Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Hepp!
Kör inte Swift men har ett relaterat trainerproblem.
Den fina Whaoo-mattan jag köpte ligger på parketten men gör INTE jobbet i intervallerna. Då matar trainern fram matta som korvar sig under cykeln iom att framhjulet står still.

Jag vill kunna köra z5-intervaller och då tar jag i så jag inte är alldeles still på cykeln.

Vilken är bästa mattan? / Hur få trainern att stå still när man tar i?

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Hepp!
Den fina Whaoo-mattan jag köpte ligger på parketten men gör INTE jobbet i intervallerna. Då matar trainern fram matta som korvar sig under cykeln iom att framhjulet står still.

Jag vill kunna köra z5-intervaller och då tar jag i så jag inte är alldeles still på cykeln.

Jag har visserligen inte det problemet då ja sällan trycker mycket mer än 1000w, och då står kickr core still på parketten. Men jag beställde denna, kan återkomma när den är testad. Den hade många bra recensioner hos decathlon uk.

Daddy D.Lux

Aktiv medlem
För min del som motionär är det viktigaste att watteffekten i Zwift är konsekvent så att man kan mäta progression över tid. Samt att erg-motståndet på träningspassen inte varierar. Ser Zwift på trainern och utecykling som helt skilda aktiviteter.
Tack för svaren. Jag landar i samma slutsats, att låta Kickr mäta och styra för Zwift (och skicka data till Strava).
I Strava tolererar jag hitte-på-fart, låtsasrutter och imaginär klättring.
Den riktiga träningsdagboken för jag i Garmin Connect. Dit kommer datat från Garmins pulsband och stagesvevarna kopplade till min Garmin Forerunner 945. Jag gillar att ha samma flöde för både cykling och löpning.
Enda haken är att komma ihåg att starta klockan manuellt när man börjar cykla i Zwift.

Manurhin2

Aktiv medlem
Nåt att bita i

Screenshot_20211124-191506_Samsung capture.jpg

d_anders

Aktiv medlem
Har lämnat min bedrövliga form efter 20-talet pass på en dryg månad. Än så länge verkar det funka med nästan uteslutande korta pass i zon 3-5. Dock vill de snart att jag ska köra cat b, så då blir jag avhängd strax efter start igen..

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Har någon testat typ le cols trainerbibs?

Eftersom jag bara kör på lämpligt ställe i lägenheten (resten av familjen avgör i vilket rum det för tillfället är) så blir det inte mycket kyla och bara fläktblåst = extremt mycket svett. Jag är därför lite sugen på att testa inomhusspecifika bibshorts och se om de kan göra åtminstone en liten skillnad. De ja använder på trainern just nu känns som att de ändå transporterar fukten okej….förutom från paden :ROFLMAO:

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Hepp!

Har testat mattan nu, dock bara med mina watt. Men jag har svårt att tro att den skulle röra sig.

rödblå

Aktiv medlem
Har någon testat typ le cols trainerbibs?

Eftersom jag bara kör på lämpligt ställe i lägenheten (resten av familjen avgör i vilket rum det för tillfället är) så blir det inte mycket kyla och bara fläktblåst = extremt mycket svett. Jag är därför lite sugen på att testa inomhusspecifika bibshorts och se om de kan göra åtminstone en liten skillnad. De ja använder på trainern just nu känns som att de ändå transporterar fukten okej….förutom från paden :ROFLMAO:
Har märkt en viss skillnad på olika bibs, har ett par som blir riktigt tunga av svett, men det beror nog mer på att de av någon anledning kan hålla mer vätska.

För egen del så kommer bibsen bli helt blöta av svett när jag Zwiftar, oavsett fabrikat. Tycker faktiskt inte att det stör eller påverkar cyklingen negativt.

Peach

Medlem
Kör nu Zwift på vintern och det är väl bra men hur ska jag lägga upp det?

Ska resa med polare till varmare breddgrader i april och tänkte bara ge mig själv chansen att vara lite tränad iaf.

Ska jag satsa på vo2max nu och FTP framåt våren eller tvärtom? Tänkte köra 2-3 Zwift-pass i veckan samt varva lite löpintervaller på löpband för variationens skull.

Jajjas

Aktiv medlem
Kör nu Zwift på vintern och det är väl bra men hur ska jag lägga upp det?

Ska resa med polare till varmare breddgrader i april och tänkte bara ge mig själv chansen att vara lite tränad iaf.

Ska jag satsa på vo2max nu och FTP framåt våren eller tvärtom? Tänkte köra 2-3 Zwift-pass i veckan samt varva lite löpintervaller på löpband för variationens skull.

FTP tills du inte längre ökar, därefter lite vo2 max.
Sen lite FTP igen med fokus på längre intervaller.
Avsluta med lite anaeroba intervaller och långa pass veckorna innan avfärd.

Peach

Medlem
Stort tack alla för input! Jag ska kolla närmre på L'Etape du Tour och satsa mer på FTP med inslag av vo2max.

Just nu bara för att få lite i benen har jag signat upp påde här "Tour of..." på Zwift bla Neokyo. Det blir ju lite tävling och man får kräma ur benen även om gårdagens 10km var i kortaste laget.

Ride on!

Jajjas

Aktiv medlem
Stort tack alla för input! Jag ska kolla närmre på L'Etape du Tour och satsa mer på FTP med inslag av vo2max.

Just nu bara för att få lite i benen har jag signat upp påde här "Tour of..." på Zwift bla Neokyo. Det blir ju lite tävling och man får kräma ur benen även om gårdagens 10km var i kortaste laget.

Ride on!
Man kan ju såklart träna ftp och vo2max på flera olika sätt men etape du tour är inte ett av dom.

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag verkar ha lite problem att hänga med uppför i Zwift racen, en trend och klart störande. Misstänker att det är så att väldigt många står upp på hojen när det bär i väg uppför och att de då konstant ligger över 300 watt (många avsevärt högre), själv verkar jag ha lite svårt i Zwift att generera tillräckligt med watt sittande uppför jämfört med vissa övriga. Jag får försöka börja med att stå uppför också även om jag inte är helt förtjust i att ståcykla på Wahoo Kickr Core, kommer ta en del tid att vänja sig vid. Efter en del gruppkörning ute har man ju blivit lite programmerad att man ska ligga lite lågt uppför och istället trycka på nerför, i Zwift race är det totalt tvärtom, det blir rena helveteskörningar i racen uppför där vissa hänger på och andra inte. *skratt*

d_anders

Aktiv medlem
Ja, det körs nästan alltid hårt uppför i zwift. Med lägre hastighet sjunker ju också draftingeffekten och om du dessutom är tyngre än snittet så kommer du vara tvungen att prestera rejält mycket högre effekt uppför än på platten för att inte tappa.

mkallstrom

Aktiv medlem
Jag skulle träna på att generera den effekt som behövs sittande, du ska inte behöva stå upp för att ligga mellan 300-400 W (säger inte att det är lätt för mig eller att jag orkar särskilt länge).

Edit: Kanske missuppfattade, tänkte att det var en lite längre backe och då blir det iaf inte enklare för mig att orka genom att stå upp. För kortare krön kanske det kan vara en poäng att stå upp under en kortare period.

Senast ändrad:

d_anders

Aktiv medlem
Vet du om att backen är på väg är det klokt att öka effekten strax innan då blir smällen inte lika hård. Sen är det svårt (i alla fall för mig) att veta hur stor del av gruppen man vågar släppa förbi.

För övrigt tycker jag att även "group rides" på zwift kräver betydligt högre effekt i backar än på platten.

Wiesslan

Ny medlem
Det kanske finns svar i tråden redan, men jag har inte hittat nåt om detta. Kan jag göra min trainer "smart"? Jag har idag en Tacx "osmart" trainer och vill kunna testa på detta med Zwift.

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag skulle träna på att generera den effekt som behövs sittande, du ska inte behöva stå upp för att ligga mellan 300-400 W (säger inte att det är lätt för mig eller att jag orkar särskilt länge).

Edit: Kanske missuppfattade, tänkte att det var en lite längre backe och då blir det iaf inte enklare för mig att orka genom att stå upp. För kortare krön kanske det kan vara en poäng att stå upp under en kortare period.

Ja, jag ska jobba på det här (blir vassare uppför, tydligen en svaghet för mig), upplever dock att vissa race blir sjukt hysteriska i vissa uppförslut och att jag då får klara problem, det stör mig. Osäker på watt men en del måste generera bra jäkla mycket uppför, den saken är helt klar, över 400 watt alla gånger, blir tufft (för mig) att greja sittande är jag rädd för. Som i måndagens TFC Mad Monday race (privat/dolt event), (cat B low end class), i första hårda stigningen uppåt (kanske en KOM) undrade jag vad f-n som just hände. 😉 Innsbruck med ca 658 m elevation på 37,4 km.

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
Vet du om att backen är på väg är det klokt att öka effekten strax innan då blir smällen inte lika hård. Sen är det svårt (i alla fall för mig) att veta hur stor del av gruppen man vågar släppa förbi.

För övrigt tycker jag att även "group rides" på zwift kräver betydligt högre effekt i backar än på platten.

Ja, alltså, jag är inte särskilt framgångsrik i racen *skratt* men jag diggar helt enkelt träningseffekten det ger. Däremot TT grupp racen gillar jag mer (WTRL serien), här är det mera av ett lagsamarbete men kan vara nog så tufft beroende på lag man är med i. I dag tex verkar jag blivit med i ett lag där alla har över 300 i ftp förutom jag och en annan stackare, vissa runt 350 i ftp, det kan bli plågsamt.... 😉 antar att de helt hänsynslöst kommer hänga av honom och mig förr eller senare, det är fjärde cyklistens tid som räknas. Igen en rätt kuperad bana vilket ökar problemen för mig. Har inga problem uppför när man kör i grupp ute under längre turer, kanske tvärtom men på den här nivån under kortare race när man ska pressa 100% och ligga på rött konstant är det en annan grej. Man kan alltid skylla på åldern eller något annat, jag är jättebra på att finna ursäkter för mig själv.

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem
Jag verkar ha lite problem att hänga med uppför i Zwift racen, en trend och klart störande.
Precis samma som race utomhus. Det är uppför och vid igångdrag som det går att ställa av konkurrenterna. Inget konstigt med det. För egen del, så drar jag på mig massor med mjölksyra vid stående cykling. Kör därför mest sittande. Det är dock väldigt individuellt hur man tål stående cykling.

MrSthlm

Aktiv medlem
Precis samma som race utomhus. Det är uppför och vid igångdrag som det går att ställa av konkurrenterna. Inget konstigt med det. För egen del, så drar jag på mig massor med mjölksyra vid stående cykling. Kör därför mest sittande. Det är dock väldigt individuellt hur man tål stående cykling.

Yes, jag verkar helt enkelt vara lite vek/svag i 100% körningar uppför under hysteriska race i B kategorin som varar mellan ca 45-75 minuter, ska (försöka) jobba på denna svaghet. Att jag hänger med bättre på flacken är åtminstone en bra start men vad hjälper det om man blir avhängd uppför. :sneaky: Om nu det är en nyckel att stå lite mera uppför eller inte återstår att se.

d_anders

Aktiv medlem
Du får tokträna och höja din ftp och pvo2max. Hamnar du på för mycket anaerobt arbete i uppförsbackarna jämfört med övriga så är det nog kört.

MrSthlm

Aktiv medlem
Du får tokträna och höja din ftp och pvo2max. Hamnar du på för mycket anaerobt arbete i uppförsbackarna jämfört med övriga så är det nog kört.

Ja, det är ju inte livsviktigt men vore ju roande om man kunde komma över denna tröskel. Kör som sagt race sporadiskt mest för träningseffekten, tycker det är svårt att pressa sig lika hårt annars.

Jag är väl mera av en endurance cyklist skulle jag tro, att köra mot starka cyklister som väger mellan 85-100 kg på kortare race i Zwift är förbannat tufft helt enkelt De har ofta höga ftp men ligger kvar i B eftersom de är såpass tunga, alla har väl inte den profilen men det finns en del explosiva rackare.

Här tex en rätt kraftfull 50+ cyklist i kategori B för att förtydliga hur jag menar (ftp, vikt etc). Egentligen vill jag inte köra i Karstens TT lag men nu blir det så för ikväll (lagledarens fel), för mig är mera frågan hur lång tid jag pallar haka på, he will break me. ;-) Visst får väl en majoritet av tunga cyklister problem uppför förr eller senare men många av de vassare klarar någon timmes lopp eller strax där under utan större problem.
1638458531921.png

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
Ok, nu behöver jag en pedagogisk förklaring av er. Har kört väldigt, väldigt lite ERG mode hittills med min Kickr Core men nu har jag äntligen börjat förstå att det här kan vara ett sjukt bra verktyg. Bara ett sådant simpelt pass som att man kan ställa in sin ftp och sedan försöker man hålla det så lång tid man kan med hjälp av ERG mode, minst sagt effektiva pass.

Däremot så är jag lite förvirrad över kadensen under ERG mode. För visst sjutton kan man påverka vilken kadens trainern (ERG mode on) lägger sig på för att man ska hålla sin angivna watt?

Här finns det tex en diskussion om detta med inlägg som tex:
"
-------------------------------------------------------------------
When using ERG mode I used to make the error of chasing target power without looking at my cadence.
Slow your cadence and keep your pedalling smooth and consistent and let the ERG mode calibrate the power. After a few seconds you’ll find the trainer self corrects to the correct wattage as long as you’re consistent.
I’m now trying to keep the same cadence throughout a workout including recovery. It doesn’t always work but it certainly helps smooth out the power output whilst utilising the pedalling drills to keep everything as smooth as possible
I had absolutely the same issue when started out on an ERG trainer, posted on here same as you have.
If a trainer is targeting say 200w, when you increase cadence the only way the trainer can make you output 200w is reducing the resistance - you end up putting less force out but doing it more often. Likewise if you drop cadence to make the same power it must increase resistance.
On the road this doesn’t happen. You increase cadence but gearing and resistance don’t change, if all else stays the same the resistance actually increases as speed goes up. This makes it far far easier to find a rhythm and self select.
For me I find some discipline comes into it and a big gear helps, but I forced myself to use small ring mid-cassette and over time learnt to hold a lower cadence (typically 85-90). This for me was to ensure I am pushing higher torque and not just spinning up at 105+. It has hugely improved how my pedalling feels out on the road, made me tolerant of a bit of grinding, and made my legs look more shapely in a short space of time.
Big mental challenge to overcome but worth it, if only for the sexy legs.
This helped a lot on my intervals today. I think my problem had been I started upping my power output as the interval approached before the trainer started adjusting. This would results in my upping my cadence as the trainer was “catching up” in terms of resistance. I would then be “stuck” at the higher cadence during the interval."
"

mkallstrom

Aktiv medlem
Ok, nu behöver jag en pedagogisk förklaring av er. Har kört väldigt, väldigt lite ERG mode hittills med min Kickr Core men nu har jag äntligen börjat förstå att det här kan vara ett sjukt bra verktyg. Bara ett sådant simpelt pass som att man kan ställa in sin ftp och sedan försöker man hålla det så lång tid man kan med hjälp av ERG mode, minst sagt effektiva pass.

Däremot så är jag lite förvirrad över kadensen under ERG mode. För visst sjutton kan man påverka vilken kadens trainern (ERG mode) lägger sig på för att man ska hålla sin angivna watt?
Du lägger dig på den kadens du vill ha och trainern justerar motståndet för att ge rätt effekt. Rör inte växlarna och undvik snabba förändringar i kadens om du inte vill ha spikar eller dippar i effekten.

d_anders

Aktiv medlem
Läste inte din citerade text men:
Du bestämmer kadensen genom att trampa. Trainern ställer in motståndet så att (skapligt) rätt effekt fås. Det finns ett visst insvängningsförlopp så om du ändrar kadens fort eller mest hela tiden så kommer effekten att svaja en hel del.

Pucktvåa...
En rolig bieffekt är att när man inte orkar hålla effekten och ofrivilligt sänker kadensen så höjs motståndet ännu mer och man tvärdör.

MrSthlm

Aktiv medlem
Läste inte din citerade text men:
Du bestämmer kadensen genom att trampa. Trainern ställer in motståndet så att (skapligt) rätt effekt fås. Det finns ett visst insvängningsförlopp så om du ändrar kadens fort eller mest hela tiden så kommer effekten att svaja en hel del.

Pucktvåa...
En rolig bieffekt är att när man inte orkar hålla effekten och ofrivilligt sänker kadensen så höjs motståndet ännu mer och man tvärdör.

Ja, jag drabbades av denna bieffekt i går en gång, så kallad "ERG mode spiral of death". Förhoppningsvis var det att jag inte orkade hålla effekten som orsakade den och inte bluetooth dropouts, inte helt hundra ännu. Jag blev lite snopen för att jag tyckte att det känns helt ok dit och jag låg på exakt rätt snitt.

Den verkar lagt sig på att jag behövde pinna på i ca 92-93 rpm i i går för att jag skulle hålla min ftp vilket gav en dubbel tuff träningseffekt. 😉 Detta är nämligen lite högre kadens jag brukar cykla på i vanliga fall. Hoppas jag lär mig det här med kadensen efter några pass.

Känner mig hur som helst revanschsugen efter gårdagens ERG tortyrpass och kommer försöka om en dag eller två igen, jag tror på den här typen av pass för mig där man ställer in en viss watt

d_anders

Aktiv medlem
Motståndsregleringen är stegvis så vill du sänka kadensen så kan du ibland behöva hoppa ner några rpm för att trainern ska vilja ändra motståndet.

Man brukar känna när man är på väg in i väggen, så det kan ha varit anslutningsproblem.

moros

Aktiv medlem
Sen är det ju bra, framförallt på korta intervaller, att hitta rätt kadens innan intervallen, för det är när man samtidigt skall justera in sin kadens och ERG justerar motståndet, som det ibland tar en stund för trainern att hitta rätt. (om det nu är så att intervallen förespråkar en annan kadens än den i vilan).

Senast ändrad:

mkallstrom

Aktiv medlem
Den verkar lagt sig på att jag behövde pinna på i ca 92-93 rpm i i går för att jag skulle hålla min ftp vilket gav en dubbel tuff träningseffekt. 😉 Detta är nämligen lite högre kadens jag brukar cykla på i vanliga fall. Hoppas jag lär mig det här med kadensen efter några pass.
Vad hände när du sänkte kadensen menar du, justerade den inte in mot samma effekt igen? Du ska kunna köra på valfri kadens, det är du som bestämmer själv, men som d_anders skriver så tar det ett par sekunder för trainern att justera in så det blir oftast en liten spik när man ökar eller en dipp när man sänker kadensen.

MrSthlm

Aktiv medlem
Motståndsregleringen är stegvis så vill du sänka kadensen så kan du ibland behöva hoppa ner några rpm för att trainern ska vilja ändra motståndet.

Man brukar känna när man är på väg in i väggen, så det kan ha varit anslutningsproblem.

Ja, möjligen, har kört så otroligt lite ERG mode on innan så jag vill känna på det igen innan jag drar för stora slutsatser. Kanske blir en ant+ dongel i så fall vilket för en del verkar ge en stabilare koppling vs bluetooth. Min laptop är inte direkt av senaste modell heller även om den åtminstone kör Windows 10, vet inte om cpu kraft och sådant kan påverka också.

MrSthlm

Aktiv medlem
Vad hände när du sänkte kadensen menar du, justerade den inte in mot samma effekt igen? Du ska kunna köra på valfri kadens, det är du som bestämmer själv, men som d_anders skriver så tar det ett par sekunder för trainern att justera in så det blir oftast en liten spik när man ökar eller en dipp när man sänker kadensen.

Hur snabb är den egentligen att justera in mot effekten när man sänker kadensen, ska det gå blixtsnabbt menar du?

Jag hoppas att det här ger sig, det börjar gå upp lite ljus på hur det fungerar men med tanke på trådar som nedanstående så verkar det finns fler som är förvirrade än mig (enbart ett exempel på tråd som berör detta ämne):

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
I ERG ska man strunta helt i vilken effekt som visas, du ska fokusera på att hålla jämn kadens.

Bra förtydligande, jag gör nog ett nytt försök i morgon eller på torsdag, får jag se hur länge jag kan hålla min "Zwift ftp" då. 🙂 Ska försöka stabilisera mig på en för mig mer "human" kadens då, runt 85 och bara köra på, låta ERG mode göra sitt.

d_anders

Aktiv medlem
På ett sånt pass kan du snart titta på något helt annat och bara gå på känsla så blir kadens och effekt bra ändå. Försök strunta i att själv göra småjusteringar hela tiden.

Zwiftpass med korta intervaller där både effekt och kadens ska ändras snabbt är orealistiska om mätningen sker med en effektmätare och inte beräknad effekt via trainern.

MrSthlm

Aktiv medlem
På ett sånt pass kan du snart titta på något helt annat och bara gå på känsla så blir kadens och effekt bra ändå. Försök strunta i att själv göra småjusteringar hela tiden.

Zwiftpass med korta intervaller där både effekt och kadens ska ändras snabbt är orealistiska om mätningen sker med en effektmätare och inte beräknad effekt via trainern.

Jag hade fått en anvisning från en som givit mig passet att jag inte skulle låta snittwatten droppa mer än -5W (från min ftp vilket var min mål-watt) så jag stirrade på watten som en besatt. Tror jag ska slå på "ERG Mode Power Smoothing" på min Wahoo Kickr Core.

Det här var inget direkt intervallpass, målet är att hålla min "Zwift ftp" i 80 minuter, vi snackar tortyr men att man bara matar på. 🙃 Just nu tror att jag klarar ungefär hälften (eller knappt hälften) av den tiden men det återstår att se. Kopplar jag nu det här med kadensen i ERG mode kanske jag kan få en något mer "behaglig" upplevelse jämfört med i går.

Senast ändrad:

moros

Aktiv medlem
iPad som Zwift Companion, någon mer som har problem med det, eller har ni några tips? Companion-appen fungerar men jag får inga "game controls" när jag börjar cykla. Kartan ploppar upp en sekund eller två för att därefter försvinna och inte komma tillbaks. Fungerar utan problem på min Galaxy S20 men tänkte att iPaden skulle vara lite mer lättnavigerad. Har provat flera gånger, startat om plattan, wifi, mm. Funderar på om iPaden är mer grinig för olika wifinät (2.4/5, ssid osv) för jag antar att det är så companion-appen vet att man kör. Men samtidigt så borde det väl kvitta för om jag kör min dator trådat så borde det väl räcka att man sitter på samma router? Kör ett TP-link meshnät. iPad (gen 5?) med IOS15

d_anders

Aktiv medlem
Att inte droppa mer än 5 watt är trams. Momentant är det förstås fullständigt orimligt i och med att effekten varierar rejält under pedalvarvet. Kör man med en extern effektmätare inställd på att visa ögonblickseffekt så ser man att det blir taggigare än så. De flesta trainers uppskattar effekten utgående från inställt motstånd och hastighet på svänghjulet. Då medelvärdesbildar de automatiskt bort en massa små variationer och det kan vara möjligt att hålla sig inom 5w. Dock kan det vara så att det är enklare/svårare/omöjligt givet en viss uppsättning av önskad effekt och kadens.

Masjevel

Aktiv medlem
Bra förtydligande, jag gör nog ett nytt försök i morgon eller på torsdag, får jag se hur länge jag kan hålla min "Zwift ftp" då. 🙂 Ska försöka stabilisera mig på en för mig mer "human" kadens då, runt 85 och bara köra på, låta ERG mode göra sitt.
Prova att köra ERG mode på en lite lägre effekt (t ex 80% av ftp) så kan du lättare laborera med kadensen och se om effektkurvan rör sig (vilket den i princip inte ska göra alls i ERG mode om du har val 3 sec smoothing) 3 sec smoothing kan du även ställa in direkt under Inställningar i Zwift.

MrSthlm

Aktiv medlem
Att inte droppa mer än 5 watt är trams. Momentant är det förstås fullständigt orimligt i och med att effekten varierar rejält under pedalvarvet. Kör man med en extern effektmätare inställd på att visa ögonblickseffekt så ser man att det blir taggigare än så. De flesta trainers uppskattar effekten utgående från inställt motstånd och hastighet på svänghjulet. Då medelvärdesbildar de automatiskt bort en massa små variationer och det kan vara möjligt att hålla sig inom 5w. Dock kan det vara så att det är enklare/svårare/omöjligt givet en viss uppsättning av önskad effekt och kadens.
Lyckades iofs hålla mitt snitt nästan exakt i ca en halvtimme innan jag lyckades hamna i spiral of death. 🙃 Det var en "suspekt" upplevelse som sagt, jag som droppade kadens eller bluetooth dropouts, vet ej ännu. 😉 Fattar nog bara jag får lite mer rutin på ERG mode.

jonte987

Aktiv medlem
Om vi pratar stadigt så kan det hjälpa att växla ner. Beroende på kvalistorten kan trainern har svårt att hålla låg effekt vid högväxel (med reservation för att jag kanske inte fattade frågeställningen men jag är lite av expert på låg effekt)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer