Skånsk gruppraid

• Trådstartare Trådstartare Lefty
  • Start datum Start datum
L

Lefty

Guest
Skånsk gruppraid
Nu är tävlingssäsongen (äntligen) över och det är dax att ge sig ut i naturen BARA för att njuta.

Den 2.a November tänkte vi ta den årliga Bjärerunt-turen med alla glada mountainbike entusiaster.
Gammal som ung, snabb eller långsam, alla är välkommna att vara med, bara det goda humöret är ett krav. Tempot blir mao måttligt.

Rundan utgår ifrån Margretetorp (Vid E6:an på Hallandsåsens sydsida) och följer Skåneleden i en loop runt Bjärehalvön. Full längd är ca 75 km, men ett antal genvägar finnes så alla kan få en lagom lång tur.
Cyklingen varierar mellan lite asfalt, grusväg, skogsvägar stigar och några korta "bära cykel partier". Hen hel del höjdmeter, men går det upp så väntar ju alltid en fin utförlöpa :-)

Lite extra kläder samt fika i ryggan rekommenderas, då det blir en heldagsutflykt. Samling 9.00 (start ca 10.00) i Margretetorp

Hoppas att vi kan bli ett lika stort gäng som 2002-turen, från vilken jag bifogar Micke Englunds eminenta resereportage.
http://medlem.spray.se/grupprajd/Bjare020209/

Mvh / Lars

Deltagare 2/11 :
Lefty
Tomas P
...

Skånsk gruppraid
Kul med lite nya stigar, självklart kommer jag! Ska försöka få med mig några av mina vanliga cykel kompisar ifrån Götet också.

//Dick

Skånsk gruppraid
Mera info kommer när det närmar sig, till alla som anmäler intresse.

Mvh / Lars

Uppdaterad deltagarlista :
Lefty
Tomas P
Dick (Gbg)
Björn (Malmö)
...

Skånsk gruppraid
Leo,
vi kan säkert samåka på nått sätt ifrån Gbg. Jag och Patric G var nere och körde en sväng på Skåneleden i september. Vi utgick där Hallandsleden möter skåneleden och körde i princip på vinst och förlust utan karta en bit upp och över Hallandsåsen. Det blev ju en del höjdmeter att avverka pga felnavigering men som tidigare sagts; går det upp så går det ner :)

Ser dock fram emot en guidad tur denna gång.

//Dick

Skånsk gruppraid
Ett fantastiskt gensvar !
Denna runda som tidigare endast lockat ett litet gäng Skåningar ser denna gång ut att bli mycket större.
Observera bara att ni som normalt tävlingscyklar får bereda er på ett högst måttligt tempo och kanske en del väntan för att kunna hålla ihop gruppen om den blir stor. Förmodligen kommer en del av de medverkande vara rena motionärer, vilket också var meningen.
Ett MTB-äventyr för ALLA !

Ni är hur som helst ALLA mycket välkomna att hänga på.

Ska försöka samanställa en deltagarlista åtminstone veckan innan för att ge de som vill chansen att samordna transport.

Aktuell lista :
Lars
Tomas P
Dick (Gbg)
Björn (Malmö)
Fredde
Lenny
Mattias & Sara (Mölndal)
Tri-Hågan (Lund)
Mathias (Halmstad)
Leo ?
Benny & Carina
André
....

Skånsk gruppraid
Hej alla glad MTB-entusiaster,

Responsen på detta lilla upprop, till vad som tidigare varit en liten gemensam utflykt för några få, har varit enorm !
Verkligen skoj, men det ser ut att kanske bli fler deltagare än vi, och vår natur (bla vandringslederna vi kommer att cykla på) kan hantera på en gång.
Vi kommer därför att tvingas begränsa deltagarantalet till ca 25. Som synes av nedanstående lista kvarstår endast ett fåtal platser. ”Först till kvarn” måste tyvärr gälla.

För alla er andra som sent uppmärksammat detta upprop vågar jag nog redan lova att det kommer fler turer under vinterhalvåret. Ingen ska undanhållas möjligheten att se MTB-Skåne från dess bästa sidor.

Som ni säkert förstår kan vi inte hindra fler från att cykla denna dag. Tanken är att dock inte provocera andra som vistas i vår natur med för många cyklister på en gång. Detta för att även i framtiden kunna köra liknande turer utan förhindrarande restriktione.
Det är således också av yttersta vikt att vi visar hänsyn och glatt humör mot de vandrare mfl som vi förmodligen kommer att möta under dagen.

Hjärtligt välkomna !

Mvh / Lars

Aktuell deltagarlista :

Lars (Margretetorp)
Tomas (Munka Ljungby)
Dick (Göteborg)
Björn (Malmö)
Fredde (?)
Lenny (Ängelholm)
Mattias & Sara (Mölndal)
Håkan (Lund)
Mathis (Halmstad)
Leo (?)
André (Munka Ljungby)
Johan (Malmö)
Erik (Helsingborg)
Mia & Martin (Näset)
...

Skånsk gruppraid
2 platser kvar !

Aktuell deltagarlista :

Lars (Margretetorp)
Tomas (Munka Ljungby)
Dick (Göteborg) + (?)
Björn (Malmö)
Lenny (Ängelholm)+ (?)
Mattias & Sara (Mölndal)
Håkan (Lund)
Mathias (Halmstad)
Leo (?)
Benny & Carina (Klippan)
André (Munka Ljungby) + (?)
Johan (Malmö)
Erik (Helsingborg)
Mia & Martin (Näset) + (?)
Petter (Helsingborg)
Ulrika & Måns (Landskrona)
Mats & Andreas (Lund)
Anders & Niclas (Lund)
...

Mvh / Lars

Skånsk gruppraid
Tjena,
jag hade ju tänkt att ta med mig 2 pers så nu är det väl "fullt" då? Av erfarenhet vet jag att det brukar bli ett visst manfall på denna typ av evenemang så du behöver nog inte vara orolig. För vår del vill jag gärna lägga in en väder reservation, blir det snö eller ihållande regn så kör vi en kortare tur på hemmaplan :).

//Dick

Tillbaka
Topp