rgt men. Rgt är helt öde på "rides" och jag har väldigt svårt med att allt styrs via mobilen. Jag gillar inte mobiler och appar :)

Sen måste jag erkänna att jag dras till gamification biten där en uppmanas samla på sig en massa värdelöst bjäffs. Jag får sitta och hålla mig lite till tills den där öppna velothon betan eventuellt kommer...

rödblå

Aktiv medlem
Där är mycket jag inte förstår, proffs och "proffs" som gör allt för att visa att de är average och inte alls är bättre eller bra. Lägger ner mer tid på att visa att de trycker in kakor i munnen och njuuuter än på något annat. Jag antar att de skäms för vem de är, vilket är konstigt med tanke på att man ska acceptera olikheter. En annan störig sak är alla dessa event på Zwift där alla ska envisas om att prata om godis och kakor. Bara stäng av spelet och gå och ät på McDonalds då. Klarar inte av falsk/riktig ödmjukhet. Allt jag luktar är grundbultad osäkerhet.

Nä Zwift skiter i det. De bryr sig bara om att få användare. Sen verkar de föredra om användaren känner sig lagom och nöjd med allt vad de redan är. Ja om du är rätt grupp då.
Tycker inte att jag har hört mycket snack om godis och kakor. Öl däremot, måste vara bland topp 3 samtalsämnen vid events.

Woodknocker

Aktiv medlem
Tycker inte att jag har hört mycket snack om godis och kakor. Öl däremot, måste vara bland topp 3 samtalsämnen vid events.
Det är allt jag hör dem tala om och jag vet exaakt varför.

1. De give a sh** om vad andra tycker om dem och tränar för att de identifierar sig som den duktiga som tränar, nu uteslutar det ena inte det andra men jag kan ifrågasätta kraftigt om de ÄLSKAR det. Då skulle de inte behövt denna ständiga "du är så duktig"-loop.'

2. De är inte i i ögonblicket, de hatar det, varje sekund, allt de vill är att stoppa huvudet på styret och äta Godislandets hela utbud. De älskar det inte.

3. De har en ätstörning.

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem

jonte987

Aktiv medlem
Har du glömt att du tackat nej till alla förslag på att mötas?

TR är bra. Gillar dock SF (utan banor) bättre.
Kanske dags att rigga trainern nu när det skall regna i åtminstone en vecka.
Googlade lite idag och det verkar nu vara Wahoo SUF?
Såg tidigare att två nya system är på väg ut men kunde inte hitta nåt om det nu på the Google.

GustafH

Aktiv medlem
Rouvy, är inte det en grej? De verkar i alla fall satsa på att vara relevanta i racingvärlden genom spons och sånt.

jonte987

Aktiv medlem
är på G. Vet inget om det.

https://www.cadesport.com/ (fd CVRcade) kan man testa nu om man vill.
Jag har fått en user och laddat ner det men det är nåt som gör att jag inte ens orkar testa. Vet i fan vad deras strategy och målgrupp är.

Tror det finns en till som är i beta men hittar den inte nu. Nåt konstigt namn typ wossh eller nåt sånt.

Rouvy verkar ok men även där oklart vad USP är.

Senast ändrad:

Woodknocker

Aktiv medlem
Nu är vikten i alla fall borta på Zwiftpower.
Detta tillsammans med faktumet att Zwift egentligen bara är en stor tävling om vem som har bäst sprint gör att jag kommer testa lite alternativ i vart fall.

Kör lag och ha en sprint sen hamnar du i topplistan med en rasande fart. Fast att du knappt har uteprestationer att tala om.'

edit: Just nu är en 100% fejkad profil 1a på ZP, det är vad Zwift lyckades göra med skiten. Från något bra till totalt kasst. Tack så hjärtligt Zwift, ni lyckades göra alla (sidor) lika dåliga. Nu är vi alla lika dåliga.

Ändrar lite till: Enligt https://www.cyclingnews.com/features/rgt-vs-zwift-which-platform-is-more-realistic/ ska RGT vara betylidgt mer likt hur man tävlar IRL och det är ju trots allt det man vill bli bra på. De beskriver rätt bra hur racing är på Zwift, en evig högeffektkamp för att sedan sprinta . Ingen sprint så ingen vinnarplats eller ens i närheten av pallplats. På Zwift är NP verkligen allt. Och så påstår ni att lättare cyklister har det bra på Zwift, ja det kan man väl påstå för det finns det här med absolut kraft men ändå.

Jag ska i alla fall testa plattformen

Ja lite till då ämnet får igång mig: men ja nu har jag inte kollat detta året men förra året var den svenska serien bara spritn sprint sprint. En person skrev att han inte förstod varför det var viktigt att det skulle gå uppåt, det var ju också sprint menade han. Ja det kan man såklart mena.... Det menar inte jag. Men ja känns bara så meningslöst när 1an på sidan är en total fuskare. De är dock inte kämpare på att få upp moralen hos sina användare, men det har Zwift aldrig varit. De vill trots allt bara skapa en plattform för alla där man kan ha kul, det är väl okej, men förstår inte syftet med att förstöra för en subgrupp. Blir det mer kul om den gruppen får lida? Ja tydligen.

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem
Detta tillsammans med faktumet att Zwift egentligen bara är en stor tävling om vem som har bäst sprint
Nä, de flesta som kör Zwift tävlar överhuvudtaget inte.

Kör lag och ha en sprint sen hamnar du i topplistan med en rasande fart.
Lite som på riktig alltså, på de flesta tävlingar.

Fast att du knappt har uteprestationer att tala om.
Berätta gärna lite om dina egna uteprestationer.

Vikten är med på resultatlistan från mad monday igår iaf..

mycket negativitet här. Alla kan gå med i lag och vara en del av den körningen om man vill. Är man med i lag har man även chans att tävla i stängda event där det högre upp i placering krävs två effektmätare samt vikt och längd verifikation..

sen att det skulle vara jätteolikt att köra ute ? om 50 personer samlas för att köra race över 30 km utan svängar kan jag gissa att de skulle vara extremt svårt att göra en utbrytning även utomhus! nu funkar de inte så ute, utan där har du en annan form av teknik med kurvtagning och igångdrag.
det är två olika discipliner helt enkelt. lika som lvg och mtb är olika..
1631602414773.png

hm

Aktiv medlem
Är ju sommar fortfarande så är inte så Många inne o trampar än .
Men testar ni Rgt så välj dom event som har några deltagare så är det inte helt tomt iaf :)

Och gillar ni backar går det ett backrace varje onsdag oftast upp för kända klättringar , där det alltid är några tappra som kämpar .. http://app.rgtcycling.com/event?code=XBSStSH4qh

uandt

Aktiv medlem
Är ju sommar fortfarande så är inte så Många inne o trampar än .
Men testar ni Rgt så välj dom event som har några deltagare så är det inte helt tomt iaf :)

Och gillar ni backar går det ett backrace varje onsdag oftast upp för kända klättringar , där det alltid är några tappra som kämpar .. http://app.rgtcycling.com/event?code=XBSStSH4qh
Menar du den här? Banan ser lite lätt knasig ut :) https://rgtdb.com/events/108462

Jag vill gilla RGT men att allt ska gå genom en kass app. Jag hatar det...

hm

Aktiv medlem
Menar du den här? Banan ser lite lätt knasig ut :) https://rgtdb.com/events/108462

Jag vill gilla RGT men att allt ska gå genom en kass app. Jag hatar det...

Ja denna vecka såg den bra knasig ut .

Kommande veckor är nog mer som det brukar

Själv tycker jag mer illa om zwift :)

uandt

Aktiv medlem
Själv tycker jag mer illa om zwift :)
Missförstå mig inte. Jag letar just nu efter något som INTE är Zwift av anledningar. Zwift ska dock ha cred för att det är så enkelt att sätta igång, tycker jag. Det här micklandet med både telefon och dator, hit och dit. Jag vill att det ska vara enkelt och RGT e fan inte enkelt

Woodknocker

Aktiv medlem
Vikten är med på resultatlistan från mad monday igår iaf..

mycket negativitet här. Alla kan gå med i lag och vara en del av den körningen om man vill. Är man med i lag har man även chans att tävla i stängda event där det högre upp i placering krävs två effektmätare samt vikt och längd verifikation..

sen att det skulle vara jätteolikt att köra ute ? om 50 personer samlas för att köra race över 30 km utan svängar kan jag gissa att de skulle vara extremt svårt att göra en utbrytning även utomhus! nu funkar de inte så ute, utan där har du en annan form av teknik med kurvtagning och igångdrag.
det är två olika discipliner helt enkelt. lika som lvg och mtb är olika..
Visa bilaga 512698
Zwift är så långt ifrån ute du kan komma. Det är superkorta events där du sprintar efter att ha kört en tid på threshold. Draft är frånvarande. Och nej menar du att det finns draft i Zwift är du okunnig om hur mycket det påverkar IRL. Det finns så korta tävlingar som 20 minuter, skapa ett lag och ha en utmärkt sprint sen hamnar du på leaderboard eller ja du gjorde innan numera räcker det att du fuskar, vilket visas med att 1an är en totalt uppenbar cheat.

nieves

Aktiv medlem
Jag gillar mixen med Zwift. Det finns events i alla former. Gruppträning, långdistans, social recovery rides, TT race (även för sniglar).
Solo kan jag välja alla former av cykling, det enda jag saknar är långa officiella sträckor som inte går i krumelurer men där finns det ju Rebel routes.

Sen är jag för gammal för att motivera mig att börja träna mer/hårdare. Jag håller mig till 2 pass/vecka, resten blir utfyllnad med distans och backe.

Woodknocker

Aktiv medlem
Nä, de flesta som kör Zwift tävlar överhuvudtaget inte.

Lite som på riktig alltså, på de flesta tävlingar.

Berätta gärna lite om dina egna uteprestationer.
Det är bara skämmigt när man ser alla dessa som fläskar på som inte ens har någon utesäsong, de har ju inte ens KOMs på sin Strava. Med de siffror de visar upp skulle de tagit KOM bara av att cykla ute. Nej det är för att det är luftslott. Enkelt.

Sen kan du ta dina tankar om hur svårt det är att fuska till med powermeter och tro på dem, behöver itne ens vara medvetet fusk. DCmaker* och även min erfarenhet är att Wattbikes är galet off, med upp till 30 watts. Räcker du kör en sådan som effektkälla så är du helt plötsligt bäst. Eller så sätter du bara in lite annorlunda cranklängd och så vidare och så vidare.

nieves

Aktiv medlem
Zwift är så långt ifrån ute du kan komma. Det är superkorta events där du sprintar efter att ha kört en tid på threshold. Draft är frånvarande. Och nej menar du att det finns draft i Zwift är du okunnig om hur mycket det påverkar IRL. Det finns så korta tävlingar som 20 minuter, skapa ett lag och ha en utmärkt sprint sen hamnar du på leaderboard eller ja du gjorde innan numera räcker det att du fuskar, vilket visas med att 1an är en totalt uppenbar cheat.
Är det inte bättre att du tävlar mer ute då?

nieves

Aktiv medlem
Det är bara skämmigt när man ser alla dessa som fläskar på som inte ens har någon utesäsong, de har ju inte ens KOMs på sin Strava. Med de siffror de visar upp skulle de tagit KOM bara av att cykla ute. Nej det är för att det är luftslott.
Vem fan bryr sig om KOM, du blir iaf av med dina KOM's när åren rullar på.
Ska du sitta hemma och vara bitter över förlorade KOM's eller printa ut dom och ha på väggen?
Var glad över att det går att cykla inomhus öht eller släpp tangentbordet och ge dig ut på vägarna istället för att gnälla på vad andra gör.
Du mår bättre av det, jag lovar!

uandt

Aktiv medlem
de har ju inte ens KOMs på sin Strava. Med de siffror de visar upp skulle de tagit KOM bara av att cykla ute. Nej det är för att det är luftslott.
Strava? Det är ju ett socialt nätverk som har lika mycket med cykling att göra som ja, jag vet inte. Instagram har med smink och matfotograferande väl?

Sluta med sociala medier så mår du bättre. Så kanske du får lite tid över till att gå med i en cykelklubb så du får cykla med riktiga människor också.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer