Hör upp, cykel i media-tråden

Här hade du ett guldläge, och så sumpar du det! Snöskoter och skidor… Har du glömt vad forumet handlar om?
IMG_6083.jpeg

Bra jobbat med kartläggning, utredning och "envarsgripande".

Det här var alltså en utländsk liga. De kollade alltså bl.a. cykelannonser för att hitta platser med bra cyklar att stjäla om jag förstod deras modus operandi.

Varför publiceras såna här insändare? Om och om igen.

Det är väl så många människor tycker och tänker?

Det är ju lite som med demokrati - den behöver hela tiden försvaras och motiveras. Inga liknelser i övrigt.

När slipper vi bilister med dåligt omdöme, som ser övriga trafikanter enkom som hinder?
Man måste visa hänsyn, oavsett vad man tycker om övriga som färdas på vägen.

Emma är helt okej expertkommentator tycker jag. Han snubben som var expert i mtb vm några veckor sen var helt suverän annars. Borde få kommentera mer sport tycker jag

Det var väl Emil Lindgren?
Känns bekant. Han var skitbra i alla fall. Bra på att prata, dra anekdoter, lät som han kunde och framför allt. Inget jävla upprepande Vacci-bajs! Är så sjukt trött på den snubben så hör jag ens någon med liknande dialekt byter jag kanal eller går direkt. Får en att skämmas att vara stockholmare...

Arbetskamrat fick böter 500kr på skeppsbron för 2år sen för avsaknad av ringklocka, dom fick skriva en manuell lapp för brottet fanns inte i deras system, om ni hamnar i kontroll så knacka bara på styret och säg att den är inbyggd, det finns ingen definition i lagen om hur den ska se ut eller låta

Arbetskamrat fick böter 500kr på skeppsbron för 2år sen för avsaknad av ringklocka, dom fick skriva en manuell lapp för brottet fanns inte i deras system, om ni hamnar i kontroll så knacka bara på styret och säg att den är inbyggd, det finns ingen definition i lagen om hur den ska se ut eller låta
Min är inbyggd i baknavet, aktiveras genom att rotera vevarmarna baklänges.

En annan, säkrare, lösning är att montera en ringklocka i förebyggande syfte.

En annan, säkrare, lösning är att montera en ringklocka i förebyggande syfte.
Jag var på väg att bli stoppad av polis en gång men plingade i farten och blev förbivinkad. Medcyklisten bakom var inte lika lyckligt lottad (eller utrustad). Kändes ganska bra faktiskt.

Edit: förtydligande. Kändes bra att jag hade ringklocka. Inte att hen bakom fick böter.

Senast ändrad:
200 bötfällda cyklister minsann.

Visa bilaga 727779
Bra!

Om någon har synpunkt på lagar så rekommenderas att man skickar in motion/förslag på lagförändring.

Tänker jag fel?

OBS att jag inte talar om andra trafikanter som beter sig som ufon, utan bara på cyklister. Tänkte även att jag inte behöver få kommentarer på att andra trafikanter beter sig lagvidrigt, eller att jag försöker framstå som världsmästare i att följa lagar och regler. Lagar ska följas...så tänker jag. Även jag bryter mot lagen...det är jag den första att erkänna.

Min ringklocka används i princip varje dag...bra grej helt enkelt.

Jag var på väg att bli stoppad av polis en gång men plingade i farten och blev förbivinkad. Medcyklisten bakom var inte lika lyckligt lottad (eller utrustad). Kändes ganska bra faktiskt.

Edit: förtydligande. Kändes bra att jag hade ringklocka. Inte att hen bakom fick böter.
Bra med förtydligandet...jag undrade lite :-)

Nu verkar det vara dags att än en gång posta tipset om denna dolda ringklocka
CloseTheGap-HideMyBell-regular2_web_outside3.jpg

Den sitter alltså under "out front"-hållaren
Hide My Bell från Close The Gap

Nu verkar det vara dags att än en gång posta tipset om denna dolda ringklocka

Den sitter alltså under "out front"-hållaren
Hide My Bell från Close The Gap
Smart!

Nu så bor jag inte i någon storstad, men när behövs ringklockan?
Inte åker jag runt och tutar i bilen lite då och då. Det sker ytterst sällan att den används när jag kör.
Tänker lite likadant när jag är ute och cyklar, även om jag har en ringklocka monterad så används den ytterst sällan.

Nu så bor jag inte i någon storstad, men när behövs ringklockan?
Inte åker jag runt och tutar i bilen lite då och då. Det sker ytterst sällan att den används när jag kör.
Tänker lite likadant när jag är ute och cyklar, även om jag har en ringklocka monterad så används den ytterst sällan.
Nej jag ropar hellre nu kör jag om till höger eller nåt, folk har en tendens att flytta sig åt fel håll när man skrämmer dom med klockan

Tillbaka
Topp