Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra jinxat! Mycket bättre än igår!Hoppla!
Plus att varvet kortades ner, och markafesten hänvisades till kapellskogen. Med kontroll av ryggsäck och termosar vid insläpp. Arrangören har fått den ”fest” de bad om. Dvs ingen fest.Alla är säkert förbannade på att det inte blev 5mil. Det är ju som att ställa in julafton.
Jag är inte säker Ski Classics är så mycket större publikmässigt. Det är ju inte direkt nån stadion-idrott, och jag vet inte hur tittarsiffror på sändningarna ser ut. Idrottsligt är ju det om något en norsk/svensk angelägenhet, endast några enstaka åkare fr andra europeiska länder. I världscupen har vi ju nu t.ex. återigen en amerikansk totalsegrare, och Tyskland är på frammarsch igen. Däremot verkar det finnas mer pengar i Ski Classics, men det vore intressant med några officiella siffror för att se om det verkligen stämmer.Som sagt, så är min prognos att traditionellt längdåka håller på att dö. Några extra norrbaggar som gillar att kröka i granskog skyler inte över att publiken börjar svika Sprintåkning i storstäderna kan pigga upp.
Längdskidåkning känns klämd mellan Skidskytte som fångar kontinentala åkare, storpublik och större prispengar åt ena hållet och Ski classic med sina proffsstall å det andra.
Som sagt, så är min prognos att traditionellt längdåka håller på att dö.
För min del täker jag inte på det på samma sätt där. Jag tycker de olika lagen gör det mer intressant på ett sätt och att det spelar mindre roll om det är norrmän eller svenskar.Vad gäller Ski Classics finns ett problem i den enorma dominansen av i första hand Norge och i andra hand Sverige. Igår var det en åkare på topp-25 på herrsidan som inte var svensk eller norsk. På damsidan var det fem, men fyra av dessa var mellan plats 19 och 25.