Senaste innehållet av Hcsokim

  1. Hcsokim

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Jag har nog en stump kvar sen jag bytte på tandemprojektet. Eller rättare sagt, det borde ligga kvar i skrotlådan på jobb. Hojta till om jag inte hört av mig om någon dag och påminn mig gärna
  2. Hcsokim

    Elektroniska växlar

    Det finns redan, även om jag inte sett det på någon cykel än. https://bike.shimano.com/sv-SE/technologies/details/qauto.html
  3. Hcsokim

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Paret med silvriga shimano-cantisar, och silvriga bromsreglagen tar jag gärna (bild 5 om det beskriver bättre haha) hugger jag gärna. Om du orkar skicka dvs. Det känns mekikgt med byte på distans men jag skickar gärna iväg en slant för portot+besvär alternativt till någon vettig organisation.
  4. Hcsokim

    [Byggtråd] Skeppshult V

    Är det att den är för smal i ramen? Dvs att du behöver bända för att få plats med hjulet bak? Isf hade ett hjul med frikrans kanske löst det? Sen o hitta ett nav med frikrans+bromsskiva kan bli svårt, men jag tror typ trek o specialized har det på en del barncyklar
  5. Hcsokim

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Jag har nog deore växelregelage till 10 delat. Och bakväxel med, men utan clutch
  6. Hcsokim

    The Gravel tråd

    De sägs ju det, att ögonen är det första man blir blind på.
  7. Hcsokim

    The Gravel tråd

    Det ser ut som om du kör med microshift sword. 1. Hur är känslan i växlingen osv? 2. Men framförallt, hur fan fick du tag i dem?
  8. Hcsokim

    Finns min drömcykel? 80-tals LVG-gravel?

    Jag har provat det, och jag är väl inte speciellt imponerad. Som du säger så blir det tyst i bästa fall, men bromsverkan påverkas och blir väldigt dålig
  9. Hcsokim

    Borra upp gammalt lås?

    Sätt ett dorn eller liknande i hållet var låspinnen går in. Och sen när cylindern kollar ut lite så kan du nypa och dra den med en pollygrip
  10. Hcsokim

    Borra upp gammalt lås?

    Kn Ryck bort plåtskyddet (det med skåran) och sen borra med typ 4-5 mm. Det sitter en liten fjäderbelastad (plast?) spärr där som du vill komma åt. Det var några år sen jag gjorde det, men det är rätt enkelt i grund och botten. Det kinkiga är att träffa rätt i låset sen
  11. Hcsokim

    Borra upp gammalt lås?

    Bäst är att borra. Snett uppåt, typ som "skåran" i låset står nu
  12. Hcsokim

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Självklart! Båda 2? Pma adress så skickar jag dem de närmaste dagarna!
  13. Hcsokim

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Skänker 2 jackor enligt bild. STL s är aldrig använd, M är använd någon enstaka tur. Den som hugger först får dem, kan skickas mot frakt. Jag orkar inte med massa strul och stök. Smidighet prioriteras mao
  14. Hcsokim

    Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

    Nja, allt sånt innehåller väl medel så att ungdomar inte ska få för sig att blanda grogg med det? Dvs inte ren alkohol
  15. Hcsokim

    [Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

    Sorry för segt svar... Men det är lite oklart hur många jag behöver, men eventuellt fler, Så jag beställer då. Tack ändå!
Tillbaka
Topp