Tycker det har varit en del dåliga beslut i SSF dom senaste åren. När Rikard Grip lämnade hade damlaget redan nått sin höjd, jag har fått för mig att han byggde upp mycket som senare "chefer" levt på. Och som jag minns det var det inte han som sa upp sig, eller i varje fall att han blev lite bortskuffad, men nu när jag googlar på det så får jag upp ett pressmeddelande från 2019 som säger att han valde att avgå. Har dock något svagt minne av att han sa något om att han inte ville kommentera varför han slutade.
Pressmeddelandet (är man konspiratoriskt lagd så lägger man märke till att det är uppdaterat 2023-01-02).
Hur som helst, jag blev iaf lite bekymrad för framtiden (på lite längre sikt) när han slutade.
Efter det var det väl lite turbulens i ledningen av SFF, och sedan var det som jag minns det lite konstiga beslut vad gäller tränare några år senare, och nu senast att dom valde att inte förlänga med Perry Olsson som anses vara en av världens bästa vallare (iaf har han beskrivits så i dom artiklar jag läst).
Vad det dessutom inte någon omtyckt vallachef som fick gå för något år sedan?
Mitt intryck av Byström är att hade han hängt på det här forat hade han varit en av dom där envisa som aldrig ger sig oavsett vad. Men känner ju självklart inte honom.