[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Nu var det ju det här med ironi och sarkasm också...kanske..?

Snart är det inte bäst prestation/skidåkare utan bäst immunförsvar som avgör vem som vinner.

Nu var det ju det här med ironi och sarkasm också...kanske..?
@Bikzz har suttit och malt det där som en papegoja under lång tid. Är ungefär som ett litet barn som totalt ignorerar verkligheten och sitter och gnäller för att han inte får precis det han vill ha. Och fakta bortses hämningslöst från.

Jag har malt det där som en papegoja under lång tid. Jag Är ungefär som ett litet introvert barn som totalt ignorerar verkligheten och gnäller för att jag inte fattar verkligheten och inte förstår att skidåkarna inte berättar allt, utan har en egen agenda.

Ja, vi vet !!

Snart är det inte bäst prestation/skidåkare utan bäst immunförsvar som avgör vem som vinner.
Fast hålla sig frisk är ju också en del av sporten. Tränar du hårt så bryter du ju även ned immunförsvaret och blir känsligare för infektioner. Så helt fel är det ju inte att hålla sig på rätt sida och därmed kanske klara sig bättre mot infektioner.

Fast hålla sig frisk är ju också en del av sporten. Tränar du hårt så bryter du ju även ned immunförsvaret och blir känsligare för infektioner. Så helt fel är det ju inte att hålla sig på rätt sida och därmed kanske klara sig bättre mot infektioner.
Så är det. Och i en Tds-cirkus kan det lätt spridas baciller. Kanske krävs en bättre strategi för att hålla sig frisk (än att hålla tummarna).

Imorgon är det sprint. Håll alla tummar för Edvin A !! Och sen i Skiathlon !

Upprepade fulciteringar är ju verkligen ett tydligt tecken på seriöst och vuxet beteende.

Att hänvisa till dolda agendor utan att vare sig ge några belägg eller något rimligt resonemang (tramsande om paraplydrinkar räknas inte) är för övrigt precis arbetssättet för en konspirationsteoretiker. Den som inte tror på konspirationsteorin är naiv och genom att anledningen är en underliggande dold agenda utan någon som helst sammanhållen tydlig logik går agendab inte att motbevisa (den är ju dold).

T.ex. är det ganska rimligt att sprintåkarna Hagström och Dahlqvist vill köra sprintloppen, dvs åtminstone åka touren fram t.o.m. morgondagens etapp. Därmed bör man nog komma med något mer än totalt omotiverade påståenden om att de hoppar av för att det går dåligt.

Dessutom, gick det verkligen dåligt för dem i sprinten?

Hagström var tvåa i kvalet så sprintformen är nog rätt ok. Att hon sen försvinner på en incident är sådant som händer i sprint. Vissa drabbas oftare än andra, men jag har svårt att se den incidenten som ngt som indikerar dålig sprintform.

Dahlqvist skulle jag säga såg rätt bra ut med vinst i både kvartsfinal och semifinal. Sen förstörs det i finalen av ett stavbrott. Knappast något som indikerar dålig fysisk sprintform.

Så, vad är det för något konkret som får dig att säga att de bröt touren pga det gick dåligt? Ge nu för en gångs skull en sammanhållen och trovärdig argumentation för din sak och inte konspirationsteorier som bara bygger på troende.

Vad tror vi om dagens sprint? Bör väl gå bra för "oss" kan man tycka. Sen tror väl jag personligen att det inte blir några framskjutna placeringar vad det gäller slutresultatet i touren, eller vad säger expertisen?

Vad tror vi om dagens sprint? Bör väl gå bra för "oss" kan man tycka. Sen tror väl jag personligen att det inte blir några framskjutna placeringar vad det gäller slutresultatet i touren, eller vad säger expertisen?

Om Kläbo och Anger ligger etta o tvåa inför slalombacken så är nog Anger rätt chanslös tyvärr. Hur mycket skiljer det i vikt dom emellan?

Han kan nog rasa en del i totalen i backen även om han skulle ligga tvåa även efter sprinten.

Om Kläbo och Anger ligger etta o tvåa inför slalombacken så är nog Anger rätt chanslös tyvärr. Hur mycket skiljer det i vikt dom emellan?

Han kan nog rasa en del i totalen i backen även om han skulle ligga tvåa även efter sprinten.
Lite så jag tänker också. Var inte Anger nästan sist upp för backen förra gången? Dock kan han ju vara bättre i år

Anger väger 16 kg. mer än Kläbo!

Löjligt bra skidor för Kläbo (och Valnäs). Behövde knappt staka på upploppet.

"Lite" tråkigt att bäste svensk föll bort (på det sättet).

Inför minimivikt på stavar så skiten håller!
Håller med. Vafan. Hur tänker de?
Lätt kolfiberstav… Gunde hade fan kört med en trädstam för att den håller. Kort distans. Låg vikt inte viktigt men går skiten av är allt förstört. Begriper inte hur de tänker.

Måste tycka lite synd om Pelegrino. Han gjorde mycket rätt, låg bra till och alla bara swischade förbi honom...

Nu åker en till hem...Vad är det för klent virke i de svenska skidåkarna ??

Idag hade de bra skidor, men Blomman är helt rätt på det i sin kritik av strategin kring strukturer

Tycker det har varit en del dåliga beslut i SSF dom senaste åren. När Rikard Grip lämnade hade damlaget redan nått sin höjd, jag har fått för mig att han byggde upp mycket som senare "chefer" levt på. Och som jag minns det var det inte han som sa upp sig, eller i varje fall att han blev lite bortskuffad, men nu när jag googlar på det så får jag upp ett pressmeddelande från 2019 som säger att han valde att avgå. Har dock något svagt minne av att han sa något om att han inte ville kommentera varför han slutade.

Pressmeddelandet (är man konspiratoriskt lagd så lägger man märke till att det är uppdaterat 2023-01-02).

Hur som helst, jag blev iaf lite bekymrad för framtiden (på lite längre sikt) när han slutade.

Efter det var det väl lite turbulens i ledningen av SFF, och sedan var det som jag minns det lite konstiga beslut vad gäller tränare några år senare, och nu senast att dom valde att inte förlänga med Perry Olsson som anses vara en av världens bästa vallare (iaf har han beskrivits så i dom artiklar jag läst).
Vad det dessutom inte någon omtyckt vallachef som fick gå för något år sedan?

Mitt intryck av Byström är att hade han hängt på det här forat hade han varit en av dom där envisa som aldrig ger sig oavsett vad. Men känner ju självklart inte honom.

Små förändringar åt fel håll, känns det som. Att kompetent folk (världsklassvallare) får gå eller slutar själv ("säger upp sig" utan att säga mer) ger mig dåliga vibbar.
Åkarna har ju varit snälla och inte velat säga för mycket (öppna strider tar ju energi). Liksom vallarna inte heller vill framstå som bråkiga. Intrycket är dock att det inte är så harmoniskt som man skulle önska.
Att vallarna känner "sina" åkare tycker jag är självklart. Att alla vallare ska känna alla åkare är en teoretisk dröm. Detta är ju finlir på hög nivå.

Tycker det har varit en del dåliga beslut i SSF dom senaste åren. När Rikard Grip lämnade hade damlaget redan nått sin höjd, jag har fått för mig att han byggde upp mycket som senare "chefer" levt på. Och som jag minns det var det inte han som sa upp sig, eller i varje fall att han blev lite bortskuffad, men nu när jag googlar på det så får jag upp ett pressmeddelande från 2019 som säger att han valde att avgå. Har dock något svagt minne av att han sa något om att han inte ville kommentera varför han slutade.

Pressmeddelandet (är man konspiratoriskt lagd så lägger man märke till att det är uppdaterat 2023-01-02).

Hur som helst, jag blev iaf lite bekymrad för framtiden (på lite längre sikt) när han slutade.

Efter det var det väl lite turbulens i ledningen av SFF, och sedan var det som jag minns det lite konstiga beslut vad gäller tränare några år senare, och nu senast att dom valde att inte förlänga med Perry Olsson som anses vara en av världens bästa vallare (iaf har han beskrivits så i dom artiklar jag läst).
Vad det dessutom inte någon omtyckt vallachef som fick gå för något år sedan?

Mitt intryck av Byström är att hade han hängt på det här forat hade han varit en av dom där envisa som aldrig ger sig oavsett vad. Men känner ju självklart inte honom.
Ja, det var mycket skit där 2019-2021 typ, jag tror t.ex. det var en stor anledning till att Stina Nilsson bytte till skidskyttet. Men när det gäller Rödskägget är det nog snarare så att det lugnat ner sig sedan han kom in, förutom på vallasidan då.

Ja, det var mycket skit där 2019-2021 typ, jag tror t.ex. det var en stor anledning till att Stina Nilsson bytte till skidskyttet. Men när det gäller Rödskägget är det nog snarare så att det lugnat ner sig sedan han kom in, förutom på vallasidan då.

Var det inte t.o.m. så att Stina lite mellan raderna sa att det var en av anledningarna, eller jag minns kanske fel...

Men vänta nu, this doesn't add up

"fick sparken"

"nu väljer han att lämna"

EDIT:
Läste lite mer i AB:s artikel, enligt källor fick han sparken, officiellt valde han att lämna. Är väl upp till var och en vad man ska tro på.
Men i mitt tycke var han en väldigt bra landslagschef, dock vet man ju inte hur det var internt.

Håller med. Vafan. Hur tänker de?
Lätt kolfiberstav… Gunde hade fan kört med en trädstam för att den håller. Kort distans. Låg vikt inte viktigt men går skiten av är allt förstört. Begriper inte hur de tänker.
Det är ingen som vill köra med tunga stavar.

Tillbaka
Topp