Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min åsikt ligger kvar fixa era egna spelare ?
När hade de en egen talang sist? ?Finns väl ingen talang (på nåt) i Karlstad, det ser vi ju här på happy om inte annat…
Sola i Karlstad?När hade de en egen talang sist? ?
Se det som en god gärning, FBK räddar ju livet på killen, eller åtminstone hans karriär, killen får en andra chans just när det såg som allra mörkast ut.
Här försöker man vara snäll mot Jävlebor och så får man bara skit?Finns väl ingen talang (på nåt) i Karlstad, det ser vi ju här på happy om inte annat…
Är det inte som vanligt i jägarbygden att alla är ovänner, på fyllan, tjuvskjuter osv?Vad håller knätofsarna på med nu då?
![]()
Stora kaoset – skjuter upp årsmötet igen • Uppgifter om hot
Det uppstod kaos på Leksands årsmöte. Någon ny styrelse röstades aldrig fram efter meningsskiljaktigheter och anklagelser om hot och hat, rapporterar Falu-Kuriren. Mötet skjuts nu upp.www.expressen.se
Vet inte, det du beskriver låter som Värmland ?Är det inte som vanligt i jägarbygden att alla är ovänner, på fyllan, tjuvskjuter osv?.
Jo, men här är det ingen uppståndelse alls. Tror dom försöker göra sig till i "glömt ta av skydden"-klubben och pöbeln reagerar?Vet inte, det du beskriver låter som Värmland ?
Jo, men Färjestad är ju ett köpelag utan vare sig talang eller tradition, så det är ingen som bryr sig. Möjligtvis närmast sörjande då.Jo, men här är det ingen uppståndelse alls. Tror dom försöker göra sig till i "glömt ta av skydden"-klubben och pöbeln reagerar?
Försvarar föreningsdemokratiska värderingar och att man inte kan gå genvägar och köra över oss medlemmar och inte följa stadgarna som är beslutat av oss medlemmar. ??Vad håller knätofsarna på med nu då?
![]()
Stora kaoset – skjuter upp årsmötet igen • Uppgifter om hot
Det uppstod kaos på Leksands årsmöte. Någon ny styrelse röstades aldrig fram efter meningsskiljaktigheter och anklagelser om hot och hat, rapporterar Falu-Kuriren. Mötet skjuts nu upp.www.expressen.se
Är Leksands IF ett kooperativ, typ som Coop? Kanske är jobbigt att fatta beslut om alla anser sig ha vetorätt. ?Försvarar föreningsdemokratiska värderingar och att man inte kan gå genvägar och köra över oss medlemmar och inte följa stadgarna som är beslutat av oss medlemmar. ??
De kanske bråkar om trottoarkanten?Är Leksands IF ett kooperativ, typ som Coop? Kanske är jobbigt att fatta beslut om alla anser sig ha vetorätt. ?
Utan talang är tufft sagt av en Brynäsare?Jo, men Färjestad är ju ett köpelag utan vare sig talang eller tradition, så det är ingen som bryr sig. Möjligtvis närmast sörjande då.
En förening och ett förbund håller årsmöte varje år. Samma sak som en cykelklubb och svenska cykelförbundet. Där röstar ju alla medlemmar i föreningen om saker som medlemmar kan lämna in motioner om bland annat. Men det borde du ju förmodligen veta för så har det fungerat i många år i Sverige och fungerar så fortfarande i och med att vi har en 51% regel i Sverige. Och den är jag som medlem och supporter glad för i alla fall. Den borde oxå finnas i Stockholm oxå ??Är Leksands IF ett kooperativ, typ som Coop? Kanske är jobbigt att fatta beslut om alla anser sig ha vetorätt. ?
Det blir nog bra, eller inte, kul varje fall att Leksand engagerar så exceptionellt många människor. Känns ibland som att det är mer högljudda hockeyfans från Leksand här i Stockholm än från AIK & Djurgården tillsammans. Nu ska vi ej överdriva min Stockholmsbakgrund, bara ett fjantigt brist på fantasinamn jag tog någon gång. ? Väldigt många som bor i Stockholm är utbölingar, vi har migrerat hit för att få arbete. ?En förening och ett förbund håller årsmöte varje år. Samma sak som en cykelklubb och svenska cykelförbundet. Där röstar ju alla medlemmar i föreningen om saker som medlemmar kan lämna in motioner om bland annat. Men det borde du ju förmodligen veta för så har det fungerat i många år i Sverige och fungerar så fortfarande i och med att vi har en 51% regel i Sverige. Och den är jag som medlem och supporter glad för i alla fall. Den borde oxå finnas i Stockholm oxå ??
Nån jag pratade med i telefon idag som påstår att han är Ösccchötte och påstår att han har Värmländska rötter(stilar såklart) pratade iaf väldigt mkt rikssvenska för att verka Stockholmsk?Det blir nog bra, eller inte, kul varje fall att Leksand engagerar så exceptionellt många människor. Känns ibland som att det är mer högljudda hockeyfans från Leksand här i Stockholm än från AIK & Djurgården tillsammans. Nu ska vi ej överdriva min Stockholmsbakgrund, bara ett fjantigt brist på fantasinamn jag tog någon gång. ? Väldigt många som bor i Stockholm är utbölingar, vi har migrerat hit för att få arbete. ?
Jag fällde en tår av att få höra lite värmländska, dröjde några sekunder innan jag började koppla dock, en snabb google translate i hjärnan.Nån jag pratade med i telefon idag som påstår att han är Ösccchötte och påstår att han har Värmländska rötter(stilar såklart) pratade iaf väldigt mkt rikssvenska för att verka Stockholmsk?
Tur dom rasar i seriesystemet så att vi slipper skämmas om några år?Trodde han hade flyttat, kan bli en kortvarig sejour/comeback innan ens säsongen hunnit börja. ?
Visa bilaga 646549
De har varje fall Rolf Lassgård, vi ska inte glömma det, han kanske har tränartalang?Tur dom rasar i seriesystemet så att vi slipper skämmas om några år?
Enda Gävlebon med talang?De har varje fall Rolf Lassgård, vi ska inte glömma det, han kanske har tränartalang?
Visa bilaga 646586
F-n, jag som är onykter nu igen, så är det säkert.Mähh, hallå. Hen bor ju i Uppsala!
Nu har jag också läst skvallerpressen och du har helt eller delvis rätt, en liten öppning där med lägenheten.Underhållande när Löfbergs fanboysen demonstrerar sin okunnighet. Varken jag eller Lassgård bor i Gävle! Läs på, sopprötter!!!
Sedan jag delgav den värmländska delen av mitt släktträd till @Manurhin2 så valde Löfbergs att säga upp avtalet som tröjsponsor, typ dagen efter.Underhållande när Löfbergs fanboysen demonstrerar sin okunnighet. Varken jag eller Lassgård bor i Gävle! Läs på, sopprötter!!!
Eftersom det verkar vara 2 sopprötter så antar jag att jag är den ena?Sedan jag delgav den värmländska delen av mitt släktträd till @Manurhin2 så valde Löfbergs att säga upp avtalet som tröjsponsor, typ dagen efter.? Enligt uppgift från samma person står dock sponsorerna på kö, de verkar alla vilja bli förknippade med ett vinnande lag så ingen fara på taket. Frågan är vad Gevalia gör nu, å andra sidan kanske det inte kostar så mycket att sponsra Brynäs längre.
Vad handlar Leksandslivet om kortfattat och faktabaserat från nån insatt.
Såg att det började koka för länge sen...
I grunden gapiga avundsjuka mao och när dom får bollen själva så vill dom inte?För att få en mer lättarbetad verklighet föreslogs samma styrelse för föreningen som för aktiebolaget, en sk spegling. Det är vanligt bland elitföreningar och jag tror ex FBK kör så. Men oj vad arga dalmasarna blev av det., och lika glada blev de när de insåg att flera av nominerade styelsemedlemmarna inte varit medlemmar i föreningen så länge som stadgarna sa att man måste vara innan man kunde bli styrelsmedlem (nu sa visserligen nån stadge-expert att det var upp till mötet att tolka stadgarna, och om mötet tolkat att de kunde få bli styrelsemedlem så var det ok). De som röstade bort valberedningens förslag lade fram annat förslag på personer men dessa nya personer ville inte och vips fanns det inget förslag alls.
Enligt stadgarna ska allt detta vara klart innan första sepember. Och i sammanhanget kan vi påminna oss om att Laga Skifte-reformen gick åt helvete i Dalarna...envisa människor med dåligt konsekvenstänk.
Mot Solna lär det väl inte bli så spännande?Vem orkar bry sig om vad dalmasarna har för problem när det finns viktigare saker att tänka på?!
Såg nu att DIFs premiärmatch är kvällen innan SSSM, vilket betyder att jag måste åka ner till Västerås på morgonen samma dag som finalen ?
För höra av mig till ansvariga inom AHL och se om det inte kan bli en söndagsmatchen istället….
Visa bilaga 646966
Skönt med två bra matcher mot först Brynäs och sen antagonisterna från Solna inom en vecka ?
Begravningsplatsen.Du lär gråta på väg hem fr Gavlerinken (eller vad de kallar den numer..) ?
Du lär gråta på väg hem fr Gavlerinken (eller vad de kallar den numer..) ?
Brukar inte bli det men ett derby är alltid ett derby.Mot Solna lär det väl inte bli så spännande?
Du skall kanske berätta hela sanningen om du skall försöka redogöra något? ??För att få en mer lättarbetad verklighet föreslogs samma styrelse för föreningen som för aktiebolaget, en sk spegling. Det är vanligt bland elitföreningar och jag tror ex FBK kör så. Men oj vad arga dalmasarna blev av det., och lika glada blev de när de insåg att flera av nominerade styelsemedlemmarna inte varit medlemmar i föreningen så länge som stadgarna sa att man måste vara innan man kunde bli styrelsmedlem (nu sa visserligen nån stadge-expert att det var upp till mötet att tolka stadgarna, och om mötet tolkat att de kunde få bli styrelsemedlem så var det ok). De som röstade bort valberedningens förslag lade fram annat förslag på personer men dessa nya personer ville inte och vips fanns det inget förslag alls.
Enligt stadgarna ska allt detta vara klart innan första sepember. Och i sammanhanget kan vi påminna oss om att Laga Skifte-reformen gick åt helvete i Dalarna...envisa människor med dåligt konsekvenstänk.