Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
> Någon som cyklat kungsberget i år och vet hur flipper ser ut nu för tiden?
Jag var där under Kristi himmelsfärdsdag och man röjde fortfarande bort nedfallna träd från lederna. Jag är säker att lederna är 100% klara nu. Vet inte hur de stigarna känns när man vågar cykla i full fart på dem...
Precis. Luftpatronen innehåller ju också olja som låses in (och skapar ett okompressibelt volym som håller ens vikt) och sedan sipprar ut när ventilen öppnas (via mekanisk kabel eller via fjärrstyrd motor). Litet hål betyder att oljan sipprar långsamt igenom det, d.v.s. att dess funktion är...
Inte sant helt enkelt för varken typ dropper. En vettig dropperpost, oavsett aktiveringsmekanism, har dämparenhet som begränsar rörelsefastighet. Trådlösa dropper kan man också lämna i valfritt mellanläge.
En sak som är fördelaktig med färgglada TPU-slangar: de syns bra genom däckhål!
Kanske är det dags att byta ut däcket? Det här Nobby Nic är gud vet hur gammalt.
Var på platsen idag och klarade ett par varv. Som tidigare är startplattformen knappt lång nog att rymma min stigcykel, man börjar rulla med nästan noll fart; det svåraste blir ju att hålla styret rakt.
Jag tycker om motiveringsklotter på startrampen:
Jag kommit precis ihåg att jag har avmonterat ett sådant vevlager från en Spec Pitch när jag byggde om sonens "nya" Pitch. Det står dock 122.5 mm på mitt.
Vill du ha det? Lagren känns bra med fingrarna, jag skulle inte tveka använda det på mitt bygge men jag har just nu inga planer som...
Finns även ett matchande vevlager men i Australien, för orimligt pris om man räknar in leverans och tull:
https://shop.tunecycles.com.au/bottom-bracket-cartridge-for-73mm-shell-alloy-cups~1618
Made in Taiwan, så inte någon exklusiv kvalité.
Jag hittar ett exemplar 73x124 mm: https://www.aliexpress.com/item/1005004274176488.html . Alltså matchande vevhusbredd (73 mm) med en ½ mm kortare axel. Om du inte redan har dina framdrev för nära ramen kan detta fungera, annars skulle jag också leta efter lite bredare varianter (73×126 t.ex.)...
Precis som förfäderna befallde!
Mountain bike! : a manual of beginning to advanced technique / William Nealy. Birmingham, AL : Menasha Ridge Press, 1992. ISBN : 0897321146
Dock händer detta inte lika ofta för alla, och även om detta händer garanterar det inte nödvändigtvis skada till cykeldelar.
Jag har en bashguard endast på min "grövsta" cykel, på dem andra saknas den trots att jag cyklar i skogen på dem också. Under åren har jag böjt drev/tappat kuggar på tre...
Valfri Ubuntu (eller Debian) funkar bra. Så länge man inte snålar på RAM-minne.
Den enda anledningen till att jag hade pensionerat min bärbara dator från 2010 var att den stödde endast föråldrade WiFi-standarder vilka inte kunde längre konkurrera med flera grannar i flerfamiljshusets bullriga...
Håller med att den här är en kul bana. Vill säga bara att den har fått konkurrens i närheten: både BMX-bana i Älvsjö och BMX-stadion i Högdalen/Hökarängen.
Det kan vara RAM, fast en annan modul har dött.
Det kan vara nätaggregaten som givit upp.
Jag hade också nyligen sagt adjö till min 14års gammal dator ☹