Hur var din cykelträning idag?

Körde ett lite kortare pass i dag. Mestadels grus. Det kändes hyfsat bra ändå, trots gårdagens pass. Besökte två badplatser, Vretbo samt S. Björnön.

20250804_184900 - Copy.webp

20250804_193301 - Copy.webp

20250804_205048 - Copy.webp

Senast ändrad:
Va är det snabbaste ni varit uppe i? Tyckte 68 km/h kändes fort som fan
75 enligt Strava på väg ner på östsidan från Col de Gaustatoppen, jag såg en något högre siffra på min Garmin men var lite för fokuserad på att krypa ihop och rulla längs vägen för att se vad det toppade på, hoppades att jag skulle toppa 80.
Kändes ok, men nej, man fokuserar på att hålla svarta sidan nedåt.
Vid andra tillfällen har betydligt långsammare känts sketchy nog, om det varit vindar eller sämre väg?

En liten djävul i form av en mini DT satt på min axel hela fårörundan (8 mil) och tjatade "kör på då ditt lata as!". vågade därför bara stanna en gång, vid en stoppskylt, för att ej sänka snittet som dock blev hela 29,5.
Berättade Campenarts-episoden från ifjol för Mike innan en runda förra helgen så nu är "Hold the wheel, dickhead" bådas vårat nya mantra istället för "käften, ben!" Eller HTFU.
(HTWD är också en bra förkortning/top-cap-logo)

En liten djävul i form av en mini DT satt på min axel hela fårörundan (8 mil) och tjatade "kör på då ditt lata as!". vågade därför bara stanna en gång, vid en stoppskylt, för att ej sänka snittet som dock blev hela 29,5.. Fint var det visst iaf, hann ej kolla så mycket.
Vaffan, var du också på Gotland? Var det inte väldigt blåsigt idag?

Det var fin cykling där, men kanske lite platt. :-)

Vaffan, var du också på Gotland? Var det inte väldigt blåsigt idag?

Det var fin cykling där, men kanske lite platt. :-)
Jo rejäl vind, tricket är väl att åka i medvind där det är öppet (kust) och sen i motvind genom skogen. Om man kan...
(Räknade ut att rullsnittet nog faktiskt blev närmare 33, färjan tog lite tid och datorn från förra årtusendet visar ej snittfart :))
(Edit rullsnittet)

Senast ändrad:
Tog pendeln till Södertälje för att undkomma lite transportsträckor (och få lite medvindsdopning...) och fick en fin runda via Enhörna-Järna-Skanssundet-Rosenhill-Pålamalm och hem. Lyxfika vid Skanssundet. Körde fel vid Järna och hann en bra bit på Tvetavägen innan jag upptäckte min tabbe så det blev 13 istället för 12 mil, men det gjorde ju inget. :-)

Skärmbild 2025-08-07 182238.webp

13 mil verkar vara det nya svarta för mig, liksom att ta pendeln till Södertälje för att snabbare komma ut på de fina vägarna. En backpacker på pendeln kastade lystna blickar på min cykel vilket jag tyckte var lite skumt, men jag blev på bättre humör när han sedan satte sig bredvid mig och sade "that's a beautiful bike". Besökte bland annat Södertörns enda serpentinsväng vid Stora Vika, tog en sväng på den fina Strandvägen i Nynäshamn, och sedvanlig fika i Ösmo där jag som vanligt inte var ensam cyklist.

Skärmbild 2025-08-09 161333.webp

Den ökända serpentinen, cykelparkeringen i Ösmo, och dagens fika.

Har det hänt något med Dragon Gate de senaste åren? Jag var där för ca 10 år sedan, och det kändes mest... bisarrt...

Tillbaka
Topp