[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Hmmm, vad håller Läjkers på med ikväll? De kan ju inte tappa poäng mot sista laget, om de ska utmana BollKlubben om SM-guldet! :giggle:

FB_IMG_1710345959928.jpg

"
44-36.

Siffrorna går liksom inte att komma runt.

Lagen i HockeyAllsvenskan anno 2023/2024 har tillsammans vunnit 44 SM-guld, fördelat på fem olika klubbar. De 14 SHL-lagen har tillsammans vunnit 36 guld, fördelat på nio olika mästarklubbar. Av de sju klubbar som vunnit sju SM-guld eller fler spelar fyra i HockeyAllsvenskan - och bara en i SHL."

Hmmm SHL verkar vara en rätt medioker liga, HockeyAllsvenskan verkar betydligt bättre!? :cool:

Haha, vad patetiskt och historielöst! Hockeyallsvenskan skulle alltså kunna göra en sån där också och ha betydligt fler SM-guld. Bara Djurgårn och Brynäs har ju tillsammans fler SM-guld än hela det där gänget av grötkorvar i SHL ???
Du! Detta handlar om elithockey, inte gädsgårdshockey!!

Ahhh, då ska vi möta Mora! Rätt bra ändå, vi vann alla 4 matcher mot dom i serien :giggle:

edit: Enda laget vi vann alla 4 matcher mot av de som är i kvarten slog det mig nu...
Men det behöver ju inte betyda så mycket, nu är det ju slut och cup spel!

Senast ändrad:
Om en kvart släpper domaren pucken för den första playoutmatchen mellan HV och Oskarshamn.

Inför kvällens match kommer medlemmarna i bandet Crut som spelade in HV-låten någon gång på 70-talet att vara på plats och framföra låten live när spelarna åker in. Det HVs klubbledning väljer att förlita sig på inför den här matchen är alltså att ett gäng gamla gubbar med gitarr på magen och skäggtofs på underläppen skall lyckas med det som tränarstaben inte lyckats med på hela sänongen: Att få våran 70 miljonerkronorstrupp att prestera.

Vad är det man säger: if it's stupid and it works it's not stupid

Vilken fruktansvärd arbetsplats. Vad säger skyddsombudet?
Egentligen är det bestämt att man måste hålla på FBK efter beslut av ledning/skyddsombud.
Detta är ett test för att se om personalen mår bättre om dom får trakassera nån mindre insatt fbk-wannabe

Ja, vi kanske ska vara lite snällare mot Manurhin2 och MrSthlm, de kan ju faktiskt inte rå för att de hamnat så snett i livet och fullständigt kört i diket när det gäller hockey.
Mitt hyfsat nya stöd för FBK är komplext men jag behövde ett lag att engagera mig i.

Det beror dels på @Manurhin2 (denna mytomspunna beryktade cykelguru) men också på mina (minst) tusenåriga Värmlandsgener på pappas sida, ja, jag är en före detta släktforskare som en del andra 50 plussare med udda intressen. ?

Trots att jag är född i Värmland så hade jag större delen av min barndom i Östergötland, problemet är jag tål inte LHC. HC Wettern skulle spelat i SHL om det inte var för LHC som dammsuger alla fina lag på talanger. Det är nästan Brynäs nivå på Linköping, usch och blä. Man grät ju av lycka när man slog Linköping i något, de som ändå håller på Linköping kan jag inte förstå, jäkligt udda typer, totalt ologiskt. Det har gått utför med den nya generationen, många saknar ambitioner. ?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp