Verkar så. Har en kvinna från Nordirland som gett mig Ride on på vartenda pass jag kört de senaste 3 åren. 🤣Det här med att random folk börjar följa en, är det en grej?
Jag verkar mest attrahera män från Italien. Känns lite mer roadie-korrekt.Verkar så. Har en kvinna från Nordirland som gett mig Ride on på vartenda pass jag kört de senaste 3 åren. 🤣
Haha det här har jag också lagt märke till. Av någon anledning är det bara 50+ män från olika länder som vill följa mig och undrar varje gång varför. Det är väl trevligt med följare men ibland störigt så jag har ändrat inställningarna så att jag måste godkänna förfrågningarnaDet här med att random folk börjar följa en, är det en grej?
Så länge det är i Zwift, så kan det väl vara OK. Värre IRL.Det här med att random folk börjar följa en, är det en grej?
Va? Zwift?Så länge det är i Zwift, så kan det väl vara OK. Värre IRL.
Ja, men man kan ställa in att man måste godkänna följarförfrågningar.Det här med att random folk börjar följa en, är det en grej?
Beror väl på vad man kör och vilket tempo. Tykjer det generellt är enklare att t ex hålla högre snittfart än ute, är ju ingen motvind. Sen vill jag ha lite högre kadens på platten i alla fall. Intervaller och backar är jobbiga, men annars är det inga problem, men man måste ju ha bra fläkt, stänga av element mm.Jag har aldrig mätt effekt eller så ute. Men jag tycker att Zwift är otroligt jobbigt i jämförelse. Svettas som en gris, är kroppsligt och mentalt död efter 1-1.5h i vad jag nu förstår är ett högst mediokert tempo.
Åh ja tempot spelar ju roll, jag kör med rätt mycket snabbare i snitt inne på trainern. Det går bättre nu efter ett par veckor men svetten flödar trots jag kör i garaget som håller 16C med fläkt. Grabben som är tre frågade om oljan läckt ut från cykeln!Beror väl på vad man kör och vilket tempo. Tykjer det generellt är enklare att t ex hålla högre snittfart än ute, är ju ingen motvind. Sen vill jag ha lite högre kadens på platten i alla fall. Intervaller och backar är jobbiga, men annars är det inga problem, men man måste ju ha bra fläkt, stänga av element mm.
Har dragit igång zwiftandet för säsongen och konstaterat att zwift äntligen fixat kompatibiliteten mellan apple tv 4k g2 och kickr.Nån som haft problem med dropouts på apple tv?
Har zwiftat i flera år utan problem med en kickr och en gammal ipad air2, men nu när jag skulle lyxa till det med stor skärm så lirar inte äppeltv:n, (4k Gen2). Under en timmes cykling får jag kanske 5 dropouts där effekten går ner till noll i 3-6 sekunder.
Värdelöst om man skall rejsa. :(
Duchy Estate. Sikta på 300 varv. ;)OM ni skulle få för er att testa en 24h-utmaning på Zwift, vilken bana skulle ni då välja?
Vore man orolig för att inte bli tillräckligt galen av 24h på sin trainer kan man ju välja den banan..Duchy Estate. Sikta på 300 varv. ;)
Banan i sig blir ju helt ointressant. Kör utmaningen att haka på en robopacer i ett dygn. Ta en lagom snabb så du klarar av att köra i kapp efter toapauser etc. Då blir det ju en tydlig utmaning.OM ni skulle få för er att testa en 24h-utmaning på Zwift, vilken bana skulle ni då välja?
Väldigt vanligt under slutspurter i race, under segment med interrimpoäng samt när folk vill sätta bra tider på segment under vanlig freeride-körning.Idag blev jag omblåst av en kille som körde i 12w/kg, jag trillade nästan av trainern. Hur vanligt är sånt?
Följer Ashton Lambie på Zwift. Han matar ut sådana siffror varje pass. Och verkar köra Zwift typ jämt…Väldigt vanligt under slutspurter i race, under segment med interrimpoäng samt när folk vill sätta bra tider på segment under vanlig freeride-körning.
Men att någon dunkar på dessa siffror mycket längre än ett par hundra meter verkar orimligt :)
zPowerIdag blev jag omblåst av en kille som körde i 12w/kg, jag trillade nästan av trainern. Hur vanligt är sånt?
Jag litar inte ett dugg på Zwift i tävlingar,jag fick fel på min trainer,kunde köra 500-600w utan att bli trött kunde spurta 1900w då har jag inte ens 200 i ftpIdag blev jag omblåst av en kille som körde i 12w/kg, jag trillade nästan av trainern. Hur vanligt är sånt?
Det är garanti på wahoo banden, reklamerade mitt i våras och fick ett nytt senaste modellen!Behöver tips på nytt pulsband, mitt från Wahoo har ballat ut helt.
Behöver ha BT och Ant+.
Vad ska man köpa?
Används bara till zwift.
Alla dör efter ett tag. Det som levde längst för mig var ett Garmin från 10-talet. Köpte den här nu och den har hållit i 10 mil hittils ungefärBehöver tips på nytt pulsband, mitt från Wahoo har ballat ut helt.
Behöver ha BT och Ant+.
Vad ska man köpa?
Används bara till zwift.
Vi använder oss av polar när vi gör fystester på jobbet.Hr10 ska vara bra. Jag har aldrig själv haft annat än polar men verkar vara erkänt bra.
De har billigare också men vet inte vilka mer som har ant. Inte h7 som jag också har
Den kommer finnas tillgänglig på alla plattformar.Vill köra 90 min Z2 i Erg. Plattform iOS.
Kan jag ladda ner Zwift på pc, importera denna:
![]()
Zwift workouts: Zwift Fitness FTP Challenge » Endurance » ODZwifters - Z2-90 mix | What's on Zwift?
Zwift workout ODZwifters - Z2-90 mix in Zwift Fitness FTP Challenge » Endurance including all workout details, workout description, wattages/%FTP and cadences.whatsonzwift.com
Och sedan finns den tillgänglig som workout på alla enheter, eller måste Zwift läsa från lokal fil?
Här har du möjligheten att bli champion på rgt :)OM ni skulle få för er att testa en 24h-utmaning på Zwift, vilken bana skulle ni då välja?
Elite. Jag kontaktade deras support. Sa att jag trodde att en grej i trainern var sönder. De säger, nej det är den här grejjen som är sönder. Skickar utan kostnad en pryl som fixade problemetAtt fråga tillverkare efter tips på hur man reparerar en trasig produkt är ofta way to go. Ingen tillverkare (i motsats till återförsäljaren) vill erkänna att deras produkt har blivit oanvändbar av vanligt bruk, så ofta blir det handfasta tips eller reparation/utbyte, i synnerhet till den försynte kunden som bara ber om lite råd.
Gäller nog oavsett bransch.
Wahoo har varit väldigt generösa att byta ut till nya maskiner . Testa att maila deras reklamationsavdelning .. om du har kvittot kanske underlättar ..
Kanske löst med 1.32.1Vill köra custom workouts på iPad då min pc kör Zwift med fram rate på cirka 2 fps. Laddat hem och laddat in rätt filer i rätt mapp på pc'n och de landar under custom workouts i spelet, gott så. Det påstås på internet att de skall synkas in till andra enheter via måååålnet men en halvtimme senare ser jag dem då inte när jag loggar på Zwift på iPad. Hur lång tid skall syncen ta?
- Fixed a bug where custom workouts didn’t display in some instances