FAQ – Vanliga frågor med svar

Här hittar du vanliga frågor och svar kring Happyride.

Det kommer inte fram något lösenord / nyhetsbrev till min mail.

  1. Kontrollera din skräppostfolder
  2. Lägg till no-reply@happyride.se och nyhetsbrev@happyride.se i din kontaktlista.
    1. Gmail-hjälp: Besök din adressbok och klicka sen ”Skapa kontakt”.
    2. Hotmail/Outlook-hjälp: Hur man lägger till betrodda avsändare.
  3. Begär sen ett nytt bekräftelsemail om du vill ha ett lösenord.

Det går inte att skicka PM/svara på en annons? Jag får upp ett felmeddelande ”Ditt innehåll kan inte skickas”. Vad ska jag göra?
När man inte varit aktiv i forumet så är vår spamkontroll extra känslig. Du kan antingen bli aktiv i forumet och skriva några inlägg eller maila till johan@happyride.se.

Jag har lagt upp en annons under Köp & Sälj men bilden syns inte. Vad beror det på?
Om du använder en AdBlocker, inaktivera den för Happyride.se så syns din bild.

Jag har lagt upp en annons under Köp & Sälj men den tas bort, varför?
Läs vilka regler som gäller för Köp & Sälj.

Min annons under Köp & Sälj har blivit såld, hur tar jag bort annonsen?
Klicka dig in på Köp & Sälj och välj sedan Mina annonser, där kan du ta bort eller ändra dina annonser.

Hur börjar jag prenumerera på Happyrides nyhetsbrevet?
Du kan börja en prenumeration här genom att fylla i din e-postadress.

Hur avslutar jag prenumerationen på nyhetsbrevet?
Klicka på länken som finns längst ner i varje nyhetsbrev.

Kan ni ta bort min tråd i forumet eftersom jag fått svar på min fråga?
Fler personer kan fundera på samma sak som du gjorde när du skrev ditt inlägg. Genom att behålla tråden med svar i forumet kan nästa personer enkelt söka reda på svaret utan att behöva ställa om frågan.

Vilka regler gäller för forumet och Köp & Sälj?
Här kan du läsa våra  Forumregler och medlemsvillkor och regler för Köp & Sälj.

Det fungerar inte att verifiera mitt konto med BankID?
Här kommer några tips att testa om det krånglar:
– Stäng av ev. adblocker genom att vitlista happyride.se
– Använda din mobils standardwebbläsare.
– Starta verifieringen på en dator