Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä tacka vetja södertörnsgrantien!
Är det denna du tänker på?Nä tacka vetja södertörnsgrantien!
Hur ser din prognos ut för början av Februari?Om prognosen stämmer så drar det in lite Calima till helgen.![]()
San Agustin, Canarias, Spain Air Pollution: Real-time Air Quality Index
How polluted is the air today? Check out the real-time air pollution map, for more than 100 countries.aqicn.org
Till vänster om vägen ser man en väldigt flowig och rolig utförskörning om man finner sig vid utkiksplatsen med en MTB.
och här är Strava-segmentet för nedförskörningenTill vänster om vägen ser man en väldigt flowig och rolig utförskörning om man finner sig vid utkiksplatsen med en MTB.
Vänder man sig om ser man en annan stig. Såg några mtb på den. Såg kul ut. Men de fastnade inte på bilden.Till vänster om vägen ser man en väldigt flowig och rolig utförskörning om man finner sig vid utkiksplatsen med en MTB.
Gissar att det är en sträcka som går mellan sjukhuset och Ayaguares. Det är sträckan för Kvänums IF:s årliga tävling DammrundanVänder man sig om ser man en annan stig. Såg några mtb på den. Såg kul ut. Men de fastnade inte på bilden. Visa bilaga 806656
Jag plus ett antal andra gick förbi avspärrningen och cyklade vidare. Inga problem med vägen men det gjordes en del arbeten så det kan ju hända att vägarbetarna tröttnar och ser till att polis stoppar de som struntar i förbudet.Visa bilaga 806556
Avstängt som fasiken vid km 10 på GC605. Ninjadammen mot Ayacata, går att passera men är det värt det?
Red. Testar ändå, återkommer.....
Visa bilaga 806557
Nu var det ju inte vägarbete utan rasrisk och arbete med att förhindra dessa som medförde avspärrningen. 50/50 att cykla genom då dom som klättrar och hänger på berget måste pausa sitt jobb när någon ska passera. Jämför avspärrning av gågata i Sverige när istappar ska knackas ner från tak.Jag plus ett antal andra gick förbi avspärrningen och cyklade vidare. Inga problem med vägen men det gjordes en del arbeten så det kan ju hända att vägarbetarna tröttnar och ser till att polis stoppar de som struntar i förbudet.
Jag har spelat in en från Maspalomas till Mogán, den är från när GC500 gick hela vägen. Hade den istället för "tejpkryss" innan trainers blev smarta.Tycker att denna är ganska snygg
Vi mötte motsvarande karavan igår längs kusten. Med massor av funktionärer som stoppade alla sidogata massor av poliser på motorcyklister och funktionärer på mc följebilar och en rejäl klunga före och efter cykelklungan. Detta på en transportsträcka. Kändes som fler funktionärer än deltagare. Man undrar vem som betalar? Inte för att jag ogillar om staten, företag eller privatpersoner subventionerar lopp. Dyrt såg det ut att vara hur som haver.Sista svängen innan pendling i Hökarängen.
San Bartolome, Aguimes och tillbaks via Doctoral. Grönare vyer åt Aguimeshållet, och periodvis riktigt sträv tråkig asfalt. Mötte ett stycken motionslopp innan Fataga. Ett par hundra cyklister av diverse sort, några glada, andra på limiten, massa mc, två ambulanser kvastbuss och ordning....
Jag spelade in en film uppför VoTT, tänkte att det blev perfekt till jobbiga pass.Jag har spelat in en från Maspalomas till Mogán, den är från när GC500 gick hela vägen. Hade den istället för "tejpkryss" innan trainers blev smarta.
Vingelpelle!Jag spelade in en film uppför VoTT, tänkte att det blev perfekt till jobbiga pass.
Helt värdelöst, i VoTT-fart går styret fram och tillbaka hela tiden
Skulle haft kameran på bröstet![]()
Är kommuner o div. turistorganisationer som sponsar. + deltagaravgifter. https://grancanariabikeweek.es/sponsors/Vi mötte motsvarande karavan igår längs kusten. Med massor av funktionärer som stoppade alla sidogata massor av poliser på motorcyklister och funktionärer på mc följebilar och en rejäl klunga före och efter cykelklungan. Detta på en transportsträcka. Kändes som fler funktionärer än deltagare. Man undrar vem som betalar? Inte för att jag ogillar om staten, företag eller privatpersoner subventionerar lopp. Dyrt såg det ut att vara hur som haver.
Begagnad hyrcykel från Free Motion?Nytt koncept inför framtiden, köpt en begagnad Merida Scultura 6000 105 di2 som ska förvaras på ön. Alldeles för dyrt men iom hyran på 10€/månad så går jag plus jämfört med att hyra samt förmodligen status quo på att packa med egen hoj. Räknar med att besöka ön 3ggr/år, 2-4 veckor i stöten så det känns initialt ok även om mitt n+ börjar att bli aningens stort.
8:e januari är det dags att prova cykeln, undrar hur frågan om eventuell stöldförsäkring ingår....? Jaja man lever bara 1 gång. Uppdatering kommer.
Ja, priset är lite högt så jag hade inte köpt den om inte magasineringsmöjligheten funnits.Begagnad hyrcykel från Free Motion?
Är det Free Motion som erbjuder magasineringen eller är det någon annan "aktör"?Ja, priset är lite högt så jag hade inte köpt den om inte magasineringsmöjligheten funnits.
Freemotion, dom vill ha typ 1 veckas heads-up sen är den klar att hämtas i butik. Fördelen är service, tvätt mm vilket naturligtvis inte ingår men deras priser är långt under det man betalar i Sverige.Är det Free Motion som erbjuder magasineringen eller är det någon annan "aktör"?
Nytt koncept inför framtiden, köpt en begagnad Merida Scultura 6000 105 di2 som ska förvaras på ön. Alldeles för dyrt men iom hyran på 10€/månad så går jag plus jämfört med att hyra samt förmodligen status quo på att packa med egen hoj. Räknar med att besöka ön 3ggr/år, 2-4 veckor i stöten så det känns initialt ok även om mitt n+ börjar att bli aningens stort.
8:e januari är det dags att prova cykeln, undrar hur frågan om eventuell stöldförsäkring ingår....? Jaja man lever bara 1 gång. Uppdatering kommer.
Hoppas på att kunna lämna en hjälm också, det och skor är trista att släpa på.Smart att gömma undan +1 utomlands!
Enda "haken" jag ser är att cykla fulcykel mot vad man är van, annars jävl..t smartNytt koncept inför framtiden, köpt en begagnad Merida Scultura 6000 105 di2 som ska förvaras på ön. Alldeles för dyrt men iom hyran på 10€/månad så går jag plus jämfört med att hyra samt förmodligen status quo på att packa med egen hoj. Räknar med att besöka ön 3ggr/år, 2-4 veckor i stöten så det känns initialt ok även om mitt n+ börjar att bli aningens stort.
Jag håller med, därför är detta endast en 2-årig plan och ersätter egentligen mest Zwift-cyklingen under den perioden.En nackdel i mina ögon är en viss mental instängningseffekt, d.v.s. att jag nog lätt skulle hamna i att åka till det ställe där cykeln finns för att det är bekvämt och för att det sparar pengar att slippa kostnad för cykelhyra/transport snarare än att åka och upptäcka nya ställen att cykla på.
I det fallet hade jag hellre använt en ramkartong.Jag minns inte hur mycket Izz på Bike10MIL tar för att förvara cykel i väska?? Tror inte det var så dyrt och då får man garanterat platts för skor, hjälm, flaskor och lite kläder. Han har nog inte obegränsat med plats så först till kvarn.
Info@bike10mil.com
Eller åka pulka?Perfekt för den som vill vara ensam på vägarna!