Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var är testresultatet?Johan1978 sa:Räkna med att Stages-mätaren visar mer än 10% fel. Men en hyfsad uppskattning får man iofs.
Läs mer om Power meter-testet:
http://www.cyclingweekly.com/news/l...hows-inaccuracies-popular-power-meters-330322
Det finns länk till rapporten lite längre ner i artikeln. I fallet Stages hade det ju varit en sak om den konsekvent visat låt säga 20W fel, då hade man kunnat kompensera för det. Men den är inte konsistent utan watt-siffrorna fluktuerar hejvilt både upp och ner från en gång till en annan. Ganska meningslöst med en watt-mätare med 15-20% felmarginal eller vad det nu blir.Cannondale jekyl 1000 sa:Var är testresultatet?Johan1978 sa:Räkna med att Stages-mätaren visar mer än 10% fel. Men en hyfsad uppskattning får man iofs.
http://www.cyclingweekly.com/news/l...hows-inaccuracies-popular-power-meters-330322
Stages är verkligen riktig skit. Skulle inte bli förvånad om det skiljer mer än så. Addera dessutom differensen mellan benen då den endast mäter vänster bens effekt. Och för att inte tala om alla spikar. Borde inte kosta mer än en tusing och max några hundra för en beggad.
Precis. Man kan ju lika gärna vara utan och låta strava gissa effekten.Johan1978 sa:Det finns länk till rapporten lite längre ner i artikeln. I fallet Stages hade det ju varit en sak om den konsekvent visat låt säga 20W fel, då hade man kunnat kompensera för det. Men den är inte konsistent utan watt-siffrorna fluktuerar hejvilt både upp och ner från en gång till en annan. Ganska meningslöst med en watt-mätare med 15-20% felmarginal eller vad det nu blir.Cannondale jekyl 1000 sa:Var är testresultatet?Johan1978 sa:Räkna med att Stages-mätaren visar mer än 10% fel. Men en hyfsad uppskattning får man iofs.
Stages är verkligen riktig skit. Skulle inte bli förvånad om det skiljer mer än så. Addera dessutom differensen mellan benen då den endast mäter vänster bens effekt. Och för att inte tala om alla spikar. Borde inte kosta mer än en tusing och max några hundra för en beggad.
SuperApe sa:Någon som har en Elite Turno? Reglerar Zwift moståndet?
Jag trodde alla moderna trainers var interaktiva/smarta och således tillät tredjepartsprogram som Zwift automagiskt reglera motståndet. Sen läser jag på zwifts hemsida att det inte är så. Duh! Jag tar inte riktigt in det (trög?) och mailar en fråga om detta till Zwift. De svarar snart att att de inte testat turnon "officiellt" ännu, och tillägger att den borde kunna det och ber mig testa och återkomma.
Om man nu ska lattja med Zwift så vill man väl ha den funktionen tänker jag.
Har råkat beställa en Turno. Den har inte anlänt ännu dock.
+1Botis sa:Packa du upp och testa om du ändå är tveksam, men var väldigt noga så du inte gör något som hindrar dig att returnera den för tyvärr lär det sluta med det.
+1SuperApe sa:Om man nu ska lattja med Zwift så vill man väl ha den funktionen tänker jag.
SuperApe sa:Ok, jag tror er! tack för input och svar.
Jag har ingen lust att packa upp för att testa. Mailade dock frågan till Elite också. Och en tydligare fråga till Zwift, med infon om trainern från Elites hemsida.
Skickar nog tillbaks den där med vändande post.
Henrik83 sa:Hur går man tillväga om man vill se sina snittwatt, mitt under ett pass? Inte hittat nån sån inställning i iOS-appen.
Om jag startar min Garmin 520, kommer den läsa av min Tacx Flux då samtidigt så man kanske kan använda den?
calleking sa:Henrik83 sa:Hur går man tillväga om man vill se sina snittwatt, mitt under ett pass? Inte hittat nån sån inställning i iOS-appen.
Om jag startar min Garmin 520, kommer den läsa av min Tacx Flux då samtidigt så man kanske kan använda den?
Har inte heller hittat funktionen. Tycker det borde finnas och att det rent generellt borde gå att finjustera datafält bättre. Vet att det är fler som efterfrågar detta och det finns redan flera olika tickets hos Zwift.
Du får köra din Garmin samtidigt och manuellt köra lap och ha lap avg som ett fält framme. Blåtand från Flux till PC/Ipad/Apple-TV och Ant+ från Flux till Garmin.
calleking sa:Har inte heller hittat funktionen. Tycker det borde finnas och att det rent generellt borde gå att finjustera datafält bättre. Vet att det är fler som efterfrågar detta och det finns redan flera olika tickets hos Zwift.
Du får köra din Garmin samtidigt och manuellt köra lap och ha lap avg som ett fält framme. Blåtand från Flux till PC/Ipad/Apple-TV och Ant+ från Flux till Garmin.
Förutsatt att enheten som sänder data sänder som rätt profil. Om trainern bara sänder effekt som FE-C-pryl så finns det en stor risk för att Garmin-enheten försöker kontrollera motståndet och då krockar med mjukvaran i datorn. Sänder den effekt som effektmätare så är det däremot grönt. Har själv inte testat då jag läser av min effektmätare i Garmin eftersom det är den jag även använder ute. Den är dessutom parad som källa för effekt i Zwift, medan jag använder min flux som kontrollerbar smart trainer. Fungerar fint och borde göra att effektsiffrorna som styr trainern är något mer konsekventa genom passet. Flux blir ju mer noggrann över tiden i ett pass medan dedikerade effektmätare mäter lika över hela passet.prülnörd sa:Du kan ha flera ANT+ kopplingar som läser från samma enhet. Så det går utmärkt för Zwift styra trainern via Ant+ och samtidigt en Garmin-enhet att läsa av effekten också via Ant+.
tinkerbell sa:Förutsatt att enheten som sänder data sänder som rätt profil. Om trainern bara sänder effekt som FE-C-pryl så finns det en stor risk för att Garmin-enheten försöker kontrollera motståndet och då krockar med mjukvaran i datorn. Sänder den effekt som effektmätare så är det däremot grönt. Har själv inte testat då jag läser av min effektmätare i Garmin eftersom det är den jag även använder ute. Den är dessutom parad som källa för effekt i Zwift, medan jag använder min flux som kontrollerbar smart trainer. Fungerar fint och borde göra att effektsiffrorna som styr trainern är något mer konsekventa genom passet. Flux blir ju mer noggrann över tiden i ett pass medan dedikerade effektmätare mäter lika över hela passet.prülnörd sa:Du kan ha flera ANT+ kopplingar som läser från samma enhet. Så det går utmärkt för Zwift styra trainern via Ant+ och samtidigt en Garmin-enhet att läsa av effekten också via Ant+.
Lodet sa:Om man vill köra zwift på IOS och använda sina garmin sensorer (HR, Speed, cadence)
Hur gör man då?
Måste man har en ant+ i en dator då eller hur funkar det?
Lodet sa:Eller en sån här?
Tänker jag rätt nu??
http://www.cykelkraft.se/garmin-ant...MI4cWszbPB2AIVRsayCh1duA4OEAQYASABEgL5ffD_BwE
nypan sa:Lodet sa:Eller en sån här?
Tänker jag rätt nu??
http://www.cykelkraft.se/garmin-ant...MI4cWszbPB2AIVRsayCh1duA4OEAQYASABEgL5ffD_BwE
Nej, den är till äldre modeller av iPhone. Du behöver minst iPhone 5 helst ännu senare för att Zwift ska fungera ok.
Ronn sa:Någon mer än mig som har problem med att Zwift inte kan styra motståndet på Direto'n? Kör Ant+. Vet inte om frågan varit uppe tidigare...
Arsozath sa:Ska man känna sig dum när man inte från början fattade detta:
* Appen är en kommunikationslänk för datatrafik mellan träningsapparater och spel. Ingen app, inge cykla.
* För att byta kit etc måste man starta spelet helt men man får inte börja trampa
* Varför kan de inte ge information om de två övre punkterna när man tex försöker trigga igång tidigare nämnda apparater samt försöker byta kit medan man värmer upp.
StefanBe sa:Arsozath sa:Ska man känna sig dum när man inte från början fattade detta:
* Appen är en kommunikationslänk för datatrafik mellan träningsapparater och spel. Ingen app, inge cykla.
* För att byta kit etc måste man starta spelet helt men man får inte börja trampa
* Varför kan de inte ge information om de två övre punkterna när man tex försöker trigga igång tidigare nämnda apparater samt försöker byta kit medan man värmer upp.
Om man har ant+-dongel och/eller bluetooth i datorn (beroende på vilka sensor), så behövs inte telefonen.
För att byta kit så är det bara att att trycka på t eller gå via menyn i stort sett när som helst.
Arsozath sa:StefanBe sa:Arsozath sa:Ska man känna sig dum när man inte från början fattade detta:
Om man har ant+-dongel och/eller bluetooth i datorn (beroende på vilka sensor), så behövs inte telefonen.
För att byta kit så är det bara att att trycka på t eller gå via menyn i stort sett när som helst.
Nja, jag har blåtand i datorn, men det vill inte zwift kännas vid. Ska tydligen fungera på iOS men ej Windows.
Kit ja. Men inte cykel. Var lite otydlig.
StefanBe sa:Arsozath sa:StefanBe sa:Arsozath sa:Ska man känna sig dum när man inte från början fattade detta:
Nja, jag har blåtand i datorn, men det vill inte zwift kännas vid. Ska tydligen fungera på iOS men ej Windows.
Kit ja. Men inte cykel. Var lite otydlig.
Ok. Köpte en ant+dongel för att kunna köra på windows-datorn. Funkar klockrent. På min mac-laptop kör jag med bluetooth o det funkar utmärkt också. Vet inte hur det är med windows o bluetooth.
Det går också att byta cykel, du måste stanna helt innan du kan byta. Alltså din avatar måste stå stilla. Var tvungen att testa det, blev lite osäker, men det funkade att byta cykel så fort jag stannat.
Arsozath sa:Tack StefanBe för förtydligande. Men du svarade inte på ursprungsfrågan :)
StefanBe sa:Arsozath sa:Tack StefanBe för förtydligande. Men du svarade inte på ursprungsfrågan :)
Jag tänkte det får vara outtalat ;)
Nä, du har en poäng, det borde komma fram nånstans att man måste stanna för att kunna byta cykel.
Nu när jag blev nyfiken och lusläser alla sidor, så står det faktiskt under Getting started och What do I need to start...:
If you're on a PC using BLE, you'll use the Zwift Mobile Link app.
Men vem orkar läsa instruktioner...
Hoppas du får det att funka Arsozath. Jag köpte Garmins dongel o det funkar utmärkt, trots gammal pc.